Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Det å legge ut et slikt bilde er en innrømmelse av å ikke kunne skape kvalitativt innhold som vil selge reisemålet. 

Det har etter hvert blitt produsert mange kreative content marketing kampanjer som har slått bra an og skapt engasjement. Denne måten å få oppmerksomhet på er uprofesjonell ala AnneBrith og Anna Rasmussen og noe som alle kan gjøre og få klikk. Altså verken nyskapende eller markedsføringsmessig unikt. Sex ig kropp selger. 

Bildet er ikke et øyeblikksbilde, det er laget slik med overlegg, for å få opp engasjementet. Det er rett og slett flaut å produsere dette for kunden, og de avslører seg selv. Trodde ikke de ville synke så dypt, men det tyder virkelig på at de mangler verktøy og kompetanse. 

 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, MissLucy said:

Helt enig. Billedteksten henviser til utsikten. Men der er ingen utsikt, annet enn ham selv som hovedmotiv, og speilbildet (?) av en naken dame i bakgrunnen. Bildet og tekst gir ingen mening, med mindre det er for å peke på dama i bakgrunnen. Som antagelig er utsikten han ser på ( fordi det fremstår som et speilbilde).

legger til: Hvis det faktisk er utsikten fra vinduet - utsikten over Geneve da antar jeg - han henviser til: Hvorfor i himmelens navn illustrerer han DEN med et bilde av seg selv og naken kone?!! De overgår seg selv i narsissisme her, uansett hvordan man ser på det.

Hvis du ser bildet på Instagram så ser du også at du kan sveipe. Neste bilde i serien er utsikten ut vinduet/balkongdøren 🤓 

Helt ærlig, skjønner ikke hvorfor folk reagerer så mye på selve bildet, sex selger, og turistkontoret er nok fornøyde de. Kommentaren hans er noe HELT annet, skulle jo tro han var hacket, det er bare sinnsykt å svare slikt.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Engasjerende i overkant  3000 likes på  kreativt «reklameinnlegg» av 321.000 følgere på IG. Bilder uten reklame eller pupp i bakgrunn hos KG og Funky 10.000-50.000 likes. Noen gjør noe riktig, selv om de ikke har vært i bransjen i 10 år..Noe sier meg at navlebeskuelse ikke slår så godt ann hos de som skal engasjeres eller kjøpe produkter. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, han blir harmdirrende over at noen svarer på agnet hans og på dobbeltkommunikasjonen deres generelt med sarkasme.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Svevendemeg skrev:

Hvis du ser bildet på Instagram så ser du også at du kan sveipe. Neste bilde i serien er utsikten ut vinduet/balkongdøren 🤓 

Helt ærlig, skjønner ikke hvorfor folk reagerer så mye på selve bildet, sex selger, og turistkontoret er nok fornøyde de. Kommentaren hans er noe HELT annet, skulle jo tro han var hacket, det er bare sinnsykt å svare slikt.. 

Det naturlige - med den billedteksten - ville vært å ha utsiktsbildet som hovedbilde. Med mindre hensikten er å snikskryte av hvor lekker man er i frotte/hvor lekker kona er i nettoen. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, MissLucy skrev:

Det naturlige - med den billedteksten - ville vært å ha utsiktsbildet som hovedbilde. Med mindre hensikten er å snikskryte av hvor lekker man er i frotte/hvor lekker kona er i nettoen. 

Hvis du ser kommentarene på IG som han ikke fløy av skaftet for, så er det jo nettopp det som kommenteres. Det er altså flere som tolker det som om det er den nakne kona i bakgrunnen som er utsikten han hinter til. ikke appelsinjuicen og hagen utenfor.

Endret av pøbelsara
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bloggens driftresultater viser at de har hatt en nedgang på ca. 1,5 millioner fra 2017 til 2018, så dette fremstår som villet provokasjon for å få opp tallene på antall besøkere, noe som igjen gir økt "reach".  

https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/


I tillegg vet man jo at engasjementsraten på Instagram er merkverdig lav, til tross for relativt høy følgerskare

https://influencere.wordpress.com/2019/06/30/engasjementrate-instagram-den-30-06-19/

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Vel, at det ofte blir frokostbilder er ikke et dugg rart. Mye enklere å rigge til komplett fotosession på hotellen, enn å drasse med utstyret ut på byen. Så tar de sikkert noen velplanlagte bilder ute på byen, for å legitimere reisen og sponsen.

At det er slett reklamearbeid er en annen sak. Tipper de selv eller agenter (hva nå de heter i influenserkretser) har solgt inn cbe.no temmelig godt til Geneve tourism. Dere vet: "cbe.no, Norges største blogg...så og så lenge....gjort de og de reklamene før (nevner seff ikke dåsespray og slik)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sophia_08 skrev:

Tilsynet for høy moral faktisk 😂 Prøv igjen.

Hva vil du kalle LKE sin oppførsel da? I hvilket "tilsyn" passer han inn? 🧐

Sikkert tilsynet uten moral 😎

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noen (mer) lyst til å dra til Genève etter innleggene på bloggen? 

Kunne vel egentlig vært i hvilken  som helst by? 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ispahan
1 time siden, Ellevira skrev:

Får noen (mer) lyst til å dra til Genève etter innleggene på bloggen? 

Kunne vel egentlig vært i hvilken  som helst by? 

Tja, Genève er en vakker by, selv om CBE tydeligvis ikke får det med seg. Badekåper og nakne damer i speilet kan man få på hvilket som helst hotell i hele verden. Juice og kaffe like så. Jeg leste at hun ble kvalm av sjokoladen og jeg venter bare på et innlegg hvor hun klager på hvor vanskelig det er med høye heler på de lokale gatestenene (veldig vanskelig, velg andre sko).

Men jeg tar gjerne turen igjen, men personlig ville jeg ventet til The Eriksens har reist hjem😉

Endret av Ispahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emmy_H
9 minutter siden, Ultiva skrev:

Bedriftens fotograf og styreleder LKE tråkker i salaten rett som det er, flere ganger bare det siste døgnet. Ikke bare er de nyeste reklamebildene på IG-kanalen hans umerket, men til det virkelig usmakelige:

https://imgur.com/a/JVOxXGL

Overdådig luksusfrokost på luksushotell i Genéve - stilfullt akkompagnert av avisens overskrift om at dusinvis av migranter som drømte om å nå Europa ble massakrert i et flyangrep.

Like stilfullt som å skjelle ut en leser og kalle henne psykobitch og møkkakjerring på bedriftens offisielle SoMe-kanal, LKE:

https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/

Jeg dauer..avis med så mye tragedier på forsiden og teksten er noe om «utsikt» og 😍. Det sier sitt om EQ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Henger ikke med her lengere, innlegg slettes over en lav sko, ingen ryddemelding, og innlegg som blir hengende i løse lufta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggere er generelt ganske elendige til å markedsføre reiser. Årsaken ligger i at de ser ut til å misforstå hva som skal selges. Det man som leser får se er bilde på bilde av bloggeren i sexy positurer, måltider og kaffekopper, og noen kyssebilder hvis de har med kjæreste. Hva med bilder av reisemålet? Skal det ikke markedsføres? Ingen tips om hva som er lurt/ikke lurt? Kultur? Prisnivå? Klima? Eriksens er ikke alene om å markedsføre seg selv og ikke produktet de får betalt for å selge. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...