Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

gjestvest skrev (1 minutt siden):

 

Caroline Berg Eriksen er en bedrift. Dersom det skulle være noen tvil kan en rask søk på Brønnøysundregistret gi avklaring.

Noen hopper glatt over det faktum at dette er en bedrift. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du de poster alkohol inntak i ferier helger? De lever av  å påvirke, vil ikke denne flashingen av alkohol påvirke noen? 

Jeg tenker at de aller fleste av oss takler helt fint å se bilde av et glass vin uten at det påvirker oss til å drikke mer. Men det er jo alltid noen som ikke takler det. Men da blir det jo en litt større diskusjon. Hvor setter man grensa? Kan man poste et bilde hvor det ligger en snusboks på bordet? Sjokoladekake kan påvirke den som sliter med blodsukkeret til å gå på en smell. Jeg tenker man har et visst ansvar selv også, med å ikke oppsøke de kontoene som har triggere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å si det med å drikke. Jeg lurer på om det ikke var noe annet enn vin CBE drakk. Nå kan jeg litt om vin, og den fargen var en smule spesiell til å være vin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (15 minutter siden):

Du vil tydeligvis misforstå du. Har du misforstått begrepet "influencere"? Dvs folk som påvirker andre. Du synes det er helt ok å påvirke andre til å drikke alkohol før man setter seg bak rattet??? Dette her er ikke en venn som poster, det er en bedrift som lever av å påvirke andre. Skjønner du poenget? Eller har du gått i Caroline sin "venninne" felle? 

Jeg tenger ikke å ha misforstått hva influencere er,  tro cbe og jeg er bestister eller være "lurt"av Caroline selv om jeg ikke har samme mening som deg. Du bør heller ikke tillegge meg meninger jeg ikke har. Jeg mener selvfølgelig ikke at det er ok å sette seg bak rattet når man er påvirket av alkohol. Men når alkoholprosenten er ute av kroppen igjen, er det selvfølgelig ok.

Endret av Nijole
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (2 minutter siden):

Det er ingen her som er bestyrtet over at det vises alkohol.

Imidlertid: det folk, inkludert meg, kritiserer, er at det er så voldsomt fokus på det. De fleste ansvarlige bedrifter er forsiktige med sånt. Men her pøses det på med vinglass som det zoomes inn på. Jeg synes det vitner om en svært lite seriøs bedrift, som ikke tar ansvar.

 

Hjelper ikke hva du sier, skjønner du. Når vi biter på, blir det enda verre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg oppfatter diskusjonen om de har kjørt i alkoholpåvirket tilstand som diskusjon om CBE og LKE privatpersoner, og som avsporing. Ingen her vet om de har gjort det eller ikke. 
Det vi kan se er at en influencer har lagt ut bilder av en lunsj hvor begge voksne tilsynelatende drikker alkohol og kjører videre. Påvirkningen i dette tilfellet er ikke å kjøpe en anorakk, men å drikke alkohol på biltur.  Det er kontroversielt, og svært uheldig. Bare tenk på den kritikken Dagbladet får for å presentere resultater fra enkeltstudier om at rødvin er sunt for helsa. Nye studier viser at dette blir tatt litt for alvorlig av litt for mange, og at glassene gjerne fylles til bredden for å holde på det ene eller de to «sunne» glassene per dag.  Vi trenger ikke influencere som normaliserer alkolunsj på biltur i tillegg  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Nijole said:

Jeg tenger ikke å ha misforstått hva influencere er,  tro cbe og jeg er bestister eller være "lurt"av Caroline selv om jeg ikke har samme mening som deg. Du bør heller ikke tillegge meg meninger jeg ikke har. Jeg mener selvfølgelig ikke at det er ok å sette seg bak rattet når man er påvirket av alkohol. Men når alkoholprosenten er ute av kroppen igjen, er det selvfølgelig ok.

Hvordan kan vi som ser dette, vite at alkoholen er ute av kroppen før de setter seg bak rattet da? Hadde det ikke vært bedre å la være å poste at de drikker før de kjører bil? Det de sier med å poste sånt, er at det er helt ok å drikke før man kjører bil. Men du skjønner tydeligvis ikke sammenhengen med det å være en påvirker....

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (36 minutter siden):

Men selv om de ikke kjører i beruset tilstand, HVORFOR skal man drikke til lunsj midt på dagen når man skal kjøre bil og har med barn? De vil sikkert fremstå som om de har kontinentale og slik de viser seg på bloggen har jeg en følelse av at de tror det virker som luksus og klasse, men på meg virker det ekstremt Harry og idiotisk. Alkohol har ikke noe med kjøring og barn å gjøre under hele tatt. Det er beint ut ekstremt Harry, rett og slett. 

Og hvorfor må det legges ut på nett?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (11 minutter siden):

Og bare for å si det med å drikke. Jeg lurer på om det ikke var noe annet enn vin CBE drakk. Nå kan jeg litt om vin, og den fargen var en smule spesiell til å være vin. 

Da vet du sikkert at den kommer i mange ulike nyanser og at farge ikke er avgjørende for om det er vin eller ikke.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst: dere som mener at det er helt uproblematisk hva cbe.no velger å legge vekt på og fremheve i kanalene de bruker:

Er dere like ukritiske til alle bedrifter? Som H&M, Rema 1000, Sparebank1, TV2, Tine, bare sånn for å ta noen helt tilfeldige bedrifter. Kan de også promotere vindrikking, manisk trening og bilder hvor kvinner trekker inn magen, uten at det skal kunne bli kritisert?

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lafamiglia said:

Men seriøst: dere som mener at det er helt uproblematisk hva cbe.no velger å legge vekt på og fremheve i kanalene de bruker:

Er dere like ukritiske til alle bedrifter? Som H&M, Rema 1000, Sparebank1, TV2, Tine, bare sånn for å ta noen helt tilfeldige bedrifter. Kan de også promotere vindrikking, manisk trening og bilder hvor kvinner trekker inn magen, uten at det skal kunne bli kritisert?

Har aldri sett at hverken H&M, Rema 1000 eller Sparebank 1 har lagt ut bilder eller videoer der dem fronter alkohol, thinspo eller at dem tjener penger på uvitende barn. Har heller aldri sett at noen av de nevnte har reklamert for å drikke alkohol før dem kjører bil.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (14 minutter siden):

Det er ingen her som er bestyrtet over at det vises alkohol.

Imidlertid: det folk, inkludert meg, kritiserer, er at det er så voldsomt fokus på det. De fleste ansvarlige bedrifter er forsiktige med sånt. Men her pøses det på med vinglass som det zoomes inn på. Jeg synes det vitner om en svært lite seriøs bedrift, som ikke tar ansvar.

 

Synes CBE fronter et naturlig og normalt forhold til alkohol. Ikke på noen måte oppfatter jeg det slik at det «pøses på». Moralismen over et glass vin til lunsj eller middag er et særdeles norsk fenomen. Men uansett hva CBE gjør så blir det galt her inne. For en stund siden fikk hun kjeft for antall kaffekopper også. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (9 minutter siden):

Men nå argumenterer du jo som om det som er tema for debatten her nå er det som faktisk skjedde i virkeligheten. Det er jo ikke greia. Tema for debatten er hva som frontes gjennom tekst og bilde i CBE.no sine bedriftskanaler, hvilke signaler det sender, og hvilke ringvirkninger det evt kan ha.

Men seriøst, når det er sagt: De fleste småbarnsforeldre på en transportetappe på bilferie vil ikke finregne med promillekalkulator for å sikre seg en sterkøl til lunsj før de kjører videre på smale fjellveier med barna i baksetet og campingvogna på slep. De vil nok heller spare den ølen til transportetappen er over, altså. 

Ja, jeg synes det er litt for mye problematisering i dette tilfelle. 

Ingen finregning trengs, av og til kalkulatoren gjør all regningen for deg 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nijole skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg synes det er litt for mye problematisering i dette tilfelle. 

Ingen finregning trengs, av og til kalkulatoren gjør all regningen for deg 😉

Du kommenterer ikke hovedpoenget.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nijole skrev (7 minutter siden):

"Neste sommer" burde hatt en tråd.  Der er det både produktplassering og alkoholdrikking med barn tilstede. 

 

Seriøst? Du mener at du ikke ser forskjell på fiksjon (film) og en påvirkerkanal som formidler reklame forkledt som eget privatliv? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alkoholfokuset er vel snart mest for å provosere her og fjerne fokus fra hva som virkelig er graverende. Barnas opplevelser og ferieminner ut til alle følgere…

Jeg har litt eldre barn enn i bedriften her, men de hadde dødd hadde jeg drevet og lagt ut feriebilder på min beskjedne Facebook eller Instagramkonto til og med. Barn bør igrunn få slippe å bli brukt som content og reklame for morens bedriftskanal.

Endret av Kanutrine
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 minutt siden):

Merkelig innlegg. Kritikken går ikke på om hvorvidt de har kjørt med promille. 

Den handler derimot om at innleggene deres kan tolkes dithen at  de faktisk har gjort det, og det er ekstremt uproff kommunikasjon.

 

Fått med meg det.

Jeg synes det er en overtolkning gående her i tråden og en fordumming av de som følger influencere. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nijole skrev (2 minutter siden):

 

Jeg synes det er en overtolkning gående her i tråden og en fordumming av de som følger influencere. 

På hvilken måte da, mener du?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (35 minutter siden):

Synes CBE fronter et naturlig og normalt forhold til alkohol. Ikke på noen måte oppfatter jeg det slik at det «pøses på». Moralismen over et glass vin til lunsj eller middag er et særdeles norsk fenomen. Men uansett hva CBE gjør så blir det galt her inne. For en stund siden fikk hun kjeft for antall kaffekopper også. 

Det er virkelig IKKE normalt å drikke vin og kjøre bil, og når du sier fronte.. synes du det er greit at man fronter bilkjøring og drikking? Hva om ditt barn blir kjørt på av en som «bare» har drukket et glass vin til lunsj.. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...