Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Maneo skrev:
1 minutt siden, Maneo skrev:

Hvor er ungene?

Ikke på bloggen, og det er alt vi trenger å vite. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Maneo skrev:

Hvor er ungene?

Hos besteforeldre. Det fortalte hun jo til hele Norge for det stod i Vg eller Dagbladet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klaraku78 skrev:

Hos besteforeldre. Det fortalte hun jo til hele Norge for det stod i Vg eller Dagbladet 

Og du gjenforteller det her fordi du er så opptatt av at barna bør skjermes?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Monimoni skrev:

Og deeeeer var Rumpa igjen, i norske fjellheimen.Denne konstante trangen til å vise seg fram er helt komisk. 

Og hvilken tobarnsfar med vett i huet leker seg slik på bratte bakker, slik som LKE gjør? 

Jeg var innom både bloggen og insta nå. På hvilken måte synes du CBE viser frem rumpa si på turen nå? Og hva er galt med hvordan LKE går i fjellet (!)? Utdyp gjerne!

Endret av Tulipanpiken
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Enten så jobber man eller så har man ferie. Jobber man i ferien, som man har fått feriepenger for, så jobber man i såfall gratis. Kan ikke føre lønnstimer og feriepenger samtidig. Hvis ikke bloggere har egne regler da. 

https://www.nettavisen.no/reise/ferie-er-bra-for-helsa/2655547.html

Alle burde i grunn ta ut ferie, for det er blant annet bra for helsa. CBE burde absolutt prøve det, for alle vi andre klarer oss faktisk noen dager uten at hun må oppdatere oss om seg og sitt. 

Nei, det er ikke helt sånn at enten jobber man eller så har man ferie. Veldig mange av oss må faktisk jobbe litt i ferien selv om vi ikke driver med blogging. Det er en helt normal arbeidshverdag i 2020. Det er sikkert bra for helsa å ta helt fri, men det er ikke mulig for alle. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Enten så jobber man eller så har man ferie. Jobber man i ferien, som man har fått feriepenger for, så jobber man i såfall gratis. Kan ikke føre lønnstimer og feriepenger samtidig. Hvis ikke bloggere har egne regler da. 

https://www.nettavisen.no/reise/ferie-er-bra-for-helsa/2655547.html

Alle burde i grunn ta ut ferie, for det er blant annet bra for helsa. CBE burde absolutt prøve det, for alle vi andre klarer oss faktisk noen dager uten at hun må oppdatere oss om seg og sitt. 

Jeg jobber nesten alltid gratis i ferien, med ting som krever fordypning og som jeg ikke har tid til ellers i året.

Hvis man skal klare å gjøre et relevant poeng ut av at CBE blogger ferien sin og dermed strengt tatt (og ironisk nok) ikke har ferien hun dokumenterer, så må det gjøres på en annen måte, synes jeg. Mange i såkalt frie yrker jobber både kvelder, helger og ferier året rundt - det skader ingen andre enn dem selv og deres nærmeste, og det er faktisk ganske vanlig (helt standard i min bransje, feks). CBEs helse er det ikke vår sak å passe på.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette her demonstrerer bare poenget flere av oss prøver å få fram. ALT kritiseres uansett. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klink skrev:

Dette her demonstrerer bare poenget flere av oss prøver å få fram. ALT kritiseres uansett. 

Jepp. Spot on. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Klink skrev:

Dette her demonstrerer bare poenget flere av oss prøver å få fram. ALT kritiseres uansett. 

 

3 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Jepp. Spot on. 

Nei alt kritiseres ikke. Det er en polarisering ingen er tjent med. Ut over dem som har som mål å diskreditere alt som står i tråden selvfølgelig 🙄 
CBE har fått mye ros siste sidene for lite kroppsfokus, ingen barn og fine turbilder. Fokuser heller på det i stedet. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Inocybe skrev:

 

Nei alt kritiseres ikke. Det er en polarisering ingen er tjent med. Ut over dem som har som mål å diskreditere alt som står i tråden selvfølgelig 🙄 
CBE har fått mye ros siste sidene for lite kroppsfokus, ingen barn og fine turbilder. Fokuser heller på det i stedet. 

Jepp, men er flere med negative kommentarer også. Og ja jeg har sitert hvertfall en bruker om ikke fler. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

Du har sitert EN bruker, oversett opptil flere som nyanserer og problematiserer innimellom, og likevel mener du deg berettiget til å konkludere med at "ALT kritiseres uansett"??

Nå får du jammen rulle inn altså. Dette forteller bare alt om hvordan denne debatten polariseres, og hvem som er ansvarlige for det. Håper alle som leser får det med seg til neste gang kritikken i tråden angripes for mangel på nyanser.

Uansett hva cbe gjør så kritiseres det i denne tråden ja. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, alt kritiseres. Noe er berettiget og annet er ikke det, men alle kritiserer ikke alt. Noen kritiserer noe og mange kritiserer noe annet.

Generalisering ang kritikken er unyansert. 
 

Meeenhe.. i blant undres jeg over om noe av kritikken kun er fabrikert for å støtte opp under metakritikken.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inocybe skrev:

 

Nei alt kritiseres ikke. Det er en polarisering ingen er tjent med. Ut over dem som har som mål å diskreditere alt som står i tråden selvfølgelig 🙄 
CBE har fått mye ros siste sidene for lite kroppsfokus, ingen barn og fine turbilder. Fokuser heller på det i stedet. 

Hun får samtidig kritikk for hvordan hun spiser is, om hun tar ferie eller ei og hvordan hun viser rumpa i fjellheimen og ikke minst hvordan mannen driver på i fjellet som ingen tobarnsfar tydeligvis burde som @Monimoni skriver over her. Men  applaus til dem som faktisk er kritiske til denne type kritiske kommentarer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Klink skrev:

Dette her demonstrerer bare poenget flere av oss prøver å få fram. ALT kritiseres uansett. 

Jeg sitter med litt av den motsatte følelsen nå jeg; at  nå når de får «skryt» for flotte naturbilder og ikke utlevering av barn så må det likevel fokuseres på et lite mindretall som kritiserer (etter mitt syn) bagateller.  Hvorfor ikke bare overse feks ferie diskusjonen så dør det ut av seg selv? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Pjolterbeist skrev:

Hvilken rumpestump er det du mener? Ja, CBE har på seg tights i instastoryen, og det er vel det nærmeste man kommer å se rumpestumpen hennes. Men det er jo ikke slik at hun står og geiter seg til foran kameraet. 

Og hva mener du med å leke seg? Han løper - og tidvis går i bratt terreng. Tydeligvis er det andre som har gjort det før han, siden  det er en sti der. Og merket løype. 

Det er ytterst sjeldent at jeg "forsvarer" CBE/LKE, men denne type kritikk er ikke annet enn flisespikkeri og kritikk for kritikks skyld. 

Enig. Så ikke til noe den spesifikke rompetump posering som hun til vanlig bruke å gjøre. Den lille snutten der at hun snur seg er helt uskyldig vil jeg nå si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Klink skrev:

Uansett hva cbe gjør så kritiseres det i denne tråden ja. 

Nei, det er nå ettertrykkelig motbevist.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Aricia skrev:

Nei, det er nå ettertrykkelig motbevist.

Hvordan er det det 😝 det kritiseres jo selv om du og noen andre ikke kritiserer det så er det noen som gjør det. Og det er en rød tråd i denne tråden.

Jeg drar ikke alle under en kam, men helhetlig blir tråden ødelagt  når det kommer så mye drit. 

Og så er det noe bra også, men gang på gang mye drit! 

Endret av Klink
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis motstander av det meste CBE står for - alt fra vanvittig forbruk til barneeksponering og kroppsfokus. Men bildene fra turen de er på nå har vist at de kan så uendelig mye bedre, om de bare hadde endret retning litt. Lasse tar veldig bra bilder, og de har fanget fjellturfeelingen utrolig godt. For første gang noensinne ble jeg inspirert!

Og CBE uten kroppsfokuset er en befrielse. Jeg fikk inntrykk av at den munterheten og gleden hun delte i bloggens barndom fremdeles finnes, den er bare gjemt bak perfeksjonisme og instafiltre.

Tenk om de kunne brukt det utgangspunktet de har som et sporty, matinteressert, og aktivt par til å endre fokus. Fra det overfladiske og glatte, til det vi har sett ifb med turene de har vært på. Jeg er overbevist om at de hadde fått med seg store aktører innen friluftsliv/mat/livsstil ved å fokusere på bærekraft og bevegelses/matglede. 

Stort (!) pluss i margen for at barna ikke har vært å se de siste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...