Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Klink skrev:

Dette her demonstrerer bare poenget flere av oss prøver å få fram. ALT kritiseres uansett. 

Eh, nei. Dette illustrerer jo nettopp at mange som er kritiske til bareneksponering,overdrevet kroppsfokus og mannglende reklamemerking, IKKE kritiserer alt. Se hvor mange likes innleggene som sier at dette ikke er noe å kritisere, har fått. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Eh, nei. Dette illustrerer jo nettopp at mange som er kritiske til bareneksponering,overdrevet kroppsfokus og mannglende reklamemerking, IKKE kritiserer alt. Se hvor mange likes innleggene som sier at dette ikke er noe å kritisere, har fått. 

Unnskyld på forhånd, blir bare så provosert. (Å så nå har likes noe å si også. Husker ikke om det var her eller en annen tråd, men da hadde ikke likesene til innleggene noe å si!) 

Ellers se dette 

4 minutter siden, Klink skrev:

Hvordan er det det 😝 det kritiseres jo selv om du og noen andre ikke kritiserer det så er det noen som gjør det. Og det er en rød tråd i denne tråden.

Jeg drar ikke alle under en kam, men helhetlig blir tråden ødelagt  når det kommer så mye drit. 

Og så er det noe bra også, men gang på gang mye drit! 

• Liker 3
Skrevet

Og ja forresten flott at flere tar til motmæle. 

• Liker 2
Gjest Snøsøta
Skrevet
1 time siden, Hellasinmyheart skrev:

Nei, det er ikke helt sånn at enten jobber man eller så har man ferie. Veldig mange av oss må faktisk jobbe litt i ferien selv om vi ikke driver med blogging. Det er en helt normal arbeidshverdag i 2020. Det er sikkert bra for helsa å ta helt fri, men det er ikke mulig for alle. 

Det er en selvmotsigelse. Ja, mange jobber i ferien. Men det er ikke og bør ikke være normal arbeidshverdag i 2020. Det er også brudd på arbeidsmiljøbestemmelsene. Det er en rettighet som arbeiderbevegelsen har kjempet fram opp gjennom historien for å ikke bli utnyttet av arbeidsgiveren. Det er også stor forskjell å sjekke mail i ferien og fortsette sitt hovedvirke mens man er på ferie. Om jeg hadde vært journalist og fortsatt levert reportasjer i den tiden jeg skulle hatt ferie hadde jeg ikke hatt ferie. 

Skrevet
2 timer siden, Klaraku78 skrev:

Enten så jobber man eller så har man ferie. Jobber man i ferien, som man har fått feriepenger for, så jobber man i såfall gratis. Kan ikke føre lønnstimer og feriepenger samtidig. Hvis ikke bloggere har egne regler da. 

https://www.nettavisen.no/reise/ferie-er-bra-for-helsa/2655547.html

Alle burde i grunn ta ut ferie, for det er blant annet bra for helsa. CBE burde absolutt prøve det, for alle vi andre klarer oss faktisk noen dager uten at hun må oppdatere oss om seg og sitt. 

Å jobbe i ferien sin er ikke veldig unormalt. Jeg har lederansvar. Og selv om jeg har ferie må jeg være tilgjengelig på telefon, sjekke Mail og i tilfelle krise - dra på jobb. Dette gjelder også kvelder, helger, helligdager og ferier. Ikke en unik situasjon hverken for meg, mitt yrke eller stilling. Ikke noe som bare omfatter bloggere med andre ord. Ganske vanlig i 2020...

• Liker 8
Skrevet

Alle kritiserer ikke alt, men CBE/LKE har likevel blitt kritisert for ispising, at de har med speilreflekskamera på tur, at hun ikke har egen sekk, at de legger ut på tur for sent på ettermiddagen, at de burde sjekke DNTs nettsider før de legger ut på tur, at de jobber i ferien, om de innretter seg etter ferieloven og for tidligere uttalelser om rumpa si, samt tidligere uttalelser om alkoholloven bare de to siste dagene. Selv om noen har kommentert at dette ikke er noe å kritisere, så endrer ikke det det faktum at hun har blitt kritisert for overnevnte forhold i denne tråden de siste par dagene. 

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Alle kritiserer ikke alt, men CBE/LKE har likevel blitt kritisert for ispising, at de har med speilreflekskamera på tur, at hun ikke har egen sekk, at de legger ut på tur for sent på ettermiddagen, at de burde sjekke DNTs nettsider før de legger ut på tur, at de jobber i ferien, om de innretter seg etter ferieloven og for tidligere uttalelser om rumpa si, samt tidligere uttalelser om alkoholloven bare de to siste dagene. Selv om noen har kommentert at dette ikke er noe å kritisere, så endrer ikke det det faktum at hun har blitt kritisert for overnevnte forhold i denne tråden de siste par dagene. 

Nettopp. 

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, Klink skrev:

Hvordan er det det 😝 det kritiseres jo selv om du og noen andre ikke kritiserer det så er det noen som gjør det. Og det er en rød tråd i denne tråden.

Jeg drar ikke alle under en kam, men helhetlig blir tråden ødelagt  når det kommer så mye drit. 

Og så er det noe bra også, men gang på gang mye drit! 

Jo. Dvs du skjærer alle under én kam. Det du gjør er faktisk selve definisjonen på akkurat den manøvren.

• Liker 25
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Aricia skrev:

Jo. Dvs du skjærer alle under én kam. Det du gjør er faktisk selve definisjonen på akkurat den manøvren.

Jeg sier jo at det er noe bra også! Men at akkurat som det argumenteres med kritikken av bloggen cbe.no så tenker man litt lenger enn kun her og nå. Historikken tilsier at dette skjer igjen og igjen av flere brukere her inne. Nei.. Ikke alle, men flere. 

Uff hjertet mitt blør av at jeg skrev dra istedet for skjære alle under en kam 🙈

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Snøsøta skrev:

Det er en selvmotsigelse. Ja, mange jobber i ferien. Men det er ikke og bør ikke være normal arbeidshverdag i 2020. Det er også brudd på arbeidsmiljøbestemmelsene. Det er en rettighet som arbeiderbevegelsen har kjempet fram opp gjennom historien for å ikke bli utnyttet av arbeidsgiveren. Det er også stor forskjell å sjekke mail i ferien og fortsette sitt hovedvirke mens man er på ferie. Om jeg hadde vært journalist og fortsatt levert reportasjer i den tiden jeg skulle hatt ferie hadde jeg ikke hatt ferie. 

Der bør sikkert ikke være det, men sånn er det fortsatt for mange av oss. Ganske så normalt i 2020. 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Klink skrev:

Unnskyld på forhånd, blir bare så provosert. (Å så nå har likes noe å si også. Husker ikke om det var her eller en annen tråd, men da hadde ikke likesene til innleggene noe å si!) 

Ellers se dette 

Jeg pleier å rapportere ting jeg mener bryter reglene, uten å kommentere. For å ikke avspore debatten. Tidligere har antall likes her inne blitt brukt som argument for at «alle» er enige i usaklig kritikk. Derfor viste jeg  til det nå. 

jeg synes det er helt uvesentlig om de har ferie eller ikke og hva de tar ut når. Det blir smålig og usaklig og er heltuinteressant, mener jeg. Det er bare egnet til å diskreditere kritikken som faktisk har noe for seg. 

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Jeg pleier å rapportere ting jeg mener bryter reglene, uten å kommentere. For å ikke avspore debatten. Tidligere har antall likes her inne blitt brukt som argument for at «alle» er enige i usaklig kritikk. Derfor viste jeg  til det nå. 

jeg synes det er helt uvesentlig om de har ferie eller ikke og hva de tar ut når. Det blir smålig og usaklig og er heltuinteressant, mener jeg. Det er bare egnet til å diskreditere kritikken som faktisk har noe for seg. 

Ja nettopp er jo det jeg sier! 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Klink skrev:

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg er enig med deg. 😊😊

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg er enig med deg. 😊😊

Haha uff beklager, piggene ute her 🙈💙

• Liker 5
Skrevet
34 minutter siden, Klink skrev:

Jeg sier jo at det er noe bra også! Men at akkurat som det argumenteres med kritikken av bloggen cbe.no så tenker man litt lenger enn kun her og nå. Historikken tilsier at dette skjer igjen og igjen av flere brukere her inne. Nei.. Ikke alle, men flere. 

Uff hjertet mitt blør av at jeg skrev dra istedet for skjære alle under en kam 🙈

Det heter jo å skjære alle OVER en kam. 😊

• Liker 9
Skrevet
25 minutter siden, Klink skrev:

Haha uff beklager, piggene ute her 🙈💙

Kanskje du burde puste og se litt hva folk skriver før du svarer? 

Gjelder ikke bare nå, men også ellers?

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Kanskje du burde puste og se litt hva folk skriver før du svarer? 

Gjelder ikke bare nå, men også ellers?

Veel, jeg syns vel at jeg får med meg budskapet ganske greit ellers. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, sordid skrev:

Det heter jo å skjære alle OVER en kam. 😊

Ja, se der. Godt jeg har fått med meg essensen av det da... 😂😂

(Kan starte sånn villapaprika blogg snart.) 

Endret av Klink
  • Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Klink skrev:

Veel, jeg syns vel at jeg får med meg budskapet ganske greit ellers. 

Nuvel.. 

Å få piggene ut i en diskusjon som omhandler en person du ikke kjenner på privaten er noget spesielt 

• Liker 25
Skrevet (endret)
10 timer siden, Klink skrev:

Nei, det var slett ikke nettopp det du sa.

Du kunne fint i starten sagt deg enig med innlegg som @pøbelsara sitt og mange flere, som har nyansert kritikken på dette punktet og noen flere over de siste sidene i tråden.

Men hva gjorde du i stedet? Jo, du brukte poengene mange andre kritiserte før deg til å generalisere og slå fast at alt blir kritiisert her, altså for å diskreditere tråden som helhet, øyensynlig for å få fokuset bort fra at det akkurat da var såpass nyansert at hele skyttergravskrigen sto i fare for å gå i oppløsning.

Du er ikke alene i tråden om denne strategien, og akkurat denne gangen kommer jeg ikke til å gi meg på dette. Det er enormt påfallende hvorfor man hele tiden skal ligge som en gjedde i sivet og vente på de få innleggene som går over en slags strek, for så å hogge til og slå fast at dette er helt typisk og diskrediterer hele tråden. Å i tillegg gjøre dette på et tidspunkt da debatten faktisk er over gjennomsnittet nyansert blir bare pussig. Hvorfor ikke heller delta i debatten, si seg enig med dem som har kritisert, og så utdype litt selv hva du reagerer på? (det er et retorisk spørsmål, jeg lurer ikke)

Endret av Aricia
  • Liker 47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...