Gå til innhold

Barn med adferdsvansker - splittet fra "Har du hørt om noen absurde krav...."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Det er din egen feil at ungen din slår. Du kan ikke klandre resten av verden fordi du feiler som forelder. Unger lærer av foreldre, så kanskje vurdere å skjule sinnet ditt litt bedre om du sliter med voldelige barn.

Anonymkode: 9b514...f09

Så hva har barna som mobber lært av sine foreldre? 

Jeg skal love deg at mobbing kan sette livslange spor.

Anonymkode: c8f7a...d71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Thyra skrev:

Er du seriøs? Om dine barn mobber et annet barn så mye at det barnet ikke ser noen annen utvei enn å slå, så er det noe i barnets hjemmesituasjon som får barnet til å slå?!? Med dine holdninger ville jeg ihvertfall kunne mistenke at det er noe i hjemnesituasjonen som eventuelt fikk dine barn til å mobbe. 

Ikke jeg som blander inn mobbing. Jeg snakker utelukkende om vold.

Om noen er voldelig med mine barn så vil jeg kreve strakstiltak. Man gjør gjerne det når ungene dine er utsatt for fare.

Anonymkode: 9b514...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke jeg som blander inn mobbing. Jeg snakker utelukkende om vold.

Om noen er voldelig med mine barn så vil jeg kreve strakstiltak. Man gjør gjerne det når ungene dine er utsatt for fare.

Anonymkode: 9b514...f09

Men du ville ikke satt inn straktstiltak om dine barn ble mobbet? 

Anonymkode: c8f7a...d71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at mobbingen ikke skal taes tak i. Jeg sier at å stoppe voksen er prioritert siden det kan skape skutt skade. Det ene utelukker ikke det andre, men mobbing er ikke akutt farlig. Å bli kalt Dust en gang dreper deg ikke, men å bli slått en gang Kan det.

Anonymkode: 9b514...f09

Mobbing kan drepe. Barn har tatt selvmord som følge av mobbibg, andre har blitt ødelagt for livet. 

Å bli kalt dust en gang er ikke mobbing. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er din egen feil at ungen din slår. Du kan ikke klandre resten av verden fordi du feiler som forelder. Unger lærer av foreldre, så kanskje vurdere å skjule sinnet ditt litt bedre om du sliter med voldelige barn.

Anonymkode: 9b514...f09

Du kan garantere at dine barn aldr vilke ha slått samme hvor mye de ble plaget? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hva har barna som mobber lært av sine foreldre? 

Jeg skal love deg at mobbing kan sette livslange spor.

Anonymkode: c8f7a...d71

Har jeg aldri argumentert mot. Jeg sier vold er akutt og det er ikke mobbing (selv om det selvfølgelig skal stoppes). Vold dreper og kan drepe selv om det bare skjer en gang. Å bli kalt Dust en gang derimot skader de ikke for livet eller dreper deg.

Er så drittlei den stakkarsliggjøringen av diagnoseunger. Utsetter de andre unger for vold så må de akutt  stoppes, eller så får de flyttes til egne skoler så de kan denge på hverandre.

Anonymkode: 9b514...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du ville ikke satt inn straktstiltak om dine barn ble mobbet? 

Anonymkode: c8f7a...d71

Hadde absolutt krevd tiltak, men vold er akutt. Ungen kan dø eller bli alvorlig skadet av ett slag. Derfor er vold uakseptabelt.

Det ene utelukker ikke det andre, men det akutte må prioriteres.

Anonymkode: 9b514...f09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Utsetter de andre unger for vold så må de akutt  stoppes, eller så får de flyttes til egne skoler så de kan denge på hverandre.

Anonymkode: 9b514...f09

Helt enig. Og den mest effektive måten å gjøre det på er å finne årsaken til at barnet slår. Fjerner man årsaken, så fjerner man også slåingen. Hvis årsaken er mobbing, så vil fjerning av mobbingen fjerne slåingen. Fokuset på mobbingen er da den mest effektive måten å stoppe slåingen på.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor dette er vanskelig for deg å forstå?

Anonymkode: c8f7a...d71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som blander inn mobbing. Jeg snakker utelukkende om vold.

Om noen er voldelig med mine barn så vil jeg kreve strakstiltak. Man gjør gjerne det når ungene dine er utsatt for fare.

Anonymkode: 9b514...f09

Og hva ville du ha gjort om du fikk vite at barna dine hadde blitt systematisk mobbet over lang tid? 

Jeg ville ihvertfall ha reagert sterkere på det enn om ungen ved et tilfelle kom hjem med en blåveis. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra skrev:

Du kan garantere at dine barn aldr vilke ha slått samme hvor mye de ble plaget? 

Ja. Fordi mine unger hadde fortalt meg at de ble plaget så det hadde aldri gått så langt. 

Anonymkode: 9b514...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldri argumentert mot. Jeg sier vold er akutt og det er ikke mobbing (selv om det selvfølgelig skal stoppes). Vold dreper og kan drepe selv om det bare skjer en gang. Å bli kalt Dust en gang derimot skader de ikke for livet eller dreper deg.

Er så drittlei den stakkarsliggjøringen av diagnoseunger. Utsetter de andre unger for vold så må de akutt  stoppes, eller så får de flyttes til egne skoler så de kan denge på hverandre.

Anonymkode: 9b514...f09

"Denge på hverandre"?!? Er ikke vold like farlig om det er barn med adferdsvansker som blir slått? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Og den mest effektive måten å gjøre det på er å finne årsaken til at barnet slår. Fjerner man årsaken, så fjerner man også slåingen. Hvis årsaken er mobbing, så vil fjerning av mobbingen fjerne slåingen. Fokuset på mobbingen er da den mest effektive måten å stoppe slåingen på.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor dette er vanskelig for deg å forstå?

Anonymkode: c8f7a...d71

Årsaken må selvsagt finnes, men først så må volden stoppes en gang for alle. Deretter så kan man finne årsaken til at det skjer så det ikke skjer igjen. 

Anonymkode: 9b514...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne sikusjonen har tatt en merkelig vending. Både mobbing OG vold regnes som akuttsituadjoner i skole, og det SKAL settes inn tiltak umiddelbart! Dette er lovpålagt. 

Dersom et barn slår som følge av mobbing, vil mange av tiltakene dekke begge behov 

Hilsen lærer som har hatt flere utagerende barn opp gjennom årene. Noen av dem som følger av traumer (mobbing eller annet) fra andre skoler. 

 

Anonymkode: 60a7b...e8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Thyra skrev:

"Denge på hverandre"?!? Er ikke vold like farlig om det er barn med adferdsvansker som blir slått? 

De kan jo ikke noe for det stakkars. 

Da går det iallefall ikke utover barn som kan ta ansvar for egne handlinger. 

Anonymkode: 9b514...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Fordi mine unger hadde fortalt meg at de ble plaget så det hadde aldri gått så langt. 

Anonymkode: 9b514...f09

Hva om du gjentatte ganger hadde tatt det opp med skolen, men mobbingen bare fortsatte? Hva om du føkte at du ikke ble tatt på alvor? Hva om foreldrene til ungene som mobbet ditt barn bagatelliserte mobbingen? Hva om ditt barn til slutt mistet besinnelsen og klappet til en av mobberne? Var det da ditt barn som var hovedproblemet? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De kan jo ikke noe for det stakkars. 

Da går det iallefall ikke utover barn som kan ta ansvar for egne handlinger. 

Anonymkode: 9b514...f09

Nei, for å mobbe andre barn til de tilter er å "ta ansvar for egne handlinger"? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Thyra skrev:

Og hva ville du ha gjort om du fikk vite at barna dine hadde blitt systematisk mobbet over lang tid? 

Jeg ville ihvertfall ha reagert sterkere på det enn om ungen ved et tilfelle kom hjem med en blåveis. 

 

Ikke jeg. Får du en blåveis indikerer akutt fare. Mobbing er ikke akutt  selv om det er psykiskvondt. Det tar en stund før du blir skadet så det er ikke like akutt som fysisk vold.

Ingen tar skade av å bli kalt Dust en gang, men som du selv sier, ett slag gir deg blåmerke.

Anonymkode: 9b514...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Årsaken må selvsagt finnes, men først så må volden stoppes en gang for alle. Deretter så kan man finne årsaken til at det skjer så det ikke skjer igjen. 

Anonymkode: 9b514...f09

Det er jo gjennom å finne årsaken og gjøre noe med den at man får stoppet volden en gang for alle. :murvegg:

Anonymkode: c8f7a...d71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyra skrev:

Hva om du gjentatte ganger hadde tatt det opp med skolen, men mobbingen bare fortsatte? Hva om du føkte at du ikke ble tatt på alvor? Hva om foreldrene til ungene som mobbet ditt barn bagatelliserte mobbingen? Hva om ditt barn til slutt mistet besinnelsen og klappet til en av mobberne? Var det da ditt barn som var hovedproblemet? 

Det der er bare spekulasjoner siden det aldri ville skjedd. 

Hva om ditt barn slo hodet i en stein når hun datt etter hun ble slått? Tenk om hun fikk hjerneskade. Var det da ditt barn sin feil som kalte ett annet barn en Dust?

Det er snakk om prioritering.

Anonymkode: 9b514...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo gjennom å finne årsaken og gjøre noe med den at man får stoppet volden en gang for alle. :murvegg:

Anonymkode: c8f7a...d71

Vold må stoppes på ett sekund, å finne årsak tar litt lenger tid. Det skjønner du å. 

Anonymkode: 9b514...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...