Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Desbeb19
Skrevet (endret)
16 minutter siden, missLynch skrev:

Nei men kjære vene, dere vet da ikke om og hva hun spiste før hun stakk ut på trening?
 Kan hende hun tok en havregrøt tidlig på morgenen, hva vet jeg. De trente vel etter å ha levert ungene i barnehage og skole. 

Hvorfor ikke legge ut det da? Hva er hensikten med å vise kun tre knekkebrød etter en hard trening hvis hun ønsker å inspirere til en sunnere livsstil? 

Endret av Desbeb19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev:

Det tenkte jeg også når jeg leste det! Men hun skriver slår av i 15 sek 🙈

Står av. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes ikke det nødvendigvis er knekkebrødene til CBE i seg selv som er problematiske men at innlegget fungerer som kostholdsråd og ernæringstips for folk som trener. Vi vet ikke om hun har spist før løpeøkta og i så fall hva hun har spist, og vi vet ikke hvor mye hun kommer til å spise resten av dagen. Det er godt mulig at hun foretrekker lette måltider på starten av dagen og større mer kaloritette måltider til lunsj/middag, så det at hun velger å spise et lett måltid etter en 50 min treningsøkt i seg selv er ikke nødvendigvis krise. Det som skurrer her er at det blir dokumentert gjennom en komersiell platform som skal ta for seg trening, kosthold og livsstil, spesielt nå som Netfit snart er oppe og går og de virkelig forsøker å legitimere sine profiler som gründere innenfor trening. Da blir plutselig innlegget mindre personlig og mer som en slags mal på hva som er anbefalt mengde mat etter trening. Det hele går tilbake til temaet om sammenblanding av komersielt og personlig innhold. Det er godt mulig CBE bare ville vise spirene på knekkebrødene sine og det var det, men ved kombinasjon av det andre innholdet så blir budskapet noe annet.

• Liker 38
Skrevet (endret)
1 time siden, missLynch skrev:

Nei men kjære vene, dere vet da ikke om og hva hun spiste før hun stakk ut på trening?
 Kan hende hun tok en havregrøt tidlig på morgenen, hva vet jeg. De trente vel etter å ha levert ungene i barnehage og skole. 

Det er ikke lesernes ansvar å spekulere i hvorvidt cbe spiste mer eller mindre enn det hun fremstiller. Når det skal bygges opp et inntektsgivende narrativ om sunn kost og livsstil det aktes å leve av er det viktig å vise til det balanserte kostholdet påvirkeren til stadighet hevder å ha men som det fremvises lite av sett rent helhetsmessig. Tre kalorifattige knekkebrød etter 50 minutter løping som første måltid fremvist til stadighet, kvalifiserer ikke til å inngå i et balansert kosthold med mindre det faktisk er foretatt et personlig kalorimessig regnestykke som påvirkeren lever etter. Sett dette i sammenheng med fremvisning av generelt små porsjoner og med rutinemessige glass med vin om kvelden. Sluttresultatet av mengde kalorier som fremvises kan alle regne seg frem til. Men resultatet jeg kommer frem til er på ingen måte nødvendigvis representativt for et sunt og balansert kosthold. Om det er mer eller mindre mat utenom det som vises frem i de sosiale kanalene til denne påvirkeren, vet vi ikke noe om. Det som vises, og som vi må ta utgangspunkt i er akkurat det som fremvises, verken mer eller mindre. Og det jeg ser passer ikke inn i en sunn og balansert livsstil av noen som tar sikte på å selge en kost- og treningsapp med individuell tilpassning.

Endret av Revenge o'Cavatina
omformulering og tilføyelse
  • Liker 36
Skrevet

Caroline Berg-Eriksen burde alle holde seg langt unna som inspirasjon til trening og kosthold. På hvilken måte mener hun at hun kan inspirere noen med sin maniske trening, kosthold, antrekk og poseringer for å se tynnest mulig ut? Det er ikke treningsglede sånn jeg ser det. 

• Liker 39
Skrevet

Hun har jo sagt ørten ganger at hun ikke spiser før hun trener på morgenen, hun drikker kun kaffe.

Svart kaffe. Jeg hadde sulta ihjel på det som vises på hennes Some av kalorier inn vs. ut. 
Farlig influenser!

• Liker 32
Skrevet
11 minutter siden, loffen skrev:

Ifølge IG-storien, så er det flere som har lurt på hvor hun har gjort av luggen i dag, men nå trenger dere ikke undres lengre, for den har hun bare blandet inn i håret på siden!

Wow. 

😂 dette er bare så utrolig komisk. Tenk å leve av dette. Det er så sykt. 

• Liker 42
Skrevet
7 timer siden, Levina skrev:

Jeg har ikke eksakte beløpet, men det var ikke poenget. Når noen reagerer på at de må filme på nytt fordi de har inngått et samarbeid, så er jo det uansett inntektsbringende, og helt sikker litt stas å ha en samarbeidspartner når de skal lansere denne treningsappen. Folk her inne har lett for latterliggjøre, men den som ler sist er nok henne.  Hun er en dyktig forretningskvinne og det vises ved den variasjon av samarbeid hun har i tillegg til influencer rolllen. Nå er det TV og snart ny  treningsapp som skal lanserer. Nye prosjekter hver eneste år for henne, mens her inne så er det ikke noe nytt som kommer..😀Lett å se hvem som er mest nyskapende og produktiv. 

Hvordan tenker du at dette nye samarbeidet skal være inntektsbringende? 

• Liker 8
Skrevet
7 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det er ikke lesernes ansvar å spekulere i hvorvidt cbe spiste mer eller mindre enn det hun fremstiller. Når det skal bygges opp et inntektsgivende narrativ om sunn kost og livsstil det aktes å leve av er det viktig å vise til det balanserte kostholdet påvirkeren til stadighet hevder å ha men som det fremvises lite av sett rent helhetsmessig. Tre kalorifattige knekkebrød etter 50 minutter løping som første måltid fremvist til stadighet, kvalifiserer ikke til å inngå i et balansert kosthold med mindre det faktisk er foretatt et personlig kalorimessig regnestykke som påvirkeren lever etter. Sett dette i sammenheng med fremvisning av generelt små porsjoner og med rutinemessige glass med vin om kvelden. Sluttresultatet av mengde kalorier som fremvises kan alle regne seg frem til. Men resultatet jeg kommer frem til er på ingen måte nødvendigvis representativt for et sunt og balansert kosthold. Om det er mer eller mindre mat utenom det som vises frem i de sosiale kanalene til denne påvirkeren, vet vi ikke noe om. Det som vises, og som vi må ta utgangspunkt i er akkurat det som fremvises, verken mer eller mindre. Og det jeg ser passer ikke inn i en sunn og balansert livsstil av noen som tar sikte på å selge en kost- og treningsapp med individuell tilpassning.

Det denne bedriften holder på med her burde vært forbudt å formidle offentlig, eller i det minste kommet med en sterk advarsel. De representerer en trussel mot folkehelsa. Intet mindre. 

• Liker 26
Skrevet

Til å hevde å være opptatt av et sunt, balansert kosthold med en livsstil full av daglig trening, er det forbausende mye kaffe med eller uten følgesvennen Alpro og annet flytende som vises på SoMe, og generelt lite mat etter mitt helhetsinntrykk. Det er lite mat i innsugd mage når den er i fokus på oppstilte bilder/filmer. Resultatet er ikke bare dårlig påvirkning og kroppspress, men også uetisk når de to forsøker å selge inn en app og diverse andre produkter med dette fokuset.

• Liker 39
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
14 timer siden, Levina skrev:

.  Hun er en dyktig forretningskvinne og det vises ved den variasjon av samarbeid hun har i tillegg til influencer rolllen. Nå er det TV og snart ny  treningsapp som skal lanserer. Nye prosjekter hver eneste år for henne, mens her inne så er det ikke noe nytt som kommer..

Hadde hun vært en dyktig forretningskvinne hadde hun ikke vært nødt til å basere inntekten sin på salg av barnas privatliv!!!

Skrevet
7 timer siden, loffen skrev:

Ifølge IG-storien, så er det flere som har lurt på hvor hun har gjort av luggen i dag, men nå trenger dere ikke undres lengre, for den har hun bare blandet inn i håret på siden!

Wow. 

Lugg: noen lange hårstrå i front som hun er sykt opptatt av. 

• Liker 12
Skrevet
12 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Hadde hun vært en dyktig forretningskvinne hadde hun ikke vært nødt til å basere inntekten sin på salg av barnas privatliv!!!

Såvidt jeg husker hadde hun en suksessfull blogg der firmaet gikk veldig bra økonomisk før de fikk barn også. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev:

Såvidt jeg husker hadde hun en suksessfull blogg der firmaet gikk veldig bra økonomisk før de fikk barn også. 

Kanskje verden og sosiale medier har forandret seg litt i løpet av de siste syv årene.

Endret av Aricia
  • Liker 35
Skrevet

Altså - innholdet i kanalene til Norges kanskje største - eller i hvert fall neststørste influenser er virkelig en seriøs studie verdt.

Hvor mye kaffekopper og treningstøyselfier og panneluggfokuserte innlegg er det egentlig? 

Jeg blir seriøst fristet av dette. 

• Liker 28
Skrevet
2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Hvorfor tror du hun velger å legge ut intime, private øyeblikk med barna? 

• Liker 29
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Dessuten venter jeg fortsatt på hva du synes om det innlegget som gjorde meg så opprørt at jeg begikk det store overtrampet å kalle herr og fru bak treasures as for "de folka".

Jeg er seriøst interessert i å vite hva du mener om det, siden du reagerer på at jeg kaller noen "de folka", så tyder jo det på at du ikke akkurat tillater så mye slinger før ditt moralske kompass sier at vi er på ville veier. Jeg venter spent! 

Endret av pøbelsara
  • Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...