Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, LilleSnupp said:

De tjener penger på bloggen, ergo er den kommersiell. 

Meeenhe.. utfra tidligere erfaringer vil jeg tro cbe.no kommer til å flisespikke på dette.

Eventuelt kommer LKE på banen og sier at regelen er tåpelig, jf. refsen fra Helsedirektoratet. 

Uansett, det er jo blitt et - muligens utilsiktet - kjennetegn ved CBE at hun stadig vekk prøver å koke suppe på ingenting. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, MissLucy skrev:

Ser spørsmålet om det er lov med drone i fjellet/på Dovre har blitt stilt av flere - både her og i kommentarfeltet. Ser ikke ut som tanken har streifet dem. Noen som vet? Jeg finner info om droneforbud i deler av Dovre, men det er uklart for meg hvor ruten går i forhold til dette.

Antar de lever etter ordtaket «det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse». Jf. feks plukking av påskeliljer i offentlig park. Tipper de snor seg unna droneforbudet glatt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Håper de kan respektere regelverket når det kommer til dronebruk på sykkelturen. Trist om egen vinning skal trumfe velferden til dyr i området, først og fremst villreinen.

Men når har normale normer og regler stoppet CBE og mann fra å gjøre som de vil? De har aldri brydd seg om sånt de. Så om de finner det for godt så blåser de i dyrenes velferd i området så lenge de får det de vil. Og så oppstår det debatt i kommentarfeltet senere og de vil forsvare egen gjøren og laden med ulne bortforklaringer og halvsannheter. Det har de gjort før også. Jf. bålbrenning, bruk av hjelm og redningsvest mm.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Luvinesta skrev:

Leser vi i det hele tatt samme kommentarfelt? Eneste hun etterspør er kilde på det Hanna påstår at hun ikke tror det er lovlig med drone på Dovre... Det er jo de andre som kverulerer der, ikke henne. Det eneste hun skriver er at hun har satt seg godt inn i regelverket 3 ganger. (...) 

Sannsynligvis gjør vi ikke det, nei. Da jeg skrev mitt innlegg som du siterte, var der bare 11 kommentarer, der to personer stilte spørsmål. De kverulerte ikke. Så ba Cbe om kilde.  Det var bare de tre kommentarene der da. Da det åpenbart er CBE som har ansvaret for å vite dette selv, OG hun har en kjent historikk med kverulering på nettopp denne type ting, tillot jeg meg å kalle det OPPTAKT til kverulering. Av det bør du forstå at jeg ikke har sagt at hun kverulerer ennå. 

Etter at jeg postet mitt innlegg, har hun postet flere kommentarer om ar hun kjenner regelverket for nasjonalparker. Så da er jo det greitt. Det hadde jo vært enda greiere om hun bare hadde sagt det til Hanna med en gang - men hun trengte kanskje litt tid til å google først??

uansett er det flere her som sier tydelig at vi ikke vet hvor ruta deres går i forhold til verneområdene, underforstått det er godt mulig det er greitt, så du bør øve deg på å lese med litt større velvilje.

Endret av MissLucy
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Når frua får linken hun ba om, svarer hun at hun trodde vedkommende mente tettstedet Dovre siden det var der bildet ble tatt. Hvilket bilde? Alle bildene i innlegget er jo fra svigerforeldrenes hytte Grimsdalen, og ikke tettstedet. Snakk om å ro! Meeenhe.. #bestiklassen vet jo alt og har jo selvsagt satt seg inn i reglene på forhånd. Noe vi alle vet ikke heeeelt stemmer med virkeligheten.

Ikke sant!? Det er jo åpenbart at bakgrunnen for ar folk spør er at de poster et bilde av LKE med en drone i et innlegg som handler om at nå starter turen. Underteksten, for de som må ha det med teskje, er at de skal ha med, og bruke, drone på sykkelturen i Rondane og Dovre. Det er jo helt uinteressant hvor bildet av selve dronen er tatt.

Endret av MissLucy
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom til å tenke på, er de aldri i Ålesund hos hans foreldre? Jeg kan ikke huske å ha sett noe fra noen sånne turer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Bestemorskogmus skrev:

Hytta ligger ikke i Grimsdalen. Den ligger ovenfor tettstedet. Til fruas forsvar. 

Firmaet Treasures as skal vel ikke sykle i ring rundt hytta? Og så gikk turen fra å være en 10 dagers tur til 9.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bestemorskogmus skrev:

Hytta ligger ikke i Grimsdalen. Den ligger ovenfor tettstedet. Til fruas forsvar. 

Det endrer da ingenting. Poenget er at de gir inntrykk av at dronen skal bli med på turen. Det er jo det som får leserne til å gi dem en heads up i tilfelle de skal inn i verneområder, og kanskje ikke er oppmerksomme på regelverket. Det er vel ingen som mener at det er forbudt å ha en drone på fanget inne i hytta, uansett hvor hytta er.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CabinCruiser skrev:

En ting jeg kom til å tenke på, er de aldri i Ålesund hos hans foreldre? Jeg kan ikke huske å ha sett noe fra noen sånne turer.

Jo det har de blogget om flere ganger

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må hun blogge hver dag? Kan hun ikke bare sløve litt i ferien slik som andre (deriblant de fleste bloggere)?! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommentarfeltet på bloggen har jeg flere ganger stilt spørsmål om hvor langt han går opp med drona. Flere av bilde er tydelig tatt ganske høyt, noe som for meg ser ut som om er høyere en hva som er tillatt. Dette spurte jeg om og kommentaren ble ikke en gang godkjent...

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være vanskeligere enn å kontakte Dovre kommune  om hva som er innafor ad. Drone.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 123Frustrert skrev:

I kommentarfeltet på bloggen har jeg flere ganger stilt spørsmål om hvor langt han går opp med drona. Flere av bilde er tydelig tatt ganske høyt, noe som for meg ser ut som om er høyere en hva som er tillatt. Dette spurte jeg om og kommentaren ble ikke en gang godkjent...

Ikke så rart - det kan vel lukte av kritikk for dem vil jeg tro - og det skyr de som pesten. Særlig fordi de ofte tar seg til rette hva angår lover og regler...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må jo skjønne det at Lars Kristian Eriksen vet alltid best og han kan sikkert linke til kilder og studier om droner. Jeg synes det er betenkelig med denne dronebruken for å ta bilder. Var selv ute og badet med barna mine en dag, og det kom en drone flygende. Det er bare ubehagelig fordi man ikke vet hva den gjør der. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt det er lov eller ikke lov å fly drone i dette området de skal på tur i, det orker jeg ikke undersøke nøyere. Men jeg håper det er riktig at de har sjekket, og har kontroll på restriksjoner/regler.

Det jeg vil si - generelt sett - å fly drone i potensielt områder med forbud er ikke noe en bør satse på at det er lettere med tilgivelse enn tillatelse Her burde jo profesjonelle påvirkere bruke påvirkningskraften sin på en måte som gir nytte for lesere, og selv informere om hva reglene er.  

Men altså, både politiet og økokrim har økt fokus på flyving med droner, og fører bl.a aktivt tilsyn med at en innehar operatør tillatelser der det er nødvendig. 
 

Sitat

Nå har tilsynet ansatt flere for å kunne kontrollere selskaper som flyr droner kommersielt og som tjener penger på virksomheten. 

https://www.tv2.no/a/10456838/

 

Om en bruker droner i områder hvor det ikke er tillatt, nasjonalpark / naturvernområder, så vil dette være miljøkriminalitet, og falle innenfor Økokrim.

Personen i denne artikkelen trodde han hadde satt seg inn i reglene, bl.a  lest Luftfartstilsynets fem hovedregler for dronelek. Endte likevel med å bryte vernebestemmelser for Børgefjell Nasjonalpark og bli anmeldt, etter å ha postet filmen på Youtube. 
 

Sitat

Han ville bare ta flotte naturbilder med drone. Det resulterte i anmeldelse. Økokrim er bekymret for at dronebruk skal gå ut over dyrelivet.

 
https://www.nrk.no/norge/bjorn-erik-ble-anmeldt-for-a-ta-denne-videoen-1.14520613

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Heidegger skrev:

Jeg hadde aldri dratt på tur, uansett lengde, uten høvel. Under armene. Da lukter jeg svette. 

Hvordan det å prate om intimspray påvirker noen som helst, forstår jeg ikke. 

Det er reklame. Hva caroline Berg Eriksen gjør på privaten er noe annet. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Roadrunner skrev:

Nei, det er godt mulig. Men man vet ikke sikkert. Og det er ikke spesielt behagelig å ha 1-2 droner sirklende over stranda når man prøver å slappe av og kose seg. Eller på fjellet, i byen eller andre steder. Om den flyr aldri så høyt, tar aldri så generelle oversiktsbilder, så føles det ubehagelig. Man vet ikke hvem som flyr dronen eller hva som er hensikten.

Veldig enig!

Her om dagen sirklet det en drone over hagen min. Det føltes ikke ok, selv om jeg absolutt ikke har noe skjule!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruRosa skrev:

Veldig enig!

Her om dagen sirklet det en drone over hagen min. Det føltes ikke ok, selv om jeg absolutt ikke har noe skjule!

Om en drone hadde sirklet over hagen min hadde jeg blitt irritert! Like så om jeg var på fjelltur og det kom en som var opptatt av å få tatt bilder til en intetsigende blogg med en drone. Lyden av en drone er kanskje enerverende og har ingenting på fjellet å gjøre. Det er en grunn til at det er et ganske strengt lovverk som regulerer bruken av drone

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kleenex skrev:

Firmaet Treasures as skal vel ikke sykle i ring rundt hytta? Og så gikk turen fra å være en 10 dagers tur til 9.

DET hadde jo vært et befriende morsomt innslag i reklameblekka. Rundt og rundt og rundt... 😂🚴‍♂️😂🚴‍♀️😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...