Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Det kan være at "telefonmannen" holdt utkikk fra et annet sted, iom at han ikke snudde, men gikk videre. Kanskje Hagen oftest var på jobb ved 07.30-tiden? Men ikke alle dager... 

Jeg er litt overasket over denne telefonmannen.

Altså, vi har en fyr som går over en strekning og snakker i telefon på ett kjent tidspunkt, og vi har en kidnappingsak. Det er den typen sak det bør være enkelt rettskjennelse på informasjon fra operatørene.  

Jeg kan ikke skjønne at man ikke vet hvem denne fyren er, alternativt at han er involvert (med andre ord, han snakket ikke i telefonen, den var avslått eller en dummy )- og i det siste tilfellet ett utgangspunkt til å finne ut hvor han har gått videre. I og med at han ikke har visst om dette kameraet, hvor mange andre har han glemt?

(Hele forbi-gåingen skurrer som overvåking av arbeidsplassen. Virker helt tullete for meg. I alle fall på den operative dagen. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Druid said:

Jeg er litt overasket over denne telefonmannen.

Altså, vi har en fyr som går over en strekning og snakker i telefon på ett kjent tidspunkt, og vi har en kidnappingsak. Det er den typen sak det bør være enkelt rettskjennelse på informasjon fra operatørene.  

Jeg kan ikke skjønne at man ikke vet hvem denne fyren er, alternativt at han er involvert (med andre ord, han snakket ikke i telefonen, den var avslått eller en dummy )- og i det siste tilfellet ett utgangspunkt til å finne ut hvor han har gått videre. I og med at han ikke har visst om dette kameraet, hvor mange andre har han glemt?

(Hele forbi-gåingen skurrer som overvåking av arbeidsplassen. Virker helt tullete for meg. I alle fall på den operative dagen. )

Det kan vel dreie seg om en walkie talkie (jeg har ikke sett videoen)?

Kanskje kameratettheten på Fjellhamar ikke er særlig stor. Da er det ikke så mye å hente der.

Endret av T-Rex
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TrekStar skrev:

Jeg har tidligere sagt at det kan være Øst-Europeisk mafia eller lignende. Kanskje også albaner-mafiaen i Sverige. Den "luemannen" går på en bestemt måte, lignende slik jeg har sett mange Øst-Europeere gå på. Fyren går veldig selvsikker og svinger med armene. Han gynger litt maskulint med kroppen, der han beveger seg forover. Da jeg har hatt en del omgang med Øst-Europeere, så er dette det minner meg om, og er en av grunnene til at jeg sier at det kan være utenlandsk mafia.

Men det var en dårlig jobb av politiet å tie slik dem gjorde i starten. Nå som dem er "desperat", så får befolkningen vite om kidnappingen. Litt for sent onkel blå. Håper det blir oppvask av dette, da politiet og dem som avgjorde å holde dette hemmelig, kan ha satt livet til den kidnappede i fare, eller værre. Det var en dårlig vurdering fra politiets side. Uklokt. Som sagt, håper den avgjørelsen får følger i ettertid. I mellomtiden, så får folk passe på seg selv og sine, spesiellt de som er rik, og ikke bli kidnappet, da politiet vil holde dette hemmelig og risikere ens liv og velvære, ved å ikke fortelle at en kidnapping har funnet sted.

Kidnapperne skal jo ha truet med å drepe kvinnen umiddelbart dersom saken ble omtalt i media eller politiet ble varslet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Druid skrev:

Jeg er litt overasket over denne telefonmannen.

Altså, vi har en fyr som går over en strekning og snakker i telefon på ett kjent tidspunkt, og vi har en kidnappingsak. Det er den typen sak det bør være enkelt rettskjennelse på informasjon fra operatørene.  

Jeg kan ikke skjønne at man ikke vet hvem denne fyren er, alternativt at han er involvert (med andre ord, han snakket ikke i telefonen, den var avslått eller en dummy )- og i det siste tilfellet ett utgangspunkt til å finne ut hvor han har gått videre. I og med at han ikke har visst om dette kameraet, hvor mange andre har han glemt?

(Hele forbi-gåingen skurrer som overvåking av arbeidsplassen. Virker helt tullete for meg. I alle fall på den operative dagen. )

Det er ikke sikkert at han snakket i telefonen, selv om det kan se sånn ut. De har vel undersøkt saken...ang sporing. De venter vel ikke i over ti uker med det. De har vel ikke funnet det ut da.

Jeg syns ikke at det virker rart at de holder oppsikt med når han er på jobb? De må jo forsikre seg om at hun var hjemme alene..

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt forskjellig i ulike medier. Nå leste jeg at han var på jobb før 08, og hjemme etter tolv. Synd de skriver så ulikt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Topplue skrev:

Han har vel kidnappingsforsikring som de fleste rikfolk, så pengene er vel ikke noe problem. 

 Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Sh999 skrev:

Hadde ikke boligen overvåknings kamera? 

Hadde de hatt velfungerende kameraovervåkning hadde vi både visst om det er en reell kidnappingssak eller ikke, hvordan det foregikk og ikke minst når det skjedde.

Mer sannsynlig at politiet hadde sluppet video fra huset enn de uklare bildene fra næringsparke - om det var slike opptak

Endret av Fornuftens stemme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fornuftens stemme skrev:

Hadde de hatt velfungerende kameraovervåkning hadde vi både visst om det er en reell kidnappingssak eller ikke, hvordan det foregikk og ikke minst når det skjedde.

Trodde alle som var så rik, hadde overvåkings kamera ? Merkelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sh999 skrev:

Trodde alle som var så rik, hadde overvåkings kamera ? Merkelig

Vanlige mennesker utstyrt med nese, lever og føtter rike mennesker også. Etter hva jeg har lest om ekteparet så levde de ikke et utsvevende liv med høy sigarføring, tror ikke de forutså hva som skulle komme, så hvorfor skulle de ha overvåkningskamera, de fleste har ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fornuftens stemme skrev:

Flere som har det, ikke alltid jeg heller låser døren når jeg er hjemme. Intet å koke suppe på det, hva vil du frem til ved å forsøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Druid skrev:

Jeg er litt overasket over denne telefonmannen.

Altså, vi har en fyr som går over en strekning og snakker i telefon på ett kjent tidspunkt, og vi har en kidnappingsak. Det er den typen sak det bør være enkelt rettskjennelse på informasjon fra operatørene.  

Jeg kan ikke skjønne at man ikke vet hvem denne fyren er, alternativt at han er involvert (med andre ord, han snakket ikke i telefonen, den var avslått eller en dummy )- og i det siste tilfellet ett utgangspunkt til å finne ut hvor han har gått videre. I og med at han ikke har visst om dette kameraet, hvor mange andre har han glemt?

(Hele forbi-gåingen skurrer som overvåking av arbeidsplassen. Virker helt tullete for meg. I alle fall på den operative dagen. )

Nå er det voldsomt mye info å gjennomgå for politiet, er overbevist om at de har hentet inn info både om bompengepasseringer, filmer av disse, har all informasjon fra teleopperatørene m.m. Altså mye å gjennomgå, er mange mennesker i området der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Made4u skrev:

Flere som har det, ikke alltid jeg heller låser døren når jeg er hjemme. Intet å koke suppe på det, hva vil du frem til ved å forsøke?

 

10 minutter siden, Made4u skrev:

Vanlige mennesker utstyrt med nese, lever og føtter rike mennesker også. Etter hva jeg har lest om ekteparet så levde de ikke et utsvevende liv med høy sigarføring, tror ikke de forutså hva som skulle komme, så hvorfor skulle de ha overvåkningskamera, de fleste har ikke dette.

Man trenger ikke og ha et utsvevende liv med høy sigarføring for og beskytte hjemmet sitt.. hørt om føre var prinsippet? Mange har overvåkning i dag, i hvertfall hvis eiendommen er kostbar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sh999 skrev:

 

Man trenger ikke og ha et utsvevende liv med høy sigarføring for og beskytte hjemmet sitt.. hørt om føre var prinsippet? Mange har overvåkning i dag, i hvertfall hvis eiendommen er kostbar.

Noen vil velge å ha overvåkningskamera, andre vil velge å ikke ha det, slik vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lowIQmoderneGaming skrev:

https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885

Nabo sett grår suv som har kjørt av veieen og over en plen mot boligen den dagen.

 

Om denne naboen først varsler om dette nå, så er det absurd.

Naboen varslet allerede onsdag da saken ble kjent. Han bor i blokka, hvis jeg har forstått rett - og var ikke informert om forsvinningen før det kom ut i media. Han gikk til tipsmottaket som er utplassert lokalt. 

Han skulle kalles inn til gjennomlesning og signering av tipset men det har ikke skjedd. Politiet er visst ikke veldig interessert, eller så har tipset gått dem hus forbi. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kitcat skrev:

Naboen varslet allerede onsdag da saken ble kjent. Han bor i blokka, hvis jeg har forstått rett - og var ikke informert om forsvinningen før det kom ut i media. Han gikk til tipsmottaket som er utplassert lokalt. 

Han skulle kalles inn til gjennomlesning og signering av tipset men det har ikke skjedd. Politiet er visst ikke veldig interessert, eller så har tipset gått dem hus forbi. 

Ikke interessert i dét tipset?8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pipaluk skrev:

Ikke interessert i dét tipset?8

Hvis de allerede har fått det andre steder fra og har sjekket det ut.

Politiet har holdt ting hemmelig i 10 uker, det betyr ikke at de ikke har jobbet med saken.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man være 100% sikker på at hun bortført? Hvem som helst kan skrive en lapp på dårlig norsk for å villede politiet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...