Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

AF71CB62-2755-401C-A910-E23CD7B66056.thumb.png.171e826c2d2560bd85ed64c9e455820d.pngGlemte hun å merke med reklame for MyMuse på et par av storyene i dag (i dag for meg som ikke bor i Norge)? Mulig jeg ser dårlig! Eller trenger man ikke å merke med reklame dersom det er en «sveip opp» story?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Lin11 skrev:

Er det derfor alle Influensere  som pusser opp og som har samme management, velger seg ut det samme? De har alle like dårlig stil?

Smaken er som baken. Kom gjerne med eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Felis skrev:

Men hvis man har sett seg ut et dritfint kjøkken fra Kvik, så hjelper det lite om det er Norema som sponser. Eller om man vil ha sofa fra Slettvoll og det er Sixbond Street som sponser. Man kan sikkert finne noe som ligner litt, men for oss som er litt interessert, så holder det ikke å ligne, det blir helt feil. 
 

Og når disse kompromissene tas i absolutt alle «kjøp», så blir det aldri bra. Det er nok derfor mange av oss synes Caroline mangler stilsans og at alt er litt harry. Hadde hun enda kjøpt NOE selv, så ville de sponsede produktene hatt litt reklameverdi.

Akkurat som du ikke kan vite - kan jeg ikke vite, men:

1. Om ikke CBE liker putene hun har valgt ut fra kremmerhuset så er hun nok ikke pålagt å ha dem i huset sitt utover kampanjeperioden.

2. Når du tjener så mye som CBE gjør vil jeg tro at hvis hun ikke får sponset det kjøkkenet hun vil ha - ja da kjøper hun det selv.

 

Endret av Ikkenoledig
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Klementine skrev:

Når skal egentlig Netfit lansereres? har de kommet med noen dato?

Hva? Har de ikke lansert enda? Hva i alle dager tar så lang tid?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Akkurat som du ikke kan vite - kan jeg ikke vite, men:

1. Om ikke CBE liker putene hun har valgt ut fra kremmerhuset så er hun nok ikke pålagt å ha dem i huset sitt utover kampanjeperioden.

2. Når du tjener så mye som CBE gjør vil jeg tro at hvis hun ikke får sponset det kjøkkenet hun vil ha - ja da kjøper hun det selv.

 

1) Selvsagt. Man derfor aldri vite om hun og andre influencere virkelig elsker tingene de reklamerer for. 
 

2) Det er mulig. Vi har jo sett at hun har tømt huset for møbler fra en samarbeidspartner for å fylle opp med møbler fra en annen. Hvorfor hun valgte det, vet vi ikke noe om. Men hun har tydeligvis vært heldig nok til å like det som har kommet i hus på grunn av samarbeid, siden både hus og hage er fylt opp med møbler og stæsj hun har reklamert for tidligere Uten at hun gidder å merke det riktig, dessverre. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, pøbelsara skrev:

1) Selvsagt. Man derfor aldri vite om hun og andre influencere virkelig elsker tingene de reklamerer for. 
 

2) Det er mulig. Vi har jo sett at hun har tømt huset for møbler fra en samarbeidspartner for å fylle opp med møbler fra en annen. Hvorfor hun valgte det, vet vi ikke noe om. Men hun har tydeligvis vært heldig nok til å like det som har kommet i hus på grunn av samarbeid, siden både hus og hage er fylt opp med møbler og stæsj hun har reklamert for tidligere Uten at hun gidder å merke det riktig, dessverre. 

Byttet selv ut «alle» møblene etter at vi bygde nytt hus. 
Hvorvidt noe skal merkes etter at kampanjen er over så har jeg fått beskjed fra forbrukertilsynet at det skal merkes så lenge det har en reklameverdi. Dette blir en vurderingssak fikk jeg beskjed om når jeg ba om konkrete eksempler. 
Går ut ifra at CBE ikke anser gamle puter/interiør som ikke nevnes i innleggene som å ha noen reklame verdi🤷‍♀️
 

Veilederen er tydelig på det meste, men også svært utydelig på noe. Blant annet dette. Og spør du så får du stort sett svar:

- Er du i tvil så merk det.

Nå var ikke dette tema jeg tok opp, men det ble dratt dit. Jeg kommenterte om hun faktisk liker interiøret sitt, eller om hun har det bare fordi det var gratis. Noe som jo bare er en latterlig spekulasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lavande
8 timer siden, Camillalilla skrev:

....

Glemte hun å merke med reklame for MyMuse på et par av storyene i dag (i dag for meg som ikke bor i Norge)? Mulig jeg ser dårlig! Eller trenger man ikke å merke med reklame dersom det er en «sveip opp» story?

Ser slik ut: https://www.instadp.com/stories/carolinebergeriksenno

Tilføyelse: Lagret versjon http://web.archive.org/web/20200730063853/https://www.instadp.com/stories/carolinebergeriksenno

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene BH-stroppen er vridd på den umerkede reklamen. Er ikke mange arbeidsplasser som godtar såpass slurvete arbeid. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Byttet selv ut «alle» møblene etter at vi bygde nytt hus. 
Hvorvidt noe skal merkes etter at kampanjen er over så har jeg fått beskjed fra forbrukertilsynet at det skal merkes så lenge det har en reklameverdi. Dette blir en vurderingssak fikk jeg beskjed om når jeg ba om konkrete eksempler. 
Går ut ifra at CBE ikke anser gamle puter/interiør som ikke nevnes i innleggene som å ha noen reklame verdi🤷‍♀️
 

Veilederen er tydelig på det meste, men også svært utydelig på noe. Blant annet dette. Og spør du så får du stort sett svar:

- Er du i tvil så merk det.

Nå var ikke dette tema jeg tok opp, men det ble dratt dit. Jeg kommenterte om hun faktisk liker interiøret sitt, eller om hun har det bare fordi det var gratis. Noe som jo bare er en latterlig spekulasjon.

Det ble byttet møbler både ved flytting og "alt" en gang til kort tid etter. Det siste byttet er vel det det reageres på. Bli rart å bytte et helt nytt sett med møbler man elsket høyt bare få måneder før (eller ikke egentlig vi vet jo CBE lever av reklamepushing av "elsk på"-produkter iblandet rumper og barn). 
Vi snakker ikke om gamle puter men møbler og gjenstander som fortsatt selges i butikken. Da har det uten tvil fortsatt høy markedsføringsverdi og burde merkes slik FT sier man skal gjøre om man skulle være i tvil. 

Om CBE liker interiøret sitt personlig har jeg ingen formening om. Jeg ser bare denne kjærligheten til tingene i huset virker lite troverdig og jeg er personlig sjeleglad jeg slipper å leve slik. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Inocybe skrev:

Det ble byttet møbler både ved flytting og "alt" en gang til kort tid etter. Det siste byttet er vel det det reageres på. Bli rart å bytte et helt nytt sett med møbler man elsket høyt bare få måneder før (eller ikke egentlig vi vet jo CBE lever av reklamepushing av "elsk på"-produkter iblandet rumper og barn). 
Vi snakker ikke om gamle puter men møbler og gjenstander som fortsatt selges i butikken. Da har det uten tvil fortsatt høy markedsføringsverdi og burde merkes slik FT sier man skal gjøre om man skulle være i tvil. 

Om CBE liker interiøret sitt personlig har jeg ingen formening om. Jeg ser bare denne kjærligheten til tingene i huset virker lite troverdig og jeg er personlig sjeleglad jeg slipper å leve slik. 

Derfor mange har kommentert at hjemmet hennes ser så kald ut og upersonlig tidligere. Når hun viste fram huset etter oppussingen så var det som å se ett levende interiør katalog og man fikk inntrykk av at huset var gjort klart til salgs, å ikke at det bodde en familie med 2 små barn der. Ser også at rommene til jentene så må tingene matche ang farge. Sengetøyet kan ikke være i en annen farge før da passer det ikke til lekene etc. Jeg har heller aldri sett de små i sitt hvert antrekk der de ikke må matche hverandre for at de skal passer til mora sitt antrekk. For meg så blir det litt forstyrrende når barn blir involverte i alt sammen. Skulle nesten tror at CBE har Anna Rasmussen på hurtigtasten når det gjeld interiør fordi begge har en upersonlig stil i sine hjem.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
12 timer siden, Ikkenoledig skrev:

Smaken er som baken. Kom gjerne med eksempler.

Poenget mitt er at de kan ikke velge hvem de nødvendigvis vil av annonsører når de pusser opp. Men du mener at det er spekulasjoner, som det overhodet ikke er. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lin11 skrev:

Poenget mitt er at de kan ikke velge hvem de nødvendigvis vil av annonsører når de pusser opp. Men du mener at det er spekulasjoner, som det overhodet ikke er. 

Hvordan vet du at de selv ikke har valgt hvem de vil ha som annonsører? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
15 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Hvordan vet du at de selv ikke har valgt hvem de vil ha som annonsører? 

Jeg viser til management og hva som vises på influensernes reklamekontoer på SoMe. Er det tilfeldig at disse reklamerer for  og har puttet inn hver sin like kakkelovn i sitt hjem? Eller at flere av de har kjøkken fra samme kjøkkenprodusent? Neppe! For å ha en egen IG konto du lever av (?) så oppleves det som rart at du ikke forstår hvordan markedsføringen fungerer? I tillegg så kan man jo ta for seg alle disse varene fra MyMuse, hvor faktisk CBE reklamerer for bikini fra LO sin kolleksjon. Samme management, samme kunde. Å tro at det som serveres på alle disse sine SoMe kanaler, ikke er markedsføring er rett og slett skikkelig naivt! Det er faktisk det de lever av og som gir de flere millioner inn på kontoen i løpet av året. Det innebærer at man ikke være kresen på oppdrag og må innrede deretter. Ta foreks dette samarbeidet med en Bond et eller annet, sofaen ble kastet ut etter samarbeidet var over. Og LKE kritiserte de på denne Bond sin Facebook profil. Useriøst fra CBE sin side, men samarbeidet var over. På UI står det hvem som er deres influensere, og hvem som er deres annonsører. Så kan du jo se om de samme plaggene fra Nakd de viser frem , er noe du tenker at de har valgt ut selv. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Halle-Palle skrev:

En meterregelen er dum og gjelder bare de ikke-så-pene folka! 

 

ACF67DE1-0973-457A-88AE-0847F247854E.png

La mer merke til hvordan hun forsøkte å gjemme seg når den ene hadde take-over med mobilen hennes. Poserende på bilder, men ikke på videoene. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lin11
13 minutter siden, Halle-Palle skrev:

En meterregelen er dum og gjelder bare de ikke-så-pene folka! 

 

ACF67DE1-0973-457A-88AE-0847F247854E.png

1 meters regelen er vel like dum som alt annet som man blir rådet til? Sykkelhjelm, svømmevest, merke reklame riktig, ikke lyve om redigering og ikke tjene penger på å eksponere egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin11 skrev:

1 meters regelen er vel like dum som alt annet som man blir rådet til? Sykkelhjelm, svømmevest, merke reklame riktig, ikke lyve om redigering og ikke tjene penger på å eksponere egne barn.

Men de er jo ikke smittet da vet du. Cbe vet best og har aldri tatt feile beslutningen så dette er nok innafor. Helt sikkert!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den storyen er er godt eksempel på hvor ubekvem CBE blir når noen tar over filmingen og hun ikke får vist seg fra sin beste side. Kanskje tenke over hva hun gjør mot barna da?

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...