Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (9 minutter siden):

Enig i at det er uinteressant, men det ble jo kommentert her. 
Ellers, syns jeg så lenge barn ikke er tilstede at det er ganske greit. Som influencer skal ho jo reklamere for noe , så at det er et bursdagsselskap ho får spons til eller pynten/kaken i selskapet er det lite kritikkverdig over. 
Jeg syns selv hele influenser konseptet er tullete, men hvis en nå skal tjene penger på noe som influenser er både klær og pynt/kake whatever i et selskap (når man ikke eksponerer gjester som ikke ønsker det eller barn)  en grei deal. Såg på story at det også var merket som reklame. Nå kan det hende det er noe på stimlet jeg ikke har fått med meg, orker ikke se på alt, så om barn er med skUlle de selvfølgelig sluppet det. 

Barna er selvsagt med, i matchende kjoler og med blomsterkrans i flagrende hår. Det er jo ikke idyll på ‘Junibakken’ ellers. 

Ellers er jeg enig i at reklame for kaker og ballonger er helt greit, det er tross alt dette som er bedriftens konsept. Jeg syns også at de skal ha for faktisk å vise en viss kreativitet, når de ikke kan bruke reelle reiser som bloggfyll så er det bra å lage henholdsvis italiensk- og gresk aften. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spons og reklame er ikke det samme. Reklame er at de får betalt for eksponeringen av varene. Spons er at de får varene delvis eller helt dekket, det lønner seg ikke i lengden. Treasures AS har tidligere skrevet at de ikke lenger bruker sponsing, men mulig de har endret praksis (her var det vel merket med reklame?) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det roper tørke i annonsesamarbeid hvis hele familien, bursdager, utdrikningslag, og hva som helst med hvem som helst brukes til innhold for reklame. Langt unna den tidligere proklameringen av å velge fra øverste hylle. Nå skyver de også stadig ungene foran seg igjen.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (42 minutter siden):

Alt man skal klage på. Jeg synes det så ut som en herlig feiring. Pen, sommerslig kjole, fin dekor - og maten så nydelig ut! 

Er det noen som har klaget på at de feiret? Det er salget av private merkedager som er kvalmt i min bok, enten det gjelder barn eller annen familie. At CBE eller LKE har bursdager ol med reklame er en ting, men familiemedlemmer; å tjene penger på dem? Nei. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hitogdit

Bare trist å bevitne hvordan bloggingen går til hodet på folk. Tror nok at CBE og familien rent menneskelig ville tjent på å tone ned opplegget ganske kraftig. Så hadde også usikre unge osv sluppet å føle seg enda dårligere, eller få prakket på seg vonde tanker de ikke hadde i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caroline putter eukalyptus-blader inn i kaka som pynt.

Eukalyptus er giftig.

Hun pynter med roser også. Roser er ikke giftig men kan være sprøytebehandlet med mindre man kjøper dem spesielt.

Det vanlige er å pakke inn blomsterstilker i plast når man pynter kaker med dem. Jaja.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Barna er selvsagt med, i matchende kjoler og med blomsterkrans i flagrende hår. Det er jo ikke idyll på ‘Junibakken’ ellers. 

Ellers er jeg enig i at reklame for kaker og ballonger er helt greit, det er tross alt dette som er bedriftens konsept. Jeg syns også at de skal ha for faktisk å vise en viss kreativitet, når de ikke kan bruke reelle reiser som bloggfyll så er det bra å lage henholdsvis italiensk- og gresk aften. 

Selvfølgelig måtte de være med🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Spons og reklame er ikke det samme. Reklame er at de får betalt for eksponeringen av varene. Spons er at de får varene delvis eller helt dekket, det lønner seg ikke i lengden. Treasures AS har tidligere skrevet at de ikke lenger bruker sponsing, men mulig de har endret praksis (her var det vel merket med reklame?) 

Ja var merket med reklame for et eller annet 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Er det noen som har klaget på at de feiret? Det er salget av private merkedager som er kvalmt i min bok, enten det gjelder barn eller annen familie. At CBE eller LKE har bursdager ol med reklame er en ting, men familiemedlemmer; å tjene penger på dem? Nei. 

Det syns jeg de kan gjøre når det er voksne mennesker det er snakk om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Det syns jeg de kan gjøre når det er voksne mennesker det er snakk om. 

Det må du gjerne synes, men jeg tror at de fleste voksne mennesker ville fått en uggen følelse hvis de skjønte at feiringen deres ble til inntekt for noen; selv om det var familie. Det virker ganske gjerrig og grisk, særlig når de som lager til bursdagen egentlig har råd til å betale selv. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Det må du gjerne synes, men jeg tror at de fleste voksne mennesker ville fått en uggen følelse hvis de skjønte at feiringen deres ble til inntekt for noen; selv om det var familie. Det virker ganske gjerrig og grisk, særlig når de som lager til bursdagen egentlig har råd til å betale selv. 

Jeg tenker at så lenge det ikke var til noen ulempe for meg så hvorfor ikke. Syns det er helt greit om noen foreksempel fikk gratis mat eller tjente penger på å arrangere fest for meg. Så lenge jeg ikke måtte gjøre noe spesielt annet enn å møte opp og kose meg. 

Nå er jo dette bare hva jeg syns og hva du syns. Spesielt kritikkverdig utover det er det vel ikke om vi utelukker den delen som har med barn å gjøre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Det er din subjektive oppfatning. Alle er ikke som deg. Dette er moren hennes og det er helt sikkert avklart på forhånd. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ella_00
Hut skrev (10 minutter siden):

Det er din subjektive oppfatning. Alle er ikke som deg. Dette er moren hennes og det er helt sikkert avklart på forhånd. 

Jeg er enig. Men de sender ut signaler om at butikken ikke går så bra. Her skal alle med for å få inn inntekt. Bikkja, unger, bestemor, tante, og venner. Ikke eksklusivt eller veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (25 minutter siden):

Jeg tviler på om denne bedriften har venner eller familie som ikke har fått med seg hvordan dette paret opererer. I motsetning til barna kan de i det minste velge om de vil brukes på denne måten.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler på om denne bedriften har venner eller familie som ikke har fått med seg hvordan dette paret opererer. I motsetning til barna kan de i det minste velge om de vil brukes på denne måten.

Dette tenker jeg også. Og skulle cbe gjort noe de ikke likte så kunne de bedt henne fjerne, eller i verste fall anmeldt eller noe. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (1 minutt siden):

Dette tenker jeg også. Og skulle cbe gjort noe de ikke likte så kunne de bedt henne fjerne, eller i verste fall anmeldt eller noe. 

De har i hvertfall muligheten, ja. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella_00 skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig. Men de sender ut signaler om at butikken ikke går så bra. Her skal alle med for å få inn inntekt. Bikkja, unger, bestemor, tante, og venner. Ikke eksklusivt eller veldig interessant.

Akkurat det samme tenkte jeg, dette roper at bedriften går ganske dårlig for tiden. Men så lenge det er samtykke kompetente personer er det jo greit, selv om jeg er helt enig med deg at det er veldig lite ekslusivt og interessant. 
Det som ikke er greit at barna brukes i større grad. Det er tankevekkende det en skrev her; at det er fire som driver dette firmaet; to som vet hva de gjør og to som dessverre ikke har peiling på hva det innebærer. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (3 timer siden):

Ja det er klart at de fleste foreldre ønsker å hjelpe barna sine og vil ha en høy terskel for å si nei. Det er ikke akkurat hverdagsmat med et bursdagsselskap som viser seg å være et omfattende reklamearrangement med flere sponsorer og annonsører involvert, og med innhold som må publiseres på internett. 

Endret av Ultiva
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (1 minutt siden):

Ja det er klart at de fleste foreldre ønsker å hjelpe barna sine og vil ha en høy terskel for å si nei. Selv hadde jeg opplevd det som ubehagelig dersom bursdagsselskapet mitt var et omfattende reklamearrangement med flere sponsorer og annonsører involvert, og at innholdet måtte publiseres på internett. 

Det innholdet jeg såg, er bilde av kaker, bordet, maten, ballongene og en bil med merkenavn. Ingen gjester? Jeg tror det må være noe jeg ikke har sett for fikk ikke med meg barna heller, men hvilke ulemper har dette for jubilanten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...