Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Vedrørende annonselenker og eksklusivitet. 

Da jeg fulgte bloggen tett lurte jeg ofte på hvorfor CBE ikke hadde flere av dem. Registrerte at mange andre toppbloggere brukte det og at de gjorde gode penger på det. 

Lurer litt på hva som har endret seg, siden det fremgår av tråden at omfanget har økt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, CecilieX skrev:

Vedrørende annonselenker og eksklusivitet. 

Da jeg fulgte bloggen tett lurte jeg ofte på hvorfor CBE ikke hadde flere av dem. Registrerte at mange andre toppbloggere brukte det og at de gjorde gode penger på det. 

Lurer litt på hva som har endret seg, siden det fremgår av tråden at omfanget har økt. 

Tror svaret finnes i selskapets årsregnskap. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Uglesjel skrev:

Screen av IG.. For og unngå sletting over en lav sko, så må man linke til kilden.

Jeg linket ikke til noe. 

Men kanskje hun jeg svarte, når jeg tenker meg om. Da er det greit å slette, men de bør jo legge igjen en melding. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Festlig at fruen tar seg bryet med å kommentere på IG, vips så er det dobbelt så mange kommentarer enn vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Jeg linket ikke til noe. 

Men kanskje hun jeg svarte, når jeg tenker meg om. Da er det greit å slette, men de bør jo legge igjen en melding. 

Jeg linket ikke, skrev bare kilde : IG/CBE. Det var nok derfor de fjernet det. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE skriver i siste blogginnlegg at hun har fått ryddet innboksen etter siste ferietur, hvorav 70 e-poster kun var spam - og hun lurer på hvor de kommer fra. Vel.

NRKbeta viser at Carolinebergeriksen.no er en av de 30 norske nettsidene som sporer leserne sine aller mest. Oversikten viser at carolinebergeriksen.no står oppført med 53 selskaper og 140 cookies/informasjonskapsler:

https://influencere.wordpress.com/2019/05/28/caroline-berg-eriksen-en-av-de-norske-nettsidene-som-sporer-deg-mest/

... Kanskje ikke så rart at innboksen er full av spam da? Det er tydeligvis ikke bare leserne hennes blir offere for alle sporingsmekanismene de har lagt inn på bloggen 🤔

Endret av Ultiva
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
24 minutter siden, Sophia_08 skrev:

Ser CBE legger ut flere videoer på IG story der hun filmer sine (intetanende) barn mens hun snakker til dem. WHY!? I tillegg filmes et barn sitt frisørbesøk (hos CBE sin frisør som alltid ellers er reklame, meeen ikke denne gang..🤔) og x-antall andre videoer av de på Oslotur. Eksponeringsbonanza delux 🙄

Med inntektstap på 1,5 million må alle trå til, og sommerferie er nok gull verdt i den forbindelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen mener i dette innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/08/date-night-with-you/#comments at hun har «blogget fyldig» fra oppholdet sitt i Genève, og at «svært mange» ikke er interessert i historien til et sted de skal reise til. Mulig det er sånn, men synes likevel det er merkelig å gå ut på bloggen med en slik påstand. Igjen vet hun best. 

Personlig synes jeg det eneste «fyldige» i disse innleggene fra Genève er dekningen av fruen selv i sin oransje kjole og fortreffeligheten over egne bloggekunnskaper. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aquarius04 skrev:

Fruen mener i dette innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/08/date-night-with-you/#comments at hun har «blogget fyldig» fra oppholdet sitt i Genève, og at «svært mange» ikke er interessert i historien til et sted de skal reise til. Mulig det er sånn, men synes likevel det er merkelig å gå ut på bloggen med en slik påstand. Igjen vet hun best. 

Personlig synes jeg det eneste «fyldige» i disse innleggene fra Genève er dekningen av fruen selv i sin oransje kjole og fortreffeligheten over egne bloggekunnskaper. 

Jeg synes også det er en merkelig ting å liksom evaluere egen  innsats og gi den bra karakter på den måten hun gjør det. Fyldig?   Veldig mange som reiser til Geneve gjør det fordi de skal jobbe i noen av delegasjonene der, eller besøke noen som gjør det. Jeg synes det er merkelig at hun ikke engang nevner alle organisasjonene som holder til i Geneve. Jeg tror hun undervurderer leserne sine veldig. Selv om cbe synes den rette markedsføringen av en by er å posere i kroppsnære antrekk og ta bilde av tallerkener, så er Geneve en viktig by av helt andre grunner  - så hun kunne med hell ha tatt med litt om dette. 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun er ikke interessert i historien til steder hun reiser til. Det hadde jeg heller ikke forventet. Hun er mest interessert i seg selv. Jeg synes historien henger sammen med hva man kan se og gjøre og hadde søkt info om reisemålet andre steder. 

Det sier seg selv. Jeg synes ikke akkurat hun er best på promotering av reisemål. Derfor synes jeg det er rart at hun får og tar slike oppdrag. Geneve er jo en veldig spennende by fordi det er så mange internasjonale  organisasjoner som holder til der, og mange nordmenn drar jo dit for å jobbe. 

Og skivebom å snakke om hvor kvalm man er etter sjokoladesmaketur. :Knegg: Det er jo bare skikkelig, skikkelig uproft.

Endret av pøbelsara
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet ligger nok i at mottakeren bryr seg katta om hva som egentlig  ligger bak disse kommentarene og at bloggeierne evner ikke å forstå hvorfor folk reagerer.

Det er heller dette som forundrer meg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aquarius04 skrev:

Fruen mener i dette innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/08/date-night-with-you/#comments at hun har «blogget fyldig» fra oppholdet sitt i Genève, og at «svært mange» ikke er interessert i historien til et sted de skal reise til. Mulig det er sånn, men synes likevel det er merkelig å gå ut på bloggen med en slik påstand. Igjen vet hun best. 

Personlig synes jeg det eneste «fyldige» i disse innleggene fra Genève er dekningen av fruen selv i sin oransje kjole og fortreffeligheten over egne bloggekunnskaper. 

Veldig spesielt å konkludere at mange av leserne ikke bryr seg om historien til et reisemål. Like spesielt er det at CBEs kommentar om dette straks ble underbygget av inntil flere lesere som mente akkurat det samme som CBE. Rart hvordan mange mennesker ute i verden sitter klar til å støtte CBE hver gang hun møter litt motvind...

Geneve-innleggene viser igjen hvorfor bloggen sliter med å fenge flere lesere. I stedet for å ta til seg at mange liker og etterlyser mer bakgrunnshistorie om stedet så avfeies det med at de ikke er interessant og de kan finne info andre steder. Er det ikke CBE som får penger for å formidle destinasjonen? I stedet for å følge opp lesernes genuine interesse for det hun reklamerer for, bruker CBE tiden på enda flere bilder av kroppen sin. Prioriterer altså noe som vises absolutt hele tiden, hele året i stedet for noe som faktisk har nyhetens interesse. Behovet for flatterende bilder av seg selv trumfer altså både leseres og oppdragsgivers interesser. Her i ligger nok mye av grunnen til at Treasures omsetning faller. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H
58 minutter siden, Inocybe skrev:

Veldig spesielt å konkludere at mange av leserne ikke bryr seg om historien til et reisemål. Like spesielt er det at CBEs kommentar om dette straks ble underbygget av inntil flere lesere som mente akkurat det samme som CBE. Rart hvordan mange mennesker ute i verden sitter klar til å støtte CBE hver gang hun møter litt motvind...

Geneve-innleggene viser igjen hvorfor bloggen sliter med å fenge flere lesere. I stedet for å ta til seg at mange liker og etterlyser mer bakgrunnshistorie om stedet så avfeies det med at de ikke er interessant og de kan finne info andre steder. Er det ikke CBE som får penger for å formidle destinasjonen? I stedet for å følge opp lesernes genuine interesse for det hun reklamerer for, bruker CBE tiden på enda flere bilder av kroppen sin. Prioriterer altså noe som vises absolutt hele tiden, hele året i stedet for noe som faktisk har nyhetens interesse. Behovet for flatterende bilder av seg selv trumfer altså både leseres og oppdragsgivers interesser. Her i ligger nok mye av grunnen til at Treasures omsetning faller. 

Lages blogginnlegg for annonsørerene eller for Caroline ? Mitt inntrykk er at bloggen er formet etter bloggeiers behov og ikke nødvendigvis hva som er av interesse for mottakerne av annonsene/reklamen. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bedriften blokkerer følgere, blir disse da borte som følgere, eller ligger de fortsatt som følgere som bare ikke har tilgang? Vil jo i så fall påvirke engasjementsraten (som vi jo vet er lav) vesentlig, så flott ig bedriften er på bruk av blokkering. 

Hvilke andre bedrifter stenger ute muligheten for enkeltpersoners tilbakemeldingsmulighet? (Ja, bortsett fra Lidl" og vi vet jo alle hvordan det gikk) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 11.27, Uglesjel skrev:

Nå som jeg har enda mer kunnskap om bedriften Berg Eriksen så hummre jeg bare når jeg kommer over bloggen eller noe annet som nevnes om dem. For nå er det hele blitt til en mega stor tragisk komedie som ingen av styrelederene i bedriften klare og komme seg unna. Beklager for og si det, men bloggen har mistet sin maske og seriøsiteten i mine øyner rett og slett.

Fortell fortell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Når bedriften blokkerer følgere, blir disse da borte som følgere, eller ligger de fortsatt som følgere som bare ikke har tilgang? Vil jo i så fall påvirke engasjementsraten (som vi jo vet er lav) vesentlig, så flott ig bedriften er på bruk av blokkering. 

Hvilke andre bedrifter stenger ute muligheten for enkeltpersoners tilbakemeldingsmulighet? (Ja, bortsett fra Lidl" og vi vet jo alle hvordan det gikk) 

Det var et godt spørsmål. De har jo blokkert mange har jeg inntrykk av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Pollen said:

Da stopper pengene de er helt avhengig av for å opprettholde fasaden sin, så det går jo ikke. De tenker bare penger, penger, penger. 

Men hun trenger ikke å stadig klage over dårlig tid, ingen ferie osv osv. Synes det er et hån mot folk som har en samfunsnyttig jobb. Ingen med en vanlig jobb har tid til å tilbringe halve dagen på kafeer, hos frisøren, neglesalonger eller hva det nå er alt hun er så travelt opptatt med. Det er sånt vanlige arbeidstakere gjør i fritiden sin. Blir kvalm av at sånne som sitter der og skriver om dårlig tid og ingen ferie! De reiser mye mer en gjennomsnittet og har mye mer fritid enn den vanlige mann i gata. Men stakkars frua, for en stressende hverdag hun har.....

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minnie Mus skrev:

Men hun trenger ikke å stadig klage over dårlig tid, ingen ferie osv osv. Synes det er et hån mot folk som har en samfunsnyttig jobb. Ingen med en vanlig jobb har tid til å tilbringe halve dagen på kafeer, hos frisøren, neglesalonger eller hva det nå er alt hun er så travelt opptatt med. Det er sånt vanlige arbeidstakere gjør i fritiden sin. Blir kvalm av at sånne som sitter der og skriver om dårlig tid og ingen ferie! De reiser mye mer en gjennomsnittet og har mye mer fritid enn den vanlige mann i gata. Men stakkars frua, for en stressende hverdag hun har.....

Men hun vet ikke hva en ordentlig jobb innebærer, så for henne er nok livet stressende. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...