Halle-Palle Skrevet 14. oktober 2019 #9681 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, Lin10 skrev: Det er ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. 1. Skjerme barna betyr nettopp at man bl.a ikke skal eksponere dem på sosiale medier. 2. Skjule at hun er mor? Hvem krever det? Dette innlegget hadde stått seg helt fint uten minstes deltagelse. Hvorfor trenger man å se at barnet bærer et gresskar? De andre bildene beskrev innholdet i innlegget mer enn godt nok. 3. Det er bevist utallige ganger at bloggeren ikke alltid holder seg strengt til sannheten. Så ja, ‘enda en løgn’ beskriver det helt korrekt. 38
Surikatt Skrevet 14. oktober 2019 #9682 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, LilleSnupp skrev: At de plutselig har begynt med å skjerme den ene må jo bety at det vet at eksponeringen ikke er bra. Dog skjønner jeg ikke at de mener det er innafor før skolestart.. Det er ingen foreldremøter i barnehagen som handler om nettvett men det møter foreldrene på skolen. 15
Surikatt Skrevet 14. oktober 2019 #9683 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, Lin10 skrev: Det er ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. Hun er mor ja, det er jeg og, men uten å spre bilder av barna på nettet. Slik beskytter man mindreårige. Det er svært egoistisk av en forelder å spre bilder av uvitende barn på nettet. Hvorfor gjør hun det egentlig? Hva får barnet ut av det?? Hadde du likt å finne bilder av deg selv på nettet som noen hadde lagt ut uten ditt samtykke? Det kan man faktisk ikke gjøre og hvorfor skal det være fritt frem bare fordi det er barn. Det er enda verre. Skjønner ikke at the Eriksens sover godt om natta mens bilder av døtrene deres ligger spredt på nettet. 31
LilleSnupp Skrevet 14. oktober 2019 #9684 Skrevet 14. oktober 2019 8 minutter siden, Surikatt skrev: Det er ingen foreldremøter i barnehagen som handler om nettvett men det møter foreldrene på skolen. Det forklarer likevel ikke hvorfor de velger å eksponere barnehagebarnet når de har vært på foreldremøte på skolen. Nettvett er jo nettvett åkkesom. 18
Surikatt Skrevet 14. oktober 2019 #9685 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, LilleSnupp skrev: Det forklarer likevel ikke hvorfor de velger å eksponere barnehagebarnet når de har vært på foreldremøte på skolen. Nettvett er jo nettvett åkkesom. Redd for å bli uglesett av andre foreldre på skolen ? De bryr seg ikke om nettvett. 18
Populært innlegg loffen Skrevet 14. oktober 2019 Populært innlegg #9686 Skrevet 14. oktober 2019 (endret) 5 timer siden, Lin10 skrev: Det er ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. Jeg er mor, og legger slettes ikke skjul på det. Men jeg har aldri delt et enste bilde av barna mine da de var små på nett. Nå er de begge over 18 og VELDIG glade for det. HVORFOR skal man absolutt dele bilder av ungene sine for hele verden? Jeg bare fatter det ikke! Tenk om det var deg! At noen la ut masse bilder av deg! Jeg tar f.eks. sikkert 100 selfies, før jeg finne ett eneste jeg tør å legge ut som nytt profilbilde på Facebook, og det skjer max en gang i året. Tror ikke jeg er den eneste som ikke liker bilder av meg selv.. Tenk om noen andre bare gav meg et nytt profilbilde flere ganger i uka, som jeg ikke hadde noe kontroll over? Jeg hadde klikka, for å si det sånn. Men en treåring kan ikke protestere!! Endret 14. oktober 2019 av loffen 62
MarianneE Skrevet 15. oktober 2019 #9687 Skrevet 15. oktober 2019 5 timer siden, loffen skrev: Jeg er mor, og legger slettes ikke skjul på det. Men jeg har aldri delt et enste bilde av barna mine da de var små på nett. Nå er de begge over 18 og VELDIG glade for det. HVORFOR skal man absolutt dele bilder av ungene sine for hele verden? Jeg bare fatter det ikke! Tenk om det var deg! At noen la ut masse bilder av deg! Jeg tar f.eks. sikkert 100 selfies, før jeg finne ett eneste jeg tør å legge ut som nytt profilbilde på Facebook, og det skjer max en gang i året. Tror ikke jeg er den eneste som ikke liker bilder av meg selv.. Tenk om noen andre bare gav meg et nytt profilbilde flere ganger i uka, som jeg ikke hadde noe kontroll over? Jeg hadde klikka, for å si det sånn. Men en treåring kan ikke protestere!! Jeg har deg på Facebook og snap, JEG har jo knapt sett ungene dine der! 10
enkefru Skrevet 15. oktober 2019 #9688 Skrevet 15. oktober 2019 Det ER jo faktisk en bedrifts-side, hva GJØR barna der i det hele tatt? 27
Gjest Atheena Skrevet 15. oktober 2019 #9689 Skrevet 15. oktober 2019 12 timer siden, Lin10 skrev: Det er ikke enda en løgn. Skjerme barna betyr ikke at det aldri skal vise bilder av ansiktene. Uansett om du og andre som virker noe hysteriske rundt å vise bilder av barn i sosiale medier, så har hun sagt at hun ikke ønsker å skjule at hun er mor. Så hvis du ønsker å følge henne, så må du bare regne med at du kommer til å se bilder av barna på den ene eller andre måten. Det er en balansegang dette, men at de er iferd med å bli influensere og går i produkter som frontes på bloggen er det lite tvil om. Hun bruker bursdagen til barna for å lage innhold også. Så de har blitt en stor del av bloggen. Som jeg har skrevet tidligere så blir det vanskelig for de å holde barna utenfor, for det er ikke mye annet å spille på hvis familielivet skal bort fra bloggen.
Halle-Palle Skrevet 15. oktober 2019 #9690 Skrevet 15. oktober 2019 1 time siden, Atheena skrev: Det er en balansegang dette, men at de er iferd med å bli influensere og går i produkter som frontes på bloggen er det lite tvil om. Hun bruker bursdagen til barna for å lage innhold også. Så de har blitt en stor del av bloggen. Som jeg har skrevet tidligere så blir det vanskelig for de å holde barna utenfor, for det er ikke mye annet å spille på hvis familielivet skal bort fra bloggen. Jeg tenker at hun fint kunne både lagt ut forberedelser og ferdig pyntet til bursdager, gitt tips om klær og utstyr til barn, turer som passer å ha med barn osv helt uten å eksponere barna på blogg og Instagram. ‘Alle’ vet at hun har barn, vi trenger ikke bildebevis flere ganger daglig. Hadde hun holdt seg til å dokumentere alt rundt det å ha barn hadde jeg ikke reagert på det. Det er først når barna selv blir brukt aktivt i salgskanalene det skurrer så veldig. 28
BellaSwan Skrevet 15. oktober 2019 #9691 Skrevet 15. oktober 2019 3 timer siden, Fjugur skrev: Det ER jo faktisk en bedrifts-side, hva GJØR barna der i det hele tatt? De er på jobb. Dessverre. 23
Minnie Mus Skrevet 15. oktober 2019 #9692 Skrevet 15. oktober 2019 På insta reklamerer frua for både det ene og det andre, blandt annet kaffemaskiner og leppeprodukter. Hun starter alltid med å si at såååå mange har spurt henne om nettopp den tingen, feks leppeprodukter, folk hadde sagt hun hadde så flotte lepper for tiden.... Det jeg lurer på, er om det er sant, at såååå mange spør henne om sånne ting? Jeg tviler egentlig på det, for hvem sier til andre at "guuud, så flotte lepper du har nå, hva bruker du".... Hun sprøyter jo restylan i leppene sine, men vil ha folk til å kjøpe alskens produkter 34
Gjest spaniasol Skrevet 15. oktober 2019 #9693 Skrevet 15. oktober 2019 5 minutter siden, Minnie Mus skrev: På insta reklamerer frua for både det ene og det andre, blandt annet kaffemaskiner og leppeprodukter. Hun starter alltid med å si at såååå mange har spurt henne om nettopp den tingen, feks leppeprodukter, folk hadde sagt hun hadde så flotte lepper for tiden.... Det jeg lurer på, er om det er sant, at såååå mange spør henne om sånne ting? Jeg tviler egentlig på det, for hvem sier til andre at "guuud, så flotte lepper du har nå, hva bruker du".... Hun sprøyter jo restylan i leppene sine, men vil ha folk til å kjøpe alskens produkter Dette tror jeg er et gjengs framgangsmåte for alle bloggere som reklamerer for ett eller annet. Når ett menneske spør er det lett å gjøre det om til mange. Neste gang kan man rett og slett dra den samme, uten at noen har spurt i det hele tatt, fordi det er det jo ingen som kan kontrollere. Det høres mye bedre ut at noen har spurt, i stedet for å gå rett på for å selge noe som ingen har etterspurt. Det er rett og slett en salgsteknikk. Å selge er å overbevise potensielle kunder om at de har et behov de ikke visste om. Om disse kommentatorene er ekte er det grunn til å stille spørsmålstegn ved. Er de ikke det, framstår bloggeren som en redd selger.
Gjest tranedatter Skrevet 15. oktober 2019 #9694 Skrevet 15. oktober 2019 Den der "noen har spurt om xxx" er bare såååå vanlig! Og gjennomskuelig. Like overbevisende som tenåringer som legger ut (vakkert) bilde og skriver "se så stygg jeg er!! flau!!" - for å få motsvar om at hun ikke er stygg... Tror dette er første punkt i "Hvordan bli påvirker". Til og med folk med svært få følgere og omtrent ikke kommentarer skriver "flere har spurt om/etter xxx". Men utfra bildebruk og introduksjonstekst forstår man at personen gjerne vil være litt D/E/F kjendis de også.
pøbelsara Skrevet 15. oktober 2019 #9695 Skrevet 15. oktober 2019 Hun reklamerte for de leppeproduktene 10. oktober i et blogginnlegg. Og "glemte" å merke på IG-stories i går. Det er fanken ikke mulig - hun er Norges mest erfarne blogger - jeg håper FT snart skjønner at den milde linjen de insisterer på å kjøre overfor bloggere - med vennlig veiledning- utnyttes grovt av oppdragstaker og antakelig oppdragsgiver. Hvis dette IKKE er avtalt spill, burde Coverbrands si fra straks og med en gang at det IKKE er greit at hun ikke merker. 37
Gjest spaniasol Skrevet 15. oktober 2019 #9696 Skrevet 15. oktober 2019 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Hun reklamerte for de leppeproduktene 10. oktober i et blogginnlegg. Og "glemte" å merke på IG-stories i går. Det er fanken ikke mulig - hun er Norges mest erfarne blogger - jeg håper FT snart skjønner at den milde linjen de insisterer på å kjøre overfor bloggere - med vennlig veiledning- utnyttes grovt av oppdragstaker og antakelig oppdragsgiver. Hvis dette IKKE er avtalt spill, burde Coverbrands si fra straks og med en gang at det IKKE er greit at hun ikke merker. Du som har sagt fra både her og der, etter det jeg skjønner - hvordan er reaksjonen? De gir kanskje ikke deg noe svar? Men merker du forbedring hos bloggeren i etterkant? Positive svar her kan kanskje medføre at flere tar i et tak for laget (som i dette tilfellet er alle som forledes gjennom reklame). Endret 15. oktober 2019 av spaniasol Satte punktum
Levina Skrevet 15. oktober 2019 #9697 Skrevet 15. oktober 2019 Har stor tro på at CBE får en av de 6 hovedrollene på forestillingen som skal settes opp på teateret. I såfall må ingen kommer her å si at denne dame ikke har flere ben å stå på. Hun er ikke bare blogger, og har hun mange muligheter i kraft av den hun er. 1
Medici Skrevet 15. oktober 2019 #9698 Skrevet 15. oktober 2019 33 minutter siden, Levina skrev: Har stor tro på at CBE får en av de 6 hovedrollene på forestillingen som skal settes opp på teateret. I såfall må ingen kommer her å si at denne dame ikke har flere ben å stå på. Hun er ikke bare blogger, og har hun mange muligheter i kraft av den hun er. Det håper jeg da inderlig! Et hvert forsøk på annet innhold enn fremvisning av barna og familieaktiviteter på bloggen bør applaudere! 18
Hunter7 Skrevet 15. oktober 2019 #9699 Skrevet 15. oktober 2019 32 minutter siden, Levina said: Har stor tro på at CBE får en av de 6 hovedrollene på forestillingen som skal settes opp på teateret. I såfall må ingen kommer her å si at denne dame ikke har flere ben å stå på. Hun er ikke bare blogger, og har hun mange muligheter i kraft av den hun er. 1) Får hun da en eventuell hovedrolle pga. sin bloggerstatus eller i kraft av sine egenskaper som skuespiller? 2) Selv om hun skulle få en hovedrolle, er det ikke dermed sagt at hun faktisk har flere ben å stå på. Det er faktisk en viss forskjell mellom å delta i et lokalt teaterlag og å stå på DNTs scene. 40
Keaton Skrevet 15. oktober 2019 #9700 Skrevet 15. oktober 2019 38 minutter siden, Levina skrev: Har stor tro på at CBE får en av de 6 hovedrollene på forestillingen som skal settes opp på teateret. I såfall må ingen kommer her å si at denne dame ikke har flere ben å stå på. Hun er ikke bare blogger, og har hun mange muligheter i kraft av den hun er. Så mye som hun har gnålt om det, kan de vel ikke gjøre annet enn å gi henne en rolle. 32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå