Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Alle videre forsøk på å late som at man er ute av stand til å forstå selv himmelropende overtydelig ironi betrakter jeg (selvsagt) som trolling. Knock yourselves out.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skal jo fremstå som en aktiv familie, men hvorfor har de så stort behov for egne løpeturer/trening?.. Vil det si at de resten av dagen er så inaktive, at de må løpe for å få nok skritt. Flere av dagene vi hatt på ferie nå, så har vi fort over 20000 skritt. Har ikke akkurat behov for en løpetur i tillegg. Hvorfor er de ikke aktive med barna?. Trodde det var derfor de var på ferie, for å være sammen og gjøre ting sammen.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Jeg mener det samme. Jeg tror mange følger trådene her inne uten å nødvendigvis ha bruker. Jeg selv var en av de. Jeg fulgte ikke CBE.no "den gang", og gjør det ikke nå - men jeg stikker innom for å se bilder og reklame man tar opp her i tråden (=trafikk til kontoene) 

Så ja, jeg tror de kritiske debattene og diskusjonene genererer MYE trafikk til CBE.no, og at de etterhvert er ganske avhengig av det. De som følger fordi de faktisk blir inspirert er ikke lenger flertallet av "leserne". Kommentarfelt og engasjementsrater avslører alt om dette. Sammenligner man med storhetstiden til Fotballfrue-bloggen så er det forsvinnende lite engasjement fra reelle fans. 

Jeg tror veldig mye av trafikken i kanalene nå består av "skuelystne". 

Så, det er helt relevant å stille spørsmål ved hvor mye av det som legges ut i kanalene i løpet av en uke er for å provosere og holde debattene varme. De kan si hva de vil, men at CBE.no-tråden hele tiden ligger på "førsteplass" her inne er faktisk en form for å fortsatt være relevante. Så trist har det nok blitt. 

 

Godt skrevet og helt enig. Da den første runden med alkohol ble diskutert her for et par dager siden tenkte jeg at i morgen kommer det til å komme et «motsvar» som da ble (tilsynelatende) alkohol til lunsj og kjøring etterpå. Tror ikke et sekund på at de kjører med promille, tror dette er kun for å få (negativ) oppmerksomhet. Det virker desperat og er veldig trist, spesielt fordi det står barn midt oppi dette med rettigheter som blir brutt på daglig basis. 
Lurer fortsatt på hva de som eier campingvogna tenker om denne blandingen av reklame for familieferie og alkohol (og inkludert nok et brudd på alkoholloven ifht reklame).

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Godt skrevet og helt enig. Da den første runden med alkohol ble diskutert her for et par dager siden tenkte jeg at i morgen kommer det til å komme et «motsvar» som da ble (tilsynelatende) alkohol til lunsj og kjøring etterpå. Tror ikke et sekund på at de kjører med promille, tror dette er kun for å få (negativ) oppmerksomhet. Det virker desperat og er veldig trist, spesielt fordi det står barn midt oppi dette med rettigheter som blir brutt på daglig basis. 
Lurer fortsatt på hva de som eier campingvogna tenker om denne blandingen av reklame for familieferie og alkohol (og inkludert nok et brudd på alkoholloven). 

De er tydeligvis strålende fornøyd. Campingliv med vin er lagt ut på deres Instagram-konto, under «høydepunkter», merket Caroline Berg Eriksen.

https://instagram.com/lifestylecamper.no?utm_medium=copy_link

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (20 minutter siden):

De skal jo fremstå som en aktiv familie, men hvorfor har de så stort behov for egne løpeturer/trening?.. Vil det si at de resten av dagen er så inaktive, at de må løpe for å få nok skritt. Flere av dagene vi hatt på ferie nå, så har vi fort over 20000 skritt. Har ikke akkurat behov for en løpetur i tillegg. Hvorfor er de ikke aktive med barna?. Trodde det var derfor de var på ferie, for å være sammen og gjøre ting sammen.  

Jeg har selv barn (store nå da), og vil karakterisere oss som en aktiv familie. Da ungene var små var vi mye ute og i bevegelse sammen. Spesielt i helger og ferier (typ lett 20 000 skritt bare der som du skriver)
Men det er ikke det samme som en treningsøkt. Selv om man er mye i bevegelse er det ikke nødvendigvis aktivitet som gir høy puls og det treningsutbyttet man ønsker i løpet av en dag. Spesielt for folk som trener mye på fast basis ellers i året, så jeg synes ikke det er noe rart at man vil legge inn en løpetur eller annen trening i tillegg til aktivitet med familien. Dessuten er egentiden dette gir gull verdt når man er sammen 24/7 ellers. 

Endret av Lula
Typo
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (11 timer siden):

Det er vin på stories nesten hver dag nå for tiden, og det var et par nye stories nå i kveld også faktisk. Skål! 🍷Er det mindre viktig fordi det blir borte etter 24 t? 

Ganske vanlig for mange nordmenn i ferien, at de drikker mer alkohol. Synes det bærer litt preg av moralisme å henge seg opp i dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (4 minutter siden):

Ganske vanlig for mange nordmenn i ferien, at de drikker mer alkohol. Synes det bærer litt preg av moralisme å henge seg opp i dette.

Det er fullstendig irrelevant hvor mye alkohol de drikker. Det er stort sett ikke det diskusjonen går ut på.

Men det som blir påpekt gang på gang, i innlegg etter innlegg, uten at du tydeligvis har fått med deg, er at det er innholdet i bedriftens Insta-konto som kritiseres.

Selv drikker jeg også vin av og til, og mer i feriene enn ellers. Jeg er allikevel svært kritisk til hvor mange bilder av vinglass de legger ut på stories, og jeg støtter dessuten alkoholloven.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lula skrev (10 minutter siden):

Jeg har selv barn (store nå da), og vil karakterisere oss som en aktiv familie. Da ungene var små var vi mye ute og i bevegelse sammen. Spesielt i helger og ferier (typ lett 20 000 skritt bare der som du skriver)
Men det er ikke det samme som en treningsøkt. Selv om man er mye i bevegelse er det ikke nødvendigvis aktivitet som gir høy puls og det treningsutbyttet man ønsker i løpet av en dag. Spesielt for folk som trener mye på fast basis ellers i året, så jeg synes ikke det er noe rart at man vil legge inn en løpetur eller annen trening i tillegg til aktivitet med familien. Dessuten er egentiden dette gir gull verdt når man er sammen 24/7 ellers. 

Jeg har forståelse for at man vil ta seg en løpetur i løpet av en uke, men at det skal være behov for det hver eneste dag. Nå mente jeg ikke 20000 skritt fordi man har løpt etter  barna på en lekeplass. Men i løpet av en dag, så ville det ikke være noe problem å finne aktiviteter som forbrenner like mye som en treningstur. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det man reagerer på er at man er redd CBE vil påvirke mange til å drikke mer alkohol fordi hun er influencer, så tror jeg ikke det noe man trenger å bekymre seg over.

CBE har dalende følgertall, lite Liker-klikk i forhold til antall følgere, har mange falske følgere, er kjedelig, følger ikke med i tiden, treffer ikke kjøpergruppen, har færre samarbeidspartnere, mindre inntekt og er på et synkende skip.

Så det er nok ikke mange hun påvirker uansett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (1 minutt siden):

Hvis det man reagerer på er at man er redd CBE vil påvirke mange til å drikke mer alkohol fordi hun er influencer, så tror jeg ikke det noe man trenger å bekymre seg over.

CBE har dalende følgertall, lite Liker-klikk i forhold til antall følgere, har mange falske følgere, er kjedelig, følger ikke med i tiden, treffer ikke kjøpergruppen, har færre samarbeidspartnere, mindre inntekt og er på et synkende skip.

Så det er nok ikke mange hun påvirker uansett.

Nei. Jeg reagerer på at de bevisst bryter regler og lovverk de vet at eksisterer. Lovverket er til for å unngå at folk påvirkes til å drikke mer. Jeg diskuterer prinsippene og virksomheten til en stor medieaktør. 

Og de er vel ikke på ferie når de publiserer innhold i sine kommersielle kanaler kontinuerlig? Jfr det du skrev over her om at det er ganske vanlig for nordmenn på ferie å drikke er. Eniig i det. Men disse to er jo på jobb, og jeg antar at de fleste har et annet forhold til inntak av alkohol på jobb enn i ferien sin. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Nei. Jeg reagerer på at de bevisst bryter regler og lovverk de vet at eksisterer. Lovverket er til for å unngå at folk påvirkes til å drikke mer. Jeg diskuterer prinsippene og virksomheten til en stor medieaktør. 

Og de er vel ikke på ferie når de publiserer innhold i sine kommersielle kanaler kontinuerlig? Jfr det du skrev over her om at det er ganske vanlig for nordmenn på ferie å drikke er. Eniig i det. Men disse to er jo på jobb, og jeg antar at de fleste har et annet forhold til inntak av alkohol på jobb enn i ferien sin. 

Man kan ikke sammeligne "vanlige" jobber med influencerjobber på den måten. De er på ferie selv om de også jobber, det er dette som er sammenblandingen av privatperson og jobb i den bransjen. Det gjør dem litt unik og gjør at man ikke alltid kan sammenligne direkte. At LKE tar en øl i lunsjen på campingferie er ikke det samme som om Per hadde tatt seg en øl i lunsjen på kontoret.

Det jeg skrev handlet ikke om brudd på lovverk, men for de som reagerer på at det postes hva de anser som mye alkohol.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jeg meir jo at man kan og bør sammenligne influencerjobbr med andre jobber - og forvente profesjonalitet fra de som faktisk kan ta seg svært godt betalt for å vise liksompribatlivet eller eksteprivatlivet i some. Man kan forvente at de følger lover og regler, og jeg mener også at man kan forvente både respekt for følgere og profesjonalitet i det man foretar seg.  Jeg tenker at det går fint an å tenke over hvordan det tar seg ut å poste det man gjør, det være seg selfier fra dobesøk, bilde av sterkøl og vin midt i dagens planlagte kjøring, eller anstrengt og kroppsfokuset posering. 

Jeg mener nemlig at vi alle har et ansvar i samfunnet vi lever i. JO mer makt man har, jo mer ansvar følger det med. Mener jeg. 

👏

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Er da flere lover man kan lure litt på uten at det betyr at j»eg følger bare de lovene som er teite.»

Selv om man lurer litt på lover og regler skal de følges. De skal ikke tøyes og brytes fordi man mener de er rare. Om man synes fartsgrensen er tøysete kan man ikke bryte de fordi man selv mener det er trygt å kjøre fortere, man skal heller ikke drikke også kjøre bil fordi man mener at det er en tøysete regel og at man selv fint kan gjøre det. 
Jeg synes også det er tullete å gå i mot fagpersoners råd, selv om man selv er uenig. Spesielt når man egentlig ikke har kunnskaper om tema selv, men at uenigheten går på magefølelse eller vranghet. Det være seg thininspo, publisering av barnebilder, trening for å forbrenne kalorier og smittevern osv . 
 

dette er eksempler på råd paret i Sarpsborg ikke bryr seg om og mener er teite. Ikke fordi de har kunnskap selv, men fordi de er dumme og trassige. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (17 minutter siden):

Selv om man lurer litt på lover og regler skal de følges. De skal ikke tøyes og brytes fordi man mener de er rare. Om man synes fartsgrensen er tøysete kan man ikke bryte de fordi man selv mener det er trygt å kjøre fortere, man skal heller ikke drikke også kjøre bil fordi man mener at det er en tøysete regel og at man selv fint kan gjøre det. 
Jeg synes også det er tullete å gå i mot fagpersoners råd, selv om man selv er uenig. Spesielt når man egentlig ikke har kunnskaper om tema selv, men at uenigheten går på magefølelse eller vranghet. Det være seg thininspo, publisering av barnebilder, trening for å forbrenne kalorier og smittevern osv . 
 

dette er eksempler på råd paret i Sarpsborg ikke bryr seg om og mener er teite. Ikke fordi de har kunnskap selv, men fordi de er dumme og trassige. 

Det har jeg heller ikke skrevet eller ment. Cbe skal  følge påbudte regler som  alle andre skal det. Det er likevel lov til å undres over alkoholloven der det i det ene øyeblikket er lov og anbefale vin og øl. I det andre kan ikke influensere bruke noe som ligner alkohol en gang i reklamer! I TV-programmer, eks Solveig Kloppen og Hver gang vi møtes, sitter flere forbilder, kjente tvpersonligheter, musikere mm og tar seg både ett og tre glass. For min del har dette større påvirkningskraft enn en enkelt blogger som ikke egentlig er spesielt i vinden lenger. 

Smittevernregler er nå også en ting. Det har jo vært litt vanskelige å forholde seg til. Hva som egentlig gjelder her og der da det endra seg på timen omtrent. For ikke å nevne at forskjellige steder har forskjellige regler og anbefalinger. Anbefalinger trenger man ikke følge mens andre ting er påbudt og så videre. Dette er det gjort humor av av forskjellige komikere og skrevet om så er ikke bare synsing fra min side at det kunne være vanskelig å følge med på. Jeg tipper cbe ga faen altså og fikk jo vite gjennom kg og bloggen hva ho gjorde feil, men gjorde det likevel. 
Dette er diskusjon og tanker  OM reglene og hvor vidt det er enkelt å følge eller ikke. Om de egentlig henger på greip, ikke om de skal følges eller ikke. 
 

 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fitfocus har lansert  bok, og inngått samarbeid med en av de beste treningsmerkene som er. Lene Orvik har fått egen sminkekollelsjon hos Makeupmekka. Mens Berg Eriksen viser frem ulovlig alkoholreklame under en sponset familieferie, ikke bare en, men flere ganger. Nivået på innholdet i hva enkelte tilbyr er påfallende. 

Endret av Lill :)
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 timer siden):

Hvis hun har gjort noe ulovlig, så får hun vel refs igjen. Det er det jeg mener. Det er ikke min oppgave å avgjøre om det er ulovlig eller ikke. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være ulovlig all den tid det kan være annet hun drikker. Hun viser ikke fram noen vinflaske med etikett på hva innholdet er

 

Eh..jo. Jeg så jo godt at det var en vinflaske og hvilken etikett det var også. :ler: 

loffen skrev (På 2021-8-3 den 1.41):

Her er forresten vannet vinen de drikker på campingturen: 

https://www.vinmonopolet.no/Land/Italia/Da-Luca-Pinot-Grigio-Chardonnay-2019/p/5710101 

Lett å kjenne igjen om man zoomer litt på videoen til LKE. Blomstrete folie og blant annet DA L... og merkene på etiketten. 
*kjedet meg litt* :laugh: 

 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (2 minutter siden):

 

Eh..jo. Jeg så jo godt at det var en vinflaske og hvilken etikett det var også. :ler: 

 

Ikke så nøye når man forsvarer influenceren, da kan man forholde seg helt som man vil til FAKTA. Omtrent som influenceren selv. Man kan lure på hvorfor spekulasjoner som støtter Treasures AS er greit. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (1 time siden):

Jeg har forståelse for at man vil ta seg en løpetur i løpet av en uke, men at det skal være behov for det hver eneste dag. Nå mente jeg ikke 20000 skritt fordi man har løpt etter  barna på en lekeplass. Men i løpet av en dag, så ville det ikke være noe problem å finne aktiviteter som forbrenner like mye som en treningstur. 

Men så er folk forskjellige da. Noen har ikke behov for løpetur hver dag i tillegg til familieaktivitet i ferien. Noen trener lite/aldri, uansett ferie eller ikke. Andre igjen vil gjerne ta en løpetur. Hver dag. Også i ferien. Ser ikke hva som er spesielt, uvanlig eller problematisk ved det? 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...