Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Emmy_H skrev:

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/vi-diskuterer-ikke-kroppspress-vi-diskuterer-vekten-til-ulrikke-1.1551390    Jeg siterer kronikk forfatteren Blogger Caroline Berg Eriksen får stadig nye kommentartråder på nettforumet kvinneguiden. De må slettes fordi hetsen er så grov».  Den var ny for meg som har vært bruker her en stund. Denne er interessant om kroppspress https://www.tv2.no/nyheter/10713655/

 

Kan vi rapportere Dagsavisen for ryktespredning og spekulasjon...?

Det er selvfølgelig ikke sant. For det første, trådene er ikke slettet. De ligger fremdeles i den nye kategorien "Rampelys arkiv". Dernest, tråder som varer et års tid  - er det virkelig riktig å insinuere stor hyppighet...?

Denne tråden er så langt 5 måneder - selv om det slettes endel her nå, så er det fint lite som er hets, etter det jeg kan skjønne.       

Den forrige tråden gikk ca ett år, fra 1. mars 2018 til 12. februar 2019. Tråden ble stengt i hovedsak pga brukerdebatt og krangel brukere imellom - slik det ofte ser ut til å være, når tråder ender opp med å bli stengt her.

 

Og har du sett - jammen ligger ikke tråden før det her også ennå. 

Denne gikk fra 19. januar 2017 - til 1.mars 2018. Skulle bli godt over et år det vel....?
 


 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Sophia_08 skrev:

Altså.. svarene hun lirer av seg om kroppspress er jo bare HELT krise! Kommentarfeltet når nye høyder 🙈

Mottaker har altså et ansvar for å ikke føle kroppspress. I tillegg til alle disse her folkene (KG?) som snakker negativt om andre (les: CBE) og som på denne måten skaper kroppspress og "ødelegger for så mange".

Aha. Sånn det henger sammen. Det er jo selvfølgelig alltid de andre sin feil/ansvar. 🙄

Det nytter ikke å si dem i mot når det er to som sitter og svarer. Det lyser lett i gjennom når det er han som svarer, men jaggu har fruen blitt frekkere enn frekkest med årene. Ingen sympati for andre, alt spinner rundt deres egen akse. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Minnie Mus skrev:

Skjønner ikke helt det med den reklamen for Geneve. Trodde vi skulle få se mer av byen, naturen og kulturen der. Men det eneste vi får se, er frua som poserer lettkledd i samme positurer på nesten alle bilder.  Hadde vi ikke visst hvor de er, så kunne dette vært hvilken som helst by, land eller hotell. Dårligste reklamen ever.

Og alle klærne hun har på seg ligger det reklamelenker til. To fluer i et smekk der altså. 🙄 

Hvorfor ikke vise masse bilder fra Genève, og hva den byen er veldig kjent for?? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Viking-girl skrev:

Hvorfor ikke vise masse bilder fra Genève, og hva den byen er veldig kjent for?? 

Du må nå da skjønner at det er mye viktigere at fruen blir frontet mest mulig, og ikke blir satt i skyggen av by som dem nok ikke blir og besøke igjen🤭

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lesestoff på morgenen @Eveliina

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/vi-diskuterer-ikke-kroppspress-vi-diskuterer-vekten-til-ulrikke-1.1551390

Her var det litt av hvert å kommentere. Nok en beskyldning om at tråder på KG stenges pga hets mot influencerne, noe som selvsagt ikke er tilfelle. Tråder stenges som oftest pga brukerdebatt. At viktige og konstruktive debatter tidvis drukner litt i "tull" her inne derimot - det skjer nok. Men å skrive om tull og å irritere seg over unødvendigheter er ikke hets, det er som oftest ikke brudd på reglene heller. 

Nå skal jeg ikke kommentere alt det. Jeg har derimot lyst til å nevne noe(n) artikkelforfatteren her tydeligvis glemmer:  fansen til influencerne. Mange fans mister etterhvert interessen for influencere pga dobbeltmoral og fordi det meste påvirkerne tilsynelatende står for og mener er "kjøpt og betalt" av en annonsør. 

KG er ikke den største kritikermassen. Det er det fansen som har blitt. Det er bare å lese kommentarfeltene hos influencerne det,  - og følge med på engasjementsrate. 

Flere av de når overhodet ikke frem som påvirkere lenger, og det har ingenting å gjøre med at de får negativ omtale på KG. 

Endret av Isild
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Isild skrev:

Takk for lesestoff på morgenen @Eveliina

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/vi-diskuterer-ikke-kroppspress-vi-diskuterer-vekten-til-ulrikke-1.1551390

Her var det litt av hvert å kommentere. Nok en beskyldning om at tråder på KG stenges pga hets mot influencerne, noe som selvsagt ikke er tilfelle. Tråder stenges som oftest pga brukerdebatt. At viktige og konstruktive debatter tidvis drukner litt i "tull" her inne derimot - det skjer nok. Men å skrive om tull og å irritere seg over unødvendigheter er ikke hets, det er som oftest ikke brudd på reglene heller. 

Nå skal jeg ikke kommentere alt det. Jeg har derimot lyst til å nevne noe(n) artikkelforfatteren her tydeligvis glemmer:  fansen til influencerne. Mange fans mister etterhvert interessen for influencere pga dobbeltmoral og fordi det meste påvirkerne tilsynelatende står for og mener er "kjøpt og betalt" av en annonsør. 

KG er ikke den største kritikermassen. Det er det fansen som har blitt. Det er bare å lese kommentarfeltene hos influencerne det,  - og følge med på engasjementsrate. 

Flere av de når overhodet ikke frem som påvirkere lenger, og det har ingenting å gjøre med at de får negativ omtale på KG. 

Godt skrevet. 

Jeg vil også at folk begynner å besinne seg i forhold til bruken av ordet «hets». Jeg finner svært lite hets her inne - synes *mesteparten* av det som diskuteres i denne tråden går på bedriftens noe lyssky virksomhet, feilmerking/manglende merking og juks og fanteri. Hets mener jeg helt seriøst paret står fint for i sitt eget kommentarfelt helt selv! Jamfør «psychobitch» etc. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Emmy_H skrev:

https://www.nrk.no/kultur/forbrukertilsynet-bekymret_-_-annonsorer-ber-om-at-innlegg-ikke-merkes-som-reklame-1.14612197  Dette er grunnen til at jeg mener at annonsører er et stort problem når det gjelder bruk av influencere og at forbrukerombudet skulle hatt muligheter for å gå etter annonsørene også. 

De har det og har gjort det, ref Dubai turen sponset av Norwegian. Det var først og fremst Norwegian som ble satt under lupen, ikke deltagerne på turen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
40 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

De har det og har gjort det, ref Dubai turen sponset av Norwegian. Det var først og fremst Norwegian som ble satt under lupen, ikke deltagerne på turen. 

Det stemmer, det burde forbrukerombudet gjort oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Viking-girl skrev:

Og alle klærne hun har på seg ligger det reklamelenker til. To fluer i et smekk der altså. 🙄 

Hvorfor ikke vise masse bilder fra Genève, og hva den byen er veldig kjent for?? 

Det reagerte jeg også på. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Emmy_H skrev:

Det stemmer, det burde forbrukerombudet gjort oftere. 

Ja, Forbrukertilsynet kan godt ha stort fokus på annonsørene, da disse vil slutte å gi oppdrag til leverandører (påvirkere ) som ikke overholder regelverket om de selv (annonsørene) blir straffet. 

Men det må ikke gå på bekostning av å straffe gjengangere av regelbrudd som skulle være erfarne og profilerte nok til å kunne regelverket, ref CBE.no

Dog synes jeg det er greit at nybegynnere og barn som lures av annonsører til å omgå regelverket (ref artikkelen linket til i ditt tidligere innlegg) , får veiledning og innføring av FT før disse får bøter. Men annonsørene må ikke slippe billig unna, spesielt ikke når de oppfordrer til lovbrudd. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innslag med Kjell Ingolf Ropstad på tv2 nyhetene om bloggere og kroppspress. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Lærern, nå vet jeg ikke hvor mye du har lest om henne eller om du forholde deg kun til bloggen. Dermed vedlegget jeg noen linker til kilder som er grunnen til folks reaksjoner.

Denne saken ble så opphetende at den nådde ut til resten av verden og ikke bare i Norge.

https://www.vg.no/rampelys/i/MO4Rm/caroline-berg-eriksen-har-lagt-ut-nytt-magebilde

Her innrømmer CBE redigering av kroppen.

https://www.tv2.no/a/6389130/

Fått tittelen som farlig fasadefrue.

https://www.dagsavisen.no/debatt/farlig-fasadefrue-1.450027

Ble avslørt at hennes mann LK sto bak av mange falske kommentarene på bloggen hennes.

https://www.dagsavisen.no/debatt/amatormessig-fruebrak-1.457676

 

Endret av Uglesjel
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

#reklame for coverbrands

Ser at cbe.no legger ut rabattkoder som alle og enhver kan legge ut. Syns det står i kontrast til tidligere utsagn om eksklusivitet.

Er 20-70% på hele butikken nå.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
44 minutter siden, LilleSnupp skrev:

#reklame for coverbrands

Ser at cbe.no legger ut rabattkoder som alle og enhver kan legge ut. Syns det står i kontrast til tidligere utsagn om eksklusivitet.

Er 20-70% på hele butikken nå.

Jeg får helt Villa Paprika vibber, når det gjelder  eksponering og bloggfyll. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LilleSnupp skrev:

#reklame for coverbrands

Ser at cbe.no legger ut rabattkoder som alle og enhver kan legge ut. Syns det står i kontrast til tidligere utsagn om eksklusivitet.

Er 20-70% på hele butikken nå.

Hun sier også at hun ikke eksponerer barn, at hun ikke på noen måte fremmer kroppspress og at hun ikke har fokus på kropp i innleggene sine. Og at hun alltid merker reklame riktig. 

 

 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har enda mer kunnskap om bedriften Berg Eriksen så hummre jeg bare når jeg kommer over bloggen eller noe annet som nevnes om dem. For nå er det hele blitt til en mega stor tragisk komedie som ingen av styrelederene i bedriften klare og komme seg unna. Beklager for og si det, men bloggen har mistet sin maske og seriøsiteten i mine øyner rett og slett.

Endret av Uglesjel
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...