Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Levina skrev (55 minutter siden):

Virker som de koser seg på ferie. Litt med campern ( tilhengeren) og litt på hotellopphold. Sammen med barna og fin norsk natur og Hunderfossen bl.a. Kjempefin park. Tenk å ha en jobb hvor man kan samarbeider med hoteller og få rimeligere ferier ved å gi de reklame.  Win win situasjon for begge parter. Tar litt film/ bilder som legges ut , så erfarne de er tar ikke det mye tid, selv om enkelte her inne tror det handler om hele tiden. Deretter masse tid sammen. Instagram letter jo arbeidet i forhold til bloggen. Spennende å følge de med campern. Kjempefint supplement til hotell/ hytte. 


foreløpig er camperen kun brukt en natt…

Personlig hadde jeg foretrukket ha 100% ferie og betale for den selv. Alle har godt av å kople ut fra det man gjør til daglig. Og for de er jo hverdagen nettopp div reklame/bilder/filming etc. måtte da være godt bare å leve litt og ikke ha noe ansvar i forhold til å levere bilder etc og passe på merking for reklame etc. 

men vi mennesker er forskjellige… synes bare synd på barna som er endel av dette 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (Akkurat nå):

Ved stikkprøve har det tidligere kommet frem at CBE deler langt mer enn andre influensere. 

Ja, ikke sant, og da blir det helt loco i mine øyne å påstå at "den lille delingen" ikke er så galt 😝

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de presenterer er bare fake. Hele ferien sponsa ja, det er patetisk. For barna får ikke være i fred i ferien men filmes og tas bilder av og spres på Internett av en oppmerksomhetssyk mor totalt uten respekt for barns personvern og barnearbeid. For en idyll. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (9 minutter siden):

En ting er her og nå. Annen ting er om noen år. Vi vet ingenting om hvordan barna har det hverken nå eller om noen år. Jeg kan derimot anta at de har det greit nå, nå vet de jo ingenting/lite om hvilke følger eksponeringen kan ha. 
Man kan også anta at det får følger når de blir større , men det KAN også gå helt fint. De burde fått bestemme selv hva som skal vises fram på nett. Det gjør de dessverre ikke. Cbe fortsetter i samme mønster. Så da får vi vel se om noen år. Den eventuelle skaden har allerede skjedd. Lurer på hva mer om dette det egentlig er å skrive? 

Her (uthevet i sitat) tror jeg vi finner sakens kjerne for uenighetene. Jeg, blant flere, mener at det fremdeles er interessant å diskutere dette, til tross for at skaden er skjedd. Man kan håpe å enten nå influensere (andre), bedrifter eller andre forbrukere som vil sette seg inn i eksploitering av barn på nett, og revidere hvilke kanaler de benytter til å selge produkter og kundene hvor de kjøper fra.

For å ta en parallell: selv om Trump ble valgt til president i 2016 så sluttet ikke jeg å diskutere amerikansk politikk og dets konsekvenser for europeisk politikk. Selv om «skaden var skjedd» - han var valgt.

Når du konkluderer med at du lurer på hva mer det er å skrive om dette emnet (her CBE og barn i SoMe), tenker jeg at du ikke trenger å skrive mer om dette, MEN du må allikevel la andre fortsette.

Endret av Blondinbolla
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

En ting er her og nå. Annen ting er om noen år. Vi vet ingenting om hvordan barna har det hverken nå eller om noen år. Jeg kan derimot anta at de har det greit nå, nå vet de jo ingenting/lite om hvilke følger eksponeringen kan ha. 
Man kan også anta at det får følger når de blir større , men det KAN også gå helt fint. De burde fått bestemme selv hva som skal vises fram på nett. Det gjør de dessverre ikke. Cbe fortsetter i samme mønster. Så da får vi vel se om noen år. Den eventuelle skaden har allerede skjedd. Lurer på hva mer om dette det egentlig er å skrive? Hvor mange ganger skal det repeteres. 
Ja det er sykt og forkastelig som en bruker skriver over her. Så må vi vente i spenning til barn blir til ungdom og voksen. 

Det kan gå fint å kjøre uten bilbelte, jeg krasjer jo aldri. Så får vi se hvordan det går. Man kan anta at det får følger etter hvert, men det KAN også gå helt fint.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (9 minutter siden):

En ting er her og nå. Annen ting er om noen år. Vi vet ingenting om hvordan barna har det hverken nå eller om noen år. Jeg kan derimot anta at de har det greit nå, nå vet de jo ingenting/lite om hvilke følger eksponeringen kan ha. 
Man kan også anta at det får følger når de blir større , men det KAN også gå helt fint. De burde fått bestemme selv hva som skal vises fram på nett. Det gjør de dessverre ikke. Cbe fortsetter i samme mønster. Så da får vi vel se om noen år. Den eventuelle skaden har allerede skjedd. Lurer på hva mer om dette det egentlig er å skrive? Hvor mange ganger skal det repeteres. 
Ja det er sykt og forkastelig som en bruker skriver over her. Så må vi vente i spenning til barn blir til ungdom og voksen. 


barna vet jo selvsagt ikke om hvor mye det legges ut av dem på diverse sosiale kanaler men de får nok med seg at det til stadighet taes mer eller mindre oppstilte/arrangerte bilder. Og alltid med fokus på at de/foreldrene skal se pene og «perfekte» ut. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 minutter siden):

hvis du filmes i smug en time hver dag i ferien din, er det et brudd på din rett til å ha privatlivet ditt i fred. Hvis du filmes i fire timer daglig, er det også brudd på din rett til privatliv. Det ene rettferdiggjør ikke det andre. Jeg synes det er ganske hjerteløst å filme intetanende barn og dele med potensielt absolutt alle som vil se. Som du sier, vi vet ikke hvordan de vil reagere på dette når de blir store nok til å skjønne det - og det er jo nettopp derfor man ikke skal gjøre det. For når man har gjort det, kan man ikke ugjøre det. Og jeg synes en time om dagen (eksempel fra tråden) er en time for mye. Jeg ville blitt rasende og ljempelei meg hvis noen jeg stolte på, hadde lagt ut film og bilder fra en daglig time i ferien min åpent på internett. 
 

har du sett filmen «truman-show» med Jim Carrey? Det burde du. 

Så var det å takle uenighet da. Jeg mener det jeg mener uavhengig av dine meninger. Jeg syns du overdriver og dramatiserer ekstremt. Jeg har sagt det før, og jeg kan godt gjenta det : JEG syns de to jentene virker harmoniske og lykkelige, OG jeg syns de har to flotte foreldre. Jeg kan reagere på LK's tempererament, fordi det er litt unorsk. Men jeg er vant til temperament, og det har ihvertfall ikke noe med hvor god får han er. Jeg tror garantert at de er en fin familie som har det godt sammen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 minutter siden):

En ting er her og nå. Annen ting er om noen år. Vi vet ingenting om hvordan barna har det hverken nå eller om noen år. Jeg kan derimot anta at de har det greit nå, nå vet de jo ingenting/lite om hvilke følger eksponeringen kan ha. 
Man kan også anta at det får følger når de blir større , men det KAN også gå helt fint. De burde fått bestemme selv hva som skal vises fram på nett. Det gjør de dessverre ikke. Cbe fortsetter i samme mønster. Så da får vi vel se om noen år. Den eventuelle skaden har allerede skjedd. Lurer på hva mer om dette det egentlig er å skrive? Hvor mange ganger skal det repeteres. 
Ja det er sykt og forkastelig som en bruker skriver over her. Så må vi vente i spenning til barn blir til ungdom og voksen

Dette er bare trist. Det kan gå helt fint, men hvilken risiko å ta. Det er ansvarsløst. Jeg hadde ikke sovet godt om natten iallefall. 
 

CBE har delt fra skolestart tidligere, så vi vet at 3.trinn vel er rett rundt hjørnet. Antar det ikke blir så lenge å vente i spenning. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Så var det å takle uenighet da. Jeg mener det jeg mener uavhengig av dine meninger. Jeg syns du overdriver og dramatiserer ekstremt. Jeg har sagt det før, og jeg kan godt gjenta det : JEG syns de to jentene virker harmoniske og lykkelige, OG jeg syns de har to flotte foreldre. Jeg kan reagere på LK's tempererament, fordi det er litt unorsk. Men jeg er vant til temperament, og det har ihvertfall ikke noe med hvor god får han er. Jeg tror garantert at de er en fin familie som har det godt sammen. 

Det meste du skriver er jo ikke et diskusjonstema her. Vi vet ikke noe om det og det blir kun gjetting. Diskusjonen går på at eksponering er skadelig og ikke til barns beste, det er et uomtvistelig faktum. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Ja. Det gjelder begge veier. Du må også takle at jeg er uenig med deg. Og jeg underbygger meningen min med barnekonvensjonen. Det må du bare akseptere. 
og så tenker jeg at det er ganske ille at de legger ut så mye pø nett at du ig jeg kan trekke slutninger om hva slags famile de er. Nettopp det er jo brudd på privatlivet. De voksne kan jo bestemme at de ikke er så opptatt av privatliv og at det er greit at folk tenker ting om privatlivet deres ut fra hva de deler. Barna er fratatt dette valget. 

DIN tolkning av den må jeg be. Det handler ikke bare om hvordan de fremstiller seg på nett. Nå har de vært en del på TV også vet du. Men nå skal jeg spise pizza, så jumper ut av tråden igjen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 time siden):

Akkurat dette har jeg prøvd å forklare gjentatte ganger. Det går igjen her at de deler "livet" til seg og barna på SoMe. Faktum er at det er ca.en time i døgnet. Vi tar alle bilder på tur og ellers. Skal vedde på at mange tar mange flere enn CBE og LK! Forskjellen er at de legger ut det lille de tar pr dag fordi det er jobben deres. 

Barna er jo med i storyen på Instagram nesten hver dag! "Fordi det er jobben deres" sier du, ungene trenger ikke være en del av det. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Barna er jo med i storyen på Instagram nesten hver dag! "Fordi det er jobben deres" sier du, ungene trenger ikke være en del av det. 

Barnearbeid er jo ikke lov i Norge. Men det gjelder tydeligvis ikke for barn av influensere.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, persondebatt, latterliggjøring, avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør meg så trist å se at barn nok en gang figurerer i reklamen som denne bedriften legger ut.

Lurer på om de annonsørene som benytter seg av CBE gjør seg noen tanker om dette? Vet de om at barna kommer til å delta i reklamen? Oppmuntrer de også til dette? Høyst uetisk, i så fall. 

Registrerer også at alkohol er til stede på svært mange av bildene på Instastory, også på de som jeg går ut fra er reklame/samarbeid. Igjen spør jeg meg om annonsørene er helt blinde, ikke vet om regelverket eller bare ikke bryr seg. Bedriften bryr seg i hvert fall ikke.

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (På 3.8.2021 den 19.06):

CBE og LKE fremviser altså at friluftsentusiasten x-life sin campingvogn kan brukes som sminkestasjon og vinbar, og at den står fint plassert på parkeringsplassen mens man sover komfortabelt på hotell.

Dette kunne ha vært en skikkelig morsom parodi på rosabloggere, hadde det ikke vært for at Treasures mener ramme alvor.

Blir x-life fornøyde med reklamesamarbeidet, mon tro? Eller ender det på negativt vis, som f eks CBEs eks-samarbeidspartner balion? Balion endte opp med å betale influenseren dyrt for å sammenkoble klesmerket deres med stygge gnagsår og elendig passform, i CBEs voldsomme iver etter å fremheve seg selv. 


En fantastisk herlig parodi faktisk … hi..hi…

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...