Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Det store problemet her er ikke pengene for mannen som utpresses, det er måten det skal skje på, altså i krypto valuta. Så at politiet gir rådet ikke gjør dette! Det forstår jeg veldig godt, sjansen for å bli lurt trill rundt er enorm, og at saken dermed ikke løses uansett.  Nå må statene begynne å se på dette faenskapet som heter krypto valuta. For samfunnet finnes det ikke en  eneste fordel med den, bare kriminelle som har det.

Jeg vil tro det er en større utfordring at de ikke kan kommunisere med dem på en "vanlig" måte, enn at kidnapperne vil ha kryptovaluta. 

Kryptovaluta er ikke bare faenskap, og man kan ikke skjule alle spor. Noen varianter vil kriminelle ikke lenger bruke, fordi man ikke er så anonym som man skulle tro. Om politiet får tak i personen som står bak, og får tilgang på identifikatoren til "lommeboka" hos f.eks Bitcoin, så kan de se alle transaksjoner som er gjort med den kontoen. Med andre ord, om personen tidligere har mottatt løsepenger til den kontoen fra andre saker, så blir alt avslørt. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, mikrobe skrev:

Om politiet får tak i personen som står bak, og får tilgang på identifikatoren til "lommeboka" hos f.eks Bitcoin, så kan de se alle transaksjoner som er gjort med den kontoen

Det var ikke snakk om bitcoin, det var en langt mer sjeldnere og vanskeligere valuta å spore. At politiet kan spore bitcoin er en ting, skattetaten har ikke de ressursene, heller ikke vanlig lokal politi som er overarbeidet så det holder. Derfor jeg er imot disse valutaene uansett type.

• Liker 4
Skrevet

Åsted Norge kommer med spesialsending om forsvinngingssaken Mandag 14. Januar kl. 21.40 på TV2.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Det var ikke snakk om bitcoin, det var en langt mer sjeldnere og vanskeligere valuta å spore. At politiet kan spore bitcoin er en ting, skattetaten har ikke de ressursene, heller ikke vanlig lokal politi som er overarbeidet så det holder. Derfor jeg er imot disse valutaene uansett type.

Jeg vet det. Poenget mitt var at kryptovaluta ikke er et djevelens verk som bare brukes av kjeltringer. Det finnes mange legitime grunner til å benytte seg av det, men det er ikke noe poeng i å avspore mer her. 

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for svar til slettet innhold.

Yvonne (teamleder)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Ak90 skrev:

Tar dama, men passer på hunden😂 

tror forresten denne saken blir oppklart og at løsningen er nærmere enn vi tror,..  

Ja, det var rart. Jeg er glad hunden lever da. Sånne folk kunne jo drept den :(

Skrevet
41 minutter siden, Duckie skrev:

Det er ikke umulig å finne Monero, det kan man bare kjøpe. Å lage mer av den er vanskelig, men det er ikke det som blir bedt om her, bare at han veksler vanlige penger over i kryptovaluta som så blir sendt til kidnapperene.

Jeg kjenner ikke til denne krypto valutaen, men en slik overføring vil garantert forsvinne rett til utlandet, og så gå gjennom flere ledd for å vanskeliggjøre sporingen enda mer. Gjerne til land som norsk politi da vil slite stort med å samarbeide med, om disse kidnapperne vet hva de holder på med.

Skrevet
2 minutter siden, Regn skrev:

Vi vet jo ikke hvordan “sånne folk» det er da.. kan jo være alt fra et sidesprang til en hevnaksjon. 

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, mikrobe skrev:

Jeg vet det. Poenget mitt var at kryptovaluta ikke er et djevelens verk som bare brukes av kjeltringer. Det finnes mange legitime grunner til å benytte seg av det

Det grunnene vil jeg gjerne høre litt mer om! Ramse opp et par stykker da! Har du ikke noe å skjule så er det enorme muligheter å overføre penger innenfor helt vanlige pengesystemer. Forstår de som er ute etter stor profitt da! Men det er heller ikke lovlig, om man ikke oppgir dette. Og jeg nekter å tro at alle de som tjener store penger på dette gjør akkurat det fult ut. Men har du andre gode grunner så kom gjerne med de.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Ak90 skrev:

Vi vet jo ikke hvordan “sånne folk» det er da.. kan jo være alt fra et sidesprang til en hevnaksjon. 

Sant, jeg går bare utfra kidnappere ettersom det er hovedteorien politiet arbeider med nå.

Skrevet
8 minutter siden, Ak90 said:

Tar dama, men passer på hunden😂 

tror forresten denne saken blir oppklart og at løsningen er nærmere enn vi tror,..  

Litt snodig. Må jo forvente at valpen vil lage et h...s leven.

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Regn skrev:

Kan de få noe DNA ut av hunden hvis det er så lenge siden?

Skrevet
4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Det grunnene vil jeg gjerne høre litt mer om! Ramse opp et par stykker da! Har du ikke noe å skjule så er det enorme muligheter å overføre penger innenfor helt vanlige pengesystemer. Forstår de som er ute etter stor profitt da! Men det er heller ikke lovlig, om man ikke oppgir dette. Og jeg nekter å tro at alle de som tjener store penger på dette gjør akkurat det fult ut. Men har du andre gode grunner så kom gjerne med de.

Det er flere mennesker på denne kloden enn nordmenn. Mennesker som lever under helt andre forhold.

1) I enkelte land kan myndighetene gjøre krumspring som over natten får store konsekvenser for privatøkonomien til millioner av mennesker. De kan også nekte dem å hente ut sparepenger. 

2) Det finnes kvinner som blir nektet å opprette en bankkonto i eget navn. Om de jobber med oversettelse eller andre ting over internett, kan de tjene egne penger som ingen andre enn dem selv kan røre. Et godt utgangspunkt om de plutselig må komme seg vekk. 

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, Pipaluk skrev:

Vi håper de har testet den lenge før. De bevisene som er igjen i hunden nå er ureine... for andre har jo håndtert den.

Skrevet (endret)
On 1/12/2019 at 9:06 PM, Pipaluk said:

Nå var vel politiet involvert fra dag én, så det har vært muligheter for å se etter fremmed DNA på et tidligere tidspunkt. Om dette kan tenkes å ha noen verdi, vet jeg ikke.

Edit: Dette har blitt sjekket, ifølge avisene, så det kan visst være mulig å finne ut noe.

Endret av T-Rex
  • Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Pipaluk skrev:

Politiet har sagt at de ble varslet samme dag som kvinnen ble borte, og de har dermed vært klar over at noen sperret den inne på et rom helt siden den dagen. De har helt sikkert undersøkt det allerede. 

• Liker 10
Skrevet

I begynnelsen ville de jo ikke svare på spørsmål om hunden, jamfør tidlige artikler, så den er nok grundig testet.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...