Halle-Palle Skrevet 14. september 2020 #27941 Skrevet 14. september 2020 (endret) 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg er ikke enig i at de selger barndommen. De gir små glimt av hva som skjer. Men igjen, dette avgjør foreldrene. Jeg respekterer det. Og jeg respekterer det ikke! Og du svarer ikke på hvorfor det at andre er verre er et slags forsvar av cbe? Endret 14. september 2020 av Halle-Palle 24
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27942 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, Halle-Palle skrev: Og jeg respekterer det ikke! Nei, det er jo opp til deg da. 2
Kollontaj Skrevet 14. september 2020 #27943 Skrevet 14. september 2020 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg er ikke enig i at de selger barndommen. De gir små glimt av hva som skjer. Men igjen, dette avgjør foreldrene. Jeg respekterer det. Vi vet hvordan rommene deres ser ut. Vi vet hva de driver med på fritiden. Vi har fått fødselshistoriene, alle bursdagene deres, alle julaftener og alle ferier. I tillegg kommer daglige bilder og filmer. Er det små glimt? (Ikke svar, spørsmålet er retorisk.) 42
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27944 Skrevet 14. september 2020 4 minutter siden, Halle-Palle skrev: Og jeg respekterer det ikke! Og du svarer ikke på hvorfor det at andre er verre er et slags forsvar av cbe? Jeg mente at det er verre å legge ut bilder og videoer hvor målet er å le av barna. 1
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27945 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Vi vet hvordan rommene deres ser ut. Vi vet hva de driver med på fritiden. Vi har fått fødselshistoriene, alle bursdagene deres, alle julaftener og alle ferier. I tillegg kommer daglige bilder og filmer. Er det små glimt? (Ikke svar, spørsmålet er retorisk.) En vet litt av alt dette. De gjør mer på fritiden enn det lille en får vite offentlig. Det gjelder det andre også. Vi får små glimt. 1
LilleSnupp Skrevet 14. september 2020 #27946 Skrevet 14. september 2020 Så.. det du sier, @SoWhat? er at så lenge det er noe verre, så er det ingenting å kritisere foreldrene i Sarpsborg for? 39
miamiamia Skrevet 14. september 2020 #27947 Skrevet 14. september 2020 Få de ungene VEKK fra sosiale medier! Vi vet altfor mye om dem, det er skikkelig grøssende! 35
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27948 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Så.. det du sier, @SoWhat? er at så lenge det er noe verre, så er det ingenting å kritisere foreldrene i Sarpsborg for? De har gjort feil de, det vet vel alle skulle en tro. Men de gjør ikke bare feil kan man si. Jeg kommenterer det jeg kommenterer her jeg. Det er ikke alt jeg bryr meg om. 2
Halle-Palle Skrevet 14. september 2020 #27949 Skrevet 14. september 2020 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg mente at det er verre å legge ut bilder og videoer hvor målet er å le av barna. Det er sant. Det er også verre å vise bilder av nakne barn. Eller barn som blir mishandlet. Så da får bedriften herr og fru Eriksen fortsette med sin daglige eksponering av syngende og lekende barn filmet gjennom dørsprekken? Fordi det finnes dem som er verre. Jeg ser hva du skriver og kommer aldri til å bli enig. 40
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27950 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Det er sant. Det er også verre å vise bilder av nakne barn. Eller barn som blir mishandlet. Så da får bedriften herr og fru Eriksen fortsette med sin daglige eksponering av syngende og lekende barn filmet gjennom dørsprekken? Fordi det finnes dem som er verre. Jeg ser hva du skriver og kommer aldri til å bli enig. Målet trenger heller ikke å være enighet. Det er veldig bra at det er ulike syn på det meste 1
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 14. september 2020 Populært innlegg #27951 Skrevet 14. september 2020 Man kan vel anta men ganske stor sikkerhet at 4-åringens bursdag ikke hadde blitt like voldsom mtp dekorasjoner, kaker osv dersom foreldrene ikke levde av å eksponere familielivet sitt. Jeg tviler på at CBE hadde brukt 10-30k på en barnebursdag om det ikke medførte; 1) Inntekter 2) Spons/fradragsberettigelse 3) Beundrende kommentarer Jeg mener at det å selge barna sine digitalt for inntekt er en form for digital hallikvirksomhet. De selger muligheten for at fremmede mennesker kan følge med på sine barns liv krydret med delikate bilder av alt som burde vært privat (lekehytte, soverom, ferier, bursdager, julefeiringer, pepperkakebaking osv (listen er endeløs) Dette gjelder CBE, men også alle andre influencere som deler sine barn med sine følgere. Det er en grunn til at de allerede i 1.klasse lærer på skolen at det ikke er greit å publisere bilder eller videoer av andre uten godkjenning. Så kan man alltids sitte å synse om potensielle skadevirkninger eller ikke. Hva som er fakta vil jo vise seg etterhvert. Jeg kan iallefall si at om jeg var et eksponert bloggerbarn hadde jeg fått angst nærmest av å gå ut døren. Det framstår som en form for fylleangst, hvor man vet at mange andre vet ting du ikke ønsker at de skal vite, man føler seg beglodd og ønsker ikke å se folk inn i øynene. Jeg er glad jeg slipper å forsørge barna mine på denne måte. Det er vanskelig nok å vokse opp om man ikke skal ha dette som tilleggsbelastning. Argumentet om at det hjelper barna at foreldrene tjener penger på dem faller totalt gjennom. Penger gjør ikke barn lykkelige, å ha privatlivet sitt i fred derimot.... 55
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27952 Skrevet 14. september 2020 20 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg er ikke enig i at de selger barndommen. De gir små glimt av hva som skjer. Men igjen, dette avgjør foreldrene. Jeg respekterer det. Enkelte meninger er som fartsdumper som ikke er sammensveiset med uttalige dokumentasjon og kilder til det motsatte 🙄 7
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27953 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, MaleficentAurora skrev: Enkelte meninger er som fartsdumper som ikke er sammensveiset med uttalige dokumentasjon og kilder til det motsatte 🙄 Alle er ikke enige. Om du ikke respekterer andres mening, helt ok. Men aksepter ihverfall at sånn er det. Det er ikke sånn at du har rett og andre feil her. Det er delte meninger. 2
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27954 Skrevet 14. september 2020 (endret) 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Alle er ikke enige. Om du ikke respekterer andres mening, helt ok. Men aksepter ihverfall at sånn er det. Det er ikke sånn at du har rett og andre feil her. Det er delte meninger. Hva med at du selv tar til deg dine egende ord her? For det er faktisk ingen andre enn DU som har plassert deg selv i hot seat, i hele kveld. Du spretter inn og ut av teamet, å kommet med småe unøvendige avsporing som ikke har noe som helst med CBE å gjøre. Har ikke sett ett eneste dokumentasjon på dine motargumenter på noe av det som har blitt diskutert i kveld. Endret 14. september 2020 av MaleficentAurora Tilføyelse 13
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27955 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, MaleficentAurora skrev: Hva med at du selv tar til deg dine egende ord her? For det er faktisk ingen andre enn DU som har plassert deg selv i hot seat, i hele kveld. Du spretter inn og ut av teamet, å kommet med småe unøvendige avsporing som ikke har noe som helst med CBE å gjøre. Jeg har svart på det folk har skrevet. Jeg har heller ikke hevdet at jeg har rett. Jeg skriver hva jeg mener. 2
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27956 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg har svart på det folk har skrevet. Jeg har heller ikke hevdet at jeg har rett. Jeg skriver hva jeg mener. Ok. For det er nemlig ikke det inntrykket du har gitt i kveld.. Det er bra at du skriver hva du mener, men det et også viktig at du vedlegger dokumentasjon. Du har komment med mange påstander som ens lett kan motdokumenters fra både bloggen, media og IG. 6
Skrottefar Skrevet 14. september 2020 #27957 Skrevet 14. september 2020 21 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Jeg tviler på at CBE hadde brukt 10-30k på en barnebursdag om det ikke medførte; 1) Inntekter 2) Spons/fradragsberettigelse 3) Beundrende kommentarer Nettopp, det er det som er problemet med disse knotskallene nede i Sarpsborg, alt gjøres pga det du nevner, allikevel så velger andre knotskaller å hele tiden forsvare disse, uansett hva, og da skjønner jeg lite......hva er det å forsvare liksom og hvorfor? 22
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27958 Skrevet 14. september 2020 5 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Ok. For det er nemlig ikke det inntrykket du har gitt i kveld.. Det er bra at du skriver hva du mener, men det et også viktig at du vedlegger dokumentasjon. Du har komment med mange påstander som ens lett kan motdokumenters fra både bloggen, media og IG. Du. Jeg er faktisk i min fulle rett til å komme med mine egne meninger og synspunkt uten å bruke dokumentasjon 🙂 jeg kan tenke, reflektere og vurdere selv altså. 4
Hedy Lamarr Skrevet 14. september 2020 #27959 Skrevet 14. september 2020 19 minutter siden, SoWhat? skrev: Alle er ikke enige. Om du ikke respekterer andres mening, helt ok. Men aksepter ihverfall at sånn er det. Det er ikke sånn at du har rett og andre feil her. Det er delte meninger. Da forventer jeg at du iallfall klarer å spa opp en eneste kilde som understøtter det. I løpet av de siste sidene her er det et vell av kildehenvisninger som leder oss til advarsler mot eksponering av barn i SoMe. Gi oss én seriøs kilde som støtter det du forfekter her, dvs en seriøs aktør som med bakgrunn i forskning mener at eksponering av barn er greit. Én kilde! 28
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27960 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev: Da forventer jeg at du iallfall klarer å spa opp en eneste kilde som understøtter det. I løpet av de siste sidene her er det et vell av kildehenvisninger som leder oss til advarsler mot eksponering av barn i SoMe. Gi oss én seriøs kilde som støtter det du forfekter her, dvs en seriøs aktør som med bakgrunn i forskning mener at eksponering av barn er greit. Én kilde! Hva er det jeg støtter da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå