Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Jada, alt som 3-4 og 6 år må ungene dufte kokos. Lurer på hvor det kommer til å ende i reklame for skjønnhetsprodukter og klær for disse barna. Hun selv har et enormt overforbruk av produkter og klær jeg ikke har sett maken til. At hun fortsatt har dårlig hud til tider tyder på overforbruk. Noen ganger er det like greit å skylle ansiktet med kaldt vann, faktisk og det er gratis. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lin11
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

"Spennende" planer for høsten å vinteren. Høres ikke det litt vel kjent ut eller hva?

Ingenting av disse såkalte "spennende" planene CBE&co har kommet har tatt folk med storm. Det har heller stormet rundt CBE eller så har den/de som har samarbeidet med henne måtte gi ut en offentlig forklaring eller beklagelser.

Jeg kan heller ikke si at Netfit et så spennende lengre siden de har nå melket dette prosjektet over lengre tid uten å ha alt klart.

Det får meg til undres over hvorfor de bruker så langt tid på et prosjekt som ble annonsert for 2år siden. For Netfit skulle være oppe å gå ifjor 2019 (?). Og det ser ikke ut til at det blir ferdig i år heller.

*Screenhots av IG storyen og kan derfor ikke linkes til*

Screenshot_20200728-114901_Instagram.jpg

Noen som ikke klarer å gjøre øvelsen riktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lin11 skrev:

Noen som ikke klarer å gjøre øvelsen riktig? 

Om du går å ser på storyen på IG så ser du at hun er mer opptatt av å vise seg elegant fram mens PT viser HVORDAN øvelsen skal gjøres. Men det er nå ikke noe nytt at hun må vise seg fram enn og gjøre det som er rett for at resultatet skal bli riktig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, pøbelsara skrev:

Jaja. Hun velger altså å både publisere et spørsmål om barnas hår, legge ut bilde av dem med håret i fokus og et bilde av produkter hun sier hun bruker til barnas hårvask.
Er det reklame? Hvis det ikke er reklame, hvorfor viser hun produktene? Hvorfor velger hun å svare på spørsmål om noe som helst av rutiner rundt barna?  Og hvorfor i all verden eksponere barna for å gi bort gratisreklame? 

hvis det er reklame - hvorfor merker hun ikke? 
 

Hun skriver selv at det var en haug spørsmål hun ikke rakk å svare på, men hun valgte altså å svare på et spørsmål om barnas utseende og hygienerutiner.  Jeg fatter virkelig ikke hva slags vurderinger som ligger bak. 
 

#stop sharenting

Hvis det er for mange spørsmål så antar jeg at hun i alle fall besvarer det temaet som flest lurer på. Noe annet ville være rart. Hvis bare et fåtall / en person lurte på hårrutiner så er det jo ikke nødvendig å velge de. Så da kan vi anta at hun har fått et stort antall spørsmål om håret til barna noe som hadde skremt vannet av meg. Sett i sammenheng med at folk fotograferte nyfødte i vogna, ringte på døra for å få se og også kontaktet fødestuen, så lurer jeg oppriktig på om de reflekterer over denne syke interessen folk har for barna. Og det er de selv som forer interessen. 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CecilieX skrev:

Hvis det er for mange spørsmål så antar jeg at hun i alle fall besvarer det temaet som flest lurer på. Noe annet ville være rart. Hvis bare et fåtall / en person lurte på hårrutiner så er det jo ikke nødvendig å velge de. Så da kan vi anta at hun har fått et stort antall spørsmål om håret til barna noe som hadde skremt vannet av meg. Sett i sammenheng med at folk fotograferte nyfødte i vogna, ringte på døra for å få se og også kontaktet fødestuen, så lurer jeg oppriktig på om de reflekterer over denne syke interessen folk har for barna. Og det er de selv som forer interessen. 

Men hvorfor er hårutinene til CBE sin barn så viktig å vite når alle barn har forskjellige hår type? Selv om akkurat den sjampoen og balsamen fungerer på hennes barn så betyr det ikke at det gjør samme "underverk" hos andre. Er det noe jeg er mektig lei av så er det at hun blander inn de små i skjult reklamere. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Klementine skrev:

Det er vel på insta pengene tjenes. For de som har sett Belinda Jacobsen sin story idag, så er jo det eksempel til etterfølgelse om hvordan en kan være mer åpen om samarbeid. Lurer på om det blir den nye trenden. Håper det, for all snikreklamen irriterer meg

For de som ikke følger Belinda Jakobsen: https://www.insta-stories.com/en/stories/belindajakobsen/18110488834181144

Jeg håper virkelig at åpenhet om samarbeid blir den nye trenden i influencerbransjen. I mine øyne hadde reklamen faktisk blitt langt mer troverdig da enn når det gjerne foregår som grooming/skjult reklame en periode før det kommer reklamemerket innhold som omtaler produktet.

Klærne fra Twentyfour er jo et eksempel på det. Hun figurerte i mange forskjellige plagg fra merket, bl.a. hadde hun vel samme anorakk i flere farger, en lang periode før det kom merkede reklameinnlegg. Da var det en del som reagerte på at hun hadde drevet med det de oppfattet som skjult reklame for Twentyfour lenge.

Hadde hun derimot lagt ut på f.eks. instastory noe a la dette da samarbeidet ble inngått hadde ingen reagert: "Er såå stolt av å ha inngått samarbeid med Twentyfour og gleder meg til å bruke de fantastiske klærne derfra når vi skal på tur. Følg med, jeg skal vise dere masse fint fra Twentyfour i mine kanaler fremover."

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Christiane_W skrev:

For de som ikke følger Belinda Jakobsen: https://www.insta-stories.com/en/stories/belindajakobsen/18110488834181144

Jeg håper virkelig at åpenhet om samarbeid blir den nye trenden i influencerbransjen. I mine øyne hadde reklamen faktisk blitt langt mer troverdig da enn når det gjerne foregår som grooming/skjult reklame en periode før det kommer reklamemerket innhold som omtaler produktet.

Klærne fra Twentyfour er jo et eksempel på det. Hun figurerte i mange forskjellige plagg fra merket, bl.a. hadde hun vel samme anorakk i flere farger, en lang periode før det kom merkede reklameinnlegg. Da var det en del som reagerte på at hun hadde drevet med det de oppfattet som skjult reklame for Twentyfour lenge.

Hadde hun derimot lagt ut på f.eks. instastory noe a la dette da samarbeidet ble inngått hadde ingen reagert: "Er såå stolt av å ha inngått samarbeid med Twentyfour og gleder meg til å bruke de fantastiske klærne derfra når vi skal på tur. Følg med, jeg skal vise dere masse fint fra Twentyfour i mine kanaler fremover."

Helt enig. Flott at du la ved link til storyen. Tror hun godeste B.J er inne på vesentlig, men det er vel kanskje her den faglige kompetansen også kommer inn. At det tenkes ørlite lenger enn inntjeningen her og nå. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lin11 skrev:

Jeg er såpass freidig at jeg legger denne inn her, siden CBE er nevnt flere ganger i denne. 

 

Jeg så storyen til Belinda Jakobsen i går - hvor hun snakker om åpenhet om kommersielle samarbeid. Det hun sa, var veldig bra. 

Men for feks CBE, så har jo noen kampanjer endt opp som både støyete og ubehagelige for annonsørene, fordi folk som reagerer på feks hennes eksponering av barna eller det voldsomme kroppsfokuset hennes, henvender seg til annonsøren for å si sin mening om hvordan influenceren fremstår og forteller at de ikke ønsker å handle fra noen som bruker slike influencere i sin markedsføring. Da kan det rett og slett bli alt fornegativt for annonsøren/produsenten, jamfør saken med Kremmerhuset i fjor. Og da kan det nok hende at et skjult samarbeid er mye mer effektivt for både annonsør og influenser - fordi fansen vil la seg påvirke til å kjøpe uansett, mens kritikerne ikke kan klage til produsent/annonsør fordi samarbeidet ikke flagges. Hvis annonsør og influenser har en avtale om at det ikke skal merkes, blir det vanskelig for forbrukeren og eventuelt forbrukertilsynet å slå ned på reklamen hvis begge parter nekter for at det foreligger et samarbeid.

Men det er nok tilfelle at flere og flere blir oppmerksomme på skjult markedsføring og reagerer på det. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

Meget interessant at Datatilsynet maner til etisk tenkning. Langt unna det eksponering av intetanende barn faktisk er. Det er en rekke lover og paragrafer som beskyttet voksne, men ironisk nok så har ikke barn samme vern. Det er fordi man stoler på at barn har voksne som tar gode og rette avgjørelser for de, noe som det ikke ser ut til at  denne bedriften gjør. Men hard times krever at barn også må stille opp på en reklamekanal og fronte sjampo reklame, så fattig er altså denne bedriften. 

9A267473-16B2-4216-B125-C0A1007328A1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at flere av mine bekjente på Facebook legger nå til hvis de legger ut eks bursdagsbilde av barnet sitt(som er alt fra 12-16 år) at bildet er lagt ut med barnets tillatelse. På skolen lærer barna om at hvis noen skal legge ut bilde på nettet må de ha tillatelse. Nettvett læres så tidlig som 2.trinn. Det er horribelt det CBE driver med. Helt ufattelig. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser jo reaksjonen Caroline Berg Eriksen får når hun filmes i smug av mannen sin på Instastories og så oppdager det. Jeg begriper ikke hvordan disse to kan sette et skille mellom uforvarende filming av henne selv - en voksen, og uforvarende filming av barn uten samtykkekompetanse. Episoden fra Disneyland-ferien der forelder ble spurt om det var filming for mormor, publisert for hele verden er ikke glemt.

Jeg hopper raskt over disse filmene der jeg kan. Det er ingenting som tilsier at de verken kan ha samtykket eller er bevisste all publiseringen av filmene. Og det som var greit idag er ikke nødvendigvis greit i morgen.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Screenhots av IG story og kan derfor ikke linkes til*

Så CBE har "designet" sko for Nelly også . Så hvorfor har ikke hun oppført sine "designer" samarbeid på blogg menyen da, enn kun de få som allerede er oppført?

Siste bildet er hentet fra Google og vedlegger link til kilde som blir bloggen innlegget 7.Juli 2011 ; https://www.carolinebergeriksen.no/2011/07/07/konkurranse-vinn-nly-by-caroline-berg/

Screenshot_20200728-205120_Instagram.thumb.jpg.78ab98a70a8bebdd8d2b1315b978aece.jpg

 

skotavling.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

Hadde ikke greie på mote den gangen, og har ikke det fortsatt. Gir mening at man selger «design» på navnet og ikke selve produktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver Carolinebergeriksen.no og framstå mere privat på sin ig konto nå? Skal CBE bruke netfit som reklamekanal og dermed pushe unger og diverse på sin "private" konto? Bare nysgjerrig... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det er rart at hun ikke har et innlegg om at hun tar ferie fra bloggen.

Det er vel fremdeles hovedplatformen hennes?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sol79 skrev:

Syns det er rart at hun ikke har et innlegg om at hun tar ferie fra bloggen.

Det er vel fremdeles hovedplatformen hennes?

Om man skriver at man tar ferie vil nok trafikken gå ned. Mye lurere å ha leserne til å klikke inn for å se om det er kommet et nytt innlegg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...