Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Videoblogg med full eksponering av barn får nok seertall og likes opp 

Turen såg kjempefin ut, kanskje bortsett fra at deler av den såg ut til å gå på altfor tungt trafikkerte veier, men for et styr å filme hele veien! Ikke rart at det tar 4,5 timer på 2 (?) mil. 

Min nevø på 10 år syklet 4,2 mil på bratte vestlandsveier på ca 3 timer, selvsagt uten bagasje, men med noen pauser. 

Videoen hadde vært kjekk å se hadde det ikke vært for den helt unødvendige eksponeringen av andre enn hr og fru. Det hadde holdt mye å se glimtene av at de satt i sykkelvognene (uten hjelm, btw). 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger merke til at det siste videoinnlegget som er lagt ut på Facebook så er det 1 -en- som har trykket liker, på 6 timer! Facebook er nok litt ut, men det er jo ikke tvil om at engasjementet er dalende. Også håper jeg også at det handler om den stadig økende eksponeringen, at man ikke vil være med på å støtte den! 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
2 minutter siden, Pust skrev:

Det er heller ignorant når man går mot hva fagfolk mener, når man hever seg over Barnekonvensjonen og resultatet av en fersk rettssak hvor en mor ble dømt for nettopp å hindre eget barns rett til privatliv. 

 

Trist at det fortsatt  finnes ignorante mennesker som ikke følger med på samfunnsutviklingen, det er unnfallenhet mot mindreårige å trykke likes på slike bilder og forsvare denne praksisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Vipser skrev:

(((SOME. Sosiale medier forkortes SOME.))) 

Beklager, SoME. Vet ikke hvor D’en kom fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid fascinerende å se hvordan andre raskt konkluderer masse om gode foreldreevner ut fra hvilke glansbilder foreldrene selv velger å legge ut på SoMe. Fagfolk bruker lang tid med observasjon for samme vurderingsgrunnlag men egentlig så holder det vist å følge litt med på SoMe 🙄.

Men i motsetning til gode foreldre kan dårlige sådanne av og til avsløres på SoMe. For eksempel er det mange influencer-foreldrer som framviser sine manglende evner til å tenke på annet enn seg selv og ikke klarer å ta inn over seg elementære rettigheter som barns rett til privatliv. Slik egosentrisme og manglende evne til å tenke framover er et stort minus i boken og noe som faktisk kan konkluderes ut fra foreldrenes SoMe. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget om pakkelisten startet så bra, men så bare... barberhøvel og intimspray!?!?  

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
1 hour ago, Honningmor said:

Innlegget om pakkelisten startet så bra, men så bare... barberhøvel og intimspray!?!?  

De har dratt på den turen av tre grunner:

 

1) For å reklamere for disse produktene.

2) For å skaffe innhold til Bloggerne (antar jeg).

3) For at frua kan få trent nok (og skrytt av det, indirekte).

 

Når det er sagt: Jeg har prøvd flere typer tørrshampo'er, og føler egentlig bare at håret blir mer fettete av det. Det blir i alle fall ikke bedre. Hvordan er dere andres erfaringer med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

De har dratt på den turen av tre grunner:

 

1) For å reklamere for disse produktene.

2) For å skaffe innhold til Bloggerne (antar jeg).

3) For at frua kan få trent nok (og skrytt av det, indirekte).

 

Når det er sagt: Jeg har prøvd flere typer tørrshampo'er, og føler egentlig bare at håret blir mer fettete av det. Det blir i alle fall ikke bedre. Hvordan er dere andres erfaringer med det? 

👍 til det øverste. 

Angående tørrsjampo så fungerer den til en dags utsettelse av hårvask for meg. Mer enn det så blir håret helt ubrukelig og hårbunnen klør 😬. Men det er bare få typer jeg kan bruke for de fleste gjør håret mitt grått 😂. Som oftest bruker jeg tørrsjampo før styling/oppsetting for å motvirke ekstremt glatt hår hvor ingen spenner sitter mer enn 30 sek. 

På en tur hvor vekt er viktig (pleier sjeldent å ha følgebil) hadde jeg nok droppet tørrsjampo. Selv reisestørrelse. Men jeg kunne ha funnet på å ha med barberhøvel uten skaft 😂.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE har kanskje ikke klickbaits, men de vet å fyre opp temperaturen i kommentarfeltet (og her inne). Ut på tur med unødvendige toalettartikler som i tillegg er reklame. CBE vet at den ene sprayen har skapt diskusjoner før og vært oppe i flere kanaler....

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
36 minutter siden, Liver skrev:

CBE har kanskje ikke klickbaits, men de vet å fyre opp temperaturen i kommentarfeltet (og her inne). Ut på tur med unødvendige toalettartikler som i tillegg er reklame. CBE vet at den ene sprayen har skapt diskusjoner før og vært oppe i flere kanaler....

Nettopp! Derfor er det kanskje greit å overse disse provokasjonene.

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er et firma som skal tjene penger, så jeg ser ikke helt problemet med at hun reklamerer for tørrshampoo og det andre pikkpakket som jeg personlig ikke fatter at de skal ta med. Kan jo hende at hun reklamerer for det i pakkelisten sin, men ikke tar det med. 

Det jeg stusser på er at de ikke har fått noen sponsorer på turklær/utstyr/treningstøy/turproviant... altså, whatever, det burde jo være mer naturlig å ha med slike ting på en sånn tur? Ville ingen bruke firmaet CBE til å fronte turutstyr? Uansett, syns denne turen gir mer lyst til å lese bloggen enn de meningsløse kafé-og smoothiebowl-innleggene. Håper det blir en bra tur og at de små slipper å bli eksponert! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 time siden, Oline12 skrev:

Dette er et firma som skal tjene penger, så jeg ser ikke helt problemet med at hun reklamerer for tørrshampoo og det andre pikkpakket som jeg personlig ikke fatter at de skal ta med. Kan jo hende at hun reklamerer for det i pakkelisten sin, men ikke tar det med. 

Det jeg stusser på er at de ikke har fått noen sponsorer på turklær/utstyr/treningstøy/turproviant... altså, whatever, det burde jo være mer naturlig å ha med slike ting på en sånn tur? Ville ingen bruke firmaet CBE til å fronte turutstyr? Uansett, syns denne turen gir mer lyst til å lese bloggen enn de meningsløse kafé-og smoothiebowl-innleggene. Håper det blir en bra tur og at de små slipper å bli eksponert! 

De har vel ikke en profil som tilsier friluftsliv? Som tidligere nevnt så ønsker annonsører influencere som virker troverdig i det som skal markedsføres da er ikke CBE riktig markedsfører,  så dette ser ut til å være et bidrag til det programmet de er med på, der er eksponering en stor del av pakka. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mer en nok frilufts-influensere, som virkelig er på tur, og tester utstyret og kan si noe kvalifisert om utstyret de reklamerer for. Tror reklame og råd  ang liggeunderlag, gassbrennere og skikkelig utetøy er mer troverdig fra dem enn fruen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant pakking. Mulig det er vanlig å ta med seg foundation, brynpenn, barberhøvel og dåsespray på tur, men jeg har personlig aldri vært borti noen som pakker sånt. Ever. 

Og foundation og brynpenn var visst så åpenbart at det nevnte hun ikke - på linje med førstehjelpsutstyr. 

Denne turen vil jeg gjerne følge litt med på, kjenner jeg...

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...