Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (1 minutt siden):

Hvorfor dokumentere at de sov der egentlig? 

Vel, når de lager en annonse for dem, bør de jo helst ikke signalisere at det ikke er et bra sted å sove.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lafamiglia skrev (5 minutter siden):

Vel, når de lager en annonse for dem, bør de jo helst ikke signalisere at det ikke er et bra sted å sove.

Som å dele at de tar inn på hotell👌🏼

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Sminke-station og "vinbar" er vel ca de siste to tingene noen savner eller tenker på på camping

Hehe. Jeg antar at de må ta til takke med de annonsørene de får.

Om de hadde kunnet velge fritt, ville de sikkert bare takket ja til luksushotell, dyre sko, vesker og møbler, og slike ting, og laget drømmeaktige scenarier og illusjoner om luksusliv.

Men realiteten er altså sånn at de må ta på seg oppdrag for aktører som Xcamp, i likhet med oppdrag for billigklær og billigsminke, som er noe de helst ville fnyst og himlet med øynene over og lagt helt nederst i bunken.

Og det er nok også derfor at de lager så dårlige annonser: de liker i bunn og grunn ikke annonsørene sine.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (5 minutter siden):

Hehe. Jeg antar at de må ta til takke med de annonsørene de får.

Om de hadde kunnet velge fritt, ville de sikkert bare takket ja til luksushotell, dyre sko, vesker og møbler, og slike ting, og laget drømmeaktige scenarier og illusjoner om luksusliv.

Men realiteten er altså sånn at de må ta på seg oppdrag for aktører som Xcamp, i likhet med oppdrag for billigklær og billigsminke, som er noe de helst ville fnyst og himlet med øynene over og lagt helt nederst i bunken.

Og det er nok også derfor at de lager så dårlige annonser: de liker i bunn og grunn ikke annonsørene sine.

Det er LKE sitt fotograf blikk som gjør reklamen bra. Men sett i sammenheng med andre sine bidrag er det mangelfull informasjon om selve vognen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Åja. Da har de nå hvertfall vært på tur med barna noen dager i fjellet da. Og sovet i telt. Høres ut som en fin ferie. 

Ja. Men en ukes sykkeltur med overnatting i telt var det ikke. Det er du kanskje enig i?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Campingvogna er rådyr å kjøpe, og kommer visst kun i to varianter.  Xcamp.no, som endelig har bestemt seg for navn (tidligere Lifestyle camper med Insta-konto her: https://instagram.com/lifestylecamper.no?utm_medium=copy_link ) og holder til i Vestfossen, søkte for inntil nylig etter forhandlere for de to vogntypene de har i stallen. Nå kan de altså leies/kjøpes. https://xcamp.no/info

Det er vel kanskje slik at nystartede småskalaannonsører som prøver å slå seg opp i et marked bruker smått useriøse reklameplattformer uten å tenke seg om, som foretrekker hotellovernatting med mini-luksusvogn på slep.

Det skal sies at reklameverdien xcamp.no har fått via NAF er langt mer verdifull og relevant enn Treasures AS sin:

https://nye.naf.no/bilferie-og-reise/camping/test-av-overnattingsalternativ/mini-campingvogn-x-line-offroad-lifestyle-camper

Jeg lurer egentlig mest på hvem som henvendte seg om samarbeid i utgangspunktet: Lars Kristian Eriksen i forbindelse med overnatting og løp som ikke merker dette som reklame, Treasures AS/Carolinebergeriksenno med dårlig reklameinnsats, eller at Xcamp.no selv henvendte seg til dem etter den gode markedsføringen/testen hos NAF i 2020. Personlig har jeg mer tro på vognen og xcamp i seg selv enn annonseselgerne hos Treasures as. Xcamp.no trenger dem ikke.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (8 minutter siden):

Ja. Men en ukes sykkeltur med overnatting i telt var det ikke. Det er du kanskje enig i?

Slik det står skrevet, blir det feil ja. De overnattet ikke en uke i teltet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (15 minutter siden):

Slik det står skrevet, blir det feil ja. De overnattet ikke en uke i teltet. 

Nei. Det er det flere som har påpekt, men du bare måtte komme med en kommentar om ‘fin ferie’? Det er ingen som har sagt at de ikke hadde en fin ferie. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (16 minutter siden):

Nei. Det er det flere som har påpekt, men du bare måtte komme med en kommentar om ‘fin ferie’? Det er ingen som har sagt at de ikke hadde en fin ferie. 

Jeg ser ikke helt problemet 😊 De syklet, de overnattet i telt, gikk på tur. Fin ferie og andre kan fint lese om det og bli inspirert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (24 minutter siden):


 

Noen ganger lurer jeg litt på om du faktisk ikke skjønner diskusjonen eller om du kverulerer for gøy…

👆

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 timer siden):

Jeg skulle til å skrive mye av det samme, men du skrev det så bra så jeg siterer deg😉

Det er ingenting som tyder på at det drikkes så mye alkohol at barna har det vanskelig i bedriften cbe.no, problemet er som du sier at de må poste bilder av det, hva er intensjonen? Helt enig i at det er dårlig vurderingsevne når du er en påvirker.
Alkohol er et stort samfunnsproblem og mange familier, og da spesielt barn, har det vanskelig. Og ikke minst: er det en ting en som drikker mye leter etter så er det en bagatellisering/normalisering for å fortsette drikkingen. Alle voksne har et ansvar her, men spesielt de som påvirker andre. Og ja; det finnes mange foreldre med dårlig vurderingsevne når det kommer til alkohol, spesielt på ferier. Det er bare å ta en chartertur og bo på et all inclusive hotell så ser man det! At hotell der barna skal kose seg i ferien har inkludert alkohol er så hinsides all fornuft at man kan skrike av mindre, men det er et sidespor! 
Og det der at alle kan drikke et glass eller to er ikke riktig, noen forandrer seg fort, og barn ser det ofte før vi merker det selv! Vær bevisst! Har du kontroll ta gjerne et glass vin foran barna, men ta det ansvaret og ikke legge det ut for alle hver eneste dag. 
Og ja… Dette er en av mine ❤️ saker…

Er så enig i dette og dere andre som skriver lignende ting. Jeg skjønner ikke hvorfor vinen må være med overalt, hvorfor det må dokumenteres. Om du drikker til du blir påvirket eller om det er for kos, er det stor forskjell på. Men når de stadig vekk signaliserer at de drikker, så mener jeg det er uheldig. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snødronninga skrev (5 minutter siden):

Er så enig i dette og dere andre som skriver lignende ting. Jeg skjønner ikke hvorfor vinen må være med overalt, hvorfor det må dokumenteres. Om du drikker til du blir påvirket eller om det er for kos, er det stor forskjell på. Men når de stadig vekk signaliserer at de drikker, så mener jeg det er uheldig. 

Jeg tror det er fordi de ser på det som sofistikert.. for meg ser det bare dumt ut med tykk ullgenser og skal kose seg med et kaldt glass vin, men.. samtidig som man snerrer mot himmelen og setter blogger for slik at mannen kan få tatt et bilde de kan legge ut. 
For meg hadde det sett mye mer kos ut om man tok frem stormkjøkkenet og lagde seg kakao.. men det er nå så. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (20 minutter siden):

Er så enig i dette og dere andre som skriver lignende ting. Jeg skjønner ikke hvorfor vinen må være med overalt, hvorfor det må dokumenteres. Om du drikker til du blir påvirket eller om det er for kos, er det stor forskjell på. Men når de stadig vekk signaliserer at de drikker, så mener jeg det er uheldig. 

Enig. https://www.blakors.no/fagside/gode-rad-til-foreldre-om-alkohol-og-barn/

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klink skrev (6 timer siden):

Åja. Da har de nå hvertfall vært på tur med barna noen dager i fjellet da. Og sovet i telt. Høres ut som en fin ferie. 


så langt en natt i vognen og resten på sponsede hotell. Ikke mye å bli imponert av eller som gir inspirasjon til bruk av slik vogn på ferie. Og det er vel hensikten med den sponsingen/reklamen. 
Dessuten gjør de så mye av det samme som hjemme - joggeturer, kaffe kopper, tur ned hunden. Hva er interresant med dette? 
mye mer respekt til dem fra meg om de lot ferie være ferie og droppet bilder og påtatt reklame et par uker og bare hadde fri. Da måtte de selvsagt betale for sin egen ferie men det er vel ok (som vi andre gjør). 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (8 minutter siden):


så langt en natt i vognen og resten på sponsede hotell. Ikke mye å bli imponert av eller som gir inspirasjon til bruk av slik vogn på ferie. Og det er vel hensikten med den sponsingen/reklamen. 
Dessuten gjør de så mye av det samme som hjemme - joggeturer, kaffe kopper, tur ned hunden. Hva er interresant med dette? 
mye mer respekt til dem fra meg om de lot ferie være ferie og droppet bilder og påtatt reklame et par uker og bare hadde fri. Da måtte de selvsagt betale for sin egen ferie men det er vel ok (som vi andre gjør). 

Er det ferie da? Jobb dette. Reklame for vogn og reklame for hotell og greier. Er mest jobb og litt ferie 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Er det ferie da? Jobb dette. Reklame for vogn og reklame for hotell og greier. Er mest jobb og litt ferie 😊

Ja. Men de/hun sier det er ferie, da. 

Det er selvsagt greit at voksne velger å jobbe mye.  Men barna kunne ha fått ferie, da. De har jo ikke valgt dette livet. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (På 12.2.2019 den 19.02):

Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser.

Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon.

Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk.

For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt.

Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.

 

Altså ikke debattantene i denne tråden?! Verken på den ene eller andre siden.

#MøkkLei

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...