Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lin11
Skrevet (endret)
1 time siden, Klaraku78 skrev:

Hvis man ikke har noen tanker om at det er et perfekt bilde å misbruke, så er man enten naiv, lite opplyst eller så bryr man seg ikke om at det kan misbrukes. Og hvis det er sistnevnte, så kan man jo lure på hva slags personer de egentlig er. Politiet skriver jo spesifikt om at sånne bilder ikke burde legges ut. Det er jo ikke noe å lure på en gang.   

De skriver at slike bilder av mindreårige uten samtykkekompetanse IKKE bør legges ut. Etter 11 år i en perfekt rosabloggverden så er det nok lite som legges ut som ikke er gjennomtenkt. 

Endret av Lin11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
49 minutter siden, Lin11 skrev:

De skriver at slike bilder av mindreårige uten samtykkekompetanse IKKE bør legges ut. Etter 11 år i en perfekt rosabloggverden så er det nok lite som legges ut som ikke er gjennomtenkt. 

Det vil si at de ikke bryr seg da om det misbrukes. Det samsvarer jo også med det hun har svart på bloggen en av de gangene da det ble så mye bråk rundt det at hun og LK filma at de kyssa. Der skrev hun at hun ikke brydde seg om at folk tok screenshot av de to. Det henger vel også sammen med det at hun syns det er greit å vise seg naken på internett. Hun har jo ikke kontroll på de bildene lenger heller, så det er tydeligvis ikke noe problem for henne.  

Det er jammen stor forskjell på disse kjendisene. Først så har vi en håndballspiller som får spredt nakenbilder til noen folk, og syns naturligvis at det er helt krise. Men så har vi bloggere som ikke får delt nok bilder av seg selv. 

• Liker 5
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
2 timer siden, Lin11 skrev:

Kan ikke se for meg at det er naivitet, og så lenge ei på 33 velger å legge det ut så ser jeg ikke helt problemet. 

Hva ser du ikke problemet med? At de legger ut bilde på åpent internett av et barn med hvit gugge rundt munnen? Noe Kripos spesifikt advarer mot? Dette paret er ikke kjent for refleksjonsevnen sin , Lars Kristian var nærmere 30 år gammel når han uttalte i media at Beyoncé var 20 kg for feit og 35 år gammel når han uttalte i media at alkoholreklameloven er "tåpelig".

Endret av Tannbein
Skrevet
1 time siden, Klaraku78 skrev:

Blogginnlegg er en ting, men hun som legger ut kanskje 20-40 bilder og videoer hver dag fra kl 6-23, så tror jeg det blir ekstremt vanskelig å fake en hverdag, imens hun egentlig avikler ferie. At de gjør slik de gjorde når de var på fjelltur nå, at de filmer i løpet av dagen, og mye legges ut der og da, men mye legges ut på kvelden til samme tid er mulig. Hvis hun heller ikke hadde lagt ut så ekstremt mye, så kanskje det hadde vært mulig. Det går ikke an å legge inn på story slik at det automatisk skal legges ut på story av seg selv. Hun må jo fysisk gjøre det. At hun feks har trent, og legger det ut 2 timer etterpå skjer sikkert. Men at hun filmer hele dager, for å spare til dager hun har ferie det skjer ikke. Akkurat som nå, da hun er i Geiranger, så skulle det liksom skjedd forrige uke. Så må man huske på at blogginnlegg skal samsvare med Instagram og story. Det blir for innviklet, så mye som hun deler. Og alt dette bare for å vise at man ikke tar ut ferie. 

Helt ærlig. Spiller det noen rolle. Det er så ufattelig mye annet man kan ta dem på. Dette blir bare dumt.

• Liker 15
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
45 minutter siden, Tannbein skrev:

Hva ser du ikke problemet med? At de legger ut bilde på åpent internett av et barn med hvit gugge rundt munnen? Noe Kripos spesifikt advarer mot? Dette paret er ikke kjent for refleksjonsevnen sin , Lars Kristian var nærmere 30 år gammel når han uttalte i media at Beyoncé var 20 kg for feit og 35 år gammel når han uttalte i media at alkoholreklameloven er "tåpelig".

Ro deg ned. Det er ikke et barn men et voksent menneske på 33 år med en is. Herlighet, som det ikke er nok å ta av og  at man må kritisere en is spisende blogger. Det er bare pirk og sladring. Denne tråden trenger ikke å synke ned på HD eller VP nivå. Både manglende ferie, is og andre ikke samfunns skadende bidrag fra den kanten er ikke verdt å pirke på. Det virker bare smålig. Men det er bare min subjektive mening. 

Endret av Lin11
Skrevet
2 timer siden, Hellasinmyheart skrev:

Når CBE og mannen tar ut ferie er vel revnende likegyldig. Skjønner ikke hvorfor dette engang er et diskusjonstema. 

Enig i at hvilken tid på året CBE og mannen tar ut ferie er revnende likegyldig. Diskusjonstemaet/kritikken bør vel heller være at firmaet CBE.no bryter loven ved ikke å påse at de tar ut ferie? Det hevdes ofte nok her at det er kritikk av firmaet som gjelder, ikke kritikk av privatpersonene? Jeg antar at et lovbrudd som firmaet begår kan diskuteres på lik linje med alle andre lovbrudd som over år er avdekket her. 

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Donatello skrev:

Enig i at hvilken tid på året CBE og mannen tar ut ferie er revnende likegyldig. Diskusjonstemaet/kritikken bør vel heller være at firmaet CBE.no bryter loven ved ikke å påse at de tar ut ferie? Det hevdes ofte nok her at det er kritikk av firmaet som gjelder, ikke kritikk av privatpersonene? Jeg antar at et lovbrudd som firmaet begår kan diskuteres på lik linje med alle andre lovbrudd som over år er avdekket her. 

Jeg husker ikke helt hvordan Treasures er organisert, men selvstendig næringsdrivende er vel ikke omfattet av ferieloven. 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Donatello skrev:

Ferieloven gjelder ikke for selvstendig næringsdrivende. Fatter som sagt ikke at dette er et tema engang. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Lin11 skrev:

Ro deg ned. Det er ikke et barn men et voksent menneske på 33 år med en is. Herlighet, som det ikke er nok å ta av og  at man må kritisere en is spisende blogger. Det er bare pirk og sladring. Denne tråden trenger ikke å synke ned på HD eller VP nivå. Både manglende ferie, is og andre ikke samfunns skadende bidrag fra den kanten er ikke verdt å pirke på. Det virker bare smålig. Men det er bare min subjektive mening. 

Helt enig. Utrolig at en isspisende blogger er noe å diskutere. 

• Liker 9
Skrevet

Tror det motsatte. Så lenge bildet er oppstilt nok er ingenting gjennomtenkt. Så lenge pupper, rumpe og kropp generelt er i hovedfokus er cbe fornøyd. Legger du til delikate bilder av barn er cbe lykkelig! Hvilke konsekvenser det for for barna er for henne totalt uvesentlig. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg er en av de som er svært kritisk til CBE&co og nå skal jeg faktisk gi CBE skryt for de vakre å nydelige natur bildene. Og det liker jeg. Om CBE&co faktisk innser at de må endre kurs så er dette en av de alternativene de kan kurse seg mot. Det er befriende og veldig deilig å se barnefritt IG story og blogg. Synd at dette bare er midlertidig. Uansett, jeg er en 👍opp for dem.. Enn så lenge..

• Liker 15
Skrevet
39 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Jeg husker ikke helt hvordan Treasures er organisert, men selvstendig næringsdrivende er vel ikke omfattet av ferieloven. 

Treasure er et AS, og CBE og mannen er ansatt og mottar lønn.

• Liker 9
Skrevet
40 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Ferieloven gjelder ikke for selvstendig næringsdrivende. Fatter som sagt ikke at dette er et tema engang. 

Ferieloven gjelder nok hvis man er ansatt i eget firma. Temaet er vel kritikk av firmaet? Eller er dette en tøvete lov, f.eks. på samme nivå som noen mener at alkoholloven er?

• Liker 9
Skrevet
25 minutter siden, Donatello skrev:

Ferieloven gjelder nok hvis man er ansatt i eget firma. Temaet er vel kritikk av firmaet? Eller er dette en tøvete lov, f.eks. på samme nivå som noen mener at alkoholloven er?

Nei, den gjelder ikke da. Arbeidstaker begrepet i ferieloven definerer det som er «i annens tjeneste«. De jobber i sitt eget firma og faller derfor ikke under arbeidstakerbegrepet. Hvorfor trekker du inn alkoholloven forresten? Hva har den den med dette å gjøre? 

• Liker 10
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)

Jeg er helt rolig 😁 Og beklager, da misforsto jeg, jeg trodde at det var et av barna. Jeg er forresten enig i at det er litt rart å diskutere manglende ferie. Arbeidsdagene består av kjærestetrening og manikyr, hvor utmattende kan det være.

Endret av Tannbein
Skrevet
40 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Nei, den gjelder ikke da. Arbeidstaker begrepet i ferieloven definerer det som er «i annens tjeneste«. De jobber i sitt eget firma og faller derfor ikke under arbeidstakerbegrepet. Hvorfor trekker du inn alkoholloven forresten? Hva har den den med dette å gjøre? 

Uenig. En som velger å være ansatt i eget aksjeselsap har alle rettigheter som andre ansatte, både rett til sykepenger, fødselspenger, arbeidsledighetstrygd osv. De er arbeidstakere. Alkoholloven ble kun nevnt fordi LKE på et tidspunkt mente den loven var tull fordi firmaet måtte følge den vedr. rekame og alkohol på bloggen. Jeg nevnte den fordi du ikke kunne fatte hvorfor ferieloven var et tema. Ikke det mest interessante tema, men likevel et tema. Derfor.  Kanskje de ansatte i Treasure AS synes ferieloven også er tull( for dem). 

• Liker 13
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Donatello skrev:

Uenig. En som velger å være ansatt i eget aksjeselsap har alle rettigheter som andre ansatte, både rett til sykepenger, fødselspenger, arbeidsledighetstrygd osv. De er arbeidstakere. Alkoholloven ble kun nevnt fordi LKE på et tidspunkt mente den loven var tull fordi firmaet måtte følge den vedr. rekame og alkohol på bloggen. Jeg nevnte den fordi du ikke kunne fatte hvorfor ferieloven var et tema. Ikke det mest interessante tema, men likevel et tema. Derfor.  Kanskje de ansatte i Treasure AS synes ferieloven også er tull( for dem). 

Uenig. De er ikke ansatt i «annens tjeneste» men hos seg selv. Rett til sykepenger osv har de ja, men dette er regulert i andre lover.  Ferieloven regulerer rett til ferie og som ansatte i eget selskap faller de utenfor arbeidstakerbegrepet i ferieloven. De øvrige rettighetene du sikter til reguleres av annet lovverk. Forstår fortsatt ikke hva alkoholloven har med dette å gjøre. I beste fall en avsporing. Å spekulere i hva de ansatte i Treasures AS mener om ferieloven er helt meningsløst. 

Endret av Hellasinmyheart
  • Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Uenig. De er ikke ansatt i «annens tjeneste» men hos seg selv. Rett til sykepenger osv har de ja, men dette er regulert i andre lover.  Ferieloven regulerer rett til ferie og som ansatte i eget selskap faller de utenfor arbeidstakerbegrepet i ferieloven. De øvrige rettighetene du sikter til reguleres av annet lovverk. Forstår fortsatt ikke hva alkoholloven har med dette å gjøre. I beste fall en avsporing. Å spekulere i hva de ansatte i Treasures AS mener om ferieloven er helt meningsløst. 

Ok. 

• Liker 3
Skrevet

Denne ferie-diskusjonen er og blir like kjedelig hver gang, og er preget av mye halvviten og spekulative insinuasjoner. Man så akkurat det samme da CBE gikk gravid og rett etter fødslene. 

Det ville vært å skyte seg selv i beinet med kanon hvis CBE ga fullstendig blaffen i regelverket for ferieavvikling SAMTIDIG som det ble postet flittig i alle kanaler og plattformer, siden det er så enkelt å etterprøve for gjeldende myndighet. Jeg velger derfor å tro at akkurat på det området har bloggeierne alt sitt på det tørre. 

Forøvrig slutter jeg meg til de som applauderer innleggene CBE har lagt ut de siste dagene. Flotte bilder og befriende å se bloggeierne i nye omgivelser. 

• Liker 21
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Jeg er ansatt i eget AS, og i følge regnskapsføreren min trenger jeg ikke å ta ferie fra firmaet dersom jeg ikke har lyst eller hvis det ikke passer seg slik. Jeg har riktignok ikke sjekket det med andre instanser. Det blir jo noen dager her og der uansett, men ikke sammenhengende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...