Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Pust skrev:

@Eveliina 🖤

Takk for gode innlegg. Jeg håper virkelig eierne av Treasures AS er innom her slik at de kan lese seg opp litt. Kanskje de kan skaffe seg litt tyngde bak sin nesevise skråsikkerhet.

 

Nuvel, det er som å tro på julenissen, for dersom de er innom her så ser de bare på alt som kritikk og så kommer det masse whining fra LKE 😎

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, virkelig skrev:

Det er ikke min stil, men det er ikke veldig korte tights, men såkalte bikershorts som er veldig inn om dagen.De går nedover lårene og skal stoppe rett over knærne.   Ikke pent og lite kledelig på mange. Men du ser de i butikkene rundt omkring, og i motebilde ellers. 

Men ikke hva man kan kalle et stilig by-antrekk for en voksen kvinne. Vi er elendige til å kle oss, vi nordmenn og -kvinner. Man ser på lang avstand hvem som er norske; fritidsantrekk i byen, strandklær på kafé, og generelt alt for mye hud. Man bør ha som en regel at man ser hva de lokale har på seg, og prøve å følge normen. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eveliina skrev:

Egentlig orker jeg ikke diskutere her for tiden. Men dette bare må påpekes.

Trodde et aldri så lite øyeblikk AS Treasures hadde gjort et lite diskret, men viktig hint om historien og viktigheten til byen de er betalt for å promotere. Men nei...
 

AS Treasures er på betalt pressetur i Geneve, innleid av Geneva Tourisme [kilde - Om influencere]. Fra sitt overdådige hotellrom hvor de velter seg i luksus, velger bedriften å, på kritthvit laken, ta et bilde av forsiden av New York Times [kilde - CBE instagram, bilde 5], for å promotere Geneve som reisemål.

En forside som fronter saken "Massacred with Europe as a dream", og en sak som handler om krig og flyktningekrise i Libya.  Overgrep og grove brudd på menneskerettigheter i flyktningeleirer. FN som sliter med å få gjort noe for å bedre situasjonen. Mennesker på flukt, som nå nylig ble utsatt for angrep, med mange døde. [kilde - New York Times, International eReplica Edition] 


Som om ikke dette er usmaklig nok i seg selv - de er faktisk i Geneve.

Geneve - byen som låner bort navnet sitt til Genevekonvensjonen, og de fire traktater utarbeidet ved internasjonalt samarbeid og forpliktelse for å beskytte både krigsfanger og sivile i krig.
 

https://snl.no/Genèvekonvensjonene

 

 

Men bedriftseier Berg Eriksen ser ikke ut til å ha hverken lest så mye som forsiden av avisen, eller være klar over den historikken til byen de er betalt for å promotere.

Genevekonvensjonen er da del av allmenndannelsen? Her hadde de en veldig god mulighet til å faktisk påvirke, og spre kunnskap om kunden - som jeg ville forventa av en profesjonell influencer som tar seg betalt for å påvirke kjøpesterke, godt voksne i høyere middelklasse. Men nei.... 
 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/04/mor-og-far-pa-tur/#comment-882817

 

Hvor utrolig lite samfunnsorienterte og historieløse er det mulig bli....??! Jeg skjønner ærlig talt ikke at noen tør koble merkevaren sin til det som i bunn og grunn er nokså uprofesjonelle markedsaktører.

Om noen ønsker faktiske reisetips om hva Geneve har å by på, er det nok langt nyttigere å ta en titt på deres egne turistsider - https://www.geneve.com/

Veldig gode poenger. Applaus!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pust skrev:

Men ikke hva man kan kalle et stilig by-antrekk for en voksen kvinne. Vi er elendige til å kle oss, vi nordmenn og -kvinner. Man ser på lang avstand hvem som er norske; fritidsantrekk i byen, strandklær på kafé, og generelt alt for mye hud. Man bør ha som en regel at man ser hva de lokale har på seg, og prøve å følge normen. 

Helt enig, og jeg tviler sterkt på at befolkningen i Geneve går rundt i byen i bare bh’en. Mitt inntrykk av Geneve og Sveits er at man er ganske mye mer korrekte, formelle og konservative enn mange andre steder, og det gjør jo dette antrekket - om mulig - enda mer umusikalsk. Bønder i byen tenker jeg om folk som kler seg slik.

Mine besteforeldre bodde på et sted som mange bruker som feriested. Husker godt hvor forbanna bestefaren min var over turister som gikk rundt halvnakne som om de var i badeland. Han opplevde det som null respekt for lokalbefolkningen.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, pøbelsara skrev:

Nå har jeg lest siste innlegg på bloggen. jeg undrer meg veldig over antrekket hun har valgt til byvandringen. Er det virkelig innafor med sports-BH, korte tights og til tider en kort jakke over? Jeg har aldri sett noen i et slikt antrekk  - unntatt på treningsstudio - og egentlig ikke der heller  - der jeg trener kan man ikke trene i bare sports-BH. 

Jeg synes de tar veldig fine bilder - men jeg synes kroppsfokuset bare blir mer og mer ekstremt i bloggen nå. I de siste fire innleggene på bloggen har hun magetopp/bar mage i tre av dem - på til sammen 18 bilder. Og da har jeg bare telt bildene der man faktisk kan se magen. 

Kilde: Caroline Berg Eriksen.no - https://www.carolinebergeriksen.no/

Jeg synes det kan være stilig, med bike shorts hvis riktig stylet ,og rett anledning. som nevnt er  det den store trenden i år

http://fashiontrendwalk.com/bike-shorts-trend-for-women 

Endret av Lana01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lana01 skrev:

Jeg synes det kan være stilig, med bike shorts hvis riktig stylet , som nevnt er  det den store trenden i år

http://fashiontrendwalk.com/bike-shorts-trend-for-women 

Men er det greitt bare fordi det er trendy? Befolkningen består ikke bare av trendbevisste 25-åringer. Den består også av voksne og eldre folk som ikke ser trend, men undertøy. De vil oppfatte det som komisk og respektløst. Og jeg orker ikke engang å begynne på debatten om kroppspress og idealer, men det er jo og en problemstilling som ligger under.

Jeg vet at disse tightsene er in i år. De var in midt på 90-tallet og. De var omdiskuterte da, og de bør brukes med en god dose kritisk sans idag og. Hjemme i hagen - helt ok. På grillfest med venner - helt ok. Kombinert kun med bh på et offentlig sted som en restaurant, et torg, en kirke, en storby, en hovedgate? Nei

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
3 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg synes det kan være stilig, med bike shorts hvis riktig stylet , som nevnt er  det den store trenden i år

http://fashiontrendwalk.com/bike-shorts-trend-for-women 

Man MÅ ikke følge alle trender blindt, det er lov å se seg i speilet og tenke at dette er ikke pent. At Kim Kardashian fronter den er vel det sikreste tegnet på at man IKKE viser seg i den. Jeg blir flau på hennes vegne og håper sveitserene skjønner at nordmenn flest har mer klasse. De skjønner vel hva det dreier seg om når de ser alle kameraene de sleper med seg. Håper jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lopploella skrev:

Sykkelshorts het det på tidlig nittitall.

Eller «read my lips» 😀😀

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MissLucy skrev:

Men er det greitt bare fordi det er trendy? Befolkningen består ikke bare av trendbevisste 25-åringer. Den består også av voksne og eldre folk som ikke ser trend, men undertøy. De vil oppfatte det som komisk og respektløst. Og jeg orker ikke engang å begynne på debatten om kroppspress og idealer, men det er jo og en problemstilling som ligger under.

Jeg vet at disse tightsene er in i år. De var in midt på 90-tallet og. De var omdiskuterte da, og de bør brukes med en god dose kritisk sans idag og. Hjemme i hagen - helt ok. På grillfest med venner - helt ok. Kombinert kun med bh på et offentlig sted som en restaurant, et torg, en kirke, en storby, en hovedgate? Nei

… og rett anleding.!! .og ville personlig ha stylet annerledes,

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lana01 skrev:

… og rett anleding.!! .og ville personlig ha stylet annerledes,

Ja, nemlig. Men det største problemet her er jo ikke engang buksa, men at hun tenker det er innafor å gå rundt i bare bh. Også i Sveits av alle steder. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissLucy skrev:

Ja, nemlig. Men det største problemet her er jo ikke engang buksa, men at hun tenker det er innafor å gå rundt i bare bh. Også i Sveits av alle steder. 


...og som representant for sin bedrift, på betalt oppdrag for kunde.

I bh og sykkelshorts - rundt om på program og severdigheter, arrangert og lagt opp for dem av kunden, og derfor også i bh og sykkelshorts på bilder i sosiale media, som kunden betaler for.

Var det slik Geneva Tourisme så for seg å få promotert byen sin?

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

1 time siden, pøbelsara skrev:

Eveliina - takk for to veldig gode innlegg. :blomst:

 

1 time siden, Jobbermedbarn skrev:

Hiver meg på her🙏

 

1 time siden, Pust skrev:

@Eveliina 🖤

Takk for gode innlegg. Jeg håper virkelig eierne av Treasures AS er innom her slik at de kan lese seg opp litt. Kanskje de kan skaffe seg litt tyngde bak sin nesevise skråsikkerhet.

 

 

46 minutter siden, MissLucy skrev:

Veldig gode poenger. Applaus!


Tusen takk dere :klemmer:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er noe veldig feil med dette fokuset på å hele tiden vise frem seg selv og egen kropp - det fremstår helt tydelig som hovedfokus, også når de er på en betalt tur for å vise fram et reisemål. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, pøbelsara skrev:

Nå har jeg lest siste innlegg på bloggen. jeg undrer meg veldig over antrekket hun har valgt til byvandringen. Er det virkelig innafor med sports-BH, korte tights og til tider en kort jakke over? Jeg har aldri sett noen i et slikt antrekk  - unntatt på treningsstudio - og egentlig ikke der heller  - der jeg trener kan man ikke trene i bare sports-BH. 

Jeg synes de tar veldig fine bilder - men jeg synes kroppsfokuset bare blir mer og mer ekstremt i bloggen nå. I de siste fire innleggene på bloggen har hun magetopp/bar mage i tre av dem - på til sammen 18 bilder. Og da har jeg bare telt bildene der man faktisk kan se magen. 

Kilde: Caroline Berg Eriksen.no - https://www.carolinebergeriksen.no/

Mye interessant å se skinny packen hennes..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Eveliina skrev:

 

Å kjære vene, nå dybdeleste jeg artikkelen fra New York Times - AS Treasures har frontet en høyst politisk sak. Om en ufrivillig, et stemningsbilde fra hotellrommet - tilfeldigvis illustrert med en forsidesak sterk kritisk til internasjonale, politiske organer lokalisert i byen de tar betalt for å promotere,  

Dette bare illustrerer risikoen med å bruke influencere til markedsføring.  Igjen, bilde 5 - CBE instagram.

 

"Massacred with Europe as a dream" - The New York Times, International Edition
 


http://iht.newspaperdirect.com/epaper/viewer.aspx

 

Saken stiller seg sterkt kritisk til både EU og FN's høykomissær for flykningers håndtering av situasjonen, med flyktningestrømmen i borgerkrigen i Libya, og legger stor grad ansvar og skyld for massakeren på FN. Hvorfor skal jeg ikke gå inn på, siden dette ikke er underforumet for politikk - og det heller ikke er poenget her.

 

Gjett en gang hvor FN's høykomissær for flyktninger er lokalisert......?

https://www.fn.no/Om-FN/FNs-organisasjoner-fond-og-programmer/FNs-hoeykommissaer-for-flyktninger-UNHCR

 

😳 

CBE har gått på utallige blemmer men denne var ekstraordinær. Uten å ha lest avisen brukes den til å krydre bildene med litt påtatt samfunnsengasjement, men reelt ender de med å tråkke på vertskapet og oppdragsgiver. Ikke bare leverer de lite av det man kan forvente av en sponset pressetur men her driter de seg loddrett ut. Igjen. 

De bør holde det umusikalske til BH på gata og ikke blande seg i politikk. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer ikke merke riktig på Instagram engang, skriver kun Advertisement uten å henvise hva det reklameres for. På slutten skriver hun #visitgeneva. Det er jo helt feil merking?? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva dette paret tenker om om de er gode ambassadører for de oppdragene de får? Og i så fall på hvilken måte?  Hadde vært interessant å høre, for jeg kan virkelig ikke se noen tegn til dette.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...