Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

Gjest Brielle
5 minutter siden, Snabeldyr skrev:

Vil betegne det som rimelig tankeløst av KG brukere som ikke kjenner fakta i saken, å uttale seg etter eget forgodbefinnende. Mange har nok fulgt saken i media, men man skal være bra naiv dersom man tror at hva man leser der er noe man kan danne seg et fullverdig bilde av saken, for så å skrive om dette her...

Dette er en tragedie for dem som er rammet, uavhengig av tomsete teorier som ukritisk deles her, dere kan spare dere spekulasjoner uten substans synes jeg - det viser bare hvor ukritiske noen av dere er og hvor hjernedødt dem det gjelder tenker.

Kunne ikke ha vært mer enig, det er alt for mye spekulering basert på fri fantasi og minimalt med informasjon. Dette er en alvorlig sak som rammer de aller nærmeste svært hardt, og enkelte ting egner seg rett og slett ikke på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Brielle skrev:

Kunne ikke ha vært mer enig, det er alt for mye spekulering basert på fri fantasi og minimalt med informasjon. Dette er en alvorlig sak som rammer de aller nærmeste svært hardt, og enkelte ting egner seg rett og slett ikke på trykk.

Ta deg en tur rundt i andre forum og søk på andre sider, og så kan du legge igjen den beskjeden der! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
46 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ta deg en tur rundt i andre forum og søk på andre sider, og så kan du legge igjen den beskjeden der! 

Og hva mener du med dette...? Ja, jeg synes det er for mye spekulasjoner, og at det blir skrevet en del ting som ikke burde bli skrevet. Både her og veldig mange andre steder. Er det galt? Her blir det heldigvis raskt moderert vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brielle skrev:

Og hva mener du med dette...? Ja, jeg synes det er for mye spekulasjoner, og at det blir skrevet en del ting som ikke burde bli skrevet. Både her og veldig mange andre steder. Er det galt? Her blir det heldigvis raskt moderert vekk.

Det er en sak som opptar mange. En må få diskutere den. Ville jo vært merkelig om ingen viste at de var engasjerte. En annen ting er at det er viktig i det henseendet at alle blir oppmerksomme på den. Å skrive om saken på fks et forum kan faktisk få noen til å tenke etter og huske ting. Er enig i at hets og for drøye spekulasjoner er en uting. Jeg syns bare at Kg har vært veldig ryddige her, og det drøyeste blir moderert bort. Syns kritikken bør rettes mot andre arenaer her altså! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er en sak som opptar mange. En må få diskutere den. Ville jo vært merkelig om ingen viste at de var engasjerte. En annen ting er at det er viktig i det henseendet at alle blir oppmerksomme på den. Å skrive om saken på fks et forum kan faktisk få noen til å tenke etter og huske ting. Er enig i at hets og for drøye spekulasjoner er en uting. Jeg syns bare at Kg har vært veldig ryddige her, og det drøyeste blir moderert bort. Syns kritikken bør rettes mot andre arenaer her altså! 

Nå tror jeg du svarer feil person? Hvor har jeg skrevet at man ikke får diskutere saken?  Eller engasjere seg? 

Jeg svarte bare en annen, og var enig i at det innimellom er for mye spekulasjoner, og at enkelte ting ikke egner seg på trykk. Men jeg nevnte faktisk ikke KG engang, jeg tenker generelt (ikke bare på KG, men overalt). Og jeg mener selvfølgelig de som skriver hetsende og drøye ting, de som etterhvert blir moderert bort, det er jo de som må tenke seg om. Uavhengig av hvor de skriver. Jeg har meldt fra om flere slike kommentarer selv. 

Du må lese hva jeg svarer på, og hva jeg skriver. Jeg har selv opprettet et emne under ris og ros for noen dager siden, hvor jeg skryter av moderator-teamet og synes de gjør en flott jobb i denne tråden. Kritiserer da ikke KG, hvis det var det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Ta deg en tur rundt i andre forum og søk på andre sider, og så kan du legge igjen den beskjeden der! 

Skrives mye tankeløst i mange forum, det er irrelevant å sammenligne det, jeg prøver å få frem at mennesker burde tenke seg litt mer om før de setter seg ved tastaturet og det er også relevant her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så merkelig at familien ikke på noe tidspunkt har mottatt noen bekreftelser som viser at hun er i live, og i «god behold». 

Kan ikke skjønne at «seriøse» kidnappere tror de har noe som helst håp om å få utbetalt løsepenger uten slik dokumentasjon.

Man hevder at det står proffe folk bak, men enkelte elementer henger overhodet ikke på greip. 

Ingen tegn til liv på 3 måneder lover ikke godt for lykkelig slutt, men håper jeg tar feil 😢

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2019 at 11:55 PM, FrodeF said:

Du skjønner ikke noe. 

Personen du siterer mener at krytpovaluta i seg selv er svindel. Tenk litt på det. 

Resten av innlegget er rent vrøvl. 

Men krypto er jo ikke svindel, men en mulighet til å lagre opparbeidede verdier.
Ja, du kan si at tall ikke har noen verdi, men det samme kan man si om Fiat pengesedler (FIAT er ikke bilfabrikanten i dette tilfellet).
Om penger devalueres av myndighetene eller folk mister trua av andre grunner så blir de til slutt verdiløse.
Det folk ser av fordel med Bitcoin foruten spekulasjons-verktøy er at penger kan håndteres uten at staten kan gripe inn, annet enn med lover og regler - som ikke nødvendigvis plager alle brukerne....

Og det er nettopp det problemet makta/eliten/banksters har med Bitcoin, at de mister kontrollen over sitt maktverktøy pengesystemet. Sånt liker makta dårlig og gjør alt for å snakke ned Bitcoin, og forsøker hele tiden å late som bare kriminelle har behov for dette.
(for de sier aldri rett ut selv at de største kriminelle er bankmakt og karteller, som gjemmer enorme pengeverdier i skatteparadiser og finansierer krigsoperasjoner - helst fra begge sider samtidig osv).

 

Endret av slask
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, slask said:

Men krypto er jo ikke svindel, men en mulighet til å lagre opparbeidede verdier.
Ja, du kan si at tall ikke har noen verdi, men det samme kan man si om Fiat pengesedler (FIAT er ikke bilfabrikanten i dette tilfellet).
Om penger devalueres av myndighetene eller folk mister trua av andre grunner så blir de til slutt verdiløse.
Det folk ser av fordel med Bitcoin foruten spekulasjons-verktøy er at penger kan håndteres uten at staten kan gripe inn, annet enn med lover og regler - som ikke nødvendigvis plager alle brukerne....

Og det er nettopp det problemet makta/eliten/banksters har med Bitcoin, at de mister kontrollen over sitt maktverktøy pengesystemet. Sånt liker makta dårlig og gjør alt for å snakke ned Bitcoin, og forsøker hele tiden å late som bare kriminelle har behov for dette.
(for de sier aldri rett ut selv at de største kriminelle er bankmakt og karteller, som gjemmer enorme pengeverdier i skatteparadiser og finansierer krigsoperasjoner - helst fra begge sider samtidig osv).

 

Hvorfor vil du ha dette til å bli en diskusjon om kryptovalutaer?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kitcat skrev:

Det er så merkelig at familien ikke på noe tidspunkt har mottatt noen bekreftelser som viser at hun er i live, og i «god behold». 

Kan ikke skjønne at «seriøse» kidnappere tror de har noe som helst håp om å få utbetalt løsepenger uten slik dokumentasjon.

Man hevder at det står proffe folk bak, men enkelte elementer henger overhodet ikke på greip. 

Ingen tegn til liv på 3 måneder lover ikke godt for lykkelig slutt, men håper jeg tar feil 😢

 

Kanskje kidnapperne fikk kalde føtter? De kan ha hatt en god plan, men har innsett at den ikke vil føre frem. Hva gjør de da med personen ( død eller levende)?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, T-Rex said:

Hvorfor vil du ha dette til å bli en diskusjon om kryptovalutaer?

Det er ikke jeg som vil det. Det er en del av denne saken og jeg bare svarer på feiloppfatninger som enkelte her kommer med.
Jeg liker ikke å bare si "jo, det er det" uten mer begrunnelse, så da blir det litt flere setninger.
Selv Dagsnytt 18 dro inn en krypto-ekspert(?) i studio som forklarte rundt denne Monero og krypto generelt. Da er det ikke rart at det blir en del av debatten også vel?
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, slask said:

Det er ikke jeg som vil det. Det er en del av denne saken og jeg bare svarer på feiloppfatninger som enkelte her kommer med.
Jeg liker ikke å bare si "jo, det er det" uten mer begrunnelse, så da blir det litt flere setninger.
Selv Dagsnytt 18 dro inn en krypto-ekspert(?) i studio som forklarte rundt denne Monero og krypto generelt. Da er det ikke rart at det blir en del av debatten også vel?
 

Litt skeptisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For alt vi vet kan det være at TH hadde disse 86 millionene i Monero, og at kidnapperne visste om dette i planleggingen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Diamant skrev:

Påminnelse: Åsted Norge har spesialsending om forsvinningssaken i kveld kl.21.40 på TV2.

Jeg finner ikke noe om dette på nett eller tv. Er du sikker? :klo: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg finner ikke noe om dette på nett eller tv. Er du sikker? :klo: 

Jeg finner heller ingenting på TV, men jeg er ganske sikker ja. De har annonsert det på Instagram :)

Edit: Ser du har fått svar allerede :)

Endret av Diamant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsted Norge-sendingen hadde egentlig lite nytt å melde. Håpet er at det kom inn noen brukandes tips. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...