Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Ultiva skrev:

Hvordan kan dette anses som en gråsone? LKE er medeier, styreleder og fotograf for bedriften, som nå er på betalt tur i Geneve for å produsere reisereklame:

"Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det."

Hentet fra forbrukertilsynets lettfattelige veileder:

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2

Bedriften mener nok det er en gråsone, ikke jeg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er i det minste ærlige på at de ikke leser samfunnsengasjert lesestoff, men bare bruker det som kulisse 😂. Bloggen viser jo ganske tydelig de ikke har peil på hva som skjer uten for navlen deres selv om de prøver å late som ved å dandere i dette tilfellet NYT ved kaffekoppen. Ser de ikke selv hvor latterlige de framstår? 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Bedriften mener nok det er en gråsone, ikke jeg.

Ja bedriften har sine helt egne tolkninger av regler og lover det er jeg enig i. 

Men hvordan de får til at ikke dette skal merkes som reklame er ut over min fatteevne. Dette er helt klokkeklart et reklameoppdrag og kan ikke tolkes annerledes. Men de holder vel på så lenge FT ikke bruker sterkere virkemidler enn et brev i ny og ne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på kritiske spørsmål om flyturer, forbruk og klima, har CBE idag satt ny rekord i kverulering, vrenging av ord og bevisst misforståing, ved å hevde at miljø og klima er to forskjellige ting. De bryr seg om mijøet men har ikke engasjert seg i klima. Jeg antar det betyr at de bryr seg om et plastsøppelfritt miljø på badestrender de frekventerer, og at klimasaken er for ubehagelig å ta tak i. Dagens lærdom er, nok en gang, at man må være helt presis i ordvalget sitt for ikke å gi dem mulighet til slike unnamanøvre. Vil vi kritisere CBE for å være miljøverstinger, må vi bruke ordet klima - ikke bruk ordet miljø. Miljø vil de definere snevert, og vise til at de ryddet på en strand en gang, eller at de aldri kaster sneiper på gata - det er det som er argumentsjonsteknikken.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/04/mor-og-far-pa-tur/#comments

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mer klasse og stil i episoder av Norske Rednecks enn i denne reklameblekka. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, MissLucy skrev:

Som svar på kritiske spørsmål om flyturer, forbruk og klima, har CBE idag satt ny rekord i kverulering, vrenging av ord og bevisst misforståing, ved å hevde at miljø og klima er to forskjellige ting. De bryr seg om mijøet men har ikke engasjert seg i klima. Jeg antar det betyr at de bryr seg om et plastsøppelfritt miljø på badestrender de frekventerer, og at klimasaken er for ubehagelig å ta tak i. Dagens lærdom er, nok en gang, at man må være helt presis i ordvalget sitt for ikke å gi dem mulighet til slike unnamanøvre. Vil vi kritisere CBE for å være miljøverstinger, må vi bruke ordet klima - ikke bruk ordet miljø. Miljø vil de definere snevert, og vise til at de ryddet på en strand en gang, eller at de aldri kaster sneiper på gata - det er det som er argumentsjonsteknikken.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/04/mor-og-far-pa-tur/#comments

Legger ved imgur. "Da kan vi avslutte denne diskusjonen"... 

For noen herlige mennesker 😅

http://imgur.com/a/vDPJRa9

Endret av Kaputt
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H
35 minutter siden, MissLucy skrev:

Som svar på kritiske spørsmål om flyturer, forbruk og klima, har CBE idag satt ny rekord i kverulering, vrenging av ord og bevisst misforståing, ved å hevde at miljø og klima er to forskjellige ting. De bryr seg om mijøet men har ikke engasjert seg i klima. Jeg antar det betyr at de bryr seg om et plastsøppelfritt miljø på badestrender de frekventerer, og at klimasaken er for ubehagelig å ta tak i. Dagens lærdom er, nok en gang, at man må være helt presis i ordvalget sitt for ikke å gi dem mulighet til slike unnamanøvre. Vil vi kritisere CBE for å være miljøverstinger, må vi bruke ordet klima - ikke bruk ordet miljø. Miljø vil de definere snevert, og vise til at de ryddet på en strand en gang, eller at de aldri kaster sneiper på gata - det er det som er argumentsjonsteknikken.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/04/mor-og-far-pa-tur/#comments

Sist jeg sjekket var miljø en del av klima. Hvis man ikke er opptatt av miljø kan man ikke endre klima. Det betyr at når de reiser ned fly x antall ganger på 1 mnd så er de miljøverstinger som gjør handlinger som går utover klima. Er det slik i influencer verden at jo lengre man har blogget, desto mindre kunnskap får man  og vilje til å gjøre jobben riktig? 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berg Eriksens stadige intellektuelle mageplask er - til tross for å være tidvis hysterisk morsomme - bekymringsverdige. Dette er jo en person som etter sigende er en påvirker. Vanligvis kommer denne rollen med et stort ansvar. Og dét har åpenbart Berg Eriksen fortsatt ikke forstått. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oline12 skrev:

Burde ikke LKE merke sine innlegg med reklame også, eller trenger han ikke det? Han er bare en gratispassasjer liksom? 

Var jeg usikker på  selv, sendte inn screenshots til forbrukertilsynet og spurte om dette.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kaputt skrev:

Legger ved imgur. "Da kan vi avslutte denne diskusjonen"... 

For noen herlige mennesker 😅

http://imgur.com/a/vDPJRa9

Det er slik de gjør hele tiden. Siste ordet. Hun klarer imidlertid ikke å svare for seg i det virkelige liv. Det sier alt. Feiging er hun. 

Og hvis man kan ta toget til Genève, hvorfor gjør du ikke det, Lars Kristian Eriksen?? Har inntrykk av at det er han som skriver og svarer leserne og det er fint å se hvordan han nesten helt på egen hånd kjører bloggen i grøfta. Oppfordrer alle til å klage dem inn til forbrukertilsynet og visit Genève. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Surikatt skrev:

Det er slik de gjør hele tiden. Siste ordet. Hun klarer imidlertid ikke å svare for seg i det virkelige liv. Det sier alt. Feiging er hun. 

Sleip og. Det som fremstår som siste ord, er nok ofte nest siste ord. Det er bare det at når leseren har et godt svar/poeng/siste ord, så blir det ikke publisert. Det er det mange som har rapportert om at de har opplevd.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller har dette skjedd før? De drar på sponset kjærstetur og bruker deler av helgen på å provosere og kverulere med leserne/kundene sine? Jeg kan helt ærlig ikke tenke meg noe tristere! Og noen mener at man er misunnelig på dette??? 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Eveliina - takk for to veldig gode innlegg. :blomst:

Hiver meg på her🙏

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eveliina 🖤

Takk for gode innlegg. Jeg håper virkelig eierne av Treasures AS er innom her slik at de kan lese seg opp litt. Kanskje de kan skaffe seg litt tyngde bak sin nesevise skråsikkerhet.

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Emmy_H skrev:

 Nei, en pressetur er en promotering  av et reisemål. Vanligvis er det journalister som gjør dette, men noen bruker også bloggere.

Det var et forsøk på å være vittig. Beklager. 😬😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...