Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (44 minutter siden):

Er det ferie da? Jobb dette. Reklame for vogn og reklame for hotell og greier. Er mest jobb og litt ferie 😊


blir jo presentert som ferie så helt tragisk… men enig med deg - i praksis lite ferie og mye jobb..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusern3 skrev (2 minutter siden):


blir jo presentert som ferie så helt tragisk… men enig med deg - i praksis lite ferie og mye jobb..

Ja selvfølgelig , for å selge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som de koser seg på ferie. Litt med campern ( tilhengeren) og litt på hotellopphold. Sammen med barna og fin norsk natur og Hunderfossen bl.a. Kjempefin park. Tenk å ha en jobb hvor man kan samarbeider med hoteller og få rimeligere ferier ved å gi de reklame.  Win win situasjon for begge parter. Tar litt film/ bilder som legges ut , så erfarne de er tar ikke det mye tid, selv om enkelte her inne tror det handler om hele tiden. Deretter masse tid sammen. Instagram letter jo arbeidet i forhold til bloggen. Spennende å følge de med campern. Kjempefint supplement til hotell/ hytte. 

Endret av Levina
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, @Levina - har du havnet utpå igjen? :skaal:

 

Neida - tøyser bare. regner med det var feiltasting. :Knegg:

Endret av pøbelsara
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal fortelle Caroline at å campe langs veien ved Lovatnet (hun skrev bare Loen, men regner med de skal til Lovatnet?) er alt annet enn enkelt? Det er en smal vei, skråning på den ene siden og vann på den andre…. Lite mulighet for parkering for teltere, om man ikke skal stoppe med campingvogn i tillegg 🤪 Det er ikke koselig å campe langs såpass trafikkert vei… 

Kunne jo tatt inn på campingplass, men spørsmålet er om det passer narrativet de forsøker å selge? 
 

Blir spennende å se hvor de ender opp :popcorn: 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (13 minutter siden):

Virker som de koser seg på ferie. Litt med campern ( tilhengeren) og litt på hotell opphold. Sammen med barna og fin norsk natur og Hunderfossen bl.a. Kjempefin park. Tenk å ha en jobb hvor man kan samarbeider med hoteller og få rimeligere ferier ved å gi de reklame.  Win win situasjon for begge parter. Tar litt film/ bilder som legges ut , så erfarne de er tar ikke det mye tid, selv om enkelte her inne tror det handler om hele tiden. Deretter masse tid sammen. Instagram letter jo arbeidet i forhold til bloggen. Spennende å følge de med campern. Kjempefint supplement til hotell/ hytte. 

Akkurat dette har jeg prøvd å forklare gjentatte ganger. Det går igjen her at de deler "livet" til seg og barna på SoMe. Faktum er at det er ca.en time i døgnet. Vi tar alle bilder på tur og ellers. Skal vedde på at mange tar mange flere enn CBE og LK! Forskjellen er at de legger ut det lille de tar pr dag fordi det er jobben deres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Ja, ikke sant? Så fin ferie helt gratis, kun finansiert av en solgt barndom. 
 

Hjerte, hjerte. 

De opplever nok ikke det. Verken foreldrene eller hennes faste lesere. Mange av oss har barn og er oppegående personer, og ville selvfølgelig ikke støtte om CBE hvis det var tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (På 2021-8-2 den 15.06):

Ja, de er nok kjent for det du ramser opp her inne, men det er nok ikke representativt for hva andre oppfatter de. Jeg har ikke sett de har skjenket vin fra vogna, men derimot vann fra en glassflaske. Men, jeg forståelse for at det ikke er så lett å se forskjell og sluker alt rått her inn, eller når man kanskje selv har tatt seg noe godt i glasset. Alkohol og reklame går ikke så godt sammen og de vet nok det! Profesjonelle vet du. Barna vet nok at de blir filmet og de vet garantert hva slags type jobb moren har. Tror verken du eller den gamle garden her inne trenger å være bekymret for de😊

Jeg leste @pøbelsara sin kommentar som en henvisning til dette lille sleivsparket fra @Levina i går, som jeg heller ikke regner med var spesielt alvorlig ment?

Men den overså du kanskje da, @SoWhat?

:) 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Jeg leste @pøbelsara sin kommentar som en henvisning til dette lille sleivsparket fra @Levina i går, som jeg heller ikke regner med var spesielt alvorlig ment?

Men den overså du kanskje da, @SoWhat?

:) 

Just precis. :😊

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (16 minutter siden):

De opplever nok ikke det. Verken foreldrene eller hennes faste lesere. Mange av oss har barn og er oppegående personer, og ville selvfølgelig ikke støtte om CBE hvis det var tilfelle. 

Hæ? Hvordan vet du at barna ikke opplever at barndommen ikke har blitt solgt? De er jo ikke gamle nok til å skjønne det enda. Når de der i mot blir gamle nok.. 

Foreldrene vet jo hva de gjør, selv om de ikke har peiling på konsekvensene for barna. Disse foreldrene i bloggen gjør nok hva som helst for likes. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

At det var? Den lille delingen? Den er ikke liten skal jeg si deg, for det deles mye......og det er galt, veldig galt, og når de gjør det for inntekt, ja, da er det kynisk og forkastelig.

Da er vi uenige da vet du. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

At det var? Den lille delingen? Den er ikke liten skal jeg si deg, for det deles mye......og det er galt, veldig galt, og når de gjør det for inntekt, ja, da er det kynisk og forkastelig.

☝️ dette!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

123Frustrert skrev (12 minutter siden):

Hæ? Hvordan vet du at barna ikke opplever at barndommen ikke har blitt solgt? De er jo ikke gamle nok til å skjønne det enda. Når de der i mot blir gamle nok.. 

Foreldrene vet jo hva de gjør, selv om de ikke har peiling på konsekvensene for barna. Disse foreldrene i bloggen gjør nok hva som helst for likes. 

En ting er her og nå. Annen ting er om noen år. Vi vet ingenting om hvordan barna har det hverken nå eller om noen år. Jeg kan derimot anta at de har det greit nå, nå vet de jo ingenting/lite om hvilke følger eksponeringen kan ha. 
Man kan også anta at det får følger når de blir større , men det KAN også gå helt fint. De burde fått bestemme selv hva som skal vises fram på nett. Det gjør de dessverre ikke. Cbe fortsetter i samme mønster. Så da får vi vel se om noen år. Den eventuelle skaden har allerede skjedd. Lurer på hva mer om dette det egentlig er å skrive? Hvor mange ganger skal det repeteres. 
Ja det er sykt og forkastelig som en bruker skriver over her. Så må vi vente i spenning til barn blir til ungdom og voksen. 

Endret av Klink
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Det er ikke brukerangrep å spørre deg om du har lest barnekonvensjonen eller kjenner til #stopsharenting-aksjonen til unicef.  Hvis du skal diskutere disse tingene, må du regne med p bli spurt hva du baserer synsingen din på, set er sånn samfunnsdebatten fungerer, roughly. 
Når du hevder noe, er det ikke brukerangrep når noen ber deg om grunnlaget for meningen du har gjort seg opp. 
 

hvis du sier at månen er en steinklode som går i bane rundt jorda, og jeg mener at den er en stor gul ost som henger på himmelen, er ikke argumentene våre like mye verdt hbis vi ikke begge to er i stand til og villige til å fortelle hva vi baserer påstandene båre på. 

Det DU tydeligvis ikke skjønner er at det er noe som heter rom for tolkning. Å påstå at CBS sine barn ikke har privatliv er helt hinsides. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Det DU tydeligvis ikke skjønner er at det er noe som heter rom for tolkning. Å påstå at CBS sine barn ikke har privatliv er helt hinsides. 

Ingen påstår at de ikke har noe privatliv. Flere påstår at deler av privatlivet deres deles veldig ofte. 
 

Redelighet er fint. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Ingen påstår at de ikke har noe privatliv. Flere påstår at deler av privatlivet deres deles veldig ofte. 
 

Redelighet er fint. 

Hehe. Jasså. Syns det ropes om solgt barndom og at de ikke har privatliv støtt og stadig her jeg. Det var kanskje feil... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...