Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

På 15.1.2020 den 14.39, Tussi2018 skrev:

Krysser fingrene for at mensen kommer straks slik at du får kommet i gang! Jeg er også en som liker å planlegge og hadde nok blitt veldig frustrert av å gå å vente slik og ikke vite når man får kommet i gang, og om det er ledig når mensen kommer. Det er jo så mye som må klaffe 😫 Blir spennende å følge deg videre i løpet her og håper virkelig at du får en positiv test i løpet av vinteren/våren 🥰🤞

Takk for det ❤️ 

På 15.1.2020 den 20.45, Geirfuglen skrev:

Medicus her, da det var så lang ventetid på Riksen. Samme her, vi har prøvd siden mai 2018. Masse lykke til! 🤞

Takk ❤️ Jeg er utrolig glad for den korte ventetiden på St Olav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dpo 3/4 er jeg visst nå. Her går det bakover, haha,  Har bare negative graviditetstester, men tempen har steget noe. Juksa litt og la inn "wet" CM på syklusdag 25, da jeg hadde et skikkelig tempdrop. FF mener nå at eggløsning var på dag 26. Ser ganske sannsynlig ut at eggløsning var på dag 25 eller 26. Ut i fra andre symptomer gir dette mening. Håper virkelig at mensen kommer neste uke og at kroppen min ikke bare spiller meg et puss. Jeg snakket med St Olav om dette og vi mister ikke plassen vår denne syklusen om mens lar vente på seg, så det skulle jeg ikke bekymre meg for sa den hyggelige sykepleieren :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at mensen kommer snart, og du får starte opp! Og ikke minst at du er heldig og får et godt resultat kjapt i prosesen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bondekone skrev:

Krysser fingrene for at mensen kommer snart, og du får starte opp! Og ikke minst at du er heldig og får et godt resultat kjapt i prosesen ;) 

Takk 😊 Håper veldig på å være en av de heldige som får det til på første forsøk 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis dpo 8 idag. Puppene er mindre ømme og det har tørket litt ut 😂 Noe som passer bra med hvor i løypa jeg kan være.

b_4mY7Yh.png.d7ca64a52ddae6e9e0d4faf70cd3e397.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Neutral90 skrev:

Så herlig, da nærmer mens og oppstart seg :) spennende tider! 

Veldig spennende tider! Blir frustrert om ikke mens kommer som jeg har tenkt nå 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spotte/småblø igår og tenkte mens kom igang skikkelig idag. Blir litt detaljert her nå, men la gå 🙈 Kom friskt blod på morgenen idag, så mye at det ikke hadde vært nok om jeg hadde stått opp med bare et truseinnlegg i trusa istedet for et bind. Tenkte at dette blir første mensdag, men nå har det liksom stoppet opp igjen? Så blir fryktelig usikker på om jeg skal starte på sprøyter imorgen eller ikke 🙄 Alt man må tenke på 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir analysert på en annen måte når noe så viktig som IVF starter, selv om man har hatt mensen ørten gangen før så blir det en helt ny måte å vurdere alt på 😅 Er dette uvanlig for deg? De sier alltid det ikke skal være tvil om det at det ER mensen 🤔 for meg er det du beskriver en vanlig mens da! 

Ang som om blanding av menopur: bare å blande i dag, la ampullen stå i romtemp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Neutral90 skrev:

Alt blir analysert på en annen måte når noe så viktig som IVF starter, selv om man har hatt mensen ørten gangen før så blir det en helt ny måte å vurdere alt på 😅 Er dette uvanlig for deg? De sier alltid det ikke skal være tvil om det at det ER mensen 🤔 for meg er det du beskriver en vanlig mens da! 

Ang som om blanding av menopur: bare å blande i dag, la ampullen stå i romtemp. 

Altså 🙈🙈🙈 Kommer blodklumper i do, så er ikke spotting lengre, det bare holder seg der oppe når jeg ikke sitter på do tydeligvis haha. Så dette er vel første mensdag da? Herregud, aldri trodd jeg skulle sitte å skrive om sånne ting på forum 😂 Du spør om det er uvanlig for meg, men jeg har egentlig ikke hatt noen fast måte å ha mens på siden jeg sluttet på pilla. Har hatt kort mens med lite blødning, lengre og kraftigere blødninger, spotting før ordentlig blødning og kraftig blødning på dag 1. Såå tror dette er første mensdag, men hvor stor skade gjør det om man begynner på feil dag? Hvis jeg ikke skulle begynt å sprøyter og det hadde vært viktig hvilken syklusdag, så hadde jeg bare tenkt at mensen er idag. Såå🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville personlig sagt det er cd1 👍 meeen aner ikke hvor viktig det er... Vet bare at ved styrt fryseforsøk er det viktig at den gamle hinna kommer ut før det bygges ny 🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg ville personlig sagt det er cd1 👍 meeen aner ikke hvor viktig det er... Vet bare at ved styrt fryseforsøk er det viktig at den gamle hinna kommer ut før det bygges ny 🥴

Vanskelig dette, men tror jeg også sier meg enig i at det er cd1 idag 🙈 Takk for litt råd 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD2 og tok min første sprøyte med Menopur idag. Haha, var ganske nervøs! Det gikk selvfølgelig bra, den svei litt, men ikke mye. Nå er jeg spent på dagene fremover, om jeg kommer til å merke noe på kroppen. Første kontroll om en uke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! Alltid skummelt med første sprøyte, husker hvor nervøs jeg var! Men nå er du igang, spennende :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg satt min første sprøyte Fyremadel i tillegg til Menopur. Nåla var en god del tykkere synes jeg, så var nervøs for å sette den. Jeg merker jo godt at så lenge sprøytene stikkes med god nok fart, så gjør ikke selve stikket vondt. Ingen svie av Fyremadel når jeg satte den, så greit at bare en av sprøytene svir 😅 Men jeg ble så utrolig ør og svimmel før jeg skulle sette Fyremadel, ble helt varm om ørene og måtte sette med på badegulvet for jeg følte jeg skulle besvime. Kan man bli sånn av Menopur? Eller så var det bare kombinasjonen trøtt på morgenen, varmt inne på badet og at jeg gruet meg litt til å stikke.. Jeg er ikke en person som besvimer, har besvimt en gang i hele mitt liv. 

Tror jeg begynner å merke litt bivirkninger. Magen er oppblåst, igår kveld så jeg allerede gravid ut 🤣 Får kvalmebyger og smeller lettere i fra meg. Jeg har et ganske "eksplosivt" sinne til vanlig, hvis noen skjønner hva jeg mener. Mannen er motsatt, han forholder seg rolig og er heller stille når han er sint. Merker nå at jeg "klikker" litt lettere på både mannen, hunden og f.eks tvn, haha. Ellers kjennes humøret fortsatt bra ut. Igår kveld var jeg trøtt allerede klokka 20.00, men vet ikke om det kan tilskrives medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres helt vanlig ut 😅 er første ul over helga? Greit å kjenne at det jobbes og at medisinen funker da :)

Selv får jeg svie av fyremadel, men kjente ingenting til menopur :) setter du menopur om morgenen også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Neutral90 skrev:

Høres helt vanlig ut 😅 er første ul over helga? Greit å kjenne at det jobbes og at medisinen funker da :)

Selv får jeg svie av fyremadel, men kjente ingenting til menopur :) setter du menopur om morgenen også? 

Ja, på mandag! Går rundt og tenker at de ikke kommer til å finne noen egg på ultralyd og at alt er bortkastet 🙈 Men det er vel heller usannsynlig. Synes ikke bivirkningene er håpløse enda iallefall, men det blir vel kanskje verre jo flere dager med sprøyter man har..

Rart det er så forskjellig! Menopur svir litt hver gang for meg. Setter du fyremadel i magen eller låret da? Jeg setter menopur på morgenen, ja. Passer best for meg som har turnus, slipper å stresse med sprøyter på senvakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Ja, på mandag! Går rundt og tenker at de ikke kommer til å finne noen egg på ultralyd og at alt er bortkastet 🙈 Men det er vel heller usannsynlig. Synes ikke bivirkningene er håpløse enda iallefall, men det blir vel kanskje verre jo flere dager med sprøyter man har..

Rart det er så forskjellig! Menopur svir litt hver gang for meg. Setter du fyremadel i magen eller låret da? Jeg setter menopur på morgenen, ja. Passer best for meg som har turnus, slipper å stresse med sprøyter på senvakt. 

Jeg satte alt i magen. Du også? 

Garanterer at det er noe som vokser, krysser fingre for at det er et fint antall som vokser 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg satte alt i magen. Du også? 

Garanterer at det er noe som vokser, krysser fingre for at det er et fint antall som vokser 🤞

Setter alt i magen jeg også. Leste at det skulle være så mye vondere i låret, så ville ikke prøve det 😂 Er visst litt pysete av meg. 

Ja, håper på en passelig mengde egg 🥚 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...