Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest tranedatter
18 minutter siden, Levina skrev:

Utrolig hvordan en klarer å vinkle alt hun gjør til noe negativt.  Hun er med på bloggerne, så hun er absolutt aktuell på TV. Nei, jeg tror ikke folk er dumme, ihverfall ikke leserne hennes. De fleste fullt oppegående med utdannelse og har evne til kritisk tenkning og ikke ser alt svart/ hvitt. Mange av de er mødre og som selvfølgelig ikke ville følge denne bloggeren  hvis de opplevde at hun krenket barna på noe som helst måte. Folk er jo ikke dumme. 

Er ikke bloggerne bare online? Ikke på tv? Mulig jeg tar feil altså, ikke sett en eneste episode. Men, å delta i reality, gjør ingen til en tv-personlighet. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

 

Designer = samarbeid med designer der merkevarenavnet er solgt til bruk på kolleksjon. Influenser = en sannhet med modifikasjoner etter siste tiders inntektsvikt. Gründer = tja, de er det mange av og verken blogg eller AS er noe unikt. Skuespiller = lite kompetanse, men bevares for en hobby og hurra for det. TV personlighet = det er en stund siden Det Nye-piken. Bloggerne viser ellers lite personlighet. Journalist = det er 10 år siden hun visstnok ble ferdig på NKF og journalistisk arbeid har hun meg bekjent ikke begått siden, med mindre under pseudonym. Journalist er heller ingen beskyttet tittel. Podcast = kanskje youtube burde mestres først? 

Til slutt: På insta tituleres det også som "Publisher", og jeg har alltid lurt på hva slags forlagsvirksomhet som menes?

Uansett, bare ungene skjermes kan bloggeier titulere seg hva hun vil, unntatt beskyttede titler. Folk generelt er ikke dumme.

Føler behov for å komme med noen innspill til dette. Jeg er helt enig i at det har vært (og er) en del kritikkverdig ved CBEs virksomhet, men noe av det du kommer med her opplever jeg som i overkant negativt vinklet og uriktig på noen punkter.

Designer = samarbeid med designer der merkevarenavnet er solgt til bruk på kolleksjon. Nå vet vi vel strengt tatt ingenting om hvordan samarbeidene med f.eks. Adax og Bianco utspilte seg, så dette er spekulasjon. Enig i at det du sier er tilfelle for hårspennene, som helt åpenbart ikke er hennes eget design.

Gründer = tja, de er det mange av og verken blogg eller AS er noe unikt. Hun var vel den første "store" bloggeren i Norge med over 100,000 daglige lesere på et tidspunkt (?), så en gründer innenfor sitt felt vil i hvert fall ikke jeg krangle på at hun er. På den tiden var det jo nettopp nyskapende. NetFit har riktig nok ikke kommet ordentlig i gang enda enda, men man kan vel ikke være uenig i at hun gjennom bloggen og inntektene denne drar inn er en grunnlegger av egen næringsvirksomhet (som jo er definisjonen på en gründer)?  

Skuespiller = lite kompetanse, men bevares for en hobby og hurra for det. Ref uttalelse om kompetanse - har du sett henne opptre (annet enn på Bloggerne, hvor man jo ikke får se veldig mye av dette)?

TV personlighet = det er en stund siden Det Nye-piken. Bloggerne viser ellers lite personlighet. Hun har vel også vært med på Skal vi Danse, Kjendisrestauranten og Fire Stjerners Middag (dog også dette for noe tid siden). 

Journalist = det er 10 år siden hun visstnok ble ferdig på NKF og journalistisk arbeid har hun meg bekjent ikke begått siden, med mindre under pseudonym. Journalist er heller ingen beskyttet tittel. Drar du hennes utdannelse ved NKF i tvil (ref bruk av ordet "visstnok")? Hun hadde vel en stund en egen spalte i bladet "Massiv" (uten at jeg er kjent med dette bladet), og har vel også jobbet som journalist i Side2. Begge er vel å betegne som journalistisk arbeid. 

Dokumentasjon (riktig nok fra/med henvisning til egen blogg, men ser ikke noe grunn til å trekke den i tvil): https://www.carolinebergeriksen.no/2010/09/11/mobilblogg-lunsj-hos-side2/

https://journalisten.no/caroline-berg-eriksen-voe-fotballfrueno/bloggerne-slar-tilbake/155038 og https://www.carolinebergeriksen.no/2012/10/05/svar-pa-sporsmalsrunde-generelt-del-ii/

Endret av lilla2103
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, lilla2103 skrev:

Føler behov for å komme med noen innspill til dette. Jeg er helt enig i at det har vært (og er) en del kritikkverdig ved CBEs virksomhet, men noe av det du kommer med her opplever jeg som i overkant negativt vinklet og uriktig på noen punkter.

Designer = samarbeid med designer der merkevarenavnet er solgt til bruk på kolleksjon. Nå vet vi vel strengt tatt ingenting om hvordan samarbeidene med f.eks. Adax og Bianco utspilte seg, så dette er spekulasjon. Enig i at det du sier er tilfelle for hårspennene, som helt åpenbart ikke er hennes eget design.

Gründer = tja, de er det mange av og verken blogg eller AS er noe unikt. Hun var vel den første "store" bloggeren i Norge med over 100,000 daglige lesere på et tidspunkt (?), så en gründer innenfor sitt felt vil i hvert fall ikke jeg krangle på at hun er. NetFit har riktig nok ikke kommet ordentlig i gang enda enda, men man kan vel ikke være uenig i at gjennom bloggen og inntektene denne drar inn er en grunnlegger av egen næringsvirksomhet (som jo er definisjonen på en gründer)?  

Skuespiller = lite kompetanse, men bevares for en hobby og hurra for det. Ref uttalelse om kompetanse - har du sett henne opptre (annet enn på Bloggerne, hvor man jo ikke får se veldig mye av dette)?

TV personlighet = det er en stund siden Det Nye-piken. Bloggerne viser ellers lite personlighet. Hun har vel også vært med på Skal vi Danse, Kjendisrestauranten og Fire Stjerners Middag (dog også dette for noe tid siden). 

Journalist = det er 10 år siden hun visstnok ble ferdig på NKF og journalistisk arbeid har hun meg bekjent ikke begått siden, med mindre under pseudonym. Journalist er heller ingen beskyttet tittel. Drar du hennes utdannelse ved NKF i tvil? Hun hadde vel en stund en egen spalte i bladet "Massiv" (uten at jeg er kjent med dette bladet), og har vel også jobbet som journalist i Side2. Begge er vel å betegne som journalistisk arbeid. 

Dokumentasjon (riktig nok fra egen blogg, men ser ikke noe grunn til å trekke den i tvil): https://www.carolinebergeriksen.no/2010/09/11/mobilblogg-lunsj-hos-side2/ og https://www.carolinebergeriksen.no/2012/10/05/svar-pa-sporsmalsrunde-generelt-del-ii/

Mye av det du siterer meg på er allerede bekreftet. Om hun noensinne fullflrte studiene har det vært debatt om tidligere, men det jeg refererer til er at et toårig journaliststudium på NKF ikke helt kan sammenlignes med journalisthøgskolen. Hun var i tillegg kun ansatt som tilkallingsvikar for Side2.no, og jobbet ikke som selvstendig journalist. Massiv har jeg aldri hørt om, derimot bidro hun i en fellesblogg eller hva det var ved navn Femelle. Er det dette du mener er Massiv?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1174393-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet-vol-2/?do=findComment&comment=22161618

 

Når det gjelder Adax var det produsenten selv som opplyste om at cbe samarbeidet med deres egen designer, og det er en rimelig kjent sak at det er slik disse designsamarbeidene foregår. http://www.citybag.no/caroline-berg-eriksen-for-adax/

Gründer, nei jeg syns fortsatt ikke dette er unikt. Forøvrig er tittelen cbe selv bruker "entreprenør". Rett skal være rett.

Skuespillerkompetanse, nei selvsagt har jeg ikke sett henne opptre på amatørteater i Sarpsborg der hun har opptrådt. Jeg refererer til manglendebutdanning på området, og mange år i mellom ungdomsteatertiden og nå i tredveårene. Har du sett henne opptre?

Dokumentasjon fra egen blogg ser jeg ikke som troverdig nok når bloggeierne har blitt tatt så altfor mange ganger med buksene nede. Der kan det skrives hva som helst. Ref: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

 

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tranedatter skrev:

Vel, hun fikk vite resultatet før hun lag ut innlegget om at hun håpet hun får rollen... ;) 

What...? Spesielt... Så det nå.

Endret av cerruti
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Mye av det du siterer meg på er allerede bekreftet. Om hun noensinne fullflrte studiene har det vært debatt om tidligere, men det jeg refererer til er at et toårig journaliststudium på NKF ikke helt kan sammenlignes med journalisthøgskolen. Hun var i tillegg kun ansatt som tilkallingsvikar for Side2.no, og jobbet ikke som selvstendig journalist. Massiv har jeg aldri hørt om, derimot bidro hun i en fellesblogg eller hva det var ved navn Femelle. Er det dette du mener er Massiv?

Når det gjelder Adax var det produsenten selv som opplyste om at cbe samarbeidet med deres egen designer, og det er en rimelig jhent sag at det er slik disse designsamarbeidene foregår.

Gründer, nei jeg syns fortsatt ikke dette er unikt. Forøvrig er tittelen cbe selv bruker "entreprenør". Rett skal være rett.

Skuespillerkompetanse, nei selvsagt har jeg ikke sett henne opptre på amatørteater i Sarpsborg der hun har opptrådt. Jeg refererer til manglendebutdanning på området, og mange år i mellom ungdomsteatertiden og nå i tredveårene. Har du sett henne opptre?

Dokumentasjon fra egen blogg ser jeg ikke som troverdig nok når bloggeierne har blitt tatt så altfor mange ganger med buksene nede. Der kan det skrives hva som helst.

Mye av det du siterer meg på er allerede bekreftet. Om hun noensinne fullflrte studiene har det vært debatt om tidligere, men det jeg refererer til er at et toårig journaliststudium på NKF ikke helt kan sammenlignes med journalisthøgskolen. Hun var i tillegg kun ansatt som tilkallingsvikar for Side2.no, og jobbet ikke som selvstendig journalist. Massiv har jeg aldri hørt om, derimot bidro hun i en fellesblogg eller hva det var ved navn Femelle. Er det dette du mener er Massiv? Som sagt kjenner jeg ikke til dette bladet, jeg bare refererer til det hun selv har sagt om egen spalte. Godt mulig at det het Femelle (det hørtes også kjent ut). Hva som defineres som journalistisk arbeid skal jeg ikke mene så mye om, poenget mitt er bare at hun har jobbet i en nettavis. 

Når det gjelder Adax var det produsenten selv som opplyste om at cbe samarbeidet med deres egen designer, og det er en rimelig jhent sag at det er slik disse designsamarbeidene foregår. Jeg har aldri vært involvert i en slik prosess så det kan jeg ikke uttale meg om. Poenget mitt er at det er spekulasjon at hun bare har slengt navnet sitt på veskene og skoene uten å ha hatt noen innvirkning på designprosessen. 

Gründer, nei jeg syns fortsatt ikke dette er unikt. Forøvrig er tittelen cbe selv bruker "entreprenør". Rett skal være rett. Gründer og entreprenør er vel overlappende definisjoner, uten at jeg ser noe behov for å ta den diskusjonen videre. 

Skuespillerkompetanse, nei selvsagt har jeg ikke sett henne opptre på amatørteater i Sarpsborg der hun har opptrådt. Jeg refererer til manglendebutdanning på området, og mange år i mellom ungdomsteatertiden og nå i tredveårene. Har du sett henne opptre? Jeg har ikke sett henne opptre, men så har jeg heller ikke ment noe om hennes kompetanse. Jeg tolket deg til å mene noe om hennes evner som skuespiller, ref at "kompetanse" kan defineres som å være dyktig eller i stand til noe. Utdanning er noe annet, og om det var det du mente å si så skal jeg selvsagt ikke krangle på det. Jeg reagerte bare på ordbruken. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Mye av det du siterer meg på er allerede bekreftet. Om hun noensinne fullflrte studiene har det vært debatt om tidligere, men det jeg refererer til er at et toårig journaliststudium på NKF ikke helt kan sammenlignes med journalisthøgskolen. Hun var i tillegg kun ansatt som tilkallingsvikar for Side2.no, og jobbet ikke som selvstendig journalist. Massiv har jeg aldri hørt om, derimot bidro hun i en fellesblogg eller hva det var ved navn Femelle. Er det dette du mener er Massiv?

Når det gjelder Adax var det produsenten selv som opplyste om at cbe samarbeidet med deres egen designer, og det er en rimelig jhent sag at det er slik disse designsamarbeidene foregår.

Gründer, nei jeg syns fortsatt ikke dette er unikt. Forøvrig er tittelen cbe selv bruker "entreprenør". Rett skal være rett.

Skuespillerkompetanse, nei selvsagt har jeg ikke sett henne opptre på amatørteater i Sarpsborg der hun har opptrådt. Jeg refererer til manglendebutdanning på området, og mange år i mellom ungdomsteatertiden og nå i tredveårene. Har du sett henne opptre?

Dokumentasjon fra egen blogg ser jeg ikke som troverdig nok når bloggeierne har blitt tatt så altfor mange ganger med buksene nede. Der kan det skrives hva som helst. Ref: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

 

Hun er jo et eksempel på at lang utdannelse ikke er et krav på en suksessfull karriere. Hun driver sitt eget firma og lever godt på det. Ikke minst trives hun veldig godt som influencer, etter eget utsagn og det er jo veldig viktig.  Hun startet med dette fordi hun ønsket å skrive etter journalistutdanningen, og i dag så ser vi hva det har blit til. En kommer langt med talent, teft, hard arbeid og personlighet i denne bransjen. Så poenget ditt med å prøve å latterliggjøre hennes utdannelse, blir jo helt skivebom når man ser hva hun har fått til. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lilla2103 skrev:

Mye av det du siterer meg på er allerede bekreftet. Om hun noensinne fullflrte studiene har det vært debatt om tidligere, men det jeg refererer til er at et toårig journaliststudium på NKF ikke helt kan sammenlignes med journalisthøgskolen. Hun var i tillegg kun ansatt som tilkallingsvikar for Side2.no, og jobbet ikke som selvstendig journalist. Massiv har jeg aldri hørt om, derimot bidro hun i en fellesblogg eller hva det var ved navn Femelle. Er det dette du mener er Massiv? Som sagt kjenner jeg ikke til dette bladet, jeg bare refererer til det hun selv har sagt om egen spalte. Godt mulig at det het Femelle (det hørtes også kjent ut). Hva som defineres som journalistisk arbeid skal jeg ikke mene så mye om, poenget mitt er bare at hun har jobbet i en nettavis. 

Når det gjelder Adax var det produsenten selv som opplyste om at cbe samarbeidet med deres egen designer, og det er en rimelig jhent sag at det er slik disse designsamarbeidene foregår. Jeg har aldri vært involvert i en slik prosess så det kan jeg ikke uttale meg om. Poenget mitt er at det er spekulasjon at hun bare har slengt navnet sitt på veskene og skoene uten å ha hatt noen innvirkning på designprosessen. 

Gründer, nei jeg syns fortsatt ikke dette er unikt. Forøvrig er tittelen cbe selv bruker "entreprenør". Rett skal være rett. Gründer og entreprenør er vel overlappende definisjoner, uten at jeg ser noe behov for å ta den diskusjonen videre. 

Skuespillerkompetanse, nei selvsagt har jeg ikke sett henne opptre på amatørteater i Sarpsborg der hun har opptrådt. Jeg refererer til manglendebutdanning på området, og mange år i mellom ungdomsteatertiden og nå i tredveårene. Har du sett henne opptre? Jeg har ikke sett henne opptre, men så har jeg heller ikke ment noe om hennes kompetanse. Jeg tolket deg til å mene noe om hennes evner som skuespiller, ref at "kompetanse" kan defineres som å være dyktig eller i stand til noe. Utdanning er noe annet, og om det var det du mente å si så skal jeg selvsagt ikke krangle på det. Jeg reagerte bare på ordbruken. 

 

Du bør lese innlegget mitt på nytt og ta med lenkene jeg har oppdatert med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Levina skrev:

Hun er jo et eksempel på at lang utdannelse ikke er et krav på en suksessfull karriere. Hun driver sitt eget firma og lever godt på det. Ikke minst trives hun veldig godt som influencer, etter eget utsagn og det er jo veldig viktig.  Hun startet med dette fordi hun ønsket å skrive etter journalistutdanningen, og i dag så ser vi hva det har blit til. En kommer langt med talent, teft, hard arbeid og personlighet i denne bransjen. Så poenget ditt med å prøve å latterliggjøre hennes utdannelse, blir jo helt skivebom når man ser hva hun har fått til. 

Igjen tilegger du meg noe når du påstår at jeg latterliggjør en toårig utdannelse på NKF. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Levina skrev:

Hun er jo et eksempel på at lang utdannelse ikke er et krav på en suksessfull karriere. Hun driver sitt eget firma og lever godt på det. Ikke minst trives hun veldig godt som influencer, etter eget utsagn og det er jo veldig viktig.  Hun startet med dette fordi hun ønsket å skrive etter journalistutdanningen, og i dag så ser vi hva det har blit til. En kommer langt med talent, teft, hard arbeid og personlighet i denne bransjen. Så poenget ditt med å prøve å latterliggjøre hennes utdannelse, blir jo helt skivebom når man ser hva hun har fått til. 

Da burde jo det være nok for henne, uten at hun hadde trengt å pynte på selvpresentasjonen sin med titler som framstår som lite dekkende og treffende.

Er ikke blogger/influencer bra nok? Stoler hun ikke på at det hun gjør, dvs det hun poster i blogg og på IG, taler for seg selv, eller på at teften og talentet holder?

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at lenkene du har lagt ut nødvendiggjør noen endringer i mitt siste innlegg.

Journalist: Uten å ha lest mer enn ditt eget innlegg i det du linket til, så skriver du der at hun har fullført 2 år på NKF. I mitt hovedinnlegg ville jeg bare få frem at hun har bedrevet (det jeg ville omtale som) "journalistisk arbeid" ved å jobbe for Side2, men jeg skal innrømme at jeg ikke har stålkontroll på hva en slik tilkallingsjobb innebærer. 

Vesker: Jeg erkjenner og har aldri motsagt at hun har jobbet sammen med en designer på Adax-kolleksjonene. Jeg mener at det ikke er ensbetydende med at hun ikke har bidratt til designet selv. Det samme gjelder Bianco-kolleksjonen. 

Dokumentasjon fra egen blogg: Jeg er ikke enig med deg i at alt hun skriver resten av livet skal trekkes i tvil pga. tidligere hendelser. 

@Revenge o'Cavatina glemte å sitere og fikk ikke til å ordne det i etterkant

Endret av lilla2103
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lilla2103 skrev:

Jeg kan ikke se at lenkene du har lagt ut nødvendiggjør noen endringer i mitt siste innlegg.

Journalist: Uten å ha lest mer enn ditt eget innlegg i det du linket til, så skriver du der at hun har fullført 2 år på NKF. I mitt hovedinnlegg ville jeg bare få frem at hun har bedrevet (det jeg ville omtale som) "journalistisk arbeid" ved å jobbe for Side2, men jeg skal innrømme at jeg ikke har stålkontroll på hva en slik tilkallingsjobb innebærer. 

Vesker: Jeg erkjenner og har aldri motsagt at hun har jobbet sammen med en designer på Adax-kolleksjonene. Jeg mener at det ikke er ensbetydende med at hun ikke har bidratt til designet selv. Det samme gjelder Bianco-kolleksjonen. 

Dokumentasjon fra egen blogg: Jeg er ikke enig med deg i at alt hun skriver resten av livet skal trekkes i tvil pga. tidligere hendelser. 

Vel, i mine øyne er omdømmet og troverdighet såpass svekket,  opprettholdt gjennom nyere  suspekt adferd, og uttalelser, så jeg holder på min mening om denne veteranbedriften og andre. Det er som tidligere nevnt mer enn nok å ta av. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg bryr meg IKKE med HVA hun kler dem i - jeg bryr meg med at de vises frem dag etter dag etter dag etter dag. Og du kan gjerne prøve å få dette til at jeg er en nosy bitch som legger meg opp i hva folk kler på barna sine. Jeg gjør ikke det - jeg reagerer på hvordan og at de iscenesettes for å lage innhold tl mors SoME - hele tiden. Jeg bryr meg om barn som gjøres til underholdning, innhold og inntektskilde - helt uten å vite AT det er det eller hva det innebærer. 

 

Jeg spør igjen - har du leser barnekonvensjonen - og hva tenker du om at barn er individer med egne rettigheter?

Nettopp. 👏🏼

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

TV personlighet = det er en stund siden Det Nye-piken. Bloggerne viser ellers lite personlighet.

Nettopp, for av det jeg har sett på TV så er det ikke mye egen personlighet å spore, det samme gjelder også bloggen, det jeg ser og opplever er en fasade som er tilgjort på en slik måte at det skal henvendes til det publikummet hun vil ha, og det er noe som har utviklet seg med årene, for i begynnelsen, da det var fotballfrue for alle penga så virket CBE mer naturlig og ikke fullt så tilgjort.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Utrolig hvordan en klarer å vinkle alt hun gjør til noe negativt.  Igjen tillegger du andre meninger de skriver de ikke har. 🙄
Hun er med på bloggerne, så hun er absolutt aktuell på TV. Nei, jeg tror ikke folk er dumme, ihverfall ikke leserne hennes. De fleste fullt oppegående med utdannelse og har evne til kritisk tenkning og ikke ser alt svart/ hvitt.  Sorry men det er i beste fall veldig spekulativt å anta noe som helst om lesernes utdannelse. "Statistikken" som antakelsen at CBE.nos lesere har høyere utdanning basserer seg på er veldig gammel, dårlig utført og lite troverdig. Når man leser kommentarer på bloggen er det ikke akkurat kritisk tenking som slår en, men det er selvfølgelig mine personlige observasjoner.

Mange av de er mødre og som selvfølgelig ikke ville følge denne bloggeren  hvis de opplevde at hun krenket barna på noe som helst måte. Folk er jo ikke dumme. Fra glansdagene har bloggen mistet ca 4 av 5  lesere (fra rundt 100 000 til 20 000). Noe av denne leserflukten skyldes nok at blogg er et utdattert medie, men på nyere kanaler som IG klarer CBE.no heller ikke å fenge med vesentlig lavere engasjament sammenlignet med andre tilsvarende influencere. Alt i alt tyder det altså ikke på at leserne liker det som Treasures produserer. Ellers hadde de vel ikke stukket? 
Angående barneeksponering så hadde vel CBE.no sin storhetstid telt på antall lesere rundt den tiden de fikk barn. Siden leser-flukten korrelerer med økt barneeksponering kan man vurdere om det er en sammenheng der. Mulig at en god del av leserne fra storhetstiden har sluttet å lese bloggen fordi det ble for mye krenking av barna. 

 

Endret av Inocybe
Beklager skrivefeilene. Autokorrekturen min er enda mer på bærtur enn vanlig 🙄
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
44 minutter siden, lilla2103 skrev:

Jeg kan ikke se at lenkene du har lagt ut nødvendiggjør noen endringer i mitt siste innlegg.

Journalist: Uten å ha lest mer enn ditt eget innlegg i det du linket til, så skriver du der at hun har fullført 2 år på NKF. I mitt hovedinnlegg ville jeg bare få frem at hun har bedrevet (det jeg ville omtale som) "journalistisk arbeid" ved å jobbe for Side2, men jeg skal innrømme at jeg ikke har stålkontroll på hva en slik tilkallingsjobb innebærer. 

Vesker: Jeg erkjenner og har aldri motsagt at hun har jobbet sammen med en designer på Adax-kolleksjonene. Jeg mener at det ikke er ensbetydende med at hun ikke har bidratt til designet selv. Det samme gjelder Bianco-kolleksjonen. 

Dokumentasjon fra egen blogg: Jeg er ikke enig med deg i at alt hun skriver resten av livet skal trekkes i tvil pga. tidligere hendelser. 

@Revenge o'Cavatina glemte å sitere og fikk ikke til å ordne det i etterkant

Kort innpå, man designer ikke hvis man setter navnet sitt på det? Når det gjelder Adax så har jo både de og CBE innrømmet at hun ikke har vært med på selve designer prosessen utenom farger? CBE kunne ikke svare på et så enkelt spørsmål som hvordan designet på hælene var engang. Har ikke erfart at det var noe salgs suksess hverken sko eller vesker.  Men for all del, greit å ha på CV. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tranedatter skrev:

Er ikke bloggerne bare online? Ikke på tv? Mulig jeg tar feil altså, ikke sett en eneste episode. Men, å delta i reality, gjør ingen til en tv-personlighet. ;) 

Bloggerne går også som skjermfyll på TV2 livsstil. 
Ellers enig i at TV-personlighet krever betydelig mer enn å ha en TV-team på slep.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, spaniasol skrev:

Jeg tror også at det vil være godt for privatpersonen Caroline å delta i amatørteater for egen utvikling og variasjon. Det kan nødvendigvis ikke bli mye bilder fra dette, da vi her snakker om voksne mennesker som kan si fra hvis de ikke vil være med på bilder. Så ja til teater, men hold det privat! Sammen med barna.

Helt enig. Jeg driver også med amatørteater og hadde ikke likt at en person tok masse bilder på treninger eller dro med seg et helt tv team. Vet ikke om hun tenker over hvor stor plass hun tar når hun gjør slike ting. Det er ikke sikkert at folk tør å si nei til hun, men litt sosialeantenner burde hun ha og tenke at dette lar jeg være helt privat utenfor bloggen. 

Håper ikke hun skal danse på teaterstykket...det har hun bevist at hun IKKE kan 😂😄

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Kort innpå, man designer ikke hvis man setter navnet sitt på det? Når det gjelder Adax så har jo både de og CBE innrømmet at hun ikke har vært med på selve designer prosessen utenom farger? CBE kunne ikke svare på et så enkelt spørsmål som hvordan designet på hælene var engang. Har ikke erfart at det var noe salgs suksess hverken sko eller vesker.  Men for all del, greit å ha på CV. 

Jeg er enig i at man ikke kan kalle seg designer dersom man bare setter navnet sitt på noe. Jeg mener å huske at hun har skrevet at hun var involvert i begge designprosessene, skal se om jeg finner lenke. 

Hvor har hun/Adax sagt at hun kun har vært med å velge farger? 

 

Edit: https://www.carolinebergeriksen.no/2015/09/03/caroline-berg-eriksen-for-adax/ i dette kommentarfeltet sier hun at hun har vært med på hele designprosessen, ikke bare fargevalg mao. Har du lenke til at hun eller Adax sier det motsatte?

Endret av lilla2103
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CabinCruiser skrev:

Nå pleier ikke fruen såvidt jeg vet å titulere seg selv så veldig. Herren står det jo litt annerledes med.

Hi hi, han er jo både lege og jordmor....for en looser 🤪😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...