Inocybe Skrevet 29. juni 2020 #23441 Skrevet 29. juni 2020 (endret) Sitat av slettet innlegg er fjernet. Sol, admin. Sånn helt oppriktig hadde det vært interessant å høre hva andre ser i bildet. For noen ser tydeligvis noe helt annet enn meg og en god diskusjon om bedriftens visuelle formidling og formidlingsevne hadde vært spennende. Jeg ser utroverdig og så oppstilt det virker latterlig. Samme fokus på sex som de pleier når de er alene på hotell. Sett alt før - gjesp. Men regner med jeg kan se langt etter konstruktive svar ut over klassikeren misunnelse. Endret 29. juni 2020 av Sol Rampelyset 28
Thea82 Skrevet 29. juni 2020 #23442 Skrevet 29. juni 2020 30 minutter siden, Inocybe skrev: Sånn helt oppriktig hadde det vært interessant å høre hva andre ser i bildet. For noen ser tydeligvis noe helt annet enn meg og en god diskusjon om bedriftens visuelle formidling og formidlingsevne hadde vært spennende. Jeg ser utroverdig og så oppstilt det virker latterlig. Samme fokus på sex som de pleier når de er alene på hotell. Sett alt før - gjesp. Men regner med jeg kan se langt etter konstruktive svar ut over klassikeren misunnelse. Jeg liker egentlig bilde, hele bloggen er så oppstilt at det passer inn. Jeg leste bloggen lenge, mye pga bildene og at det er så oppstilt. Blir som et glanset magasin om det gir mening (og et fint avbrekk fra hverdagen). Tror vel egentlig jeg er målgruppen og (uten at jeg er helt sikker på hva den er?). Men eksponering av barn, der går min grense. Så når jeg fikk øynene opp for hvor galt det er (mye pga denne tråden), sluttet jeg å lese bloggen på dagen. Aldri om jeg er med på å støtte det!! Prøver å unngå firmaene hun reklamerer for også av samme grunn. 24
Keaton Skrevet 29. juni 2020 #23443 Skrevet 29. juni 2020 Jeg skrev en gang at fansen i kommentarfeltet til CBE.no ikke fremstod som de skarpeste knivene i skuffen, det ble riktignok slettet som latterliggjøring og hets, men jeg er tilbøyelig til å gjenta karakteristikken nå. 42
Hunter7 Skrevet 29. juni 2020 #23444 Skrevet 29. juni 2020 16 minutter siden, Kollontaj said: Jeg skrev en gang at fansen i kommentarfeltet til CBE.no ikke fremstod som de skarpeste knivene i skuffen, det ble riktignok slettet som latterliggjøring og hets, men jeg er tilbøyelig til å gjenta karakteristikken nå. Jeg har smørkniver som er hvassere. 21
Populært innlegg Eevee Skrevet 29. juni 2020 Populært innlegg #23445 Skrevet 29. juni 2020 (endret) Shit så trist det «privatlivet» deres er, når bryllupsdagen blir brukt som jobb og innhold til Some-kanaler og realityprogram. Hva sier de til barna sine? «Mamma og pappa skal feire bryllupsdagen i Oslo på hotell» når det i realiteten er filming og jobb til billig tv hele helgen? Dolle en helt suite opp med en hel haug med plast, kaker og skrap kun for at de to skal være der sammen med et helt kameracrew på slep. Også vinkler hun det på bloggen og sine platformer som en romantisk helg for kun de to, når det i virkeligheten er ørten mennesker som filmer og de spiller kone og mann for resten av Norge. Fader så kleint egentlig.. Å velge å leve ut et fullverdig dukkehjem så du tror på det selv er på kanten til drøyt. Endret 29. juni 2020 av Eevee 73
Katzen Skrevet 29. juni 2020 #23446 Skrevet 29. juni 2020 Jammen, bedriften gjør sånn og sånn. Hei... Til syvende og sist så er det en ussel blogg, en blogg dere forakter, men likevel følger med argusøyne hver eneste dag, hele tiden. Som en besettelse som virker å tvinge dere til å sitte og trykke F5 for å oppdatere i et håp om at det blir noe juicy dere kan bli sinna, forbanna, sjokkert, flau, lei osv. over. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bittert eller selvutslettende å utsette seg selv for. Hvorfor?? Hvorfor velger dere å fortsette å trykke dere inn på bloggen og andre sosiale medier, skrive om henne her hver eneste dag når dere blir så sinna og bitre? Det virker som livet til mange her. Det er jo bare trist. 8
MaleficentAurora Skrevet 29. juni 2020 #23447 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, Katzen skrev: Jammen, bedriften gjør sånn og sånn. Hei... Til syvende og sist så er det en ussel blogg, en blogg dere forakter, men likevel følger med argusøyne hver eneste dag, hele tiden. Som en besettelse som virker å tvinge dere til å sitte og trykke F5 for å oppdatere i et håp om at det blir noe juicy dere kan bli sinna, forbanna, sjokkert, flau, lei osv. over. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bittert eller selvutslettende å utsette seg selv for. Hvorfor?? Hvorfor velger dere å fortsette å trykke dere inn på bloggen og andre sosiale medier, skrive om henne her hver eneste dag når dere blir så sinna og bitre? Det virker som livet til mange her. Det er jo bare trist. Så var det nå dette med ha forståelse for hva tråden går ut på🙄 25
Populært innlegg Undreguri Skrevet 29. juni 2020 Populært innlegg #23448 Skrevet 29. juni 2020 And so the story goes @Lin10 men du skjønner vi, kjøper det ikke. For jeg og mange som leser bloggen ( eh, kremt egentlig bare kommentarfeltet guilty pleasuere, har også fine kropper,rike menn,fine barn, pene hus osv. Hva i heite h skulle vi være misunnelige på? Vi er så trygge i oss selv at vi ikke trenger likes fra fremmede for å føle oss bra. Vi må ikke skrive hvor fort mølla går (!) for å føle oss vellykket! Hovedmotivasjonen til bedriften kan vel grovt deles i tre: tjene penger (jobb), bli sett/ få anerkjennelse og å bli «kjendis»... En behøver vel ikke være langt inni psykologistudiet for å forstå at med så enormt behov for anerkjennelse av fra vilt fremmede, så kan det være manglende selvtillit og selvfølelse hos bedriftens eier som ligger i bunn. Skulle gjerne vært flue på veggen i klasserommet hennes på barneskolen! Det som dessverre ofte skjer er at ytre tilbakemeldinger ( på utseende, klær, kropp osv) virker mot sin hensikt på sikt, det skaper press på å levere videre og tilslutt kan den berømte veggen komme. Anerkjennelse på indre verdier vil gi bedre selvbilde som står støtt selvom kroppen forandrer seg, en blir eldre osv. Det er ikke bra å vokse opp med foreldre som har mye fokus på det ytre. Og samme hva en sier...dersom jeg har døtre som ser at jeg spiser lite, trener klokka seks hver morgen, bruker timer hver dag foran speilet osv, så er det dette jeg formidler som mor at er viktig. Når man bruker hele yrkeslivet på å posere i mer eller mindre klær MÅ man faktisk tåle at folk kommenterer . Det er jo det bedriften formidler at de ønsker på et vis. Mitt råd til denne paret er å gi seg mens leken er god... 57
Inocybe Skrevet 29. juni 2020 #23449 Skrevet 29. juni 2020 37 minutter siden, Thea82 skrev: Jeg liker egentlig bilde, hele bloggen er så oppstilt at det passer inn. Jeg leste bloggen lenge, mye pga bildene og at det er så oppstilt. Blir som et glanset magasin om det gir mening (og et fint avbrekk fra hverdagen). Tror vel egentlig jeg er målgruppen og (uten at jeg er helt sikker på hva den er?). Men eksponering av barn, der går min grense. Så når jeg fikk øynene opp for hvor galt det er (mye pga denne tråden), sluttet jeg å lese bloggen på dagen. Aldri om jeg er med på å støtte det!! Prøver å unngå firmaene hun reklamerer for også av samme grunn. Takk for svar Jeg ser poenget ditt at dette bildet typemessig passer godt inn med resten av bildene på bloggen. Og helt enig i at barneeksponeringen er langt over grensen 10
Keaton Skrevet 29. juni 2020 #23450 Skrevet 29. juni 2020 (endret) 16 minutter siden, Katzen skrev: Jammen, bedriften gjør sånn og sånn. Hei... Til syvende og sist så er det en ussel blogg, en blogg dere forakter, men likevel følger med argusøyne hver eneste dag, hele tiden. Som en besettelse som virker å tvinge dere til å sitte og trykke F5 for å oppdatere i et håp om at det blir noe juicy dere kan bli sinna, forbanna, sjokkert, flau, lei osv. over. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bittert eller selvutslettende å utsette seg selv for. Hvorfor?? Hvorfor velger dere å fortsette å trykke dere inn på bloggen og andre sosiale medier, skrive om henne her hver eneste dag når dere blir så sinna og bitre? Det virker som livet til mange her. Det er jo bare trist. Jeg er lat og kopierer deler av svaret mitt fra en annen tråd - og tilføyer litt. Jeg følger med på mediebildet, hvilke mekanismer som settes i gang vha sosiale medier, nyheter, fake news, reklame, leser også noen få markedsledende influencere både for å forstå verden, samfunnet og de kommersielle kreftene som dominerer og for å kunne ha faktabaserte meninger om saksområdet. Derfor leser jeg de største avisene (og noen små) daglig, samt følger med på armerikansk media, noen danske og engelske aviser og nettsteder. Dette har jeg for så vidt bruk for i jobben min også, så det er på en måte en «arbeidsvane». CBE.no, som jeg stort sett kommenterer, holder det å bruke 10 min på en gang i uka, deres bedrift er interessant fordi den startet opp da SoMe var ganske nytt, samt at jeg mener bedriften har grunnlag i utstrakt bløff (kommentar -saken og bilderedigeringssaken blant annet). Sånn sett er den spesiell mht mediedekning og hvordan man overleve ved å dikte sitt eget narrativ - som mange faller for. Etterhvert kom barne-eksponeringen, det har også blitt en kritikkverdig side ved kommersiell SoMe-aktivitet. Bedrifter vet at dersom reklamen oppleves som personlig, vil den fungere bedre, derfor brukes influencere til å markedsføre produktene eller tjenestene deres. Det lønner seg. Troverdighet og hvordan opprettholde denne, er sentralt i symbiosen influencer -merkevare. Hva slags narrativ selger - og hvorfor? Går det an å bløffe seg bort fra skandaler? (Jmf CBE.no, Ø.Burøe, Isabelle Eriksen, Anne-Brith osv) Og så innrømmer jeg glatt av jeg også kommenterer «filleting», gjerne slike ting jeg finner morsomt eller pretensiøst. ☺️ Endret 29. juni 2020 av Kollontaj 36
Eevee Skrevet 29. juni 2020 #23451 Skrevet 29. juni 2020 (endret) 17 minutter siden, Katzen skrev: Jammen, bedriften gjør sånn og sånn. Hei... Til syvende og sist så er det en ussel blogg, en blogg dere forakter, men likevel følger med argusøyne hver eneste dag, hele tiden. Som en besettelse som virker å tvinge dere til å sitte og trykke F5 for å oppdatere i et håp om at det blir noe juicy dere kan bli sinna, forbanna, sjokkert, flau, lei osv. over. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bittert eller selvutslettende å utsette seg selv for. Hvorfor?? Hvorfor velger dere å fortsette å trykke dere inn på bloggen og andre sosiale medier, skrive om henne her hver eneste dag når dere blir så sinna og bitre? Det virker som livet til mange her. Det er jo bare trist. Jeg personlig er også engasjert i etisk drift når det kommer til klesproduksjon, som for eksempel H&M. Bruker du samme argumentasjon imot meg der når jeg følger med og uttrykker meg med «sinne og bitter» mot barnearbeid, arbeidstider og timelønn? Å engasjere seg i uetiske bedrifter er ikke å lete etter «juicy ting å bli sinna, forbanna, sjokkert, flau, lei osv». Det er stygt å bagatellisere andres engasjement for en sak. Himler du med øynene rundt andre saker du selv ikke engasjerer deg i? Trump, BLM, miljøvern, barnevern, assistert befrukting til enslige i Norge? Hva folk velger å sette som sine hjertesaker og bruke sin energi på er ikke noe du skal rakke ned på. Det har du ingenting med. Hvordan denne millionbedriften styres og har som inntekskilder er kritikkverdig, og det bør og skal det være lov å diskutere! Endret 29. juni 2020 av Eevee 41
Mamasa Skrevet 29. juni 2020 #23452 Skrevet 29. juni 2020 Var alle de ballongene bare fordi paret skulle feire de to? 🤔 5
Aricia Skrevet 29. juni 2020 #23453 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, Mamasa skrev: Var alle de ballongene bare fordi paret skulle feire de to? 🤔 Nei, de var der for filming til Bloggerne, til glede for hele folket. 43
Keaton Skrevet 29. juni 2020 #23454 Skrevet 29. juni 2020 De ville være helt alene - sammen med Bloggercrewet. ☺️ 27
Luka_S Skrevet 29. juni 2020 #23455 Skrevet 29. juni 2020 Hvorfor har hun puttet stroppene på kjolen inni overdelen? Det ser jo ikke særlig fint ut. 18
Populært innlegg Aricia Skrevet 29. juni 2020 Populært innlegg #23456 Skrevet 29. juni 2020 Det slår meg at ballongene er den ultimate materialiseringen av mangelen på reelt innhold i CBEs kanaler. Hun må hoste opp content til Bloggerne, og griper fatt i merkedager som vanlig - enten private, eller felles høytider som jul, påske, pinse og allehelgensdag eller hva det nå er alt sammen. Men hva slags innhold genererer nå egentlig "10 års bryllupsdag" til en reality-serie, når det kommer til stykket? Hvordan skape spektakulære effekter i en fei? Med det vanlige, vel - BALLONGER. Store mengder sprekkeferdige plastbobler fulle av luft, altså av ingen verdens ting. En hel masse (svinedyrt) tomt og upersonlig rom på Continental forsøkt fylt støyende og prangende opp med Selve Tomheten. Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg trodd det var et slags kunstprosjekt. 71
Aricia Skrevet 29. juni 2020 #23457 Skrevet 29. juni 2020 Akkurat nå, Luka_S skrev: Hvorfor har hun puttet stroppene på kjolen inni overdelen? Det ser jo ikke særlig fint ut. Det ødelegger også litt for inntrykket av spontant begjær som bildet ser ut til å ville formidle. 20
Isild Skrevet 29. juni 2020 #23458 Skrevet 29. juni 2020 Litt av noen kulisser for å få filmet "bryllupsdag helt for seg selv" til et av de mer harry TV-programmene som går. Men, for all del. Gratulerer med bryllupsdagen! Håper den ble koselig etter at alle hadde gått. 24
Sol79 Skrevet 29. juni 2020 #23459 Skrevet 29. juni 2020 Angående haka på bildet så tror jeg de har bomma med redigeringa. Hun ser ikke sånn ut i profil. Ser bare helt rart ut, men det beviser nok en gang at de redigerer bilder fremdeles. Jeg er ikke bestilt opptatt av å se på bilder av meg selv, men dette bildet hadde jeg tatt ned igjen. 16
Halle-Palle Skrevet 29. juni 2020 #23460 Skrevet 29. juni 2020 18 minutter siden, Aricia skrev: Det ødelegger også litt for inntrykket av spontant begjær som bildet ser ut til å ville formidle. Spontant begjær, javisst 😳 diskutere hvor man skal ta bildet, velge antrekk og sminke, sette opp kamera, lys og skjermer, perfeksjonere akkurat hvor man skal stå, kysse-sjekke-kysse litt mer-sjekke litt mer-kysse litt til-sjekke og ‘that’s a wrap’. Så sjekke bildene, redigere/bearbeide og til slutt publisere. Alt mens man feirer kjærligheten i en enorm suite for to (pluss crew). Spontant begjær, javisst (jeg vet at du var ironisk, men jeg måtte bare spinne videre på denne). 33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå