Anonym90059005 Skrevet 21. juli 2019 #4981 Del Skrevet 21. juli 2019 Hun mener altså at først nå starter ferien for dem, smått utrolig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forum-Moderator Skrevet 21. juli 2019 #4982 Del Skrevet 21. juli 2019 ryddemelding : Brukerdebatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 21. juli 2019 #4983 Del Skrevet 21. juli 2019 38 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Hun mener altså at først nå starter ferien for dem, smått utrolig. Ferie? Vi andre kaller det reklame bonanza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. juli 2019 #4984 Del Skrevet 22. juli 2019 Jeg syns pakkelisten var helt ok. Det som gjør at man (jeg) "oh, here we go again" er reklameinnleggene. Jeg stoler aldri på råd eller tips noen får betalt for å gi meg. Influencere lever faktisk av å selge meg ting. Tror jeg helt fint kunne leve med å ikke barbere leggene i en 14 dagers periode, og den intimsprayen høres fortsatt litt "ekkelt" ut for meg. Tørrshampo, tørrvarer og praktiske klær derimot - gode tips! Håper ellers at de drar på tur for å være på tur med barna (supert at de tar de med på en sånn ferie) - og ikke for å ha photoshoot og lage reklameinnlegg hele veien. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 22. juli 2019 Forfatter Populært innlegg #4985 Del Skrevet 22. juli 2019 Det som gjør pakkelisten interessant å kommentere, tenker jeg, er to ting: 1. Den gir et godt eksempel på content marketing. Jo mer utbredt denne formen for markedsføring blir, jo viktigere er det for oss som forbrukere å lære å kjenne den igjen og gjennomskue den, når vi treffer den. Legg merke til at lista ikke inneholder toalettsakene til rrestem av familien - de er ikke nevnt - det er kun de som skal selges som er med 2. Presset kvinner påføres for å være pene og freshe og delikate i absolutt alle situasjoner. CBE med sine sminkesaker på fjellet, og rettetang på føden er en frontfigur for dette synet. Det er viktig at vi tar denne debatten. 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 22. juli 2019 #4986 Del Skrevet 22. juli 2019 Som reel pakkeliste er den nesten udugelig. Det fokuseres mest på hva som skal selges og nesten intet på det man faktisk trenger. Førstehjelpsutstyr for eksempel (detaljer her hadde vært kjekt for uerfarne) nevnes først i kommentarene for det er vist underforstått?? Ser nyttige ting som poser til søppel, sportstape, myggolje med mer nevnes av lesere i kommentarfeltet men slikt burde ha vært med i listen i selve innlegget. Skal de faktisk gå turer i fjellet vil jeg si kompass og kart er viktig (og evnen til å bruke kart og kompass korrekt selvfølgelig). Man kan rote seg bort selv på korte turer og mobildekningen er ofte ikke god i nasjonalparkene. Håper at de som faktisk trenger slik turhjelp finner listen sin hos DNT eller lignende og tar pakkelisten på CBE.no for det den er. Reklame og forsøk på å lage innhold som generer klikk på bloggen. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. juli 2019 #4987 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) Som jeg var inne på tidligere; det er en pakkeliste som innebærer at kvinner har andre behov enn menn når de skal på tur, til og med behov de fleste ikke har tenkt over, men som selvfølgelig-gjøres av bloggeren; intimspray. De fleste som har vært på tur vet at slikt er med fordi det skal reklameres for og generere inntekt, andre vil muligens påvirkes. Jeg synes også det er trist at kvinner skal føle press på å være hårløse og delikate i enhver setting, nå er det også fra enkelte aktører et press på hårløst ansikt, jeg antar noen ser mye penger i å få kvinner til å begynne å fjerne alt av kroppshår - også i ansiktet. https://www.byrdie.com/how-to-remove-facial-hair-on-women-1717122 https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2944961/Should-woman-SHAVE-face-sounds-crazy-beauty-experts-say-reason-men-age-better-works-women-too.html https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/fashion/shortcuts/2015/feb/09/terrible-idea-women-shave-faces Endret 22. juli 2019 av Kollontaj 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 22. juli 2019 Populært innlegg #4988 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) 1 time siden, MissLucy skrev: Det som gjør pakkelisten interessant å kommentere, tenker jeg, er to ting: 1. Den gir et godt eksempel på content marketing. Jo mer utbredt denne formen for markedsføring blir, jo viktigere er det for oss som forbrukere å lære å kjenne den igjen og gjennomskue den, når vi treffer den. Legg merke til at lista ikke inneholder toalettsakene til rrestem av familien - de er ikke nevnt - det er kun de som skal selges som er med 2. Presset kvinner påføres for å være pene og freshe og delikate i absolutt alle situasjoner. CBE med sine sminkesaker på fjellet, og rettetang på føden er en frontfigur for dette synet. Det er viktig at vi tar denne debatten. Man må også huske på bedriftens mulighet til å fremlegge ting nøyaktig slik de selv ønsker. I innlegget kalt De siste dagene hjemme før ferie (dog har de vel strengt talt allerede vært på et par sydenferier i sommer) skriver CBE at vi får se noen bilder fra de siste dagene. Hun har imidlertid lange, hvite løsnegler på bildene: https://imgur.com/a/1b5s9nL Mens på alle andre bilder de siste ukene, inkludert de som kom etter dette innlegget, så har løsneglene vært sjokkrosa. Her har paret altså brukt gamle bilder, på tross av at CBE skrev eksplisitt at bildene var fra de siste dagene. Så hvor mange bilder av sykkelturen som faktisk er fra turen, vel det får vi aldri vite. Endret 22. juli 2019 av Ultiva 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 22. juli 2019 #4989 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) Er dette "ferie" egentlig? Og hva skal slike bloggere med "ferie" når de gjør akkurat det samme som de gjør når de ikke har "ferie"? Endret 22. juli 2019 av DianaV 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 22. juli 2019 #4990 Del Skrevet 22. juli 2019 13 minutter siden, DianaV skrev: Er dette "ferie" egentlig? Og hva skal slike bloggere med "ferie" når de gjør akkurat det samme som de gjør når de ikke har "ferie"? Ja det er ikke helt åpenbart for oss ikke-bloggere hvorfor denne turen kvalifiserer til å få stemplet ferie mens Tyrkia- og Hellas(?)-turene ikke var siden ferien i følge CBE begynner nå . Kan ikke være fraværet av reklame-innhold som er forskjellen i hvert fall, for reklame er det jevnt over hele tiden. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 22. juli 2019 #4991 Del Skrevet 22. juli 2019 5 minutter siden, Inocybe skrev: Ja det er ikke helt åpenbart for oss ikke-bloggere hvorfor denne turen kvalifiserer til å få stemplet ferie mens Tyrkia- og Hellas(?)-turene ikke var siden ferien i følge CBE begynner nå . Kan ikke være fraværet av reklame-innhold som er forskjellen i hvert fall, for reklame er det jevnt over hele tiden. Og nettopp derfor kan hun vel si at hun aldri har ferie. Inn med litt annonselenker eller reklame, og vips er det jobb. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 22. juli 2019 Forfatter #4992 Del Skrevet 22. juli 2019 Ser spørsmålet om det er lov med drone i fjellet/på Dovre har blitt stilt av flere - både her og i kommentarfeltet. Ser ikke ut som tanken har streifet dem. Noen som vet? Jeg finner info om droneforbud i deler av Dovre, men det er uklart for meg hvor ruten går i forhold til dette. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 22. juli 2019 #4993 Del Skrevet 22. juli 2019 4 minutter siden, MissLucy skrev: Ser spørsmålet om det er lov med drone i fjellet/på Dovre har blitt stilt av flere - både her og i kommentarfeltet. Ser ikke ut som tanken har streifet dem. Noen som vet? Jeg finner info om droneforbud i deler av Dovre, men det er uklart for meg hvor ruten går i forhold til dette. Istedet for å be leserne om kilde, så bør de jo sjekke dette selv om de har planer om å bruke drone i et sånt område. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 22. juli 2019 Forfatter #4994 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) 5 minutter siden, Lopploella skrev: Istedet for å be leserne om kilde, så bør de jo sjekke dette selv om de har planer om å bruke drone i et sånt område. Tenkte det samme. Det er jo deres eget ansvar å sjekke det. Burde nøyd seg med å takke leserne for innspillet, istedet for å ta det som opptakt til ny runde med kverulering. Hvis det er lov med drone der de skal, så er det vel bare å si det? Og hvis ikke: Takke for innspillet, og legge dronen igjen hjemme. Endret 22. juli 2019 av MissLucy 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 22. juli 2019 #4995 Del Skrevet 22. juli 2019 Ordet "forbud" trigger denne bedriften, så vi kommer mest sannsynlig til å se dronebilder fra Dovre også. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. juli 2019 #4996 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) Det er egne regler for dronebruk når man på en eller annen måte tjener på det (jf. https://luftfartstilsynet.no/droner/kommersiell-bruk-av-drone/). Edit: http://www.nasjonalparkstyre.no/Dovrefjell/Soknader/Kan-eg-fly-drone-i-Dovrefjell/ Endret 22. juli 2019 av LilleSnupp 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 22. juli 2019 Forfatter #4997 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) Jeg tror spørsmålet i akkurat dette tilfellet i hovedsak koker ned til om området er nasjonalpark eller verneområde. I denne artikkelen er det et kart, og en oversikt over de forskjellige regelverkene som kan komme inn: https://nrkbeta.no/2017/07/10/skal-du-ut-og-fly-dronen-din-i-sommer-slik-holder-du-deg-innenfor-lovens-rammer/ Endret 22. juli 2019 av MissLucy 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 22. juli 2019 #4998 Del Skrevet 22. juli 2019 3 minutter siden, LilleSnupp skrev: Det er egne regler for dronebruk når man på en eller annen måte tjener på det (jf. https://luftfartstilsynet.no/droner/kommersiell-bruk-av-drone/). Nok en gråsone dette her. Bruker de dronen i innlegg med reklame? Hvis nei, kan man da argumentere med at de IKKE tjener på dronebruken? Jeg mener at alt som publiseres på bloggen er for å tjene penger, ergo er også dronebruken noe annet enn lek. 35 minutter siden, MissLucy skrev: Ser spørsmålet om det er lov med drone i fjellet/på Dovre har blitt stilt av flere - både her og i kommentarfeltet. Ser ikke ut som tanken har streifet dem. Noen som vet? Jeg finner info om droneforbud i deler av Dovre, men det er uklart for meg hvor ruten går i forhold til dette. Det er visst i utgangspunktet ikke lov å bruke droner i vernede områder. Det er lover som kan åpne for dronebruk likevel, men dette varierer fra område til område. Man må også ta hensyn til maks flyhøyde og mennesker rundt. Her står det at det ikke er lov med bruk av drone i Dovrefjell-Sunndalsfjella nasjonalpark, men jeg er ikke så kjent i området at jeg kan si noe om ruten til CBE & co går her: http://www.nasjonalparkstyre.no/Dovrefjell/Soknader/Kan-eg-fly-drone-i-Dovrefjell/ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. juli 2019 #4999 Del Skrevet 22. juli 2019 Akkurat nå, PecanPie skrev: Nok en gråsone dette her. Bruker de dronen i innlegg med reklame? Hvis nei, kan man da argumentere med at de IKKE tjener på dronebruken? Jeg mener at alt som publiseres på bloggen er for å tjene penger, ergo er også dronebruken noe annet enn lek. Det er visst i utgangspunktet ikke lov å bruke droner i vernede områder. Det er lover som kan åpne for dronebruk likevel, men dette varierer fra område til område. Man må også ta hensyn til maks flyhøyde og mennesker rundt. Her står det at det ikke er lov med bruk av drone i Dovrefjell-Sunndalsfjella nasjonalpark, men jeg er ikke så kjent i området at jeg kan si noe om ruten til CBE & co går her: http://www.nasjonalparkstyre.no/Dovrefjell/Soknader/Kan-eg-fly-drone-i-Dovrefjell/ De tjener penger på bloggen, ergo er den kommersiell. Meeenhe.. utfra tidligere erfaringer vil jeg tro cbe.no kommer til å flisespikke på dette. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. juli 2019 #5000 Del Skrevet 22. juli 2019 Håper de kan respektere regelverket når det kommer til dronebruk på sykkelturen. Trist om egen vinning skal trumfe velferden til dyr i området, først og fremst villreinen. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå