Gå til innhold

Barn med adferdsvansker - splittet fra "Har du hørt om noen absurde krav...."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var at du påstår at fysisk vold (uansett form og situasjon) er såpass alvorlig, fordi det kan føre til død.

Og du ville satt himmel og jord i bevegelse dersom barnet ditt kom hjem med et blåmerke, selv om barnet ditt hadde yppet til det selv. Den gullungen din kan liksom gjøre som den vil bare den ikke slår, mens offeret for mobbingen hans blir syndebukken om siste utvei er å bli fysisk. For stakkars gullungen din, som får et blåmerke som han kan dø av 🙄 

Da kan du jo ikke tillate at barna dine driver med noen form for sport heller, der de får blåmerker omtrent på hver eneste trening.

Anonymkode: a47bd...f2a

Gullungen min slår i allefall ikke i hjel andre barn eller forpester hele skoledagen og barndommen til medelevene som den voldelige drittungen din gjør. 

Og igjen å sammenligne vold med uhell viser bare at du er tom for argumenter. Prøv heller å oppdra ungen din til å være snill mot andre du.

Anonymkode: 9b514...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg gidder ikke gjenta meg selv. Scroll tilbake.

Anonymkode: 9b514...f09

Jeg har lest alle svarene dine. «Vold er akutt, ingenting er så viktig som å stoppe det. Det spiller ingen rolle hvorfor barnet slår. Barnet kan dø av kun et slag.» Men mobbing er ikke akutt påstår du, så å stoppe mobbingen for å få slutt på volden er ikke veien du vil gå. Det er mobbeofferet sin feil uansett hvis han tyr til å bli fysisk som sisten utvei, når ingenting av tidligere prøvde virkemidler fungerer.

Det du ikke forstår er at ukesvis og månedsvis med mobbing (for det er da det kalles mobbing, når det er over tid. Det å kalle noen drittsekk en gang som du skrev tidligere er ikke mobbing) er mer skadelig for et barn, enn om mobberen får seg en på trynet i retur. Det er faktisk langt høyere tall der barn driver med selvskading og også begår selvmord pga mobbing, enn barn som dør pga en enkelt provosert voldshandling i skolegården. 

Som jeg har skrevet tidligere, er det uprovosert vold, så er jeg enig med deg. Men er det provosert, så er det trangsynt å påstå at det kun er den som slår som har all skyld, og at det er viktigere å stoppe volden enn å finne ut hva som forårsaker den slik at den stoppes igjennom tiltakene. 

Anonymkode: a47bd...f2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gullungen min slår i allefall ikke i hjel andre barn eller forpester hele skoledagen og barndommen til medelevene som den voldelige drittungen din gjør. 

Og igjen å sammenligne vold med uhell viser bare at du er tom for argumenter. Prøv heller å oppdra ungen din til å være snill mot andre du.

Anonymkode: 9b514...f09

I alle dager.. det var da voldsomt til aggressivitet.

Anonymkode: a47bd...f2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest alle svarene dine. «Vold er akutt, ingenting er så viktig som å stoppe det. Det spiller ingen rolle hvorfor barnet slår. Barnet kan dø av kun et slag.» Men mobbing er ikke akutt påstår du, så å stoppe mobbingen for å få slutt på volden er ikke veien du vil gå. Det er mobbeofferet sin feil uansett hvis han tyr til å bli fysisk som sisten utvei, når ingenting av tidligere prøvde virkemidler fungerer.

Det du ikke forstår er at ukesvis og månedsvis med mobbing (for det er da det kalles mobbing, når det er over tid. Det å kalle noen drittsekk en gang som du skrev tidligere er ikke mobbing) er mer skadelig for et barn, enn om mobberen får seg en på trynet i retur. Det er faktisk langt høyere tall der barn driver med selvskading og også begår selvmord pga mobbing, enn barn som dør pga en enkelt provosert voldshandling i skolegården. 

Som jeg har skrevet tidligere, er det uprovosert vold, så er jeg enig med deg. Men er det provosert, så er det trangsynt å påstå at det kun er den som slår som har all skyld, og at det er viktigere å stoppe volden enn å finne ut hva som forårsaker den slik at den stoppes igjennom tiltakene. 

Anonymkode: a47bd...f2a

Den som slår har all skyld for volden. Ingen holder armen og beveger den for han,  det gjør han helt selv. Det går fint for de fleste å være både sint og frustrert uten å slå. 

Mobbing og vold er begge skadelig, men vold er akutt. Det trengs bare ett slag for å gjøre ubotelig skade. 

Anonymkode: 9b514...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gullungen min slår i allefall ikke i hjel andre barn eller forpester hele skoledagen og barndommen til medelevene som den voldelige drittungen din gjør. 

Og igjen å sammenligne vold med uhell viser bare at du er tom for argumenter. Prøv heller å oppdra ungen din til å være snill mot andre du.

Anonymkode: 9b514...f09

De siste 20 årene er det ett barn som har omkommet i Norge pga vold utført av et annet barn. Dette skjedde da mellom familiemedlemer. På disse årene er det langt flere barn som er blitt drept av voksne. I tillegg er det langt flere barn som har tatt sitt eget liv etter å ha blitt mobbet. Tror du skal legge bort den angsten din for at barn skal dø av å 'få seg en på kjefen' etter å ha vært ufin mot et annet barn.
Det er trist at du opplevde vold som barn og har utviklet angst. Du virker svært fastlåst i dine tankemønstre og det fremstår som du mangler evne til å sette deg inn i hvilke utfordringer det er å være barn med en diagnose eller forelder til dette barnet. Det kan være lurt å få bearbeidet disse traumene fra din egen barndom, slik at du kan evne å se at "diagnoseungene" også tilhører et fellesskap og også har rett på en like trygg oppvekst som dine egne barn. Konsekvensen ved å forfølge dem eller sette dem bort, vil bare skape enda mer frustrerte voksne mennesker som ikke har lært det har behov for av sosiale  spilleregler. Jeg vet at jeg nå er litt ufin, men tenker det er greit siden du allerede har satt standarden for lenge siden. 

Anonymkode: bc259...496

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som slår har all skyld for volden. Ingen holder armen og beveger den for han,  det gjør han helt selv. Det går fint for de fleste å være både sint og frustrert uten å slå. 

Mobbing og vold er begge skadelig, men vold er akutt. Det trengs bare ett slag for å gjøre ubotelig skade. 

Anonymkode: 9b514...f09

Og du lokker øya, og kommenterer med de samme orda du har brukt hele veien.. 🙄

Anonymkode: a47bd...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja visst. Men ikke like akutt.

Anonymkode: 9b514...f09

Å få et smekk er som regel ikke akutt. Det skal svært mye til å dø av det; da må man i utgangspunktet ha en forferdelig skral fysisk helse. 

Jeg forsvarer ikke vold, jeg er 100 % imot og mener også at det skal stoppes snarere enn svint- men mobbing også. Ingen av delene bør finne sted, og det må være prioritert å dermed slokke brannen (altså fjerne mobbing for å unngå vold).

Vold burde ikke skje. Mobbing må heller aldri skje. Nulltoleranse for begge deler- dermed må kartlegging av hvorfor dette oppstår og hvordan man kan forhindre det være øverste prioritet. 

Hvis du har traumer etter fysisk vold så vil jeg bare sende deg en klem og masse gode tanker. Håper du får god hjelp til å bearbeide. ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gullungen min slår i allefall ikke i hjel andre barn eller forpester hele skoledagen og barndommen til medelevene som den voldelige drittungen din gjør. 

Og igjen å sammenligne vold med uhell viser bare at du er tom for argumenter. Prøv heller å oppdra ungen din til å være snill mot andre du.

Anonymkode: 9b514...f09

Mener du her å si, at man ikke kan forpeste skoledagen til noen med mobbing? Det er kun vold fra medelever som kan ødelegge en oppvekst?

Du viser absolutt ingen forståelse for mekanismene som inntrer ved langvarig mobbing, ei heller forståelse for at unger faktisk ikke er ferdig oppdratt og ikke har utviklet god nok evne til selvregulering. Du har hengt deg fullstendig opp i 'voldelige diagnoseunger', og ser ikke engang ut for å forstå at helt vanlige veloppdragne unger kan ty til vold som følge av  omfattende mobbing. 

For jo, helt vanlige veloppdragne unger (dine inkludert, tro det eller ei), kan etter måneder og år med utfrysing, forsvunne votter, skjellsord hvisket i øret og annen faenskap tilte. Om det ikke blir oppdaget og håndtert. Du ser ikke ut for å ta innover deg, at ikke alle unger forteller hva som foregår - hverken til lærer eller foreldre. Lærere har ikke øyne i nakken, og selv om de får med seg mye, er enkelte unger så utspekulerte i sin mobbing at de aldri blir tatt. Ikke kan lærere trylle heller, og om foreldrene til mobberen er av de som nekter å tro at deres barn har gjort noe galt, så får man ikke bukt med mobbingen. Resultatet blir da at mobbeofferet blir gående måned inn og år ut med daglige stikk, bemerkninger, utfrysing og terging. Jeg forstår veldig godt at ungen til slutt, i ren desperasjon, slår. Fordi de voksne har sviktet.

Noen har dårligere regulering enn andre, noen er snarsinte og fyker til værs. Uavhengig av diagnose. Når andre unger bruker det til underholdning, ved å terge og trykke på knapper til den andre eksploderer, er det (sorry, finner ikke norsk begrep) incriminating. Altså å få en annen i trøbbel ved å legge til rette for det. Det er faktisk ulovlig. Jada jada, 'vold er uakseptabelt', men når begge parter har hatt uakseptabel atferd, skal ikke bare den ene straffes!

Anonymkode: c0d9f...62b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...