Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Lin11

Står det noen sted hvor undertøyet til MyMuse blir produsert? Finner ikke noe om det på hjemmesiden deres.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Lin11 skrev:

Står det noen sted hvor undertøyet til MyMuse blir produsert? Finner ikke noe om det på hjemmesiden deres.

Venture Factory AS, som eier både MyMuse og div. annet rundt innholdsmarkedsføring hevder at produktene er "håndplukket i Europa". Jeg er rimelig sikker på at i mai kunne man lese at de ulike produktene i nettbutikken var produsert i Kina og Europa, uten nærmere spesifikasjon. Produksjonsland er man pliktig å oppgi, så det er rart dette nå er borte.

Hvis vi går tilbake i tråden tror jeg også en bruker la ut bilde av innkjøpt grønn topp i polyestersateng merket med produksjonsland, og en annen bruker fikk som svar på sin henvendelse at CBE sin kolleksjon var produsert i Kina og et eller annet land i Europa. Men ikke akkurat Italia eller Belgia.

https://venturefactory.no/

Tilbake i tråden:

 

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lin11 skrev:

Står det noen sted hvor undertøyet til MyMuse blir produsert? Finner ikke noe om det på hjemmesiden deres.

 
Sitat

 

CAROLINE BERG ERIKSEN

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/rampelys/i/MR45Xo/forbrukertilsynet-influencere-merker-ikke-reklame-paa-norgesferie-godt-nok

Nei, det er ikke bare den harde kjerne her som reagerer på umerket reklame, men blir utrolig vanskelig når man ser hvordan bransjen holder på i begge ender.

– Det er vanskelig hvis hverken influencerne eller næringsdrivende er åpne om reklame eller spons, det er noe alle tjener på å være åpne om. Reklame er jo like holdbart, og påvirkere har på mange måter blitt den nye reklamekanalen, mener direktør Elisabeth Lier Haugseth i Forbrukertilsynet.

Dette er jobben deres, og mye av det de legger ut på kontoene sine, tjener de penger på. Det de legger ut på sosiale medier uttrykker neppe bare personlig oppfatning, sier Haugseth.

Endret av LilleSnupp
Tilføyelse
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
2 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Venture Factory AS, som eier både MyMuse og div. annet rundt innholdsmarkedsføring hevder at produktene er "håndplukket i Europa". Jeg er rimelig sikker på at i mai kunne man lese at de ulike produktene i nettbutikken var produsert i Kina og Europa, uten nærmere spesifikasjon. Produksjonsland er man pliktig å oppgi, så det er rart dette nå er borte.

Hvis vi går tilbake i tråden tror jeg også en bruker la ut bilde av innkjøpt grønn topp i polyestersateng merket med produksjonsland, og en annen bruker fikk som svar på sin henvendelse at CBE sin kolleksjon var produsert i Kina og et eller annet land i Europa. Men ikke akkurat Italia eller Belgia.

https://venturefactory.no/

Tilbake i tråden:

 

 

2 timer siden, Crash skrev:
 

 

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lin11 skrev:

Står det noen sted hvor undertøyet til MyMuse blir produsert? Finner ikke noe om det på hjemmesiden deres.

Jeg skrev til mymuse og fikk til svar at det blr produsert i Kina og Litauen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Inocybe skrev:

CBE er en av dem som bevist velger å bruke innflytelsen sin til å inspirere til teite, farlige og helt unødvendige ting som det perfekte instabilitet på Flydalsjuvet. Ordføren i Stranda har sett seg dritt lei folk som som går gjennom sperringene: https://www.vg.no/forbruker/reise/i/LA862P/turister-jakter-det-perfekte-insta-bildet-ren-idioti Det har heldigvis, bank i bordet, ikke vært noen redningsaksjoner på Flydalsjuvet i år, men det er jammen meg ikke den profesjonelle influenceren CBEs fortjenste der hun brøt seg gjennom sperringene for å inspirere leserne sine til idioti 🙄 

Vet jeg med dette innlegget kan forvente et snarlig antall kommentarer som forteller hvor trygt og greit bildet til CBE er og hvor ufarlig det er for leserne hennes å inspireres til å gjøre det samme 😂😑🙄

Jeg ser et mønster. CBE gjør som hun vil. 

Endret av Marioposa
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Hellasinmyheart said:

Godt at du snakker på vegne av alle andre i tråden. Nei, det innlegget hadde ikke vært glemt for lengst, det linkes stadig til det og var som sagt et debattema over flere sider tidligere. @Villroses hage skrev et innlegg over hvor kritikkverdig nettopp blomsterplukkingen var tidligere i dag for eksempel😊

Som det tidligere er blitt forklart, er det ikke blomsterplukkingen i seg selv  som er det mest kritikkverdige  i reklamebedriftens opptreden, men dette er et godt eksempel på en fascinerende mangel på normal folkeskikk.  Akkurat denne mangelen merker man seg er en gjenganger i disse influensernes sosiale medier, og derfor synes det å være et mønster gjennom år. Et mønster som også gjentar seg i kommentarfeltet i bloggen, der bedriftseierne sjelden eller aldri forholder seg ydmykt når lovbrudd, brudd på folkeskikk eller barnekonvensjonen, juks eller feilaktige påstander blir påpekt.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere glemt hvordan hun jagde måkemor som lå på redet sitt, for HUN, altså CBE skulle bade der? Flere som spurte hvordan det gikk med måken, ingen fikk noe svar.

Den barne eksponeringen som har foregått i sommer, er helt hinsides alt. På IG i dag, fikk vi vite og se at ene barnet feiret bursdag til bamsen sin.....HVORFOR??? Hva er greia med å  dele og vise frem alt, fra kaffekoppen om morningen til film og kos med barna om kvelden? Skjønner det ikke.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
På 25.7.2020 den 23.27, Lin11 skrev:

Se hva jeg fant på Wish.com. Har de stjålet designet til CBE? Den koster 21 kr uten frakt 🤷🏼‍♀️

984121C4-A3AD-4B25-A304-9B9D9E466736.jpeg

 

Fra cbe sin Instagram:

 

På 26.7.2020 den 1.03, Lin11 skrev:

Noe kjent med denne også syns jeg. Kilde: Wish.com 

DD6053B8-E898-401B-B82F-A9979815AE58.jpeg

Ja, ikke helt likt, men kjenner igjen "fronten" på trusen, fra cbe sin Instagram.

Ikke akkurat kvalitetsstempel over kolleksjonen,  når den ligner det man kan kjøpe på Wish...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande

Ja, Mymuse-undertøy ligner på undertøyet man får kjøpt for en billig penge hos Wish. 

Jeg skulle likt å sett mer fra "designprosessen" til influencerne de bruker.. .

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
16 minutter siden, Lavande skrev:

Ja, Mymuse-undertøy ligner på undertøyet man får kjøpt for en billig penge hos Wish. 

Jeg skulle likt å sett mer fra "designprosessen" til influencerne de bruker.. .

Jeg er enig. Det er ikke greit at man sier at en kolleksjon er designed by..at det er luksuriøst og priser det så høyt fordi CBE har «designet» det. Av respekt for de som har en mastergrad i design burde dette vært ulovlig.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke ett sekund på at CBE har sittet og tegnet dette, skåret til mønsterdelene eller noe som helst seriøst designarbeid. Det har aldri vært vist bilder fra noen designprosess?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

MyMuse kaller det ikke «designet» av CBE men kaller det et samarbeid. Det var vel CBE som påroper  seg nok en gang å være designer? 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lopploella skrev:

Jeg tror ikke ett sekund på at CBE har sittet og tegnet dette, skåret til mønsterdelene eller noe som helst seriøst designarbeid. Det har aldri vært vist bilder fra noen designprosess?

Det deles aldri bilder fra prosessen, hverken når det designes* undertøy, hårspenner, vesker eller sko. Merkelig nok. Ville jo ha vært et spennende innblikk og friskt innhold på blogg/IG?

*Mener å huske at hun og/eller de hun har samarbeidet med i alle disse prosjektene har uttalt at hun har designet/vært designer for alt dette. Rett meg gjerne om jeg tar feil her.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorfor navnene til ungene må stå på CBEs instaprofil, dvs jeg skjønner jo hvorfor, men skjønner ikke at de vil ha det sånn. De bør ikke ha noe med bedriften å gjøre. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Skjønner ikke hvorfor navnene til ungene må stå på CBEs instaprofil, dvs jeg skjønner jo hvorfor, men skjønner ikke at de vil ha det sånn. De bør ikke ha noe med bedriften å gjøre. 

Det er fordi følgerne hennes har det samme på sine profiler? Det er mange som følger henne som ikke har peiling på barns rett til egen digitale identitet. De utleverer sine mindreårige på åpne profiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE liker å vet påtale seg yrkes titteler som hun ikke har en fot innenfor. Nå som hun og LK jobber med Netfit så skal man ikke se bort fra at det snart står at hun er projsonell PT, når sannheten er at det er kun LK som er det siden det er han som har tatt utdanning innafor for det.

Men hun er ikke alene om å lyve på seg yrkestitteler. Så det er liten trøst oppi det hele.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
32 minutter siden, Lin11 skrev:

MyMuse kaller det ikke «designet» av CBE men kaller det et samarbeid. Det var vel CBE som påroper  seg nok en gang å være designer? 

Mymuse skriver at det er designet av CBE

https://mymuse.no/inspirasjon/caroline-berg-eriksen-x-mymuse/

CBE har ikke brukt designbegrepet. Sikkert klok av skade etter Coverbrands-flausen. Da var designbegrepet brukt. 

Tilføyelse: Coverbrands skrev designet av CBE. CBE repostet Coverbrands sin tekst. Skjermbilder her: https://influencere.wordpress.com/2019/08/02/caroline-berg-eriksen-hvem-la-ut-designet-av/

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...