Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
16 minutter siden, Kollontaj skrev:

Folk som redigerer egen gravidmage mindre og nekter for redigering helt til de blir avslørt, vil aldri noensinne ha troverdighet igjen. Det er bare så sykt grovt. 

Man kan gjerne påstå at det er lenge siden og gammelt nytt og ikke noe å henge seg opp i nåtid, men disse bildene og redigeringen har en agenda som er helt uforståelig. Det er gjennomgående redigering av en allerede tynn kropp til et absurd uttrykk. 

Jeg må innrømme at gjensynet med disse bildene veldig godt minner meg på hvorfor jeg engasjerte meg i debatten. Unge jenter har blitt eksponert for dette i månedsvis, på et tidspunkt da bloggen hadde ca 90.000 lesere. Det er helt utilgivelig i min bok. Grunnen til det er at de har fortsatt dette fokuset på kropp, uten å ha tatt til seg kritikken som går på hvordan slikt fokus påvirker leserne. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frua lite å skrive om i og med at hun deler gamle bilder og minner på insta?  Jeg har sagt det før og sier det igjen, for et utrolig kjedelig og overfladisk liv dette paret lever, jeg skjønner ikke at dem orker! Bare det å holde den fasaden 24/7..... Mulig dem begynner å skjønne at folk faktisk blir lei av det samme om og om igjen, men kaffekoppen og bilde av seg selv foran speilet. De har jo ingenting nytt å komme med, aldri....

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Har frua lite å skrive om i og med at hun deler gamle bilder og minner på insta?  Jeg har sagt det før og sier det igjen, for et utrolig kjedelig og overfladisk liv dette paret lever, jeg skjønner ikke at dem orker! Bare det å holde den fasaden 24/7..... Mulig dem begynner å skjønne at folk faktisk blir lei av det samme om og om igjen, men kaffekoppen og bilde av seg selv foran speilet. De har jo ingenting nytt å komme med, aldri....

Ett av innleggene fra Dovreturen synes jeg var bra. Det som handlet om oversigten over turen med distanser, overnattningsmuligheter og den slags. Det var ganske nøkternt, velskrevet og krydret med passe mengder personlige anekdoter. CBE fikk en del ros for det innlegget både her og på bloggen.

Etter det har jeg ikke sett et eneste sammenlignbart innlegg. Ikke i nærheten en gang. Så positive tilbakemeldinger er tydeligvis heller ikke noe blogg-eierne tar til seg? De kjører heller på med de samme identiske og usigelig kjedelige innlegg. For en utenforstående er det som å se et skip gå ned i langsom film. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren til L.K. er vist død 😢. De er sikkert der for begravelsen og har bestemt seg for å ikke dele bilder av dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
2 timer siden, CecilieX skrev:

Edit: Fant lenken etterhvert

https://imgur.com/hdppL2X

Her finner du tilsvarende bevis for annen redigering, der uredigert bilde og redigert bilde er montert sammen for å vise endringene: 

https://bloggomtoppbloggere.com/2017/12/02/bilderedigeringsjuks/

Jeg sier som blogger ektemannen LKE (Lars Kristian Eriksen)  sitat « pyscho bitch much».  

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Man kan gjerne påstå at det er lenge siden og gammelt nytt og ikke noe å henge seg opp i nåtid, men disse bildene og redigeringen har en agenda som er helt uforståelig. Det er gjennomgående redigering av en allerede tynn kropp til et absurd uttrykk. 

Jeg må innrømme at gjensynet med disse bildene veldig godt minner meg på hvorfor jeg engasjerte meg i debatten. Unge jenter har blitt eksponert for dette i månedsvis, på et tidspunkt da bloggen hadde ca 90.000 lesere. Det er helt utilgivelig i min bok. Grunnen til det er at de har fortsatt dette fokuset på kropp, uten å ha tatt til seg kritikken som går på hvordan slikt fokus påvirker leserne. 

"I månedsvis"? Lenkene som legges ut her viser at CBEs slankeredigering foregikk over en periode på minst fem ÅR. Altså nærmest fra bloggens spede oppstart frem til de ble avslørt julen 2014. Hva som har foregått siden vites ikke, da paret fjernet muligheten for å sjekke bilderedigering etter avsløringene.

Endret av Ultiva
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom med en beklagelse etter avsløringen. Hun var så lei seg atte. Ja, lei seg for at de ble fersket i juks og bedrag, ikke for noe annet. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
42 minutter siden, Ultiva skrev:

"I månedsvis"? Lenkene som legges ut her viser at CBEs slankeredigering foregikk over en periode på minst fem ÅR. Altså nærmest fra bloggens spede oppstart frem til de ble avslørt julen 2014. Hva som har foregått siden vites ikke, da paret fjernet muligheten for å sjekke bilderedigering etter avsløringene.

My mistake.

Skrollet bare gjennom de øverste som omhandlet samme år, og skrev derfor «månedsvis» for å unngå å bruke ord jeg ikke hadde dekning for. Det er jo gjerne slike ting forsvarerne bruker for å diskreditere kritikk og vri diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Personlig kan jeg glatt kalle meg både designer og journalist, og samtidig bekrefte at jeg har mottatt lønn for begge deler. Men med mindre jeg hoster opp dokumentasjon på dette og samtidig avslører min identitet, vil det for allmenheten bare bære en usikker påstand. Bloggeieren derimot påberoper seg ulike titler uten verken utdannelse eller kompetanse, men fordi dette er en offentlig person  med et frynsete omdømme som hevder dette uten dokumentasjon, så skal vi bare svelge det for god fisk?

Ja, det høres logisk ut. Akkurat som tittelen publisher.

Jeg har vært med i et par norske dokumentarer og bidratt til flere forskningsartikler, så jeg burde vel strengt tatt titulere meg selv som tv-personlighet, forsker og forfatter i tillegg til mitt faktiske yrke. Jeg har også blitt avbildet i et par tidsskrifter, så jeg burde nok også kalle meg modell 🤔

Altså; det å påberope seg spisskompetanse/yrkestittel i både det ene etter det andre når man så vidt har sneiet innom; det blir bare for dumt. Man kan faktisk ikke sette gartner på CV'en bare fordi man har laget et par blomsterbed. Dette gjelder ikke bare CBE, jeg ser blant annet at eks-bloggeren Anne Brith Davidsen nå kaller seg en av Norges største tv-personligheter (!!!). 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg har vært med i et par norske dokumentarer og bidratt til flere forskningsartikler, så jeg burde vel strengt tatt titulere meg selv som tv-personlighet, forsker og forfatter i tillegg til mitt faktiske yrke. Jeg har også blitt avbildet i et par tidsskrifter, så jeg burde nok også kalle meg modell 🤔

Altså; det å påberope seg spisskompetanse/yrkestittel i både det ene etter det andre når man så vidt har sneiet innom; det blir bare for dumt. Man kan faktisk ikke sette gartner på CV'en bare fordi man har laget et par blomsterbed. Dette gjelder ikke bare CBE, jeg ser blant annet at eks-bloggeren Anne Brith Davidsen nå kaller seg en av Norges største tv-personligheter (!!!). 

Jeg satte sammen et antrekk på jobb igår og har gjort dette i 6 år.

Vips... jeg er stylist med årlang erfaring. 😂

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mädchen skrev:

Hun kom med en beklagelse etter avsløringen. Hun var så lei seg atte. Ja, lei seg for at de ble fersket i juks og bedrag, ikke for noe annet. 

Men hun skylte på leserne og fremhevet denne kommentaren: https://imgur.com/gallery/3YSYPZE

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2011/08/31/a-real-star/comment-page-1/

Her snakker hun om det:

https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023

«Ah, du har hengelår, så digg å se det på deg.» Det gjorde inntrykk på meg, for jeg hadde aldri tenkt på det tidligere, at jeg hadde hengelår når jeg satt. (...) Så da endret jeg på bildet.»

(fjernet noe tekst pga regler her inne.)

Om man tror på forklaringene som kommer fra CBE.no enten det gjelder redigering, kommentarer eller utdanning, får være opp til hver enkelt. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Atter et bevis på at å leve i en navlebeskuende boble der alt dreier seg om seg selv ikke er godt for noen. Det skaper folk som er utrolig høye på seg selv og som ikke evner å se seg selv utenfra. 

P.S. @Ultiva - blir nysgjerrig på hva du driver med nå ☺️

Og dette med å titulere seg med yrker en faktisk ikke innehar og kunnskap en ikke besitter (Jf. LKE) er det fordi de mener de vet og kan «alt» og derfor synes det er ok, eller er det pga mindreverdighetskomplekser og dermed et behov for å heve seg selv? Det samme gjelder måten han/de omtaler kritikerne...hva er greia?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Mounira76 skrev:

Bestefaren til L.K. er vist død 😢. De er sikkert der for begravelsen og har bestemt seg for å ikke dele bilder av dette. 

Tror hun er hjemme. Har hvertfall lagt ut en del uinteressante videoer på instagram om peppa gris. Kanskje LK har reist alene. Men snakket ikke CBE forrige fredag om at hun skulle ta en siste treningsøkt før hun skulle til Ålesund? Virker som om det ble middag hos naboen i stedet for. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Joda, jeg kan kalle meg gartner, skuespiller, musiker, artist og stylist også - etter erfaringskompetanse, i tillegg til hva utdannelsen tilsier. Har bare ikke tenkt på å skvise det utover instaen, FB, LinkedIn og CV'en siden det har liten relevans for jobben min idag. Dagens stilling er ganske rendyrket, og behovet for å vise hvilke andre ben jeg kan/har stått på har ingen betydning for andre enn meg selv. Med mindre det skal søkes ny jobb.

Og det er vel defor det er så viktig for disse påvirkerne å proklamere titler: Det er bare en offentlig søknad om betalt engasjement. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha servert brødskiver og kakao til et familiemedlem i kveld velger jeg å kalle meg selv Omsorgsarbeider. 
Med ett år på Hudpleielinja på vgs for over 20 år siden slenger jeg på Hudpleier også. 

Og sist men ikke minst; Livsnyter. Siden jeg stadig unner meg litt kvalitetstid i sofakroken med deilig ostepop. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...