Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 9. september 2020 Populært innlegg #27641 Skrevet 9. september 2020 Som en som tidligere brukte bloggen til CBE som en trigger til å fortsette å sulte meg så synes jeg egentlig ikke matinnleggene til dagens CBE er så veldig ille. Det er mye pizza, pølser, burger og bakst mellom fiskerettene og smoothiebowlene hennes. Tidligere så svartmalte hun banan og frukt som sukkerbomber, brød og pasta gjorde deg visst tjukk og hun dokumenterte kun bittesmå posjoner. Det jeg derimot synes ER triggende er influensere som skal dokumentere slike "what I eat in a day"-innlegg. Da blir man plutselig eksponert for en mal på sammensetting av måltider, hvor mange måltider man burde ha om dagen og hvor store disse skal være. At CBE spiser knekkebrød til frokost/lunsj påvirker meg ikke, men hvis jeg hadde visst at hun bare spiser tre knekkebrød og en bitteliten fiskebit med litt grønnsaker ved siden av i løpet av en hel dag så hadde dette hatt en utrolig negativ effekt. En annen ting som er negativt som hun godt kunne spart seg for er detaljer om hvordan hun fortærer måltidene sine, som at hun skipper frokost, dropper burgerbrødet under grillsesongen, eller at pizzabunnen hun bestiller må være den tynneste. Det er et stort fokus på at reduksjon av kalorier i måten hun snakker på, og at hun ikke spiser "like mye som de andre". Jeg husker godt kommentaren hennes i Bloggerne at hun droppet lunsj fordi "hun ikke orket å være mett i den kjolen". Jeg ser ikke hvorfor TV2 har et behov å sende på riksdekkende TV at en voksen dame dropper et måltid grunnet at hun ikke vil se ut som at hun har spist. 71
Aricia Skrevet 9. september 2020 #27642 Skrevet 9. september 2020 (endret) 20 minutter siden, Morgan Le Fay skrev: Jeg skal innrømme at jeg har vært litt fascinert av dette familielivet i Sarpsborg slik det fremstilles på sosiale medier. Må understreke at jeg vet null og niks om disse modellene som privatpersoner, for alt jeg vet kan det hende de ikke er i familie en gang. I starten da jeg ble oppmerksom på dem så syntes jeg det var hysterisk morsomt med en gjeng og spesielt en pesona/frontfigur/modell som ble fremstilt som så ekstremt selvopptatt og korka dum. Som står hele dagen og gjør seg til foran speil og kamera, med sløret blikk, lange klør, trutmunn og et ordforråd som en 14-åring. Som trener manisk, drikker kaffe, bytter antrekk og jåler seg hele dagen, som snakker til kamera med babystemme om så ekstremt trivielle temaer. Som tigger om likes og skryt av kroppen sin. Men vet dere, nå synes jeg bare det er veldig trist og klarer ikke å le av det lenger. Jeg synes faktisk modellen fremstår som bånn ulykkelig. Se litt bak fasaden. Stivt smil, nervøs latter. Usikker og skingrende stemme, flakkende blikk. Mer og mer manisk trening. Jeg tenker at denne personaen er fanget i et hamsterhjul, i et tomt og meningsløst liv. Hvis dette skal forestille et virkelig liv så blir jeg bekymret. Tilsynelatende ingen utvikling, påfyll, nære vennskap, interesser, prosjekter, opplevelser i hverdagen. Alt er flatt, alt er kjedelig fasade. Mitt eget liv er jo tusen ganger mer innholdsrikt. Det virker på ,meg som om hele denne fiktive familien er fanget i et tomt liv der jakten på innhold/gode bilder og fin kropp gjør at selve livet bare glir forbi. Tenk dere så forferdelig, å aldri kunne være tilstede i øyeblikket, men kun måtte tenke på "Insta" moment. Tenk å miste helt lysten til å gjøre noe "bare fordi", men tenke content døgnet rundt. Tenk å aldri få oppleve å løse en vanskelig oppgave sammen med andre, at noen trenger deg til en viktig jobb. Å kunne glemme seg selv og bare fordype seg i en oppgave. I motsetning til de fleste her så blir jeg ikke provosert, da jeg tror påvirkningskraften er minimal. I dag vil folk ha humor og ektehet. Olaug Bollestad har for eksempel mange ganger flere likes enn CBE. Toget har gått for denne typen "influencer"-virksomhet og bra er det. Personlig blir jeg bare flau og får medynk med denne modellen, håper virkelig hun kommer seg ut av dette liksomlivet snart og finner roen. Takk for meg! Jeg er mindre opptatt av modellen selv enn av hvordan hun fanger barna sine i det samme hamsterhjulet. Jeg ser ingen grunn til å identifisere eller sammenlikne meg selv med henne, men jeg ser all mulig grunn til å forsøke å se saken fra barnas perspektiv. De er ikke henne, de er egne individer med egne rettigheter og liv, og hun har før de ble født innlemmet dem i iscenesettelsen som er familiens inntektskilde, slik at de aldri får anledningen til å gjøre om på det valget, eller endre det bildet hun har valgt å tegne av dem i sine SoMe-kanaler, gjennom å bruke deres (og sitt eget) folkeregistrerte navn. Det gjør meg ikke bare trist, men framdeles mer enn nok provosert og opprørt. Endret 9. september 2020 av Aricia 48
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 9. september 2020 #27643 Skrevet 9. september 2020 54 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Såvidt jeg husker hadde hun en suksessfull blogg der firmaet gikk veldig bra økonomisk før de fikk barn også. Også ble de tatt i juks og løgn, hun ble utdatert, lesertallene sank, og så måtte barna dras frem.
Halle-Palle Skrevet 9. september 2020 #27644 Skrevet 9. september 2020 2 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Såvidt jeg husker hadde hun en suksessfull blogg der firmaet gikk veldig bra økonomisk før de fikk barn også. @Hellasinmyheart Men hvorfor ikke fortsette den suksessoppskriften? Hvorfor trenger hun å selge ut barndommen deres om bloggen gikk like bra/bedre før barna kom? Jeg venter spent på synspunktet ditt på dette, da du ellers har lett for bare å komme med slike utsagn uten å ha vilje til å gå dypere inn i diskusjonen. 47
loffen Skrevet 9. september 2020 #27645 Skrevet 9. september 2020 Nå er ikke dette stygt ment, og ikke kritikk eller hets eller mobbing.. men hva skjer med øyenbrynene hennes? Er det et spesielt filter hun bruker på instastory som gjør at de ser så veldig brede (høye) og bustete ut? Svigerfar har slike, ( https://pbs.twimg.com/media/Dn_FeXyU8AYN7TG.jpg) håper det ikke er en ny trend vi skal bli dyttet på dette, altså. 🤔 12
Vipser Skrevet 9. september 2020 #27646 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, loffen skrev: Nå er ikke dette stygt ment, og ikke kritikk eller hets eller mobbing.. men hva skjer med øyenbrynene hennes? Er det et spesielt filter hun bruker på instastory som gjør at de ser så veldig brede (høye) og bustete ut? Svigerfar har slike, ( https://pbs.twimg.com/media/Dn_FeXyU8AYN7TG.jpg) håper det ikke er en ny trend vi skal bli dyttet på dette, altså. 🤔 Er det de siste instastory du mener, så tror jeg vinkelen har litt å si (bryna er øverst i ramma, ting dras litt utover i kantene). Ellers er det jo trend nå med brow soap, som du kan kjøre på med, hvis du ikke laminerer bryna da (som Helene Drage). Det skal hvertfall være "naturlig" nå. 6
Oline12 Skrevet 9. september 2020 #27647 Skrevet 9. september 2020 3 timer siden, loffen skrev: Nå er ikke dette stygt ment, og ikke kritikk eller hets eller mobbing.. men hva skjer med øyenbrynene hennes? Er det et spesielt filter hun bruker på instastory som gjør at de ser så veldig brede (høye) og bustete ut? Svigerfar har slike, ( https://pbs.twimg.com/media/Dn_FeXyU8AYN7TG.jpg) håper det ikke er en ny trend vi skal bli dyttet på dette, altså. 🤔 Syns hun har fine øyenbryn. Mer øyenbryn istedet for barn 😂😑 6
Luka_S Skrevet 9. september 2020 #27648 Skrevet 9. september 2020 4 timer siden, loffen skrev: Nå er ikke dette stygt ment, og ikke kritikk eller hets eller mobbing.. men hva skjer med øyenbrynene hennes? Er det et spesielt filter hun bruker på instastory som gjør at de ser så veldig brede (høye) og bustete ut? Svigerfar har slike, ( https://pbs.twimg.com/media/Dn_FeXyU8AYN7TG.jpg) håper det ikke er en ny trend vi skal bli dyttet på dette, altså. 🤔 Sikkert øyenbrynslaminering. Personlig synes jeg det ser ut som noen bustete åmer (se f.eks. Helene Drage), men hver sin smak. 9
loffen Skrevet 9. september 2020 #27649 Skrevet 9. september 2020 Aha, laminering av øyenbryn har jeg aldri hørt om før, men ser at Drage har samme. Da sparer jeg helt klart penger på det også. 14
Populært innlegg Anonym90059005 Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #27650 Skrevet 10. september 2020 Så flaks at det ankom enda mer plastræl/nips bestilt fra utlandet, som kan benyttes i bursdag og fylles opp med ballonger(enda mer plast). Hva er greia med å alltid skulle ha 1000 rekvisitter i bursdager innenfor samme motiv og gjerne med jubilantens navn på alt? Er dette vanlig? Jeg har selv småbarn, men kan aldri huske å ha sett en eneste bursdag de har vært i hvor det gjøres på denne måten? 55
Gjest Twistdott Skrevet 10. september 2020 #27651 Skrevet 10. september 2020 Gjennomsiktige esker som skal fylles med ballonger og med jubilantes navn på. Noe så inn i granskauen megaharry.
pøbelsara Skrevet 10. september 2020 #27652 Skrevet 10. september 2020 Nei, det er ikke vanlig utenfor influenser-verden. Veldig mange småbarnsforeldre er opptatt av bærekraft og ville ikke drømme om å kjøpe inn engangsgreier som bare skal kastes etterpå i så store mengder som det gjøres hos CBE. Jeg skjønner at det handler om innhold i some, men jeg er helt uenig i at det rettferdiggjør hverken kostnaden eller mengden søppel i ettertid. For folk som ikke kan trekke fra utgiftene i regnskapene sine, eller som får ting sponset, snakker vi jo om flere tusen kroner bare i stæsj til de bursdagene som arrangeres. Hun sier på stories at eskene til ballong skal brukes som pynt på rommet etterpå. Men de ser ikke akkurat solide ut, så da må de jo i så fall holdes utenfor rekkevidde for fireåringen som skal ha dem. 42
123Frustrert Skrevet 10. september 2020 #27653 Skrevet 10. september 2020 😂😅😂😅😂😂 den der esken! Altså. Skjønner de ikke at de er langt utenfor hva som er normalt i forhold til bruk og kast? Hvorfor ? Nok en gang; hun mener hun er en påvirker, men hva skal det der inspirere til? Jeg river meg i håret og skjønner ingen ting. 40
Oline12 Skrevet 10. september 2020 #27654 Skrevet 10. september 2020 Er det mulig å være i så utakt med resten av verden. 40
Gjest CecilieX Skrevet 10. september 2020 #27655 Skrevet 10. september 2020 (endret) 3 timer siden, Anonym90059005 skrev: Så flaks at det ankom enda mer plastræl/nips bestilt fra utlandet, som kan benyttes i bursdag og fylles opp med ballonger(enda mer plast). Hva er greia med å alltid skulle ha 1000 rekvisitter i bursdager innenfor samme motiv og gjerne med jubilantens navn på alt? Er dette vanlig? Jeg har selv småbarn, men kan aldri huske å ha sett en eneste bursdag de har vært i hvor det gjøres på denne måten? Det er jo dette som er en av hovedgrunnen til at CBE får kritikk. @pøbelsara skriver at det ikke er vanlig utenfor i influencerverden, men antallet influencere øker jo voldsomt. Har du et antall følgere blir du jo attraktiv for annonsører, og da vil jo feeden til hver og en av oss fylles opp av slike innlegg. Da dannes jo et inntrykk av at dette er den nye normalen. Og så er vi i gang. Det holder at en eller to av mødrene i barnehagen / på skolen lar seg inspirere av dette, og vipps så er kjøpefesten i gang. Da handler det ikke lenger om at CBE tar valg for seg og sine (hvis du kjøper narrativet), men hvordan de valgene påvirker samfunnsutviklingen. Se bare på hvordan dette med bryn har utviklet seg. Jeg kan navngi et stort antall produkter og behandlinger som ikke fantes for bare få år siden. Nå har man egne salonger der man utelukkende lever av å fikse bryn. Det er dette de lever av å pushe. Og er du ikke bevisst på dette der du skroller gjennom instagram så blir du påvirket. Så ja, husk på det pøbelsara skriver: Dette er sponsede produkter, ikke betalt av bloggeren selv, og de gjør det for å a) lage content b) fordi det er måten de tjener penger på. Endret 10. september 2020 av CecilieX
Halle-Palle Skrevet 10. september 2020 #27656 Skrevet 10. september 2020 Jeg scroller raskt gjennom instastory, uten lyd for mine omgivelsers skyld, men hva er det med den utvaska trusa hun viser frem? Både innside og utsiden 🙄 13
pøbelsara Skrevet 10. september 2020 #27657 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Jeg scroller raskt gjennom instastory, uten lyd for mine omgivelsers skyld, men hva er det med den utvaska trusa hun viser frem? Både innside og utsiden 🙄 Det er innhold il den kommersielle kanalen til en influenser som tjener noen millioner i året. Mannen har vasket trusene hennes feil. Slik kan man leve av, som dyktig forretningskvinne. 30
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #27658 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, 29_j skrev: Er det så mange som har lurt på hvor luggen ble av da? 🤨 Den luggen har vært hovedtema i some- siden før den ble klippet. Og den dagen hun hadde gredd den til siden, var det visst mange som hadde spurt etter den. Heldigvis hadde hun bare gredd den til siden sammen med det andre håret. :lettet: 54
Pås Skrevet 10. september 2020 #27659 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: :lettet: 😂🤣 17
Halle-Palle Skrevet 10. september 2020 #27660 Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, pøbelsara skrev: Den luggen har vært hovedtema i some- siden før den ble klippet. Og den dagen hun hadde gredd den til siden, var det visst mange som hadde spurt etter den. Heldigvis hadde hun bare gredd den til siden sammen med det andre håret. :lettet: Jeg tror jeg blir mer influert enn godt er og står i fare for å faktisk miste hjerneceller, for jeg skjønner faktisk ikke hva ellers man får gjort med en lugg? Den vokser seg ikke lang igjen over natten, liksom? Hvem er det som lurer på slikt? 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå