Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Brabancon skrev (23 minutter siden):

Hun fanget tidsånden og startet blogg i 2009 med enorm suksess. Og har levd av det siden. Hun har gjort store blemmer, ingen tvil om det. Men hun er her fortsatt. Har over 300000 følgere på insta. Annonsører er interessert. Vellykket spør du meg.

Velykket? Ok. Ikke i mine øyne. 

#leverpåløgner #fakeliv #trist #påtideåendrekurs #hengerigjen 

Endret av Marioposa
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brabancon skrev (12 minutter siden):

Hun fanget tidsånden og startet blogg i 2009 med enorm suksess. Og har levd av det siden. Hun har gjort store blemmer, ingen tvil om det. Men hun er her fortsatt. Har over 300000 følgere på insta. Annonsører er interessert. Vellykket spør du meg.

Det begynte vel å gå nedover etter skandalene i slutten av 2014 og 2015, men frem til det gjorde de det godt mht inntekt. Siste året var begredelig for dem, det virker ikke som at annonsørene tenner helt på det de viser frem. Godt er det, for eksponering av barn, thinspo og sterk redigering bør egentlig ikke være en god forretningsidé i 2021. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 timer siden):

Men hva tenker du om vinglass/øl i monitor da? For det skjedde jo faktisk. Det er ikke noe vi fant på.

 

OG så synes jeg du kan holde deg for god til å kalle folk "nabokjerringer" og "moralpoliti" Som folk har skrevet igjen og igjen og igjen, så handler det ikke om moral. Å liksom kimse av at folk er opptatt av å ikke nyte alkohol og kjøre bil - med småttiser i baksetet, kan ikke avvises som nabokjerringmoralpoliti, altså. Seriøst.

 Tror du virkelig at jeg går god for at folk kjører med for høy promille? Dette handler om antagelser fra mange av dere som er ikke stemmer med virkeligheten, og da blir det bare sladder. Av og til er det greit å stoppe litt opp, og tenke litt fornuftig.
 

Så det blir bare useriøst for meg at folk lage egne historier, og klarer å spinne rundt at LK eller CBE utøver straffbare forhold. Det er btw ikke ulovlig å kjøre bil når promillen er under 0,2, juridisk sett. Men, tipper de har full kontroll. Ei heller ikke ansvarsløst å ta seg en glass vin eller 1 øl når barn er tilstede. Det er som er ikke er bra er når voksen drikker så mye at de forandrer seg noe barn lett ser, og skaper usikkerhet for barn. Som jeg har skrevet om tidligere, det handler om nyanser og når folk ikke klarer å se at livet ikke er sort hvit eller enten eller, så fremstår mange av holdningene her inne veldig moraliserende, derifra moralpoliti. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brabancon
Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Det begynte vel å gå nedover etter skandalene i slutten av 2014 og 2015, men frem til det gjorde de det godt mht inntekt. Siste året var begredelig for dem, det virker ikke som at annonsørene tenner helt på det de viser frem. Godt er det, for eksponering av barn, thinspo og sterk redigering bør egentlig ikke være en god forretningsidé i 2021. 

Bedriften er oppe og går. Uten å sjekke vil jeg tro at spådommene om bedriftens undergang har pågått lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (15 minutter siden):

 Tror du virkelig at jeg går god for at folk kjører med for høy promille? Dette handler om antagelser fra mange av dere som er ikke stemmer med virkeligheten, og da blir det bare sladder. Av og til er det greit å stoppe litt opp, og tenke litt fornuftig.
 

Så det blir bare useriøst for meg at folk lage egne historier, og klarer å spinne rundt at LK eller CBE utøver straffbare forhold. Det er btw ikke ulovlig å kjøre bil når promillen er under 0,2, juridisk sett. Men, tipper de har full kontroll. Ei heller ikke ansvarsløst å ta seg en glass vin eller 1 øl når barn er tilstede. Det er som er ikke er bra er når voksen drikker så mye at de forandrer seg noe barn lett ser, og skaper usikkerhet for barn. Som jeg har skrevet om tidligere, det handler om nyanser og når folk ikke klarer å se at livet ikke er sort hvit eller enten eller, så fremstår mange av holdningene her inne veldig moraliserende, derifra moralpoliti. 

Nei, jeg håper og tror ikke du går god for promillekjøring. Men det var nå slik at det var CBE og LKE sm viste frem hhv sterkøl og rosevin i monitor. Det var ikke noe jeg eller noen andre fant på, det lå ute i dere åpne kanaler slik at alle kunne se det.

Jeg har ikke beskyldt dem for å kjøre med promille, jeg har hevdet at det er merkverdig at de viser det frem på den måten de gjør. Jeg antar også at de etter 11-12 å ri bransjen er så drevne, at de vet godt hva folk reagerer på. 

 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Levina said:

 Tror du virkelig at jeg går god for at folk kjører med for høy promille? Dette handler om antagelser fra mange av dere som er ikke stemmer med virkeligheten, og da blir det bare sladder. Av og til er det greit å stoppe litt opp, og tenke litt fornuftig.
 

Så det blir bare useriøst for meg at folk lage egne historier, og klarer å spinne rundt at LK eller CBE utøver straffbare forhold. Det er btw ikke ulovlig å kjøre bil når promillen er under 0,2, juridisk sett. Men, tipper de har full kontroll. Ei heller ikke ansvarsløst å ta seg en glass vin eller 1 øl når barn er tilstede. Det er som er ikke er bra er når voksen drikker så mye at de forandrer seg noe barn lett ser, og skaper usikkerhet for barn. Som jeg har skrevet om tidligere, det handler om nyanser og når folk ikke klarer å se at livet ikke er sort hvit eller enten eller, så fremstår mange av holdningene her inne veldig moraliserende, derifra moralpoliti. 

Du tipper at dem har full kontroll. Vi andre tipper at det er en dårlig ide å legge ut at dem drikker alkohol før dem setter seg i bilen og kjører videre. Var jo det dem la ut på insta, både med bilder og rene ord. Så da mener du at alle skal "tippe" seg til at det ikke skjedde, at det var nok en løgn som ble presentert i some av paret?

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (5 minutter siden):

Du tipper at dem har full kontroll. Vi andre tipper at det er en dårlig ide å legge ut at dem drikker alkohol før dem setter seg i bilen og kjører videre. Var jo det dem la ut på insta, både med bilder og rene ord. Så da mener du at alle skal "tippe" seg til at det ikke skjedde, at det var nok en løgn som ble presentert i some av paret?

Det er ikke sikkert at begge drakk alkohol. For eksempel kan det hende at hun drakk rabarbrasaft, som jo til forveksling kan være helt likt rosévin av utseende.

Det som i så fall og uansett er litt uforståelig, er at de ikke presiserte at ikke begge drakk alkohol før de kjørte av gårde. For det er jo noe de fleste av oss, som jo dessuten ikke er influensere, ville passet på. Når man legger ut et bilde som muligens kan misforstås, passer man jo på å forklare omstendighetene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (5 timer siden):

De vil kanskje ikke eksponere barna hele tiden? 

Det applauderer jeg!! Ikke vis barna. Men lurer på hva barna mine hadde sagt om jeg sa, sitt her og se på iPad mens jeg ligger og vrir og gjør meg til på brygga her. Pappa skal filme meg litt skjønner dere også skal jeg legge det ut til alle som kan se hvordan man kan ligge på en brygge.. det er ikke fokus på kropp og thininspo altså, bare at jeg har løpt en mil og har vist for alle hvor mange kalorier jeg har brukt på det betyr ikke at det betyr nå. 

Sitt her dere nå, så skal jeg komme å ta bilder av dere, dandere dere opp i like kjoler også skal jeg ta bilde av dere også. Husk at dere må være søte da. Dere er fine nok som dere er altså, så lenge dere har lange fletter og prinsesse kjoler 😜

et sykt liv og må være vanskelig å bli voksen i.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden):

Det er da for fankern ikke min oppgave som publikum for innfallene med alkohol og kjøring å tolke budskapene i riktig og fordelaktig retning på vegne av en påvirker som ikke klarer å ta sin egen jobb seriøst.

Amen. (Og man får vel ikke vinglass til saft, vil jeg tro. Fikk ikke det da vi var på det bakeriet i fjor, iallfall.)

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lafamiglia said:

Det er ikke sikkert at begge drakk alkohol. For eksempel kan det hende at hun drakk rabarbrasaft, som jo til forveksling kan være helt likt rosévin av utseende.

Det som i så fall og uansett er litt uforståelig, er at de ikke presiserte at ikke begge drakk alkohol før de kjørte av gårde. For det er jo noe de fleste av oss, som jo dessuten ikke er influensere, ville passet på. Når man legger ut et bilde som muligens kan misforstås, passer man jo på å forklare omstendighetene.

Der er jeg enig med deg, og det er akkurat dette jeg vil frem til. Hvorfor legge ut bilder og tekst som kan tolkes som at dem kjører bil med alkohol innabords? Nok et forhåpentligvis narrativt stunt fra paret. Det er jo ganske så ille, når dem vil fremstille seg på en sånn måte. Kan ikke tro det er for annet enn for å få oppmerksomhet. Det blir litt som små barn i trassalderen, all oppmerksomhet er god oppmerksomhet, selv om det er av den negative sorten. Skjønner ikke at voksne folk med barn vil fremstille seg som så totalt hodeløse høns.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange mener at det går så dårlig med firmaet til CBE. Selv om de hadde en nedgang i 2020, som jeg tenker ikke er så rart, siden Koronaen kom og barn og skoler ble stengt i et par måneder. Dette gjør jo at arbeidskapasitetene ble mindre og inntekten vil naturlig gå ned. Hun er jo småbarnsmor.  Det å være influencer i toppen er veldig lukrativt, selv om man firmaet går ned i inntekt og « «bare» tjener 2 mill. Hun jobber hjemmefra og slipper utgifter til kontor, de kan skrive av mye på skatten og de kan velge og vrake i sponsede produkter, selv om CBE har gått mye bort i fra det. Men, hun er en ikke en som har behov for å vise det. I motsetningen til en annen influencer i Norge ( Spania) som gjør det svært  bra, og har behov for å vise det ved å kjøpe luksus artikler som dyre vesker, sko, smykker og leie hus til kr 200 000 i måneden. 
 

CBE virker jordnær og trygg i seg selv, og lite behov for å vise at hun gjør det bra. Barna blir ikke kledd opp i dyre merkeklær. Det er mye Zara, en spansk billigkjede. Jeg har lagt merke til at hun virker mer miljøbevisst. Hun har sluttet å spise kjøtt, feriene er mer preget av naturopplevelse som ikke koster så mye penger. Hun bruker  ikke hairextension lenger eller kunstige øyevipper. Det er mindre fokus på kjoler og høye heler. Det er hverdagsklær og treningstøy. Altså en mer jordnær person og viser mer hvem hun er. Viser hun seg med mindre klær, er det i forbindelse med bading eller være på  stranda. Viser hun seg i undertøy, så er det relatert til reklame for eget undertøy. I sterk kontrast til en annen Influencer som Helene Drage, som bare har behov for å vise kropp. 

CBE har skapt sitt eget merkenavn og jeg er sikker på at inntektene vil øke i 2021. Ser at hun var så heldig å få låne dette flotte stedet de har nå har bodd et par dager, med campern.  Slike muligheter dukker opp fordi hun har hyggelige lesere som se pris på henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (26 minutter siden):

Nei, jeg håper og tror ikke du går god for promillekjøring. Men det var nå slik at det var CBE og LKE sm viste frem hhv sterkøl og rosevin i monitor. Det var ikke noe jeg eller noen andre fant på, det lå ute i dere åpne kanaler slik at alle kunne se det.

Jeg har ikke beskyldt dem for å kjøre med promille, jeg har hevdet at det er merkverdig at de viser det frem på den måten de gjør. Jeg antar også at de etter 11-12 å ri bransjen er så drevne, at de vet godt hva folk reagerer på. 

 

Kanskje det var Rabarbrasaft hun drakk? Og hun kjørte bilen🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 minutt siden):

Kanskje det var Rabarbrasaft hun drakk? Og hun kjørte bilen🤔

Det er ikke opp til målgruppa å tolke seg frem til.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Levina said:

Jeg ser at mange mener at det går så dårlig med firmaet til CBE. Selv om de hadde en nedgang i 2020, som jeg tenker ikke er så rart, siden Koronaen kom og barn og skoler ble stengt i et par måneder. Dette gjør jo at arbeidskapasitetene ble mindre og inntekten vil naturlig gå ned. Hun er jo småbarnsmor.  Det å være influencer i toppen er veldig lukrativt, selv om man firmaet går ned i inntekt og « «bare» tjener 2 mill. Hun jobber hjemmefra og slipper utgifter til kontor, de kan skrive av mye på skatten og de kan velge og vrake i sponsede produkter, selv om CBE har gått mye bort i fra det. Men, hun er en ikke en som har behov for å vise det. I motsetningen til en annen influencer i Norge ( Spania) som gjør det svært  bra, og har behov for å vise det ved å kjøpe luksus artikler som dyre vesker, sko, smykker og leie hus til kr 200 000 i måneden. 
 

CBE virker jordnær og trygg i seg selv, og lite behov for å vise at hun gjør det bra. Barna blir ikke kledd opp i dyre merkeklær. Det er mye Zara, en spansk billigkjede. Jeg har lagt merke til at hun virker mer miljøbevisst. Hun har sluttet å spise kjøtt, feriene er mer preget av naturopplevelse som ikke koster så mye penger. Hun bruker  ikke hairextension lenger eller kunstige øyevipper. Det er mindre fokus på kjoler og høye heler. Det er hverdagsklær og treningstøy. Altså en mer jordnær person og viser mer hvem hun er. Viser hun seg med mindre klær, er det i forbindelse med bading eller være på  stranda. Viser hun seg i undertøy, så er det relatert til reklame for eget undertøy. I sterk kontrast til en annen Influencer som Helene Drage, som bare har behov for å vise kropp. 

CBE har skapt sitt eget merkenavn og jeg er sikker på at inntektene vil øke i 2021. Ser at hun var så heldig å få låne dette flotte stedet de har nå har bodd et par dager, med campern.  Slike muligheter dukker opp fordi hun har hyggelige lesere som se pris på henne. 

Klart ferien ikke koster mye penger når den er sponset og er reklame fra A til Å, der barna også må bidra 😅 Dessuten har andre influencere, som også er småbansforeldre tjent rått nå under koronaen, som feks Funkygine. Å det har hun greid helt alene, og helt uten å fronte alkohol og thinspo.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Levina skrev (1 minutt siden):

Kanskje det var Rabarbrasaft hun drakk? Og hun kjørte bilen🤔

Det blir jo bare spekulasjoner. Mulig det. Men det er rart at hun la det ut slik uten kommentar - hun vet jo veldig godt at folk faktisk ser på hva hun legger ut og forholder seg til det. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden):

Det er ikke opp til målgruppa å tolke seg frem til.

Nei, det kan man ikke tolke.. det er heller naturlig å tolke seg frem til at en av de kjørte bilen med promille. 
@sunn fornuft 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (9 minutter siden):

Jeg ser at mange mener at det går så dårlig med firmaet til CBE. Selv om de hadde en nedgang i 2020, som jeg tenker ikke er så rart, siden Koronaen kom og barn og skoler ble stengt i et par måneder. Dette gjør jo at arbeidskapasitetene ble mindre og inntekten vil naturlig gå ned. Hun er jo småbarnsmor.  Det å være influencer i toppen er veldig lukrativt, selv om man firmaet går ned i inntekt og « «bare» tjener 2 mill. Hun jobber hjemmefra og slipper utgifter til kontor, de kan skrive av mye på skatten og de kan velge og vrake i sponsede produkter, selv om CBE har gått mye bort i fra det. Men, hun er en ikke en som har behov for å vise det. I motsetningen til en annen influencer i Norge ( Spania) som gjør det svært  bra, og har behov for å vise det ved å kjøpe luksus artikler som dyre vesker, sko, smykker og leie hus til kr 200 000 i måneden. 
 

CBE virker jordnær og trygg i seg selv, og lite behov for å vise at hun gjør det bra. Barna blir ikke kledd opp i dyre merkeklær. Det er mye Zara, en spansk billigkjede. Jeg har lagt merke til at hun virker mer miljøbevisst. Hun har sluttet å spise kjøtt, feriene er mer preget av naturopplevelse som ikke koster så mye penger. Hun bruker  ikke hairextension lenger eller kunstige øyevipper. Det er mindre fokus på kjoler og høye heler. Det er hverdagsklær og treningstøy. Altså en mer jordnær person og viser mer hvem hun er. Viser hun seg med mindre klær, er det i forbindelse med bading eller være på  stranda. Viser hun seg i undertøy, så er det relatert til reklame for eget undertøy. I sterk kontrast til en annen Influencer som Helene Drage, som bare har behov for å vise kropp. 

CBE har skapt sitt eget merkenavn og jeg er sikker på at inntektene vil øke i 2021. Ser at hun var så heldig å få låne dette flotte stedet de har nå har bodd et par dager, med campern.  Slike muligheter dukker opp fordi hun har hyggelige lesere som se pris på henne. 

Miljøbevisst? 😅😅😅😅😅 det er faktisk den morsomste påstanden jeg har hørt på lenge.

Norgesferiene startet med corona, og det har du sikkert fått med deg du også.

Barna har sikkert vanlige klær, men et hav av de så da er det jo like langt egentlig.. 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brabancon skrev (1 time siden):

Hun fanget tidsånden og startet blogg i 2009 med enorm suksess. Og har levd av det siden. Hun har gjort store blemmer, ingen tvil om det. Men hun er her fortsatt. Har over 300000 følgere på insta. Annonsører er interessert. Vellykket spør du meg.

Hun er en «has been». Joda… hun VAR vellykket, hun var også tidlig ute med å sette bloggere/influensere på «plakaten», dette tilhører fortiden, det er jo veldig tydelig. Hun evner ikke å fornye seg… 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...