Tistelblad Skrevet 29. juli 2020 #25461 Skrevet 29. juli 2020 Andre som har sett storyen til saraemiliee? Hun sier reglene er at dersom et sponset produkt/reklameprodukt er i bakgrunnen av f.eks et bilde, så skal det merkes som reklame selv om samarbeidet er over for lenge siden. Stemmer dette? 12
Gjest Lin11 Skrevet 29. juli 2020 #25462 Skrevet 29. juli 2020 18 minutter siden, Tistelblad skrev: Andre som har sett storyen til saraemiliee? Hun sier reglene er at dersom et sponset produkt/reklameprodukt er i bakgrunnen av f.eks et bilde, så skal det merkes som reklame selv om samarbeidet er over for lenge siden. Stemmer dette? Ja det stemmer! Så CBE har det fryktelig tungt for det , for å si det mildt. Og det etter 11 år 🙄
Tistelblad Skrevet 29. juli 2020 #25463 Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, Lin11 skrev: Ja det stemmer! Så CBE har det fryktelig tungt for det , for å si det mildt. Og det etter 11 år 🙄 Det vil jo egentlig si at 99% av bildene hennes fra huset skal merkes som reklame, i og med at hun ikke har ett eneste møbel eller en interiørting som ikke har blitt sponset. Sannsynligvis gjelder dette også klær. Det er utrolig. 23
Gjest Lin11 Skrevet 29. juli 2020 #25464 Skrevet 29. juli 2020 8 minutter siden, Tistelblad skrev: Det vil jo egentlig si at 99% av bildene hennes fra huset skal merkes som reklame, i og med at hun ikke har ett eneste møbel eller en interiørting som ikke har blitt sponset. Sannsynligvis gjelder dette også klær. Det er utrolig. Vel, Treasures AS har en kreativ måte å inngå samarbeid med annonsørene på også. Det er en blanding av spons/reklame/betalt selv for så å fakturere et eller annet i etterkant. Så i prinsippet er alt nan ser på blogg/IG relatert til familien Berg Eriksens hus knyttet opp mot Treasures AS og denne bedriften.
Pippio Skrevet 29. juli 2020 #25465 Skrevet 29. juli 2020 Det er vel ikke mye som ikke er reklame... 7
Gjest Lin11 Skrevet 29. juli 2020 #25466 Skrevet 29. juli 2020 29 minutter siden, Pippio skrev: Det er vel ikke mye som ikke er reklame... Nei, til og med når mindreårige er med selges det annonseplass.
pøbelsara Skrevet 29. juli 2020 #25467 Skrevet 29. juli 2020 Det er flere influensene som kjører en helt annen åpenhetslinje akkurat nå rundt reklame. Det synes jeg er kjempebra. Alle som følger CBEs kanaler, vet jo at både garderobe, kjøkkenøy, nesten alle møbler, bilder på veggene, fotobøker, fritidsklær, møbler, inventar og dukkehus i barnerom, lekehus og lekeapparater, hagemøbler, boblebad og stæsj ute har vært reklamert for og derfor burde merkes. Jeg antar at de i treasures as er uenige i reglene om at produkter de har fått betalt for å promotere, skal reklamemerkes så lenge de har markdsføringsverdi og at det er derfor det konsekvent IKKE merkes når man viser frem soverom, barnerom, stuer, kjøkken, treningsrom, hage osv. Jeg nekter å tro at de er så tette i nøtta at de ikke skjønner veilederen fra FT. 33
Gjest Lin11 Skrevet 29. juli 2020 #25468 Skrevet 29. juli 2020 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er flere influensene som kjører en helt annen åpenhetslinje akkurat nå rundt reklame. Det synes jeg er kjempebra. Alle som følger CBEs kanaler, vet jo at både garderobe, kjøkkenøy, nesten alle møbler, bilder på veggene, fotobøker, fritidsklær, møbler, inventar og dukkehus i barnerom, lekehus og lekeapparater, hagemøbler, boblebad og stæsj ute har vært reklamert for og derfor burde merkes. Jeg antar at de i treasures as er uenige i reglene om at produkter de har fått betalt for å promotere, skal reklamemerkes så lenge de har markdsføringsverdi og at det er derfor det konsekvent IKKE merkes når man viser frem soverom, barnerom, stuer, kjøkken, treningsrom, hage osv. Jeg nekter å tro at de er så tette i nøtta at de ikke skjønner veilederen fra FT. Det er nok mer mangel på bedriftsmoral og etikk, enn dumskap.
pøbelsara Skrevet 29. juli 2020 #25469 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, Lin11 skrev: Det er nok mer mangel på bedriftsmoral og etikk, enn dumskap. Jepp, det tror dessverre jeg også. Jeg skjønner at det kan være pes å merke alt når man bor i et hus hvor man har benyttet sjansen til å selge inn reklame - men det er altså medaljens bakside. Men på den annen side så har den salgsvirksomheten gitt både mat på bordet, møbler i huset og smør på brødskiva, og riktig merking er faktisk prisen man burde betale. 41
Surikatt Skrevet 29. juli 2020 #25470 Skrevet 29. juli 2020 Det er sikkert pinlig for dem at folk da vil se at hele huset er sponset. Derfor gidder de ikke å merke. 17
pøbelsara Skrevet 29. juli 2020 #25471 Skrevet 29. juli 2020 Alle som følger henne - som ikke har alzheimer - vet det vel egentlig, uansett. 25
Ultiva Skrevet 29. juli 2020 #25472 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Hele forretningsidéen og konseptet ryker dersom alt som er reklame skal merkes så lenge det har markedsføringsverdi. Følgere skal jo føle at dette er en genuin og ekte person som kommer med sine personlige anbefalinger og venninnetips, og som samler leserne rundt leirbålet sitt ved å friste med privatliv, hunder og barn. CBE krydrer jo også med en svært tilgjengelig og lettkledt kropp. Dette er hva annonsørene betaler for, og det er derfor både annonsør og reklameformidler (influenser) unngår å merke så langt de kan. Som forbruker så er man jo langt mer mottakelig for reklame dersom man ikke vet at man utsettes for den. Endret 29. juli 2020 av Ultiva 26
Gjest Lin11 Skrevet 29. juli 2020 #25473 Skrevet 29. juli 2020 (endret) CBE benytter seg av muligheten til å være en del av «intimitetstyranniet « som foregår på sosiale medier blant enkelte influensere med selve dronningen av dette SE i front. Å være tydelig på at «personlig og privat» narrative er helkommersielt skaper vanskeligheter for dette «tyranniet». Endret 29. juli 2020 av Lin11
Gjest Lavande Skrevet 29. juli 2020 #25474 Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, pøbelsara skrev: Det er flere influensene som kjører en helt annen åpenhetslinje akkurat nå rundt reklame. Det synes jeg er kjempebra. Alle som følger CBEs kanaler, vet jo at både garderobe, kjøkkenøy, nesten alle møbler, bilder på veggene, fotobøker, fritidsklær, møbler, inventar og dukkehus i barnerom, lekehus og lekeapparater, hagemøbler, boblebad og stæsj ute har vært reklamert for og derfor burde merkes. Jeg antar at de i treasures as er uenige i reglene om at produkter de har fått betalt for å promotere, skal reklamemerkes så lenge de har markdsføringsverdi og at det er derfor det konsekvent IKKE merkes når man viser frem soverom, barnerom, stuer, kjøkken, treningsrom, hage osv. Jeg nekter å tro at de er så tette i nøtta at de ikke skjønner veilederen fra FT. Og "alt" på treningsrommet, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/18/oppussing-treningsstudio/
Felis Skrevet 29. juli 2020 #25475 Skrevet 29. juli 2020 27 minutter siden, Lavande skrev: Og "alt" på treningsrommet, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/18/oppussing-treningsstudio/ Uff, det er litt stakkarslig! Folk flest, meg inkludert, tjener pengene først, og så kjøper vi det vi har lyst på. Det er litt hardere jobb enn å bare få produktet og poste noen bilder og en tekst som betaling, men jeg kan i hvert fall velge produkt selv. Jeg kan kjøpe klær av god kvalitet og pynte stua med ting som betyr noe for oss som bor der osv. Caroline må alltid nøye seg med det samarbeidspartnerne tilbyr der og da. Ta peisen som eksempel, for 100k har man rimelig mye å velge mellom, men CBE måtte ta akkurat den peisen. Jeg kan vanskelig forestille meg at hun alltid blir tilbudt produkter hun selv har som førstevalg. Jeg tenker det blir veldig mange kompromisser, både når det gjelder klær og interiør. Ferier også, forresten. Hvordan føles det å aldri få velge selv? Kanskje hun synes det er verdt det, iom at hun strengt tatt aldri betaler «full pris», siden hun gidder å merke en brøkdel av det hun skal. Kanskje hun ikke har noen spesiell smak, eller ikke har peiling, slik at det ikke betyr noe? Peis er peis og Granca er ferie, liksom... 29
Aquarius04 Skrevet 29. juli 2020 #25476 Skrevet 29. juli 2020 6 minutter siden, Felis skrev: Uff, det er litt stakkarslig! Folk flest, meg inkludert, tjener pengene først, og så kjøper vi det vi har lyst på. Det er litt hardere jobb enn å bare få produktet og poste noen bilder og en tekst som betaling, men jeg kan i hvert fall velge produkt selv. Jeg kan kjøpe klær av god kvalitet og pynte stua med ting som betyr noe for oss som bor der osv. Caroline må alltid nøye seg med det samarbeidspartnerne tilbyr der og da. Ta peisen som eksempel, for 100k har man rimelig mye å velge mellom, men CBE måtte ta akkurat den peisen. Jeg kan vanskelig forestille meg at hun alltid blir tilbudt produkter hun selv har som førstevalg. Jeg tenker det blir veldig mange kompromisser, både når det gjelder klær og interiør. Ferier også, forresten. Hvordan føles det å aldri få velge selv? Kanskje hun synes det er verdt det, iom at hun strengt tatt aldri betaler «full pris», siden hun gidder å merke en brøkdel av det hun skal. Kanskje hun ikke har noen spesiell smak, eller ikke har peiling, slik at det ikke betyr noe? Peis er peis og Granca er ferie, liksom... Tydeligvis helt greit, er man gjerrig nok. 🤷🏼♀️ 10
Ikkenoledig Skrevet 29. juli 2020 #25477 Skrevet 29. juli 2020 25 minutter siden, Felis skrev: Uff, det er litt stakkarslig! Folk flest, meg inkludert, tjener pengene først, og så kjøper vi det vi har lyst på. Det er litt hardere jobb enn å bare få produktet og poste noen bilder og en tekst som betaling, men jeg kan i hvert fall velge produkt selv. Jeg kan kjøpe klær av god kvalitet og pynte stua med ting som betyr noe for oss som bor der osv. Caroline må alltid nøye seg med det samarbeidspartnerne tilbyr der og da. Ta peisen som eksempel, for 100k har man rimelig mye å velge mellom, men CBE måtte ta akkurat den peisen. Jeg kan vanskelig forestille meg at hun alltid blir tilbudt produkter hun selv har som førstevalg. Jeg tenker det blir veldig mange kompromisser, både når det gjelder klær og interiør. Ferier også, forresten. Hvordan føles det å aldri få velge selv? Kanskje hun synes det er verdt det, iom at hun strengt tatt aldri betaler «full pris», siden hun gidder å merke en brøkdel av det hun skal. Kanskje hun ikke har noen spesiell smak, eller ikke har peiling, slik at det ikke betyr noe? Peis er peis og Granca er ferie, liksom... Dette vet vi ikke noe om! Det er veldig vanlig at influenceren selv får velge ut produktene de ønsker å fronte, slik at det reflekterer deres smak og stil... 7
Felis Skrevet 29. juli 2020 #25478 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, Ikkenoledig skrev: Dette vet vi ikke noe om! Det er veldig vanlig at influenceren selv får velge ut produktene de ønsker å fronte, slik at det reflekterer deres smak og stil... Men hvis man har sett seg ut et dritfint kjøkken fra Kvik, så hjelper det lite om det er Norema som sponser. Eller om man vil ha sofa fra Slettvoll og det er Sixbond Street som sponser. Man kan sikkert finne noe som ligner litt, men for oss som er litt interessert, så holder det ikke å ligne, det blir helt feil. Og når disse kompromissene tas i absolutt alle «kjøp», så blir det aldri bra. Det er nok derfor mange av oss synes Caroline mangler stilsans og at alt er litt harry. Hadde hun enda kjøpt NOE selv, så ville de sponsede produktene hatt litt reklameverdi. 26
Gjest Lin11 Skrevet 29. juli 2020 #25479 Skrevet 29. juli 2020 (endret) 35 minutter siden, Ikkenoledig skrev: Dette vet vi ikke noe om! Det er veldig vanlig at influenceren selv får velge ut produktene de ønsker å fronte, slik at det reflekterer deres smak og stil... Er det derfor alle Influensere som pusser opp og som har samme management, velger seg ut det samme? De har alle like dårlig stil? Endret 29. juli 2020 av Lin11
SusieDerkins Skrevet 29. juli 2020 Forfatter #25480 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, Lavande skrev: Og "alt" på treningsrommet, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/18/oppussing-treningsstudio/ og dama selv - hår, negler, sminke... 22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå