Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (7 minutter siden):

Ser slik ut. Veldig merkelig å dra rundt på en campingvogn uten å sove i den. Det vet jeg faktisk ikke om noen andre som gjør. 

Jeg synes i grunnen ikke at det er rart. De er jo på reklameturné, og det at de da får slått flere fluer i én smekk gjennom å annonsere for et par overnattingssteder i tillegg til vogna, er både tidsbesparende og rasjonelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallepalle2 skrev (10 minutter siden):

Ser slik ut. Veldig merkelig å dra rundt på en campingvogn uten å sove i den. Det vet jeg faktisk ikke om noen andre som gjør. 

De sov i den en natt da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (9 minutter siden):

Jeg synes i grunnen ikke at det er rart. De er jo på reklameturné, og det at de da får slått flere fluer i én smekk gjennom å annonsere for et par overnattingssteder i tillegg til vogna, er både tidsbesparende og rasjonelt.

For dem er det sikkert flott på reklameturneen sin der alle fire i bedriften må bidra, men for annonsørene, og da spesielt for vogna, er det vel ikke så god reklame? Det blir en dyr ferie for småbarnsfamilier som skal både betale for vogn og hotell (de fleste må jo betale for slikt selv). Synes dette er overraskende dårlig reklame for vognen. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (16 minutter siden):

De sov i den en natt da? 

Ja, hittil. Kan jo bli mer, men de teltet jo en natt og kalte det en uke i 2019. 

«Vil du dra på telttur med barna? Blogger Caroline Berg Eriksen og familien teltet og syklet i fjellet en uke sist sommer, og deler her sine beste tips.»

(Fra VG, får ikke lagt inn lenken 😅)

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Ja, hittil. Kan jo bli mer, men de teltet jo en natt og kalte det en uke i 2019. 

«Vil du dra på telttur med barna? Blogger Caroline Berg Eriksen og familien teltet og syklet i fjellet en uke sist sommer, og deler her sine beste tips.»

(Fra VG, får ikke lagt inn lenken 😅)

Åja var det bare en natt de syklet , var i fjellet og sov i telt? Eller sov de et annet sted? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

For dem er det sikkert flott på reklameturneen sin der alle fire i bedriften må bidra, men for annonsørene, og da spesielt for vogna, er det vel ikke så god reklame? Det blir en dyr ferie for småbarnsfamilier som skal både betale for vogn og hotell (de fleste må jo betale for slikt selv). Synes dette er overraskende dårlig reklame for vognen. 

Det hadde vært interessant å få vite noen tall fra annonsørene, om de kan se at det gir uttelling å bruke påvirkere i markedsføringen av for eksempel minicamperen. Eller om hotellet får flere bestillinger på grunn av CBE. 
Jeg har sett at andre fritidsgründere flittig bruker påvirkere, så enten er det god butikk, eller så er det mange optimister på salgssiden. For deres skyld håper jeg ikke det er for mange av oss som lar være å benytte oss av tjenester markedsført via påvirkningsbransjen, fordi vi ikke støtter en bransje som er svært tvilsom, etisk sett.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleSnupp skrev (33 minutter siden):

En ting til.. dette tallet 300.000.

I ene øyeblikket er det 300.000 følgerne som ser barna daglig, mens det i neste er 298-295.000 fake følgere. 

Det tallet stemmer nok ikke. De har nok noen tusen fake følgere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (30 minutter siden):

En ting til.. dette tallet 300.000.

I ene øyeblikket er det 300.000 følgerne som ser barna daglig, mens det i neste er 298-295.000 fake følgere. 

Jeg har skrevet 300 000 følgere, og beklager for det når jeg nå går inn på insta og ser at antall følgere er 309 000. Det er dokumentert lengre bak i tråden hvorfor man tror at dette tallet ikke stemmer, spesielt mtp.engasjementsraten, men la oss si for moro skyld da at hun har 309 000 reelle følgere. Kan man da automatisk gå ut i fra at alle 309 000 er der med gode hensikter? Fint å følge en picture perfect family, eller kan det være noen dårlige emner inni der som ikke har gode hensikter? Jeg hadde iallfall ikke tatt sjansen. Man kjenner ikke en gang naboen og hva som potensielt skjer innenfor huset 4 vegger, hvorfor skal da internett være noe bedre?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Reagerer på at det deles bilder av alkohol inntak i en ferie som involverer mindreårige.

Å ta et glass vin til middag? Eller på kvelden.  Kan man ikke gjøre med barn til stede? Da er det mange dårlige foreldre der ute. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Å ta et glass vin til middag? Eller på kvelden.  Kan man ikke gjøre med barn til stede? Da er det mange dårlige foreldre der ute. 

Hver dag? Og ja, det er mange dårlige foreldre der ute som drikker for mye alkohol.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølv_dugg skrev (12 minutter siden):

Jeg har skrevet 300 000 følgere, og beklager for det når jeg nå går inn på insta og ser at antall følgere er 309 000. Det er dokumentert lengre bak i tråden hvorfor man tror at dette tallet ikke stemmer, spesielt mtp.engasjementsraten, men la oss si for moro skyld da at hun har 309 000 reelle følgere. Kan man da automatisk gå ut i fra at alle 309 000 er der med gode hensikter? Fint å følge en picture perfect family, eller kan det være noen dårlige emner inni der som ikke har gode hensikter? Jeg hadde iallfall ikke tatt sjansen. Man kjenner ikke en gang naboen og hva som potensielt skjer innenfor huset 4 vegger, hvorfor skal da internett være noe bedre?

Det det reageres på er at anntall følgere brukes som argumentasjon på alt det cbe legger ut som er galt. I det andre øyeblikket er de brukerene fake uansett. Da er det ikke så mange som påvirkes av cbe hvis følgerne uansett er fake. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Hver dag? Og ja, det er mange dårlige foreldre der ute som drikker for mye alkohol.

I en ferie er det vanlig å ta seg et glass vin hver dag. Uten at noen blir ufine og fulle av det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (53 minutter siden):

I en ferie er det vanlig å ta seg et glass vin hver dag. Uten at noen blir ufine og fulle av det. 

https://avogtil.no/tips-og-rad/alkohol-foran-barna-dette-bor-du-huske-pa/ Mulig det er normalen for deg, men det er faktisk ikke ok. I tillegg deles alkoholkonsumet på en offentlig konto, hvor all informasjon ligger tilgjengelig. Man vet hvor ofte det drikkes og at mindreårige er med på ferie. Forkastelig. Fint hvis du kan droppe egne preferanser når du først skal diskutere et samfunnsproblem. 

Endret av Lill :)
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (5 minutter siden):

https://avogtil.no/tips-og-rad/alkohol-foran-barna-dette-bor-du-huske-pa/ Mulig det er normalen for deg, men det faktisk ikke ok. I tillegg deles alkoholkonsumet på en offentlig konto, hvor all informasjon ligger tilgjengelig. Man vet hvor ofte det drikkes og at mindreårige er med på ferie. Forkastelig. Fint hvis du kan droppe egne preferanser når du først skal diskutere et samfunnsproblem. 

Preferanser… Hvorfor skal barna ha det vondt av et glass drikke til maten eller på kveldstid? Det blir som å ta seg et glass brus. Ingen påvirkning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lill :) skrev (7 minutter siden):

https://avogtil.no/tips-og-rad/alkohol-foran-barna-dette-bor-du-huske-pa/ Mulig det er normalen for deg, men det faktisk ikke ok. I tillegg deles alkoholkonsumet på en offentlig konto, hvor all informasjon ligger tilgjengelig. Man vet hvor ofte det drikkes og at mindreårige er med på ferie. Forkastelig. Fint hvis du kan droppe egne preferanser når du først skal diskutere et samfunnsproblem. 

I linken der står det maks to glass framfor barna. Ser også at de anbefaler å ikke drikke hver dag. Det er greit nok. Har ikke inntrykk av at cbe tar det helt ut i ferien med barn tilstede akkurat. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at for eksempel Funkygine er et utrolig mye bedre forbilde her, ettersom hun tar avstand fra alkohol med barn til stede. Hun er altså tydeligvis en som tar påvirkerrollen på alvor, og som skjønner hva hun driver på med.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (2 minutter siden):

Det kan veldig godt hende at de ikke drikker så mye alkohol at det går utover barna. Det blir dessuten en annen diskusjon.

Men jeg skjønner bare ikke hvorfor de poster bilder av vinglass hele jævla tiden? Det sender ut svært dårlige signaler til følgerne deres, og det er dessuten med på å normalisere alkoholbruk, som faktisk er et stort samfunnsproblem.

For ikke å snakke om at folk med problematiske drikkemønster kan bruke det til å legitimere drikkingen sin.

Jeg synes det tyder på svært dårlig vurderingsevne og lavt refleksjonsnivå. Spesielt ettersom de lever av å være såkalte influensere, altså påvirkere.

Ja det er jeg enig i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (På 3.8.2021 den 13.19):

Jeg synes at for eksempel Funkygine er et utrolig mye bedre forbilde her, ettersom hun tar avstand fra alkohol med barn til stede. Hun er altså tydeligvis en som tar påvirkerrollen på alvor, og som skjønner hva hun driver på med.

Slettet. 

Endret av Marioposa
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...