Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

Fikk en nedslående beskjed før helgen angående mannens svømmere. Det er massevis av dem, men han har nedsatt sædkvalitet i form av at de beveger seg dårlig. Så det anbefales IVF. Jeg spurte gynekologen om det var mulig at jeg kunne prøve ut noe for å få eggløsning, slik at det iallefall var noe sjanse for at vi kunne klare det selv. Men hun ville ikke sette meg på noen hormoner når det var noe galt med mannen.. Jeg tror jeg var litt i sjokk og svarte nei når hun spurte om jeg hadde flere spørsmål. Hele helgen har jeg tenkt på dette. Hvorfor kan ikke jeg få noe for å gi meg eggløsning? Det blir da massevis av medisiner jeg må ta ved IVF uansett? Er mannens prøve så dårlig at vi ikke har mulighet på egen hånd? Jeg skulle spurt om å få sett prøvesvaret. Fikk heller ikke beskjed om å ta ny prøve om så og så mange uker/måneder. Jeg vurderer å ringe gynekologen igjen imorgen, men da vil jeg ha skrevet ned alle mulig spørsmål jeg har på forhånd. Er det noe mer jeg burde spørre om? Jeg trenger litt hjelp her kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring mandag for å få mer utfyllende svar 👍 altså er det ingen håp å få det til hjemme eller er det en sjanse? Det er store variasjoner så greit å vite i hvilken ende av skalaen han er i. Lykke til ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med dårlige prøvesvar. Håper du får svarene du trenger i morgen og at dere etter hvert får lagt en god plan for veien videre! For på tross av at det er kjipe nyheter, så er det jo noe man kan gjøre noe med! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig :(

men det positive her er jo at dere kanskje kan få satt i gang med IVF relativt kjapt? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en kjedelig nyhet å få 😣 Og du som var litt redd for forhånd for hvordan mannen din skulle takle det.. Håper dere klarer å se mulighetene også. Jeg har full forståelse for at det er tungt å innse at man må ha mer hjelp enn først antatt. Det er i hvert fall godt at det finnes hjelp å få, selv om veien blir litt lengre å gå. 

Ønsker dere masse lykke til på veien videre og krysser alt jeg har for at det skal gå raskt til positiv test 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte gynekologen igjen idag. Hun har sendt henvisning for videre utredning mtp prøverør. Som hun sa i telefonen, så kan det hende at fertilitetsklinikken på sykehuset vil vi skal prøve andre ting før prøverør. Hun vil ikke gi meg noen medisiner, ettersom at det må videre utredning til. Mest trolig så må jeg isåfall få sprøyter, det er ikke nok med tabletter som f.eks letrozol for å gi meg eggløsning. Uansett om det på en måte ikke er helt det svaret jeg ville ha, så hjalp det å få snakket med henne engang til. Hun skulle også sende svarene på sædprøven til mannen min. Hun sa også at det ikke er umulig å få det til på egenhånd, plutselig blir man gravid..

Nå har jeg vært inne på helsenorge og sjekket ventetidene på St.Olav som er sykehuset vi er henvist til, og de har den korteste ventetiden på bare 5 uker for oppstart av utredning! Og 4 ukers ventetid for "dagbehandling", som sikkert er IVF? Hvis vi er virkelig heldig, så er jeg kanskje gravid innen jul da. Det er lov å håpe ❤️ 

Endret av Dovendyr1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du fikk snakket med gyn en gang til :) Håper at både du og flere av oss andre her inne lykkes før jul ❤️🎄💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @bondekone og @Patriotpaula! Jeg håper selvfølgelig at vi slipper prøverør slik som dere, men hvis vi må det, så blir vel det også bra til slutt. Hvordan var det for dere å høre den beskjeden? Tok det lang tid å venne seg til den tanken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Takk @bondekone og @Patriotpaula! Jeg håper selvfølgelig at vi slipper prøverør slik som dere, men hvis vi må det, så blir vel det også bra til slutt. Hvordan var det for dere å høre den beskjeden? Tok det lang tid å venne seg til den tanken? 

For min del gikk det veldig greit, men var ingen overraskelse, siden vi allerede hadde prøvd i et år. Jeg hadde hatt en følelde vi måtte det ei stund før vi dro til første legetime☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Takk @bondekone og @Patriotpaula! Jeg håper selvfølgelig at vi slipper prøverør slik som dere, men hvis vi må det, så blir vel det også bra til slutt. Hvordan var det for dere å høre den beskjeden? Tok det lang tid å venne seg til den tanken? 

Det gikk greit egentlig. Jeg var på det tidspunktet ganske så uvitende om hvor stor og krevende IVF-prosessen er og tenkte på IVF som en «quick fix». Så feil kan man ta. At jeg fortsatt ikke er gravid etter et ett år i behandling ved klinikken er nærmest til å grine av 🤪🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler hvordan dere tok det @bondekone og @Patriotpaula :) 

Joda, @Godis, mannen tar det hele med knusende ro han :vetikke:  Han sier bare at på en eller annen måte så skal vi få en baby sammen. Jeg har sagt til at han at han MÅ snakke med meg om hvordan han har det, uansett om det er bra eller dårlig. Og han har lovet meg flere ganger at alt går bra med han, så jeg må nesten stole på han ❤️

Ingen eggløsning oppdaget med temping, men jeg føler jeg har gått over i lutealfasen på en måte likevel. CM gikk fra å være blankt/eggehviteaktig til kremete, og idag er det litt mer sticky. Jeg har fått masse kviser og håret blir fett med engang. Føler meg vakker, ja :fnise: Kan jo håpe på en slags mens snart og at jeg faktisk får eggløsning på neste runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD13 etter tullemensen og 3 DPO kanskje?? Synes dette virker meget usannsynlig egentlig.. Skulle nesten ønske jeg ikke tempet, nå kommer jeg til å være spent hver gang jeg legger meg for hvordan tempen neste dag er ..  Hvis dette stemmer, så betyr det at jeg fikk store kviser og ultrafett hår rundt eggløsning. Altså, skal man ikke være på sitt mest attraktive rundt eggløsning, nettopp for å kunne tiltrekke seg en make da? :fnise:

b_QOUhQx.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, så sant 😅😅 Jeg er glad jeg ikke merker EL noe særlig på kroppen. Håret er likt uansett hvor i syklusen jeg er. Har noe acne, men det virker som at huden lever sitt eget liv - helt uavhengig av hvor jeg er i syklusen. Heller ikke noe søtsug som noen kan få rundt mensen (?).

Bra FF mener at du allerede er 3DPO 🙏 Det var egentlig ganske tidlig, EL allerede på dag 10 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Sant, så sant 😅😅 Jeg er glad jeg ikke merker EL noe særlig på kroppen. Håret er likt uansett hvor i syklusen jeg er. Har noe acne, men det virker som at huden lever sitt eget liv - helt uavhengig av hvor jeg er i syklusen. Heller ikke noe søtsug som noen kan få rundt mensen (?).

Bra FF mener at du allerede er 3DPO 🙏 Det var egentlig ganske tidlig, EL allerede på dag 10 🙊

Ja, jeg har generelt ganske håpløs hud selv 🙈 Du er heldig som slipper søtsuget! 

Ja, enig. Veldig tidlig. Hadde en syklus her som var på bare 22 dager, så ikke helt uvanlig for meg tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Dovendyr1 skrev:

CD13 etter tullemensen og 3 DPO kanskje?? Synes dette virker meget usannsynlig egentlig.. Skulle nesten ønske jeg ikke tempet, nå kommer jeg til å være spent hver gang jeg legger meg for hvordan tempen neste dag er ..  Hvis dette stemmer, så betyr det at jeg fikk store kviser og ultrafett hår rundt eggløsning. Altså, skal man ikke være på sitt mest attraktive rundt eggløsning, nettopp for å kunne tiltrekke seg en make da? :fnise:

b_QOUhQx.png

Haha godt poeng med at man burde være på sitt mest attraktive da 😂 har tenkt på det selv flere ganger. Noen ganger under el var jeg så oppblåst at jeg ikke orket tanken på nærhet og det er jo ikke veldig gunstig 🤷‍♀️😂 Godt man allerede har partner og slipper å bli valgt ut som i dyrelivet 🙊 

Spennende å følge med på deg og håper virkelig du får gode nyheter snart ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 1.07, Tussi2018 skrev:

Haha godt poeng med at man burde være på sitt mest attraktive da 😂 har tenkt på det selv flere ganger. Noen ganger under el var jeg så oppblåst at jeg ikke orket tanken på nærhet og det er jo ikke veldig gunstig 🤷‍♀️😂 Godt man allerede har partner og slipper å bli valgt ut som i dyrelivet 🙊 

Spennende å følge med på deg og håper virkelig du får gode nyheter snart ❤

Veldig merkelige greier, spørs om det er slik man ble valgt bort i riktig så gamle dager ja :fnise: Hyggelig at du fortsatt er innom her forresten :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg visst på CD2 igjen..  Begynte å spotte på fredag, og det tok seg opp igår og idag. Jeg blør sånn som jeg gjorde når jeg gikk på pilla og uten menssmerter. Tror FF ble forvirret når jeg la inn forrige blødning som mensen, og at det er derfor den mente jeg hadde eggløsning. Når jeg endret forrige "mens" til bare spotting, så endret FF mening og tok bort at jeg hadde hatt eggløsning. Det er selvfølgelig det som er riktig, jeg hadde nok ikke eggløsning. Det blir likevel feil å legge inn spotting når jeg blør såpass mye, så da får bare FF tror at jeg hadde eggløsning, og lutealfase på bare 3 dager :murvegg: Gjennombruddsblødning er kjiipe greier. Har bare hatt en uke helt fri for blod ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått time til oppstart av utredning i slutten av November. Jeg er veldig spent på hva de sier på sykehuset, håper ukene fram mot timen går raskt. Det er jo egentlig veldig kort tid til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...