Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Emmy_H skrev:

Nei, hun var på «pressetur». 

Hva er forskjellen på pressetur og sponset ferie, som jo alle hennes ferier er. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Lana01 skrev:

… og rett anleding.!! .og ville personlig ha stylet annerledes,

Jeg og. Kjole på utsiden f.eks. 😏

• Liker 7
Skrevet
16 hours ago, Eveliina said:

Det ligger også en dyp ironi i at nettopp denne 'reklame-pusheren' blir betalt for å promotere Geneve.

CBE, som i løpet av ti dager i juli, delte hele 31 filmer og bilder av mindreårige - edit: på insta-story alene:
https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

Geneve - byen som huser FN's menneskerettighetsråd: https://www.ohchr.org/en/hrbodies/hrc/pages/aboutcouncil.aspx

En fin anledning til å minne om FN's barnekonvensjon - barnas egne menneskerettigheter - som bl.a annet beskytter barns rett til privatliv (artikkel 16):
https://www.unicef.no/barnekonvensjonen

Hahaha, jeg utfordrer deg til å påpeke dette i kommentarfeltet på bloggen😉

Men selvfølgelig vil den ALDRI bli gjodkjent😂
  • Liker 19
Skrevet
14 minutter siden, Camillalilla skrev:

Hahaha, jeg utfordrer deg til å påpeke dette i kommentarfeltet på bloggen😉

Men selvfølgelig vil den ALDRI bli gjodkjent😂

Så lenge det ikke er roserøde kommentarer så blir alt avvist😂

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, Uglesjel said:

Så lenge det ikke er roserøde kommentarer så blir alt avvist😂

D er veldig lenge siden jeg har kommentert her inne ang CBE, og jeg prøver å unngå å lese bloggen, men i d siste så må jeg bare si at bloggen har vært i fritt fall😳 Det er eksponering på høyt nivå og skikkelig utrivelig kommentarfelt. Om jeg skulle gjettet, så tipper jeg at rundt 50% av kommentarene er negative, men kun de kommentarene de på noenlunde vis kan besvare/forsvare blir publisert. 

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, Camillalilla skrev:

D er veldig lenge siden jeg har kommentert her inne ang CBE, og jeg prøver å unngå å lese bloggen, men i d siste så må jeg bare si at bloggen har vært i fritt fall😳 Det er eksponering på høyt nivå og skikkelig utrivelig kommentarfelt. Om jeg skulle gjettet, så tipper jeg at rundt 50% av kommentarene er negative, men kun de kommentarene de på noenlunde vis kan besvare/forsvare blir publisert. 

Hadde dem godkjent alt som kom så ville ikke den bloggen blitt så mye igjen. Stikker kun hodet inn om det er noe jeg må lese meg opp for skjønne helheten. Men det er jo ikke noe nytt som kommer fra den gården. Samme gamle sti.

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, Uglesjel said:

Hadde dem godkjent alt som kom så ville ikke den bloggen blitt så mye igjen. Stikker kun hodet inn om det er noe jeg må lese meg opp for skjønne helheten. Men det er jo ikke noe nytt som kommer fra den gården. Samme gamle sti.

D mest interessante lesestoffet på denne bloggen er kommentarfeltet dersom det er over 30 kommentarer.....  først da kan man anta at d har vært en kritisk kommentar eller to der nebb og klør må komme ut for. 

Det hadde definitivt vært interessant å vite hvor mange annonsører som hadde være interessert i denne bloggeren (eller andre) om alle kommentarer hadde blitt publisert🤔

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, Camillalilla skrev:

D mest interessante lesestoffet på denne bloggen er kommentarfeltet dersom det er over 30 kommentarer.....  først da kan man anta at d har vært en kritisk kommentar eller to der nebb og klør må komme ut for. 

Det hadde definitivt vært interessant å vite hvor mange annonsører som hadde være interessert i denne bloggeren (eller andre) om alle kommentarer hadde blitt publisert🤔

Svært få vil jeg tro. Det ser man jo bare hos SE. Der går de samme annonsører gjennom bloggen. Nå har ikke CBE noe fast stil eller tema som kan vekke interesser hos nyere lesere. Bedre er det heller ikke at mannen hennes går harnisk løs på kommentarfeltet på IG.

• Liker 14
Gjest Annypanny
Skrevet
10 timer siden, Pjolterbeist skrev:

BH eller mageløs topp - samma det. Saken er at 

a) CBE er ikke noe moteikon. Og det diskuterte antrekket er ikke edgy og kult. Det ser bare ut som noen som nettopp er kommet fra trening. 

b) Man må kjenne sin besøkstid, også antrekksmessig. I enkelte kretser (i Norge) er det ingen som hever et øyenbryn hvis man går rundt i treningsklær. På kontinentet derimot, er folk mer konservative i klesveien. Det er distinkte skiller mellom arbeid, trening, og fritid. I tillegg er ofte antrekk en indikator på hvor man tilhører på den sosiale rangstigen. Kjenner jeg mine sveitsiske pappenheimere korrekt, vet jeg også hvilke tanker de gjorde seg da CBE vandret rundt i dette antrekket sitt. 

Jeg må bare si at jeg ofte må humre litt for meg selv over hvor ekstremt overpyntet hun er til en hver tid! Her fartes det altså rundt i høye hæler, miniskjørt eller blafrende sommerkjoler om det så er på butikken eller på dugnad i barnehagen. Jeg vet ikke om hennes barnehage er annerledes enn den mine barn går i, men her møtte vi opp på sommeravslutning i overtrekksbukse og ulvang-genser (det var nok litt kaledere enn hos CBE, men dere skjønner kleskoden). Jeg lurer på hvordan foreldre i barnehagen her ville reagert om det kom en mor trippende på høye hæler, med LV-veska på håndleddet, en blafrende kjole og masse tilbehør. Jeg mener ikke å være kjip, men det må da se litt malplassert ut enkelte ganger? 😆

Skrevet

Næææh gud av meg. Har dem fjernet bildene der fruen sto i bakgrunn og det med avsien? 

• Liker 8
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvorfor ble lenken med bildet fjernet?

Skrevet (endret)

Lenge siden jeg har lest bloggen (eller tråden) Jeg har gjort de "tjenesten"  å la være å følge de hvis jeg ikke liker det de som påvirkere påvirker til. 

Men at det har vært "utbrudd" i et kommentarfelt igjen fikk jeg med meg: 

Jeg kan forstå at de er lei av å få spørsmål som ikke nødvendigvis er bare: "Hvor er den nydelige kjolen fra", og jeg kan forstå at de er lei av å bli "pirket på", men "Psychobitch" og "Møkkakjerring" er virkelig drøyt. Hva privatpersonen LKE skriver og svarer i sine private kanaler skal jeg aldri blande meg inn i, men så lenge dette kom i forbindelse med kommentarer de fikk til et" jobb-bilde" i en av bedriftens kanaler, så var han på JOBB og svaret må kunne tolkes og være på vegne av bedriften (hvis jeg forsto det rett, så var bildet tatt i forbindelse med et sponset opplegg de var på)   

Endret av Isild
Tilføyelse
  • Liker 38
Skrevet
10 minutter siden, Uglesjel skrev:

Næææh gud av meg. Har dem fjernet bildene der fruen sto i bakgrunn og det med avsien? 

Hvor? Hos meg er begge bildene på begges IG.

Skrevet
4 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hvor? Hos meg er begge bildene på begges IG.

Er på bloggen jeg mener. Hva som som ligger på demmes IG interesser meg ikke😅

Skrevet

Hun får alt til å handle om henne, og at hun skal gjøre akkurat som hun vil og aldri få kritikk. Akkurat som med feminismen det. Grotesk hvordan hun svarer der.

• Liker 16
Skrevet
13 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Kommentarfeltet på siste innlegg på bloggen. Usikker på om lenken som ligger der er mulig å følge, men Birgit Skarsteins innlegg er åpent på Facebook blant annet. 

Enig med deg @Isild, og det har da ikke noe med om hvor «classy» eller «delikate» bildene er (det kan også diskuteres) - er motivet inni som teller. 

Jeg FATTER bare ikke hvordan noen kan tro at de er så perfekt og feilfri hele tiden?!

Takker! Da fikk jeg lest meg opp. 

Flott innlegg av Birgit Skarstein! Jeg satt igjen med lyst og motivasjon til å gå på stranda med den kroppen jeg har! 

Svaret til CBE avslører at hun ikke forstår kroppspress-debatten overhodet (min mening) 

• Liker 24
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Isild skrev:

Takker! Da fikk jeg lest meg opp. 

Flott innlegg av Birgit Skarstein! Jeg satt igjen med lyst og motivasjon til å gå på stranda med den kroppen jeg har! 

Svaret til CBE avslører at hun ikke forstår kroppspress-debatten overhodet (min mening) 

Første svaret hennes bærer preg av at hun vil kunne drive kroppspress uhindret og uten innblanding fra dem som mener slikt er utidig.

I neste svar dytter hun så mye som mulig av ansvaret over på mottakeren. God gammel CBE-ansvarsfraskrivelse med andre ord. 

(Og så lurer hun på hvorfor hun framstår som usympatisk)

Legger til link til kommentarfeltet som dokumentasjon: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/07/80437/

Endret av Inocybe
  • Liker 28
Skrevet

Do as I say not as I do. 

For en dame 😐

• Liker 16
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Av de siste 25 bildene på IG er det 3 bilder som ikke er av bedriftseier. Av de 25 bildene er 7stykk av en bikinikledd CBE og 1 bilde av en bloggeier hvor styremedlem  referer til «utsikten» og CBE er halvnaken i bakgrunnen. Mitt inntrykk er at CBE oppfatter kritikken om kroppspress og at det lekes med lys og skygge for å oppnå perfeksjon som et eneste stort kompliment,  Om det er CBE eller styremedlem som har et behov for å vise frem varene vet man ikke. Det at det er mottakeren som må ta ansvar er ansvarsfraskrivelse og ikke i tråd med hva som skjer politisk i Norge. Og det er definitivt et samfunnsproblem at bloggere selger inn «perfeksjon» når de egentlig har fikset på det  meste av kroppen for å selge den  inn i markedsføring, det er ikke perfeksjon men løgn og bedrag overfor forbruker.

Endret av Emmy_H

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...