Jump to content
ops2

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen

Recommended Posts

Justlooking
12 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Det vet jeg ikke, det vet heller ikke du, om det var en dag etter eller 4 uker etter eller ti uker etter. Ingen vet dette foruten politiet selv, og de kommer heller aldri gå ut med akkurat dette før de har løst saken. Hva i alle dager er vanskelig med å forstå det? Så vidt jeg vet har de kommunisert med politiet en stund etterpå, men ikke på hvilken måte! 

Har politiet kommunisert med kidnapperne?

Fortsetter under...

SoWhat?
14 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Det vet jeg ikke, det vet heller ikke du, om det var en dag etter eller 4 uker etter eller ti uker etter. Ingen vet dette foruten politiet selv, og de kommer heller aldri gå ut med akkurat dette før de har løst saken. Hva i alle dager er vanskelig med å forstå det? Så vidt jeg vet har de kommunisert med politiet en stund etterpå, men ikke på hvilken måte! 

Eh.. nei, jeg har vel ikke skrevet at jeg eller andre vet noe. Jeg skriver bare hva jeg reagerer på og hvorfor etter hva vi vet så langt. 

Duftavsommerregn
2 minutter siden, Justlooking skrev:

Har politiet kommunisert med kidnapperne?

Ja en gang! Ifølge de selv, men det var på en måte de ikke ville beskrive, men kom tydelig frem at det ikke var over nettet for å si det slik, uten at jeg vet det sikkert. De forteller null og nada om det, og det forstår jeg godt.

Edited by Duftavsommerregn

Sheila-S

Det er et moment som ikke blir snakket om her.

Å kidnappe en voksen dame ut av et hus midt på lyse dagen, er ikke bare, bare. Det er så mye som kunne gått skeis her for kidnapperne. En nabo kunne gått forbi, osv

Hva vet vi?:

Naboen var på hytta på fjellet denne dagen. 

Ektemann var på jobb. 

Ytterdøra ulåst.

Imformasjon om hvordan huset ser ut innvendig. Dette er et hus som paret har bygd for mange år siden, aldri lagt ut husbilder på finn eller lignende  

Noen må ha visst om rutiner som damen har og hennes mann.

MEN hvem kan vite om alt dette?

SoWhat?
6 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ja en gang! Ifølge de selv, men det var på en måte de ikke ville beskrive, men kom tydelig frem at det ikke var over nettet for å si det slik, uten at jeg vet det sikkert. De forteller null og nada om det, og det forstår jeg godt.

Og hvor har du lest det? 

SoWhat?
Akkurat nå, Sheila-S skrev:

Å kidnappe en voksen dame ut av et hus midt på lyse dagen, er ikke bare, bare. Det er så mye som kunne gått skeis her for kidnapperne. En nabo kunne gått forbi, osv

Hva vet vi?:

Ektemann var på jobb. 

Ytterdøra ulåst.

Imformasjon om hvordan huset ser ut innvendig. Dette er et hus som paret har bygd for mange år siden, aldri lagt ut husbilder på finn eller lignende  

Nettopp. Noen må kjenne til veldig mye her. Leste at de har avhørt noen arbeidere på boligen da...som jobbet der fram til 25.Oktober så vidt jeg husker. 

Annonse

Anglofil

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

Justlooking
43 minutter siden, Sheila-S skrev:

Hva vet vi?:

Ektemann var på jobb. 

Ytterdøra ulåst.

Jeg skrev noe tilsvarende lenger opp, og at naboer lett kunne ha sett noe. En nabo var på hytta på fjellet? En nabo var i alle fall hjemme for der satt politiet i mange timer fra tidlig ettermiddag og fulgte med på huset til Hagen.

Anglofil

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (teamleder)

amit
15 hours ago, Duftavsommerregn said:

ha ha ha meg midt bak! Du kan ikke en dritt om dette, ikke noe om hvordan nettet fungerer heller, Jeg kan mye om det! Selv det mørke nettet som Thor serverne står for, kan spores av myndighetene om de setter inn rette ressurser på dette. Du fatter ikke hvordan dette fungerer som sagt. Om du tror at du er trygg på nettet, om du kødder med stater uansett beskyttelse da er du dummere en dummest.

Det heter ikke Thor, det heter Tor ("The Onion Router").

https://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(anonymity_network)

T-Rex
15 hours ago, Frøkensina said:

Med det mener jeg å konstruere en slik kidnapping med et veldig stort pengekrav og en usporbar digital kommunikasjon/kryptovaluta. Det ville jo kommet ut før eller senere og nå senere er nyhetene plastret av saken pga dens uvanlige natur.  Jeg tror (som nevnt lenger oppe) også på at overvåkningsfilmene er knyttet til saken og da må jo enda flere ha vært involvert i en falsk kidnapping. 

Jeg reagerer på at pengekravet er veldig lavt, i forhold til ektemannens formue. Det gjør at jeg tenker at det enten er amatører som står bak, eller at det er utpressere som har tenkt å forlange løsepenger i mange runder.

Det er mange tenåringer som kjenner til kryptovalutaer, så at Monero er valgt, vil ikke automatisk si at det er profesjonelle kriminelle inne i bildet.

Frukthage

En ting jeg tenker på er summen; 9 millioner euro. De fleste mennesker lokkes ubevisst av runde tall, slik at 10 millioner euro hadde vært en mer «naturlig sum» å kreve.

Min teori er da at summen kanskje utgjør et rundt tall i hjemlandet til kidnapperne, f.eks. 100 000 000 XX, og at kidnapperne er fra et land som ikke har euro som (eneste) valuta.

T-Rex
2 hours ago, Frukthage said:

En ting jeg tenker på er summen; 9 millioner euro. De fleste mennesker lokkes ubevisst av runde tall, slik at 10 millioner euro hadde vært en mer «naturlig sum» å kreve.

Min teori er da at summen kanskje utgjør et rundt tall i hjemlandet til kidnapperne, f.eks. 100 000 000 XX, og at kidnapperne er fra et land som ikke har euro som (eneste) valuta.

Jeg tenker mer i retning av at 9 høres mye mindre ut enn 10, som er grunnen til at ting koster 39.90 etc. Noe som igjen peker mot kalkulerte gjerningspersoner.

Edited by T-Rex

Annonse

Meadow
2 timer siden, Frukthage skrev:

Var det ikke 100 000 monero, et ganske rundt tall? 

fusetufs
2 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg reagerer på at pengekravet er veldig lavt, i forhold til ektemannens formue. Det gjør at jeg tenker at det enten er amatører som står bak, eller at det er utpressere som har tenkt å forlange løsepenger i mange runder.

Det er mange tenåringer som kjenner til kryptovalutaer, så at Monero er valgt, vil ikke automatisk si at det er profesjonelle kriminelle inne i bildet.

86 millioner lavt? lol

T-Rex
1 minutt siden, fusetufs said:

86 millioner lavt? lol

I forhold til 1.7 milliarder er 86 millioner lite. Ca en tjuendedel. Profesjonelle, som gikk for en engangssum, ville forlangt mer. Tror jeg.

Rotehodet
1 time siden, fusetufs skrev:

86 millioner lavt? lol

Reagerte også på det. Mine tanker er heller at det kan være en sum han muligens har tilgjengelig på konto uten å måtte omsette noe for å betale kidnapperne. 

Selv om han har milliarder i formue så betyr ikke det at han har milliarder på konto.. I tilfelle noen ikke skjønner seg på sånt. 

Edited by Rotehodet

eeyoree

Hvordan vet polititet at hun ble angrepet på badet? Har de sagt noe konkret om dette? 

mikrobe
11 minutter siden, eeyoree skrev:

Hvordan vet polititet at hun ble angrepet på badet? Har de sagt noe konkret om dette? 

Jeg mener det ble referert til som "rotete". Altså at det fremstod på en måte som ikke var vanlig. F.eks om noen har forsøkt å rydde opp i et eventuelt rot, vil ting fort bli plassert på steder det ikke står til vanlig. 

solmåneogstjerner
21 timer siden, Regn skrev:

Håper hun lever og kan reddes. Fatter ikke hvorfor politiet oppmodet dem til å ikke betale. Dersom det kunne fått hende trygt hjem?...

21 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Fordi man ikke hadde hatt noen som helst garanti for at de løslater vedkommende når man betaler i en krypto valuta som er ekstremt vanskelig å spore? Du betaler pengene, så kommer nye krav helt garantert,uten noen garanti for at hun løslates.

Og en ting til, som egentlig er viktigere: om kriminelle ser at det fungerer å drive med utpressing så vil vi få mange flere lignende saker i fremtiden!

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...