Rev. Revenge Skrevet 15. september 2020 #28041 Skrevet 15. september 2020 14 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Kan ikke huske å ha sett at du utbasunerer "rapportert" når "CBE-kritikerne" tituleres som mobbere, giddalause, overvektige, NAVere, misunnelige, sjalu osv. Da er det tydeligvis ikke så viktig med anstendighet og slikt. Men med en gang man omtaler en meddebattant i ikke engang tilsvarende ordlag, så kommer du heseblesende inn inn i tråden, slår deg triumferende på brystet, og gauler ut "Dette er altså hvo saklig denne tråden er!". Hykleriet ditt er til å ta og føle på. Oi, har vi slike metakritikere i tråden etter reprimanden din å dømme? Tror ikke at det å ikke tilføre tråden noe fruktbart har effekt nok etter omdømmet å melde ved ettersyn. Må være virus. Eventuelt mygg. 7
Kaputt Skrevet 16. september 2020 #28042 Skrevet 16. september 2020 (endret) Tenk om barna hennes blir som mitt; Et familiemedlem er filmskaper og ville gjerne ta et stillbilde av min fireåring for å bruke som illustrasjon/poster til filmen. Jeg tenkte det var litt stas, gitt at ingen vet hvem min fireåring er uansett. Det ble ville protester gitt. Skulle slettes IKKE bli tatt bilde av! Håper den dagen kommer at bloggerbarna også sier ifra! Endret 16. september 2020 av Kaputt 17
skruf Skrevet 16. september 2020 #28043 Skrevet 16. september 2020 6 timer siden, Lana01 skrev: så da er det greit? og forøvrig når hun ut til langt flere. Bildet hun ammer sønnens sin på 2 år, for 2 dager siden, har 44 k likes. CBE har også lagt ut ammebilder, bl.a da hun reklamerte for en ammestol med yngste og i et innlegg om en dag i hennes liv med eldste. Mange kjente verden rundt legger ut ammebilder, for å normalisere amming, noe jeg synes er bra, Men siden du presiserer alderen på ungen til Jørgine så er kanskje problemet ditt alderen til barnet som dier? I såfall sier jeg tommel opp for at Jørgine fremmer langtidsamming, noe det har vært mye fokus på i det siste siden det er gunstig for de små. WHO anbefaler også amming av større barn, ikke bare spebarn Merk at hverken Jørgine eller CBE la ut nærbilde av selve ammingen. 26
Lana01 Skrevet 16. september 2020 #28044 Skrevet 16. september 2020 12 minutter siden, skruf skrev: CBE har også lagt ut ammebilder, bl.a da hun reklamerte for en ammestol med yngste og i et innlegg om en dag i hennes liv med eldste. Mange kjente verden rundt legger ut ammebilder, for å normalisere amming, noe jeg synes er bra, Men siden du presiserer alderen på ungen til Jørgine så er kanskje problemet ditt alderen til barnet som dier? I såfall sier jeg tommel opp for at Jørgine fremmer langtidsamming, noe det har vært mye fokus på i det siste siden det er gunstig for de små. WHO anbefaler også amming av større barn, ikke bare spebarn Merk at hverken Jørgine eller CBE la ut nærbilde av selve ammingen. Jeg synes det er flott at hun delte dette bildet, og er enig med at det er en positiv ting at hun fremmer amming. Har selv likt bildet på Insta. . Eksempelet ble trukket frem, da det var det siste hun har delt. Reagerer på at CBE får masse tyn for at hun deler, mens Funkygine som når hun til langt flere , slipper unna. Hvorfor det? 5
Gjest Lavande Skrevet 16. september 2020 #28045 Skrevet 16. september 2020 (endret) Jeg liker ikke Whataboutism, som det kan virke som noen nå forsøker å dra inn i diskusjonen, jf. https://www.ranablad.no/meninger/helgetanker/maiken-bjorkan/whataboutism-merkelig-nok-er-dette-en-strategi-som-ofte-er-vellykket/o/5-42-448363. Jeg håper vi kan diskutere det tråden handler om, bl.a. CBE.no sitt bruk av barn i egne kanaler og nå også på TV. Endret 16. september 2020 av Lavande
pøbelsara Skrevet 16. september 2020 #28046 Skrevet 16. september 2020 27 minutter siden, Lana01 skrev: Jeg synes det er flott at hun delte dette bildet, og er enig med at det er en positiv ting at hun fremmer amming. Har selv likt bildet på Insta. . Eksempelet ble trukket frem, da det var det siste hun har delt. Reagerer på at CBE får masse tyn for at hun deler, mens Funkygine som når hun til langt flere , slipper unna. Hvorfor det? Kanskje lage en generell tråd om dette? - i denne tråden er det CBEs virksomhet som diskuteres. Whataboutism er ikke OK debatteknikk. Du kan jo evt lage en egen tråd om det du spør om, hvis du er genuint interessert i hvorfor det evt er forskjell på reaksjonene de to influencerne møtes med. 23
Lana01 Skrevet 16. september 2020 #28047 Skrevet 16. september 2020 7 timer siden, Hockeypulver skrev: Lana01 hva synes du om at Caroline eksponerer barna sine på bloggen sin og i andre kanaler på SoMe? Dette har jeg svvart på før. Ønsker ikke å diskutere dette ang spesifikke barn,men kan ta kort på generelt grunnlag. Jeg er ikke så svart/hvit som de fleste i denne tråden. Jeg er mer opptatt av hva som deles en til hvor mange.det deles til. som hvis barnet blir krenket/ydmyket. Et bilde som mor (eller far) deler på FB med sine 200 venner kan være langt mer skadelig, en masse bilder som blir delt SOME med langt flere følgere.Skadevirkningen det evnt vil medføre er vansklig å forutsi, men som sagt tenker jeg hva som deles er verre. og at SOME bransjen har kommet for å blir Det er svært mange som deler mye, så de er ikke alene om det, ( det alminneliggjøre)s svært få vil nok reagere på bilder som ble delt i en bursdag for mange år siden, uten at det nødvendigvis gjør det riktig å dele av den grunn Personlig deler jeg svært lite av mine barn i SOME( som forøvrig er eldre, og blir spurt) Jeg har som sagt ingen problemer med at dette blir diskutert på generelt grunnlagt i tråden som omhandler dette, men gremmes av tråder som denne. Og jeg håper at barna til de bloggrene som blir omtalt her på forumet ikke kommer til å lese disse trådene en dag. 4
Lana01 Skrevet 16. september 2020 #28048 Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Kanskje lage en generell tråd om dette? - i denne tråden er det CBEs virksomhet som diskuteres. Whataboutism er ikke OK debatteknikk. Du kan jo evt lage en egen tråd om det du spør om, hvis du er genuint interessert i hvorfor det evt er forskjell på reaksjonene de to influencerne møtes med. Det kommer jeg ikke til å gjøre . ønsker ikke til å bidrar til enda mer negativ fokus på dem , en det de allerede opplever, her inne 4
Inocybe Skrevet 16. september 2020 #28049 Skrevet 16. september 2020 35 minutter siden, Lana01 skrev: Det kommer jeg ikke til å gjøre . ønsker ikke til å bidrar til enda mer negativ fokus på dem , en det de allerede opplever, her inne Hvordan vet du hva de opplever? Jeg har bare sett dem skrive de ikke bryr seg nevneverdig om hva som skrives om dem. Så du tillegger dem altså følelser du ikke vet de har? Det er i så fall veldig ugreit av deg å spekulere i deres følelsesliv. 26
Nudeldama Skrevet 16. september 2020 #28050 Skrevet 16. september 2020 7 timer siden, Pjolterbeist skrev: Kan ikke huske å ha sett at du utbasunerer "rapportert" når "CBE-kritikerne" tituleres som mobbere, giddalause, overvektige, NAVere, misunnelige, sjalu osv. Da er det tydeligvis ikke så viktig med anstendighet og slikt. Men med en gang man omtaler en meddebattant i ikke engang tilsvarende ordlag, så kommer du heseblesende inn inn i tråden, slår deg triumferende på brystet, og gauler ut "Dette er altså hvo saklig denne tråden er!". Hykleriet ditt er til å ta og føle på. Det gjør begge sider, så du kan roe ned den overdrevne retorikken din. 5
Vipser Skrevet 16. september 2020 #28051 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, Lana01 skrev: Jeg synes det er flott at hun delte dette bildet, og er enig med at det er en positiv ting at hun fremmer amming. Har selv likt bildet på Insta. . Eksempelet ble trukket frem, da det var det siste hun har delt. Reagerer på at CBE får masse tyn for at hun deler, mens Funkygine som når hun til langt flere , slipper unna. Hvorfor det? Kan det være så enkelt at de som følger CBE her inne ikke nødvendigvis følger Funkygine? Jeg ser i tråden til Funkygine at folk har reagert på det siste bildet. Forsvarer du Monica Nyhus, Villa Paprika og alle de andre som også får "tyn", eller bare CBE? Hvorfor det? 25
Surikatt Skrevet 16. september 2020 #28052 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, skruf skrev: CBE har også lagt ut ammebilder, bl.a da hun reklamerte for en ammestol med yngste og i et innlegg om en dag i hennes liv med eldste. Mange kjente verden rundt legger ut ammebilder, for å normalisere amming, noe jeg synes er bra, Men siden du presiserer alderen på ungen til Jørgine så er kanskje problemet ditt alderen til barnet som dier? I såfall sier jeg tommel opp for at Jørgine fremmer langtidsamming, noe det har vært mye fokus på i det siste siden det er gunstig for de små. WHO anbefaler også amming av større barn, ikke bare spebarn Merk at hverken Jørgine eller CBE la ut nærbilde av selve ammingen. Hun reklamerte for en ammestol, ja. Bombe🤮 14
Klink Skrevet 16. september 2020 #28053 Skrevet 16. september 2020 (endret) 9 timer siden, pøbelsara skrev: Andres eksponering er virkelig ingen unnskyldning. Nei, men syns det er rart at denne tråden liksom skal handle om det , når det egentlig ikke skjer så utrolig mye av det. Cbe legger ut bilder som ikke er spesielt inngripende, det er barn bakfra og noen oppstilte bilder. Tv2 velger å sende filming av barn som gir den gråtende gravide moren sin klem i senga, barn som spiser frokost og må skynde seg til barnehage/skole osv. Ingen av dem er cbe. Kan ikke tv2 reglene heller? Og hvordan er bilde av amming så flott , mens et bilde av bakhodet på et oppstilt barn helt forkastelig? Endret 16. september 2020 av Klink 4
Hedy Lamarr Skrevet 16. september 2020 #28054 Skrevet 16. september 2020 slettet (Gidder ikke bidra til å fortsette denne voldsomme whatabout-ismen som tråden plutselig ble angrepet av.) 16
Inocybe Skrevet 16. september 2020 #28055 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, Klink skrev: Nei, men syns det er rart at denne tråden liksom skal handle om det , når det egentlig ikke skjer så utrolig mye av det. Cbe legger ut bilder som ikke er spesielt inngripende, det er barn bakfra og noen oppstilte bilder. Tv2 velger å sende filming av barn som gir den gråtende gravide moren sin klem i senga, barn som spiser frokost og må skynde seg til barnehage/skole osv. Ingen av dem er cbe. Kan ikke tv2 reglene heller? Og hvordan er bilde av amming så flott , mens et bilde av bakhodet på et oppstilt barn helt forkastelig? Uenig. Det er mange omtaler av barnas følelsesliv hos CBE. I tillegg er mengden langt langt langt over akseptabelt nivå. Mange daglige eksponeringer teller opp. TV2 driter i regler. De lever av å utnytte personer som burde vernes mot eksponering. Det gjelder ikke bare Bloggerne men også mange andre programmer. VVP og etikk er ikke noe som TV2 tar seriøst. Utrolig de får statsstøtte. 34
Aricia Skrevet 16. september 2020 #28056 Skrevet 16. september 2020 11 minutter siden, Klink skrev: Nei, men syns det er rart at denne tråden liksom skal handle om det , når det egentlig ikke skjer så utrolig mye av det. Cbe legger ut bilder som ikke er spesielt inngripende, det er barn bakfra og noen oppstilte bilder. Tv2 velger å sende filming av barn som gir den gråtende gravide moren sin klem i senga, barn som spiser frokost og må skynde seg til barnehage/skole osv. Ingen av dem er cbe. Kan ikke tv2 reglene heller? Og hvordan er bilde av amming så flott , mens et bilde av bakhodet på et oppstilt barn helt forkastelig? Du er mer enn velkommen til å diskutere TV2s rolle i å pushe og legitimere bloggeres eksponering av barn i denne tråden: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1311208-influencere-i-redaksjonelle-medier-nøkkelaktøren-tv2/ 22
Halle-Palle Skrevet 16. september 2020 #28057 Skrevet 16. september 2020 11 timer siden, Lana01 skrev: men at hun eksponerer barna er du ikke så opptatt av? ( også i mer intime stunder en CBE) siden du virker til å følge henne og sammenligner de? men det er kanskje ikke så viktig ? da det ikke er CBE . Bare en observasjon. Når det er sagt ønsker jeg ikke at hun skal oppleve det CBE gjør og ar den diskusjonen evnt tas på generelt grunnlag. 10 timer siden, Klink skrev: Jeg ser på bloggerne og det er en del flere som eksponerer barna sine på verre måter enn jeg noen sinne har sett cbe gjøre. @Lana01 @KlinkIgjen er forsvaret at andre er verre. Er det virkelig et argument dere vil bruke? 21
Klink Skrevet 16. september 2020 #28058 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, Halle-Palle skrev: @Lana01 @KlinkIgjen er forsvaret at andre er verre. Er det virkelig et argument dere vil bruke? Jepp! 1
Halle-Palle Skrevet 16. september 2020 #28059 Skrevet 16. september 2020 31 minutter siden, Klink skrev: Jepp! Ok. Gjelder dette alle aspekt i livet? Northug kjørte for fort, men andre kjører fortere? Giske tafset på ungjenter, men andre voldtar? CBE eksponerer barna, men andre selger barna på the Dark web? Få ting kan kritiseres fordi det er andre som er verre. Det samfunnet vil ikke jeg leve i. 49
MaleficentAurora Skrevet 16. september 2020 #28060 Skrevet 16. september 2020 At andre bloggere/influencere er så mye verre enn CBE er ikke ett relevant eller nyttig argumentasjon når tråden her handler om CBE&co virksomhet. Det skal sies at jeg selv har brukt Funkygine som ett par eksempler i mine kommentarer ang CBE. Og det var for vise fram forskjellen på hvordan man kan utgjøre en bedre forretnings virksomhet uten å alltid spille på kropp og sex. La meg nå ta ett teit eksempel nå; CBE klippet seg lugg og la ut bildet av det 19.aug. fikk 4,317 likes. La så ut nytt den 25.aug og fikk 3,039 likes. Igjen den 2.sep fikk 3,248 likes. Og så prøvde igjen for 6 dager siden å fikk 1,835 likes Da funkygine la ut bildet 6.sep at hun hadde klippet seg en korter bob så fikk hun slårende 74,510 likes. Poenger med dette er at Funkygine gjør ikke mye ut av seg for å få likes. Selvsagt så slår en nydelig bob klippet hår mot en kjedelig pannelugg som man har sett. Også ser man at Funkygine tar opp viktige saker som folk flest kjenner seg igjen eller synes er viktig å utgjøre mindre tabulagt. Jeg har enda til gode og se at CBE engasjere seg i viktige saker som er samfunnsviktig å få belyst mer om. 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå