Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest tranedatter

Jeg tror dette handler om (generellt om bloggere og andre som titulerer seg) at man ikke synes man er bra nok. At flere titler liksom beviser at man kan mer enn bare det man jobber med. Å være blogger er jo kanskje ikke det mest innholdsrike i verden... CBE selv har jo gått bort fra influencer/påvirker i sin beskrivning på Instagram. Men det er jo det hun er og lever av. En levende reklameplakat - uendelig billigere enn tradisjonell PR. På Facebook er hun derimot fortsatt influencer...og journalist. 

https://www.facebook.com/pg/carolinebergeriksen.no/about/?ref=page_internal

 

De fleste yrker innehar jo flere kompetenser. Jobber man i barnehage er man både, veileder, konsulent, sykepleier, kokk, vaskepersonell, gartner, kunstner, sanger, skuespiller, forfatter, foto- og filmdokumentator, turleder, sikkerhetsansvarlig, osv.

 

Hennes beskrivning på Facebook: In 2015 I designed my very own collection of bags along with Danish brand Adax. The following year I designed two shoe collections with another Danish brand, Bianco Footwear. I've also released my very own ice cream, Frost by Caroline Berg Eriksen.

 

Altså.... Tror hun på dette selv? Eller bevisst pynte på sannheten for å fremstå som mer kompetent? 

Ikke har hun designet sko eller vesker, hun har heller ikke lansert is. Alt har produsentene gjort, hun har satt sitt navn på dette. Blir som å si at George Clooney har produsert og lansert Nespresso....Fordi han har vært modell til dette flere ganger.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Inocybe skrev:


 

Etter det har jeg ikke sett et eneste sammenlignbart innlegg. Ikke i nærheten en gang. Så positive tilbakemeldinger er tydeligvis heller ikke noe blogg-eierne tar til seg? De kjører heller på med de samme identiske og usigelig kjedelige innlegg. For en utenforstående er det som å se et skip gå ned i langsom film. 

CBE minutt for minutt😴😬😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den overdådige PeppaGris-bursdagen forleden viser det seg at hun sitter igjen med masse ubrukt stæsj. Dette vil hun nå selge. Ref IGstory.

Hva med å gi det bort til noen med dårlig råd?...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de driver med i kommentarfeltet? Jeg skrev en litt kritisk kommentar for en liten stund tilbake. CBE svarte, hun visste selvfølgelig best, men jeg oppfattet at det var en hyggelig tone. Så jeg svarte henne blant annet med å si hva jeg syntes var bra på bloggen og hva jeg som leser ville se mer av. Leser veldig sjeldent, men siden kritikk ikke fungerer så forsøkte jeg meg på en gulrot.

En stund senere sjekker jeg kommentarfeltet igjen, og da er både det kritiske spørsmålet og CBEs svar borte. Igjen står bare det siste innlegget og det ser ut som om jeg hyller dem. Som så langt bedre og mer utfyllende ut enn "søte deg ❤️"

Dette er på langt nær like ille som å utgi seg som helsepersonell, men de manipulerer det kommentarfeltet grovt! En ting er at de kun slipper igjennom ros, samt ett og annet kritisk innlegg som skal bevise at de er utsatt for hets (og så publiserer de all dritten fra fansen, men tar ikke kampen selv). Men så redigerer de ett og annet innlegg slik at de får et annet innhold enn det innsenderen formidlet. :klaske: Det er ikke redelig, hvordan skal man ta slike folk på alvor?

Resten av kommentaren min ble forøvrig slettet da de kom til seg selv neste morgen, noe jeg skjønner, for uten alt innholdet så den helt malplassert ut.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, FruRosa skrev:

Etter den overdådige PeppaGris-bursdagen forleden viser det seg at hun sitter igjen med masse ubrukt stæsj. Dette vil hun nå selge. Ref IGstory.

Hva med å gi det bort til noen med dårlig råd?...

Særlig med tanke på at de skal være med på «omvendt Julenisse» i år? Hadde vært en god start det. Peppa  gris er jo veldig populært, så ganske smålig å bruke bloggen/IG til å selge småtterier som fint kunne blitt brukt i prosjektet. Og mindreårige brukes til aktivt på IG, så mor kan selge interiør på selveste Halloween. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruRosa skrev:

Etter den overdådige PeppaGris-bursdagen forleden viser det seg at hun sitter igjen med masse ubrukt stæsj. Dette vil hun nå selge. Ref IGstory.

Hva med å gi det bort til noen med dårlig råd?...

Dette reagerte jeg også på. Smålig rett og slett. Dette bekrefter bare gang på gang det inntrykket jeg har av dem som gjerrige og selvsentrerte. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, ane_luise87 skrev:

Dette reagerte jeg også på. Smålig rett og slett. Dette bekrefter bare gang på gang det inntrykket jeg har av dem som gjerrige og selvsentrerte. 

Kan aldri tenke meg at hun tar betalt, men ved å si at noen kan kjøpe så vil de som er virkelig er interessert og har nytte av dette vise interesse. Ved å si noe er gratis så kan hun oppleve at folk som egentlig ikke har behov for det, men bare ønsker å få noe gratis, ta kontakt for  å selge videre f.eks. Så, det er en måte å luke bort de som bare ønsker å « karre» til seg ting gratis. Tenker jeg. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som virkelig har bruk for det, men har dårlig råd, vil vel IKKE ta kontakt når hun sier hun vil selge det...

"Hei, jeg heter xxx, jeg ser du selger PeppaGris-stæsj. Jeg har veldig lyst på dette til barnet mitt, men har så lite penger at jeg ikke kan betale for det".

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
1 time siden, ane_luise87 skrev:

Dette reagerte jeg også på. Smålig rett og slett. Dette bekrefter bare gang på gang det inntrykket jeg har av dem som gjerrige og selvsentrerte. 

Har de betalt for dette i første omgang, da? Jeg har ikke fulgt med nok til å se om stæsjet har vært merket som sponset eller reklame, men underlig om de har betalt for dette. Bloggere bruker da vel ikke å betale for innhold til bursdagene sine?
?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lin10 skrev:

Kan aldri tenke meg at hun tar betalt, men ved å si at noen kan kjøpe så vil de som er virkelig er interessert og har nytte av dette vise interesse. Ved å si noe er gratis så kan hun oppleve at folk som egentlig ikke har behov for det, men bare ønsker å få noe gratis, ta kontakt for  å selge videre f.eks. Så, det er en måte å luke bort de som bare ønsker å « karre» til seg ting gratis. Tenker jeg. 

Hæ?? Når noen skriver at de SELGER noe vil vel ikke de som ikke har råd ta kontakt?

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig av henne å selge dette istedet for å gi det bort til noen. Men såklart, frua kan vel ikke glede noen uten å ta betalt for det. Dette bekrefter mitt inntrykk av paret som jeg alltid har hatt.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun i gang med Halloween bonanza og så en overlesset jul. Grøss og gru. Man kan ha det fint selv om man ikke lesser huset ned med søppel. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Influensaere bør virkelig finne på noe nytt.Planeten blør og de fortsetter å pushe masse billig ræl man ikke trenger! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
6 timer siden, FruRosa skrev:

Etter den overdådige PeppaGris-bursdagen forleden viser det seg at hun sitter igjen med masse ubrukt stæsj. Dette vil hun nå selge. Ref IGstory.

Hva med å gi det bort til noen med dårlig råd?...

Gribbguri gir vel ikke bort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun skal ha halloween-pyntet hus i flere uker, helt til hun skal pynte til jul? 
Grøss, er det noen andre som gjør slik? Kan ikke tenke meg noe verre enn å ha halloween i flere uker, eller i to måneder (!) , som det ville blitt her hos meg, om hun pynter til halloween nå. :P 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, loffen skrev:

Hun skal ha halloween-pyntet hus i flere uker, helt til hun skal pynte til jul? 
Grøss, er det noen andre som gjør slik? Kan ikke tenke meg noe verre enn å ha halloween i flere uker, eller i to måneder (!) , som det ville blitt her hos meg, om hun pynter til halloween nå. :P 

Det er reklame. Hun må ha reklamen nå i god tid før høytidene for å hjelpe butikkene å selge sesongbaserte varer. Hva privatpersonen gjør vet ikke vi. Men nei, jeg kan ikke se for meg at CBE privat har Halloweenpynt i huset sitt nå. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oline12 skrev:

Det er reklame. Hun må ha reklamen nå i god tid før høytidene for å hjelpe butikkene å selge sesongbaserte varer. Hva privatpersonen gjør vet ikke vi. Men nei, jeg kan ikke se for meg at CBE privat har Halloweenpynt i huset sitt nå. 

Men hun bor jo i det huset/showrommet. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Felis skrev:

Hva er det de driver med i kommentarfeltet? Jeg skrev en litt kritisk kommentar for en liten stund tilbake. CBE svarte, hun visste selvfølgelig best, men jeg oppfattet at det var en hyggelig tone. Så jeg svarte henne blant annet med å si hva jeg syntes var bra på bloggen og hva jeg som leser ville se mer av. Leser veldig sjeldent, men siden kritikk ikke fungerer så forsøkte jeg meg på en gulrot.

En stund senere sjekker jeg kommentarfeltet igjen, og da er både det kritiske spørsmålet og CBEs svar borte. Igjen står bare det siste innlegget og det ser ut som om jeg hyller dem. Som så langt bedre og mer utfyllende ut enn "søte deg ❤️"

Dette er på langt nær like ille som å utgi seg som helsepersonell, men de manipulerer det kommentarfeltet grovt! En ting er at de kun slipper igjennom ros, samt ett og annet kritisk innlegg som skal bevise at de er utsatt for hets (og så publiserer de all dritten fra fansen, men tar ikke kampen selv). Men så redigerer de ett og annet innlegg slik at de får et annet innhold enn det innsenderen formidlet. :klaske: Det er ikke redelig, hvordan skal man ta slike folk på alvor?

Resten av kommentaren min ble forøvrig slettet da de kom til seg selv neste morgen, noe jeg skjønner, for uten alt innholdet så den helt malplassert ut.

W...o...w.... Galskapen når virkelig nye høyder. Men jeg er ikke overrasket altså.

Og hva skal man si om folk i hus til flere millioner, med høye inntekter som selger småtterier til barn for noen hundrelapper? Kunne man heller gått foran som et godt eksempel og gitt bort shiten til noen som trenger det?

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...