Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fint men samtidig et "uheldig" bildet. Det er øyet som ser , sier jeg bare..

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Xstrella
Skrevet

Er så oppstylet og overdådig. Ser ingen ekthet her. Og ingen kjærlighet. Hva med 0 kamera og bare være? Tenk at slik fjas, ræl, plast og fakehet selger i bøtter og spann. Verden er gal.

Skrevet
17 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Når man ikke tror det kan blir mere kleint, så har CBE lagt ut bilde på instagram hvor de faktisk har rigga opp kamera på stativ, tar bilder mens de kliner på badet omgitt av en hel haug med ballonger.Tror det er det mest harry bildet jeg noen gang har sett..

Jeg følger firmaet på insta - og der kommer det jo frem at LKE ser sport ute på takterassen, mens frua selv ønsker oppmerksomhet. Synes det virket gjenkjennbart fra mitt eget ekteskap. Det var noe en kunne kjenne seg igjen i, så kommer dette her og jeg lurer bare på om shooten var før eller etter overnevnte? Det er jo jobb alt sammen dette her, som bare blir enda kleinere når en vet litt mer enn det bildet der. 

• Liker 15
Skrevet
6 minutter siden, Xstrella skrev:

Er så oppstylet og overdådig. Ser ingen ekthet her. Og ingen kjærlighet. Hva med 0 kamera og bare være? Tenk at slik fjas, ræl, plast og fakehet selger i bøtter og spann. Verden er gal.

Helt enig. Bildet er nok nøye planlagt...jeg sitter der, du tar hånda der, jeg drar opp kjolen, jeg tar hendene mine rundt halsen..1..2...3.. vi kliner og bildet blir tatt.. Hadde bildet vært tatt med vanlig mobil, begge i joggedressen langt til skogs, så hadde det vært hundre ganger mer romantisk. Nå ser det bare ekstremt billig ut. 

• Liker 29
Skrevet
På 26.6.2020 den 18.19, Klaraku78 skrev:

https://www.instagram.com/danaemercer/

Her ser man hvor mye lys, skygge og poseringer har å si for hvordan man ser ut. Er vel en grunn til at CBE ikke legger ut videoer eller bilder uten planlegging eller filter. 

Her ser man et eksempel på det Instagram brukeren du linker til mener. Om du ta bilde i direkte sollys vil cellulitter og kroppen vises slik den er :) Jeg zoomet inn på bilde og der ser man tydelig at det er fotofikkler slik at cellulitter eller «u-glatt» hud vises. Blir så provosert når jeg tenker på kroppspresset de er med på å opprettholde med slike bilder som dette. Og at de tar null annsvart og fraskriver seg all kritikk som går på det. 

E0E7499D-E459-4D1B-99DB-D63C5F26E580.png

• Liker 10
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Ultiva skrev:

"Når det gjelder mine egne barn og hva jeg lærer dem, så er jeg ett hundre prosent trygg på at vi er de beste rollemodellene de kan ha :)"

Hentet fra:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/15/spontantur-til-hytta/#comments

Dette er en meget spesiell uttalelse fra et foreldrepar som daglig utfører handlinger med barna som sterkt frarådes av f eks Kripos, UNICEF og Datatilsynet. Paret har også yrkesmessig blitt offentlig refset av ulike instanser med jevne mellomrom; blant annet hele tre ganger av Helsedirektoratet for brudd på alkoholreklameloven (for ulovlig fronting av alkohol i sosiale medier):

https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen

.... Samt av Rådet for Legeetikk for å misbruke beskyttede yrkestitler:

https://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400

Her er for øvrig en artikkel om ei jente som ble trigget inn i spiseforstyrrelser av å lese bloggen til CBE:

https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620

... Og om en barselkvinne som fikk dårlig selvfølelse av samme blogg:

https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/61874288

LKE sin uttalelse i mediene i 2009 om at "Beyoncé er 15-20 kg for feit" er fremdeles også fullt mulig å google.

Likevel så mener CBE at de er "de beste rollemodellene barna kan ha"? Hvor dypt nedi sin egen navle er det egentlig mulig å synke?

:smilyblomst: 

Navlen er bunnløs.
Alt disse foreldrene gjør skriker lite reflektert, lite gjennomtenkt og ressurssvak på alle andre områder enn penger. Men det er vel ikke overraskende de mener seg gode rollemodeller når de samtidig mener at utseende er et livsmål (#hairgoals). 

#stopsharenting. 

https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Endret av Inocybe
Legger til relevant link
  • Liker 33
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Fint men samtidig et "uheldig" bildet. Det er øyet som ser , sier jeg bare..

Så romantisk 🙄Sponset kjole, ballonger, og for å ikke glemme at begge har på seg hver sin sponset DW klokke godt synlig. Det var den romantiske feiringen sin det. Edit: glemte den spons/reklame /annonse diamantringen også. Og innlegget som er fullt av reklame er ikke merket. #bestiklassen

Endret av Lin11
Skrevet
7 minutter siden, Lin11 skrev:

Så romantisk 🙄Sponset kjole, ballonger, og for å ikke glemme at begge har på seg hver sin sponset DW klokke godt synlig. Det var den romantiske feiringen sin det.

Det er sååå romantisk at jeg vurdere høyt å tipse venninnene min om det samme latterlige opplegget... NOT!!

Hvorfor ikke benytte seg av Glamping Norge som gir en fantastisk opplevelse istedenfor en ukoselig, stivt, sponset hotellopphold, helliumballonger liksom. 

https://www.glampingnorge.no/

• Liker 15
Skrevet

Det klinebildet sier alt om paret, gjennomsponset plastic fantastic både utenpå og inni. Tenk på alt forut for dette, planlegging av sminke, antrekk, vinkel, rigging av kamera, sjekk om det er bra nok, kyss, nei Lasse vi må ta det en gang til, osv.  

Frua gledet seg til å pakke ut i det gedigne walkin closet'et på hotellsuiten, ser for meg alle sko og polyesterantrekkl inet opp mens frua sliter med å bestemme seg. Og alt for til små dager.  Himmel og hav så romantisk 😆🤣

• Liker 39
Skrevet

En ting er at det er så over the top at det er latterlig, men noe annet er jo at de faktisk ikke engang klarer å legge vekk PC'en når de har en slik luksustur der de skal feire hverandre. Greit nok at de tar bilder til bloggen, men kunne ikke postene ventet til de er tilbake? Det tar TID å redigere (eventuelt retusjere) de bildene de tar. Meget spesielt å vie tid til "jobb" når de skal feire kjærligheten. Når det gjelder det siste baderomsbildet der, så er det bare så puteflaut.

• Liker 43
Skrevet
5 minutter siden, Sandin skrev:

En ting er at det er så over the top at det er latterlig, men noe annet er jo at de faktisk ikke engang klarer å legge vekk PC'en når de har en slik luksustur der de skal feire hverandre. Greit nok at de tar bilder til bloggen, men kunne ikke postene ventet til de er tilbake? Det tar TID å redigere (eventuelt retusjere) de bildene de tar. Meget spesielt å vie tid til "jobb" når de skal feire kjærligheten. Når det gjelder det siste baderomsbildet der, så er det bare så puteflaut.

De er egentlig på jobb, men vil vi skal tro at de feirer kjærligheten og 10-års bryllupsdag.

• Liker 43
Skrevet
8 minutter siden, Sandin skrev:

CBE har vel aldri klart å koble av fra sosiale medier. Hun er jo på omtrent døgnet rundt, alt må deles. Og akkurat her, med det bildet, var nok det viktigere å få vist det frem til alle, enn å faktisk nyte øyeblikket eller faktisk nyte helgen med LK. 

• Liker 17
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
2 timer siden, LilleSnupp skrev:

De er egentlig på jobb, men vil vi skal tro at de feirer kjærligheten og 10-års bryllupsdag.

Ja, det stemmer at det er jobb. Slik de mindreårige er på jobb når de er avbildet på deres sosiale medier kontoer.  Må si at det er stusselige greier å leve av.

Endret av Lin11
Skrevet

Jeg har poste to kommentarer under ballongbonanzainnlegget (ikke hetsende eller ufine) og begge ble raskt slettet. Altså er de inne og sjekker kommentarfeltet jevnlig, men ingen kommentarer er publisert? Ikke engang vakre deg kommentarer. Er ikke det litt rart? 

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg har poste to kommentarer under ballongbonanzainnlegget (ikke hetsende eller ufine) og begge ble raskt slettet. Altså er de inne og sjekker kommentarfeltet jevnlig, men ingen kommentarer er publisert? Ikke engang vakre deg kommentarer. Er ikke det litt rart? 

De har satt på vasel på insta og mailen slik at når noen legger igjen en kommentar så slettes de så si med en gang når de har lest det. Hvordan tror du ellers at kommentarfeltet ser så delikat , elegant og rosenrødt ut liksom.

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

De har satt på vasel på insta og mailen slik at når noen legger igjen en kommentar så slettes de så si med en gang når de har lest det. Hvordan tror du ellers at kommentarfeltet ser så delikat , elegant og rosenrødt ut liksom.

Det skjønner jeg. Jeg skjønner ikke at det ikke er noen positive kommentarer heller. 

• Liker 9
Skrevet

CBE mener jo at når hun deler på instastory så er det jobben hennes. Det vil si at hun jobber 365 dager i året, for hun deler jo hver eneste dag, på julaften, 17. mai, bursdager og hver eneste helg. I går feks jobbet hun jo til 23.30. Ettersom hun tok ut 700000 i lønn (1,4 mill/2), så er det jo ekstremt dårlig betalt. Derimot LK gjør jo ikke så mye for pengene. 

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, Klaraku78 skrev:

CBE mener jo at når hun deler på instastory så er det jobben hennes. Det vil si at hun jobber 365 dager i året, for hun deler jo hver eneste dag, på julaften, 17. mai, bursdager og hver eneste helg. I går feks jobbet hun jo til 23.30. Ettersom hun tok ut 700000 i lønn (1,4 mill/2), så er det jo ekstremt dårlig betalt. Derimot LK gjør jo ikke så mye for pengene. 

Hun trenger nok ikke å ta ut mer i lønn. Resten går tilbake til bedriften. Regnskapet viser at bedriften går veldig bra. Vel fortjent. Hun tar jobben på alvor. Oppdaterer jevnlig i sine kanaler.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, Klaraku78 skrev:

Stemmer det da? Som ansatt pikter en på ett eller annet tidspunkt ta ut ferie. Arbeidsgiver plikter å påse at det skjer.

Endret av Donatello
Utdypet.
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...