Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Vi snakker voksne mennesker her! Ja, en får virkelig ta ansvar selv. Det er IKKE titusenvis av bilder, og forbruket av vin/alkohol er normalt som det går fram av SoMe. At hun er slank, helt innenfor normalen, syns jeg heller ikke at er noe problem.

Ja, snu gjerne ryggen til. Tror noen hadde hatt godt av det. 

Er hun en influenser eller ikke? Svaret på det gir egentlig svaret på dine utsagn. 
 

Ligger det ikke titusenvis av bilder av barna ute på det åpne nettet? I tillegg til de utallige filmsnuttene som daglig vises på IG story er det en eksponering nesten uten sidestykke i Norge. Hvordan kan du forsvare slikt?

Og ja, cbe er alminnelig slank på alminnelige bilder, på poseringsbildene med kjente poseringsteknikker blir fokus på tynn svært fremtredende. Du kan i sannhetens navn ikke nekte for det også?

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pasha skrev (2 timer siden):

Det står nå alkohol prosent på ølen til LKE. 

vinen til Caroline kan så klart være uten alkohol,  men det kan ikke vi vite og dermed gir de inntrykk av å kjøre etter å ha drukket 


svært uheldig at de legger ut noe som kan få mange til å tro at det drikkes alkohol i pause mellom bilkjøringer. De burde være for «proffe» til det. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 time siden):

Ja, det er helt grei påvirkning. Vin er godt, og det er mye kos å drikke et glass vin. Selvfølgelig er det ikke "nødvendig", men det er greit. 


helt greit i blant og i en setting hvor det å ta et glass vin virker ok. Men cbo har delt mange vinglass (og kaffekopper) gjennom årene - hverken særlig smart/taktisk eller særlig interresant for omverden. At de liker å kose seg med vin (og kaffe) vet vi nå. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (41 minutter siden):

Til å ikke bry deg om alkoholkonsumet deres, så skriver du veldig langt innlegg om...nettopp alkohol. Nei, et glass vin pr dag gjør ingen skade, og de drikker neppe hver eneste dag heller. Kan godt være at det dreier seg om skadelige mengder?  😄 faen dere spekulerer så mye, mest mulig dramatisk.

Ta hensyn til de som strever med alkohol? Da får en slutte å selge alkohol i butikker isteden, hvor folk MÅ bli eksponert for det. Istedenfor å kritisere en influenser man følger *helt frivillig*!! 

Jeg bryr meg ikke om alkoholkonsumet deres, nei. Men jeg bryr meg om hva de velger å legge vekt på i sosiale media.

Og her er dreier det seg ikke om at det finnes alkohol i bildene noen ganger i året, for det ville ikke vært noe problem.

Men her er det omtrent daglige bilder hvor vinglass zoomes inn på og er i fokus.

Når man ser de totale innleggene under ett, ser det ut til at det er fire ting som er viktige for dem å fronte (foruten reklamen):

Kaffekopp, manisk løping, slank mage og vinglass. Det er det man sitter igjen med når man ser bildene/innleggene deres.

Og jeg synes at slank mage og vin ikke er noe som burde dominere så voldsomt som det gjør. Og det synes jeg er helt legitim kritikk av en bedriftskanal.

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (8 minutter siden):

Er hun en influenser eller ikke? Svaret på det gir egentlig svaret på dine utsagn. 
 

Ligger det ikke titusenvis av bilder av barna ute på det åpne nettet? I tillegg til de utallige filmsnuttene som daglig vises på IG story er det en eksponering nesten uten sidestykke i Norge. Hvordan kan du forsvare slikt?

Og ja, cbe er alminnelig slank på alminnelige bilder, på poseringsbildene med kjente poseringsteknikker blir fokus på tynn svært fremtredende. Du kan i sannhetens navn ikke nekte for det også?

Hva er det jeg nekter på egentlig? Jeg er uenig og sier hva jeg mener. Du sitter ikke med en sannhet om det er det du tenker. Du sier også kun det du mener. Modeller og nå også alle som vil fremstå best mulig ( etter deres syn), vet å posere. Alle er da klær over det, og nei, jeg ser ikke problemet. 

Jeg forsvarer lett de bildene CBE legger ut av barna. Det er som jeg har sagt før, helt uskyldige bilder. I naturlige omgivelser. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (6 minutter siden):


helt greit i blant og i en setting hvor det å ta et glass vin virker ok. Men cbo har delt mange vinglass (og kaffekopper) gjennom årene - hverken særlig smart/taktisk eller særlig interresant for omverden. At de liker å kose seg med vin (og kaffe) vet vi nå. 

Ja, sikkert dere som har fulgt henne i årevis. Det kommer nye følgere også vet du. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Ja, sikkert dere som har fulgt henne i årevis. Det kommer nye følgere også vet du. 

Jeg har ikke fulgt henne i årevis, så jeg vet ikke hvordan det har vært før. Men de siste ukene/månedene har det i hvert fall vært enormt mange bilder av vinglass i kanalene deres.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi ikke glemme at denne damen og mannen  ALLTID har rett og vet best.

De tar alltid de beste valgene, det være seg drikking av alkohol eller barneoppdragelse eller begge deler samtidig. Vi, som ikke kan så mye eller forholder oss til regelverk er dumme og feite, dessuten er vi ekstremt misunnelige. Regelverk er forøvrig bare latterlig og dumt, LkE vet alltid bedre og skjønner den store sammenhengen mye bedre en både den ene og den nedre instansen. Er du ikke enig @Levina?  

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Ja, sikkert dere som har fulgt henne i årevis. Det kommer nye følgere også vet du. 

Høres ut som om «fulgt henne i årevis» skal være en fornærmelse. For CBE/Treasures bør jo dette være høyt skattede personer 🤷‍♀️
 

Men siden du er ny følger, er det en grunn for at du nekter å godta historikken her? Eller skal hver dag i influenseres ha blanke ark, slik at ingen tidligere tabber kan brukes mot dem? For da er internett en dårlig plattform.

Endret av Vipser
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (1 minutt siden):

Høres ut som om «fulgt henne i årevis» skal være en fornærmelse. For CBE/Treasures bør jo dette være høyt skattede personer 🤷‍♀️
 

Men siden du er ny følger, er det en grunn for at du nekter å godta historikken her? Eller skal hver dag i influenseres ha blanke ark, slik at ingen tidligere tabber kan brukes mot dem? For da er internett en dårlig plattform.

Der så du det. "Brukes mot dem" Nei, jeg er veldig mot at tabber brukes mot folk. For jeg har for lengst erfart at ingen unngår å gjøre dem 🙂 men nå har jeg ikke tid til dette mer. Ha en fin dag! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Trist at enkelte som er helt faktaresistente får sette premissene for debatten. Treasures AS bedriver:

Reklame der barn er med

Generell eksponering av barn, også der ansikt vises

Reklame der alkohol er med

Alkoholdrikking vises i tide og utide 

Thinspo

Reklame uten merking (sist hos LKE nå for hotellet på hans IG)

Reklame uten god merking (hvit skrift som er vanskelig å se)

Og dette sitter man og forsvarer? 😳

Ja, det er helt utrolig. 
Og barn har rett til å bestemme over sin digitale identitet. Punktum. Cbe.no og andre mammabloggere bryter barnas rettigheter. Punktum. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (31 minutter siden):

Hva er det jeg nekter på egentlig? Jeg er uenig og sier hva jeg mener. Du sitter ikke med en sannhet om det er det du tenker. Du sier også kun det du mener. Modeller og nå også alle som vil fremstå best mulig ( etter deres syn), vet å posere. Alle er da klær over det, og nei, jeg ser ikke problemet. 

Jeg forsvarer lett de bildene CBE legger ut av barna. Det er som jeg har sagt før, helt uskyldige bilder. I naturlige omgivelser. 

Så du vet også bedre enn unicef, Kripos og barneombudet. Fasinerende.  

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den familien begynner å bli så kjedelig. Oppatt og oppatt. Forutsigbart. Aldri noe nytt. Jaja. Jeg har det bra jeg, altså. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallepalle2 skrev (11 timer siden):

Kan vi (meg selv inkludert) nå prøve å ikke la oss lokke utpå av de som stadig prøver å vri diskusjonen til noe den ikke er? 
 

De oppnår kun å få tråden stengt et døgns tid, hva hensikten med det er skjønner jeg ikke helt. Men uansett, skal vi prøve å ignorere forsøk på brukerdebatt og kverulering, og heller bli bedre på å bruke rapporteringsknappen 🙌🏼😍

Minner om denne. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å diskutere med folk som er blodfans av paret og forsvarer absolutt alt dem foretar seg. Det ender bare med at tråden stenges, så vær så snill og ignorere enkelte brukere her inne. De kommer inn med jevne mellomrom kun for å gå i strupen på oss som er kritiske og stiller spørsmålstegn til hvordan dette paret driver med barneeksponering, bruker barna sine i reklame for å tjene penger, driver thinspo og bryter stadig alkohol loven. Nå går paret til og med så langt at dem vil gi inntrykk av at dem drikker alkohol før dem skal kjøre bil. Til og med det skal forsvares med nebb og klør av enkelte her inne.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Jeg tror de tenker at de gir inntrykk av å være sofistikerte. 

Jeg er sterkt imot det. Misbruk av alkohol er et økende problem her i landet, nettopp pga "sofistikert-vinfylla" som blir pakket inn i bilder på IG av at man hygger seg "med et lite glass" (mens sannheten for mange er at det er MANGE glass, men alle gjør det - så da er det jo greit) 

Det er langt fra kult. Da vil jeg heller ha flere kaffekopper! 

 

Tenker jeg også. Iblandet deres barnslige behov for å eksponere enda mer hvis de får kritikk (barn, pupper, rumpe, mage, pinlige poseringer, hund og ski med stålkanter og altså også alkohol). CBE har alltid slitt med å være trendy på de faktisk kule trendene. Hennes sosiale medier virker som om hun nileser H&M-katalogen for desperat  å følge med. Henger alltid etter og klarer ikke å sortere ut de virkelig kule tingene før lenge etter alle andre har blitt lei. Heftig framvisning av "nå skal vi kooose oss alkohol" har vært ut hos de virkelig trendy veldig lenge. Bare utdaterte gamlisser som meg som fortsatt kan finne på slikt 😆

Endret av Inocybe
Autokorrekt
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...