Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lafamiglia skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg ikke om alkoholkonsumet deres, nei. Men jeg bryr meg om hva de velger å legge vekt på i sosiale media.

Og her er dreier det seg ikke om at det finnes alkohol i bildene noen ganger i året, for det ville ikke vært noe problem.

Men her er det omtrent daglige bilder hvor vinglass zoomes inn på og er i fokus.

Når man ser de totale innleggene under ett, ser det ut til at det er fire ting som er viktige for dem å fronte (foruten reklamen):

Kaffekopp, manisk løping, slank mage og vinglass. Det er det man sitter igjen med når man ser bildene/innleggene deres.

Og jeg synes at slank mage og vin ikke er noe som burde dominere så voldsomt som det gjør. Og det synes jeg er helt legitim kritikk av en bedriftskanal.

ikke er det så aktuelt og heller ikke så interresant heller.. samme med smoothie laging og kaffekopper…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi bør ha en oppfriskning av bruken av neglelakk-emoji i forum, da det ser ut til at bruken av den enkelte ganger fremstår svært malplassert og misforstått når den brukes som en "talk to the hand" -respons.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden):

Tror vi bør ha en oppfriskning av bruken av neglelakk-emoji i forum, da det ser ut til at bruken av den enkelte ganger fremstår svært malplassert og misforstått når den brukes som en "talk to the hand" -respons.

Jepp! 

For å overse/avspore brukerdebatt og avsporing:

I dag tenkte jeg å lakke neglene med en lys rosa lakk jeg nettopp har kjøpt  💅  

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

I dag tenkte jeg å lakke neglene med en lys rosa lakk jeg nettopp har kjøpt  💅  

Gikk for en klassisk rød jeg! 😁

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (1 time siden):

Det går ikke an å diskutere med folk som er blodfans av paret og forsvarer absolutt alt dem foretar seg. Det ender bare med at tråden stenges, så vær så snill og ignorere enkelte brukere her inne. De kommer inn med jevne mellomrom kun for å gå i strupen på oss som er kritiske og stiller spørsmålstegn til hvordan dette paret driver med barneeksponering, bruker barna sine i reklame for å tjene penger, driver thinspo og bryter stadig alkohol loven. Nå går paret til og med så langt at dem vil gi inntrykk av at dem drikker alkohol før dem skal kjøre bil. Til og med det skal forsvares med nebb og klør av enkelte her inne.

Leste gjennom de siste sidene, og blir jeg provosert? Ja! Tror ignorering er et godt alternativ. 

Blir lettere sjokkert over inntak av alkohol når de er på farten. Og slik skal de få holde på? Jeg håper de får tilbakemld på at det ikke er greit å gi et inntrykk av at man kan drikke litt alkohol, for så å kjøre videre en stund etterpå. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man inntrykk av at de begge drikker også kjører? Jeg kan kun se at hun tok et glass til lunsjen. Det gjør gjerne jeg eller mannen min og. Altså en av oss. Kan ikke se at det skal være et problem? Vi vet jo ikke, så hvorfor lage så mye oppstyr da? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (11 minutter siden):

Leste gjennom de siste sidene, og blir jeg provosert? Ja! Tror ignorering er et godt alternativ. 

Blir lettere sjokkert over inntak av alkohol når de er på farten. Og slik skal de få holde på? Jeg håper de får tilbakemld på at det ikke er greit å gi et inntrykk av at man kan drikke litt alkohol, for så å kjøre videre en stund etterpå. 

Det er ikke greit å drikke før kjøretur så gir de inntrykk av det er det helt på trynet som så mye annet de foretar seg gjennom some. 

Men er det virkelig så mange som reagerer på at man drikker et vinglass og en øl til maten/lunsj i ferien? Det er så vanlig i min omgangskrets at det reagerer jeg ikke på. Reagerer på når det ene vinglasset blir 2 og 3 på rad med barn til stede, men syns ikke cbe gir inntrykk av det? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (3 timer siden):

Ja, det er helt grei påvirkning. Vin er godt, og det er mye kos å drikke et glass vin. Selvfølgelig er det ikke "nødvendig", men det er greit. 

Koseglass med vin hver dag eller flere ganger i uken er ikke greit. Og særlig ikke når man har barn. Mange av de som «bare koser seg» med alkohol hver dag har i bunn og grunn et alkoholproblem.

Hvilket alkoholforbruk de har kan forøvrig ingen av oss vite. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Det er ikke greit å drikke før kjøretur så gir de inntrykk av det er det helt på trynet som så mye annet de foretar seg gjennom some. 

Men er det virkelig så mange som reagerer på at man drikker et vinglass og en øl til maten/lunsj i ferien? Det er så vanlig i min omgangskrets at det reagerer jeg ikke på. Reagerer på når det ene vinglasset blir 2 og 3 på rad med barn til stede, men syns ikke cbe gir inntrykk av det? 

Synes de ofte gir inntrykk av 1 glass vin/øl, før de kjører. Så og si alle lunchene de har på dagtid, inntas med 1 glass alkohol (det er inntrykket mitt iallefall). Etterpå henter de i gjerne i barnehagen e.l. Jeg synes det er kjempe spesielt uavhengig om de går eller kjører. Kjører de er det intet mindre enn trist og horribelt. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (1 time siden):

Koseglass med vin hver dag eller flere ganger i uken er ikke greit. Og særlig ikke når man har barn. Mange av de som «bare koser seg» med alkohol hver dag har i bunn og grunn et alkoholproblem.

Hvilket alkoholforbruk de har kan forøvrig ingen av oss vite. 

Det siste der har du rett i. ETT koseglass vin hver dag i en ferie trenger ikke bety alkoholproblem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (1 time siden):

Ja, mange reagerer på det meste her inne. Et vinglass til lunsj f.eks. Tipper mange av dem her inne som fremstår som moralens voktere er avholdsfolk. Eller alternativt bare må finne noe kritikkverdig ved alt CBE gjør. Synes det virker som CBE har et sunt og naturlig forhold til alkohol. Og nei, jeg trenger ikke pepres med linker om brudd på alkoholloven og det evinnelige gnålet om at et glass vin til maten gjør at alle kan bli alkoholikere. Jeez. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE viser fram vinglass og LKE viser fram ølflaske fra bakeriet i Lom.

Etterpå kjører de videre. 

Vedlagt skjermdumper som viser dette.

20210805_142549.jpg

20210805_143544.jpg

20210805_142639.jpg

Endret av FruRosa
La først inn et feil bilde.
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tistelblad skrev (4 timer siden):

Et glass vin i solnedgangen når man er på ferie er helt innafor og noe mange gjør. Dette bildet ble derimot lagt ut på story til lunch i går, og vin midt på dagen med barn til stede er noe helt annet enn et glass til kvelds eller en kald pils som tørstedrikk i sola. 

Screenshot_20210805-095837_Instagram.jpg

Det er vinglass, pupper og rumpe i solnedgang. Hun fremstår noe…. kort. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hut skrev (10 minutter siden):

Ja, mange reagerer på det meste her inne. Et vinglass til lunsj f.eks. Tipper mange av dem her inne som fremstår som moralens voktere er avholdsfolk. Eller alternativt bare må finne noe kritikkverdig ved alt CBE gjør. Synes det virker som CBE har et sunt og naturlig forhold til alkohol. Og nei, jeg trenger ikke pepres med linker om brudd på alkoholloven og det evinnelige gnålet om at et glass vin til maten gjør at alle kan bli alkoholikere. Jeez. 

Det er ikke et vinglass til lunsj jeg reagerer på. Hadde det bare vært det, tror jeg få hadde hatt noe å utsette.

Jeg reagerer derimot på at det postes bilder av vin enormt ofte, og ikke bare "et vinglass til lunsj" én gang i løpet av året.

Nå i ferien postes det bilder av vinglass hver dag, ofte med fokus på glasset. Og når det ikke er ferie, er det også svært ofte.

Hvorfor i all verden mener de at vindrikking skal ha en så stor plass i det de legger ut til følgere og andre? Det er helt ubegripelig for meg.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (19 minutter siden):

Da er det vel innafor å kjøre etter man har drukket også? Og nei, jeg er ikke avholds. 😅

Og enkelte reagerer alltid på at andre reagerer...går begge veier det. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (Akkurat nå):

Da er det vel innafor å kjøre etter man har drukket også? Og nei, jeg er ikke avholds. 😅

Nei, det har jeg aldri skrevet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (25 minutter siden):

Nei, det har jeg aldri skrevet. 

Hvilket inntrykk mener du at det gis når det først deles bilder av antagelig alkoholholdig drikke og det så skrives at nå kjører vi videre? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...