Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Det innholdet jeg såg, er bilde av kaker, bordet, maten, ballongene og en bil med merkenavn. Ingen gjester? Jeg tror det må være noe jeg ikke har sett for fikk ikke med meg barna heller, men hvilke ulemper har dette for jubilanten? 

Moren var med et par ganger, barna var med. 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ella_00 skrev (19 timer siden):

Fortell meg gjerne hvordan mennesker som vises frem og som sponses med bursdag, på en blogg ikke er offentlige personer??

Hele nettverket til Caroline regnes vel ikke som offentlige personer bare fordi de vises i et eller annet innlegg. Jeg svarte på et innlegg om Carolines mor og mener min kommentar står seg

• Liker 3
Skrevet
Ultiva skrev (15 minutter siden):

Ja det er klart at de fleste foreldre ønsker å hjelpe barna sine og vil ha en høy terskel for å si nei. Selv hadde jeg opplevd det som ubehagelig dersom bursdagsselskapet mitt var et omfattende reklamearrangement med flere sponsorer og annonsører involvert, og at innholdet måtte publiseres på internett. 

Ja, folk er forskjellige. Selv hadde jeg ikke  hatt problemer med det. Tror det er veldig individuelt hva den enkelte tenker rundt dette. Men fatter ikke poenget med å kritisere noe som voksen person selv har godkjent. 

• Liker 4
Skrevet
Hut skrev (3 minutter siden):

Ja, folk er forskjellige. Selv hadde jeg ikke  hatt problemer med det. Tror det er veldig individuelt hva den enkelte tenker rundt dette. Men fatter ikke poenget med å kritisere noe som voksen person selv har godkjent. 

Nettopp 😊

• Liker 1
Skrevet
Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Moren var med et par ganger, barna var med. 

Moren kan nekte, er voksen og i stand til å bestemme selv. 

• Liker 5
Gjest Ella_00
Skrevet
Lol-kvinneg-ass skrev (3 minutter siden):

Hele nettverket til Caroline regnes vel ikke som offentlige personer bare fordi de vises i et eller annet innlegg. Jeg svarte på et innlegg om Carolines mor og mener min kommentar står seg

I et eller annet innlegg er vel en underdrivelse. Foreldrene har figurert jevnlig på både IG og blogg, henvist til i egne innlegg (blant annet oppfordret mor til Caroline å vise seg frem i sexy undertøy, 4 dager etter fødsel). Så ja, de er vel offentlige nå. 

Skrevet
Ella_00 skrev (7 minutter siden):

I et eller annet innlegg er vel en underdrivelse. Foreldrene har figurert jevnlig på både IG og blogg, henvist til i egne innlegg (blant annet oppfordret mor til Caroline å vise seg frem i sexy undertøy, 4 dager etter fødsel). Så ja, de er vel offentlige nå. 

Ser ikke hvordan oppfordringen som nevnes er relevant når det diskuteres.om hvem som er offentlige personer.

Mor og øvrig nettverk lever ikke av å portretteres som influencer, politiker, idrettsutøver, artist eller lignende. Å debattere og snakke nedlatende om disse er dårlig oppførsel. Det er ikke gitt at de er rustet til å håndtere den slags oppmerksomhet. Dessuten har de ikke det samme støtteapparatet i form av management og terapauter som offentlige personer har.

• Liker 7
Gjest Ella_00
Skrevet
Lol-kvinneg-ass skrev (Akkurat nå):

Ser ikke hvordan oppfordringen som nevnes er relevant når det diskuteres.om hvem som er offentlige personer.

Mor og øvrig nettverk lever ikke av å portretteres som influencer, politiker, idrettsutøver, artist eller lignende. Å debattere og snakke nedlatende om disse er dårlig oppførsel. Det er ikke gitt at de er rustet til å håndtere den slags oppmerksomhet. Dessuten har de ikke det samme støtteapparatet i form av management og terapauter som offentlige personer har.

De portretteres som innhold for en influenser, slik mindreårige også blir. De har blitt presset frem til å være offentlige, uten at de har samtykket til dette. Foreldrene/venner/ har samtykket. 

Skrevet
Klink skrev (15 minutter siden):

Moren kan nekte, er voksen og i stand til å bestemme selv. 

Tja, mange tenker nok at de finner seg i mye for å holde familieharmonien selv om de ikke liker det som skjer. Man svelger noen kameler i familiesammenheng, manges grense ville nok gått lenge før bursdagen din ble eksponert for tusenvis av mennesker. 

• Liker 26
Skrevet
Lol-kvinneg-ass skrev (1 minutt siden):

Men nå blir jo ikke nevnte person gjenstand for oppmerksomhet heller da.

Det som kommenteres her er framstillingen og bruken av merkedagen hennes i et blogginnlegg hos CBE.no. Det er en legitim grunn til å innlemme i debatten spør du meg, og innenfor forumsreglementet er det også (det er regelbrudd å diskutere personer som ikke har valgt å eksponere seg selv, men innenfor å diskutere en influencers eksponering av dem i egne SoMe-kanaler).

• Liker 25
Skrevet
Lol-kvinneg-ass skrev (24 minutter siden):

Så lenge de samtykker til å delta i et reklamemerket innlegg på en kommersiell blogg tenker jeg at de kan anses som offentlige personer - i den settingen. 

• Liker 15
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Tja, mange tenker nok at de finner seg i mye for å holde familieharmonien selv om de ikke liker det som skjer. Man svelger noen kameler i familiesammenheng, manges grense ville nok gått lenge før bursdagen din ble eksponert for tusenvis av mennesker. 

Der er man forskjellig. 
Det som ble lagt ut var ikke spesielt utleverende, bortsett fra barna. (Så posten på insta nå ) 

• Liker 2
Skrevet
Aricia skrev (10 minutter siden):

Men nå blir jo ikke nevnte person gjenstand for oppmerksomhet heller da.

Det som kommenteres her er framstillingen og bruken av merkedagen hennes i et blogginnlegg hos CBE.no. Det er en legitim grunn til å innlemme i debatten spør du meg, og innenfor forumsreglementet er det også (det er regelbrudd å diskutere personer som ikke har valgt å eksponere seg selv, men innenfor å diskutere en influencers eksponering av dem i egne SoMe-kanaler).

I innlegget jeg siterte ble hun det. Det var derfor jeg reagerte.

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (21 minutter siden):

Der er man forskjellig. 
Det som ble lagt ut var ikke spesielt utleverende, bortsett fra barna. (Så posten på insta nå ) 

Eksponering må ikke være utleverende for å oppleves som negativ for den det angår. 

• Liker 28
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Eksponering må ikke være utleverende for å oppleves som negativ for den det angår. 

Nå må du seriøst gi deg med spekulasjonene. Moren er voksen og har helt  sikkert godkjent dette. 

• Liker 7
Skrevet
Hut skrev (3 minutter siden):

Nå må du seriøst gi deg med spekulasjonene. Moren er voksen og har helt  sikkert godkjent dette. 

Jeg snakker på generelt grunnlag, du snakker tydeligvis om en spesifikk person. Det er jo du som spekulerer, for du vet faktisk like lite om omstendighetene som jeg. 

• Liker 34
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Når en er voksen er en i stand til å bestemme selv. Det er jo derfor man er så kritisk til at barn blir utlevert for de har ikke forutsetningen til å forstå konsekvensene. Det har en voksen person. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Jeg snakker på generelt grunnlag, du snakker tydeligvis om en spesifikk person. Det er jo du som spekulerer, for du vet faktisk like lite om omstendighetene som jeg. 

Det er du som forsetter å gnåle om dette. Du gir deg ikke på det du opplever at er så kritikkverdig at CBE deler bursdagen til moren i SoMe og har fått det sponset. Moren til CBE er voksen.  Folk er på generelt grunnlag ulike når det kommer til hva de synes er akseptabel deling i SoMe. Get over it. 

Endret av Hut
  • Liker 6
Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Når en er voksen er en i stand til å bestemme selv. Det er jo derfor man er så kritisk til at barn blir utlevert for de har ikke forutsetningen til å forstå konsekvensene. Det har en voksen person. 

Synes ikke det ser ut som Caroline Berg Eriksen har forstått konsekvensene av å utlevere uvitende barn i sosiale medier. Eller, hun forstår det nok men griskheten og avhengigheten av skryt og likes er større. 

• Liker 32
Skrevet
Camillalilla skrev (12 timer siden):

@Frk.Fjas @Minnie Mus@Kleenex @Lopploella, altså, jeg er også kritisk til virksomheten Treasures AS, men deres kommentarer med henvisning til bleier er virkelig unødvendig og lavmål. Greit nok at mulige innlegg/padding i bukser er diskutert ut i fra varierende størrelse på rumpa. Men å dra bleier inn som latterliggjøringen tar vekk alt fokuset fra det som virkelig er viktig å diskutere rundt denne influenseren. 

Min henvisning til Up & go var ikke i betydning av at bloggeier trenger bleier, men at det kan se ut som om treningsbuksene har utseende som noe som kommer og går. 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...