Jump to content
ops2

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen

Recommended Posts

Duftavsommerregn
5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Og en ting til, som egentlig er viktigere: om kriminelle ser at det fungerer å drive med utpressing så vil vi få mange flere lignende saker i fremtiden!

Joda,men akkurat det driter nok mannen til denne kvinnen langt i. Han vil bare ha tilbake sin kone, og politiet kan ikke nekte han å betale om han vil, men det finnes ikke noe garanti for at det skjer om han betaler i en obskur valuta som er ekstremt vanskelig å spore. Kidnapperne er ikke så dumme at de går for andre metoder, for da ryker de til.

Så da gjenstår et alternativ, de setter henne fri og gir seg. For så så kanskje slippe unna med det. Eller at politiet finner ut hvor de holder henne, og da smeller det.

At de dreper henne får jeg inderlig ikke håpe skjer, noen er så kyniske.

Edited by Duftavsommerregn

Fortsetter under...

solmåneogstjerner
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Joda,men akkurat det driter nok mannen til denne kvinnen langt i. Han vil bare ha tilbake sin kone, og politiet kan ikke nekte han å betale om han vil, men det finnes ikke noe garanti for at det skjer om han betaler i en obskur valuta som er ekstremt vanskelig å spore. Kidnapperne er ikke så dumme at de går for andre metoder, for da ryker de til.

Så da gjenstår et alternativ, de setter henne fri og gir seg. For så så kanskje slippe unna med det. Eller at politiet finner ut hvor de holder henne, og da smeller det.

At de dreper henne får jeg inderlig ikke håpe skjer, noen er så kyniske.

Ja selvsagt! Men spørsmålet var hvorfor politiet anbefalte å ikke betale. Og de tenker presedens. 

Disse har vel allerede vist at de er kyniske. Og når de kommer under sterkt nok press kan de jo gjøre hva som helst. 

Håper så veldig at de finner henne like hel og får tatt disse krekene. 

Guest Regn
9 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Og en ting til, som egentlig er viktigere: om kriminelle ser at det fungerer å drive med utpressing så vil vi få mange flere lignende saker i fremtiden!

Ja, men liv er viktigst. Hun kan dø 😕 Om hun ikke er det alt.

Guest Regn

Jeg hadde ikke godtatt å bli stoppa i å betale dersom dette var min kone... Livet hennes hadde kommet først om jeg hadde de pengene.

solmåneogstjerner
Akkurat nå, Regn skrev:

Ja, men liv er viktigst. Hun kan dø 😕 Om hun ikke er det alt.

Ja, og det kan de fremtidige ofrene også. Det er slik politiet tenker når de anbefaler å ikke betale. De tenker på samfunnet, ikke nødvendigvis denne ene familien. 

For hennes familie er selvsagt hun viktigere enn andre fremtidige ukjente ofre. Men det er hun jo ikke nødvendigvis for politiet.

Duftavsommerregn
3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja selvsagt! Men spørsmålet var hvorfor politiet anbefalte å ikke betale. Og de tenker presedens. 

Ikke nødvendigvis! For det å betale kan utløse nye spor som gjør at man får tak i gjerningsmennene. I dette tilfellet virker det som om politiet ser den enorme faren dette kan utgjøre, mannen betaler og får ikke kona tilbake uansett, i en valuta som man ikke har kontroll med. Selvfølgelig vil man ikke ha en presedens der kidnapping lønner seg, men det er ekstremt lang frem til det.

Annonse

Guest Regn
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Ja, og det kan de fremtidige ofrene også. Det er slik politiet tenker når de anbefaler å ikke betale. De tenker på samfunnet, ikke nødvendigvis denne ene familien. 

For hennes familie er selvsagt hun viktigere enn andre fremtidige ukjente ofre. Men det er hun jo ikke nødvendigvis for politiet.

Nei, men da hadde jeg ikke ikke fulgt politets oppfordring dersom jeg kjente at de ikke hadde vårt beste i tankene.

mikrobe

@Regn Politiet kan ikke nekte ham å betale, så han har tydeligvis selv valgt å følge politiets råd til nå. 

Guest Regn
Akkurat nå, mikrobe skrev:

@Regn Politiet kan ikke nekte ham å betale, så han har tydeligvis selv valgt å følge politiets råd til nå. 

Sant, men er ikke det underlig rasjonelt når du har mistet livsledsageren din og vet hen kan drepes?

solmåneogstjerner
Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Ikke nødvendigvis! For det å betale kan utløse nye spor som gjør at man får tak i gjerningsmennene. I dette tilfellet virker det som om politiet ser den enorme faren dette kan utgjøre, mannen betaler og får ikke kona tilbake uansett, i en valuta som man ikke har kontroll med. Selvfølgelig vil man ikke ha en presedens der kidnapping lønner seg, men det er ekstremt lang frem til det.

Nei det er ikke langt frem til det. Slike kriminelle driver med det de ser lønner seg. 

Men er selvsagt enig i det andre.

solmåneogstjerner
1 minutt siden, Regn skrev:

Nei, men da hadde jeg ikke ikke fulgt politets oppfordring dersom jeg kjente at de ikke hadde vårt beste i tankene.

Nei og det hadde du ikke behøvd å gjøre heller. Jeg svarte på spørsmålet ditt om hvorfor politiet anbefalte å ikke betale 

Guest Regn
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Nei og det hadde du ikke behøvd å gjøre heller. Jeg svarte på spørsmålet ditt om hvorfor politiet anbefalte å ikke betale 

Ok, takk, jeg blir rett og slett bare så uggen av denne saken. Setter pris på forklaringa di.

mikrobe
Akkurat nå, Regn skrev:

Sant, men er ikke det underlig rasjonelt når du har mistet livsledsageren din og vet hen kan drepes?

Husk at vi ikke har alle detaljer, da. Det kan være åpenbare grunner til at de ikke betaler. 

Annonse

Guest Regn

Husk at vi ikke har alle detaljer, da. Det kan være åpenbare grunner til at de ikke betaler. 

Det er sant!

mikrobe

@Regn En annen ting, om kidnapperne får et så stort beløp og vet han er god for mer, kan de fortsette i lang tid å true med å skade eller drepe henne om de ikke får mer. Og det kan komme nye krav. 

Guest Regn

@Regn En annen ting, om kidnapperne får et så stort beløp og vet han er god for mer, kan de fortsette i lang tid å true med å skade eller drepe henne om de ikke får mer. Og det kan komme nye krav. 

Også sant.

Duftavsommerregn
3 minutter siden, mikrobe skrev:

En annen ting, om kidnapperne får et så stort beløp og vet han er god for mer, kan de fortsette i lang tid å true med å skade eller drepe henne om de ikke får mer. Og det kan komme nye krav. 

Det store problemet her er ikke pengene for mannen som utpresses, det er måten det skal skje på, altså i krypto valuta. Så at politiet gir rådet ikke gjør dette! Det forstår jeg veldig godt, sjansen for å bli lurt trill rundt er enorm, og at saken dermed ikke løses uansett.  Nå må statene begynne å se på dette faenskapet som heter krypto valuta. For samfunnet finnes det ikke en  eneste fordel med den, bare kriminelle som har det.

Guest Regn

Men hvorfor ber de om denne kryptovaultaen? Jeg fatter det ikke når den er nærmest umulig å finne sånne mengder av

Duckie
12 minutter siden, Regn said:

Men hvorfor ber de om denne kryptovaultaen? Jeg fatter det ikke når den er nærmest umulig å finne sånne mengder av

Det er ikke umulig å finne Monero, det kan man bare kjøpe. Å lage mer av den er vanskelig, men det er ikke det som blir bedt om her, bare at han veksler vanlige penger over i kryptovaluta som så blir sendt til kidnapperene.

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...