Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

Inatt sov jeg godt og tempen min er fortsatt høy, så nå begynner jeg endelig å tro at jeg faktisk har hatt eggløsning 🤩

 

Jeg er 6 dpo idag og jeg skjønner ikke hvordan man skal klare å ikke teste for tidlig 🙈🙈 Har alltid tenkt at det er tull å begynne tidlig testing, man vinner ikke noe på det. I verste fall slår testen ut og det er en kjemisk graviditet. Det vil bare føre til enda større skuffelse når man da får mensen. Jeg innser jo nå at dette med å ikke teste er enklere sagt enn gjort 😅 googler i et sett om hvor tidlig man kan teste, hvor tidlig kan man ha symptomer og hva slags symptomer kan man få tidlig osv osv. Disse dagene kan bli laaaaange. Tenker å teste tidligst på dpo 10 🙄 har det noen betydning at tempen min ikke er veldig mye høyere nå enn før eggløsning forresten? 

 

b_o4jIO1.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Inatt sov jeg godt og tempen min er fortsatt høy, så nå begynner jeg endelig å tro at jeg faktisk har hatt eggløsning 🤩

 

Jeg er 6 dpo idag og jeg skjønner ikke hvordan man skal klare å ikke teste for tidlig 🙈🙈 Har alltid tenkt at det er tull å begynne tidlig testing, man vinner ikke noe på det. I verste fall slår testen ut og det er en kjemisk graviditet. Det vil bare føre til enda større skuffelse når man da får mensen. Jeg innser jo nå at dette med å ikke teste er enklere sagt enn gjort 😅 googler i et sett om hvor tidlig man kan teste, hvor tidlig kan man ha symptomer og hva slags symptomer kan man få tidlig osv osv. Disse dagene kan bli laaaaange. Tenker å teste tidligst på dpo 10 🙄 har det noen betydning at tempen min ikke er veldig mye høyere nå enn før eggløsning forresten? 

 

b_o4jIO1.png

Velkommen til galskapens dpo-land :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo lovende ut! Jeg tenker at det ikke er noe galt med tempøkningen nå som man ser trenden. Det er jo et tydelig hopp fra før antatt EL, det er det viktigste👏

Ang. testing er jeg i ettertid veldig glad for at jeg klarte å styre unna. Jeg tok ingen tester før mensen var forsinket. Det sparte meg for en del kroner, mange skuffelser, falske forhåpninger med tolking av skyggestreker og håpet om at man er gravid og bare tester for tidlig. Jeg vet med meg selv at jeg uansett ikke ville gitt opp håpet før mens kom, og da har testingen lite nytte. Men for all del - har ingen problem med å forstå at mange velger å teste tidlig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, det mest fornuftige er å ikke teste før tiden! Tror ikke jeg klarer å vente til IKM likevel jeg da 🙈

Tempdip idag, noe under coverline. Har selvfølgelig lest masse om  "implantation dip" og funnet ut at dette er en myte. 

Idag er nesen min blitt potte tett. Jeg har ingen andre symptomer på forkjølelse og jeg har ingen allergier. Har lest at dette kan være tidlig symptom på graviditet. Haha, 7dpo 🙈 ALT kan jo tydeligvis være symptomer på graviditet bare man Googler nok. Leser til og med om kvinner som merker symptomer 1 dpo og det er jo helt umulig.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nett leser man, dessverre, mye rart. 

Det er nok litt slik at symptomer er lett å finne når man leter etter de. 

Det er litt som å våkne opp en morgen, og lete etter bare litt vondt fordi dagen føles dårlig. Du finner alltids et sted eller to som er litt mer ømt enn normalt 🙃 Selv hadde jeg ikke symptomer på graviditet før midt i uke 6. Så jeg leiter ikke nå heller. Det ender bare i skuffelse. 

Du har hatt eggløsning i hvert fall. Det ser veldig slik ut. 

Lykke til videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

På nett leser man, dessverre, mye rart. 

Det er nok litt slik at symptomer er lett å finne når man leter etter de. 

Det er litt som å våkne opp en morgen, og lete etter bare litt vondt fordi dagen føles dårlig. Du finner alltids et sted eller to som er litt mer ømt enn normalt 🙃 Selv hadde jeg ikke symptomer på graviditet før midt i uke 6. Så jeg leiter ikke nå heller. Det ender bare i skuffelse. 

Du har hatt eggløsning i hvert fall. Det ser veldig slik ut. 

Lykke til videre 😊

Ja, kjenner man godt nok etter så kjenner man alltids noe. Dette noe ville man kanskje kjent uansett hvor i syklus man er hvis man hadde brukt like mye tid hver dag på å kjenne etter 😅 

Takk 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo og idag har jeg begynt å spotte. Tempen min sank i 3 dager før den økte noe på igjen idag. Aner ikke hvordan jeg skal tolke grafen min. Er det sånn det bruker å være når TR er på vei? Er iallefall glad jeg bare spotter idag og at det ikke er TR som kom for fullt, for har iallefall ikke for kort lutealfase.. Ellers så våknet jeg med hodepine, også har jeg vært veldig tissetrengt 🙈 ellers ingenting å rapportere tror jeg. Har ikke ømme pupper engang, heller ikke kviser 🤔

b_59iqgM.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt nedadgående temp i lutealfasen kaaan være et tegn på at tr er på vei, men plutselig bestemmer tempen seg å stige igjen. Absolutt ikke noe fasitsvar 🤷‍♀️ På mine charter kan man se at tempen i noen sykluser legger seg bittelitt lavere enn tempen tidligere i lutealfasen de siste 2-4 dagene før mensen, tempen går aldri opp igjen da. Så kommer det et kraftig fall samme dagen eller dagen før mensen kommer, kan gå fra feks 36.60 til 36.20 fra en dag til neste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Generelt nedadgående temp i lutealfasen kaaan være et tegn på at tr er på vei, men plutselig bestemmer tempen seg å stige igjen. Absolutt ikke noe fasitsvar 🤷‍♀️ På mine charter kan man se at tempen i noen sykluser legger seg bittelitt lavere enn tempen tidligere i lutealfasen de siste 2-4 dagene før mensen, tempen går aldri opp igjen da. Så kommer det et kraftig fall samme dagen eller dagen før mensen kommer, kan gå fra feks 36.60 til 36.20 fra en dag til neste. 

Skulle ønske det var et fasitsvar 😅 men ut i fra andre grafer jeg har sett, så ser dette iallefall ikke ut som en gravidgraf slik den er nå. Til det føler jeg tempen ligger altfor lavt 🙄 Kjekt å lese dine erfaringer med temping! Man vil vel kanskje se et mønster når man har tempet en stund også, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt tempen ligger i lutealfasen er jo også veldig individuelt, mulig at der du ligger rundt 36.30-36.50 er normalen for deg :) Til sammenligning ligger jeg på 36.50-36.70 i lutealfasen. I follikelfasen ligger vi ganske likt i verdi. Etter aborten har jeg ligget på alt fra 36 til 36.50, veldig mye rundt 36.40, en verdi jeg aldri har ligget på før verken i follikkel- eller lutealfasen, så tydelig at kroppen ikke er helt i vater enda 😬 Ser et mønster etter hvert ja, jeg har tempet snart ett år nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Hvor høyt tempen ligger i lutealfasen er jo også veldig individuelt, mulig at der du ligger rundt 36.30-36.50 er normalen for deg :) Til sammenligning ligger jeg på 36.50-36.70 i lutealfasen. I follikelfasen ligger vi ganske likt i verdi. Etter aborten har jeg ligget på alt fra 36 til 36.50, veldig mye rundt 36.40, en verdi jeg aldri har ligget på før verken i follikkel- eller lutealfasen, så tydelig at kroppen ikke er helt i vater enda 😬 Ser et mønster etter hvert ja, jeg har tempet snart ett år nå 😊

Ja, jeg tempet også fra jeg sluttet på pillene til mensen forsvant i desember. Men gadd ikke fortsette å tempe når jeg mistet syklus helt.. Så det er litt artig og interessant med temping nå når ting endelig begynner å virke som normalt hos meg også 😅 Håper det stabiliserer seg snart igjen hos deg! Når du skriver om fasene og temperaturene dine høres det ut som du har stålkontroll iallefall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne at du ikke så så mye hensikt i å tempe når ting var helt på bærtur 🙊 Det er jo veldig oversiktlig og nesten også litt spennende å tempe 😅 Får jo mye bedre oversikt med temping enn El-tester. Ulempen må vel være at temping ikke kan brukes til å time sex ift El da 😬 

Tviler på at det rekker å stabilisere seg her, kommer det ingen eggløsning innen søndag, så starter jeg med 7dagers kur med primolut og på den blødningen skal jeg begynne med sprøyter i nytt prøverørsforsøk 🤭 Føler jeg har god kontroll på temping og vet hvordan mine charter bør se ut, så når chartene ikke er slik som de skulle ha vært så blir jeg litt «snurt» 🙊😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kan skjønne at du ikke så så mye hensikt i å tempe når ting var helt på bærtur 🙊 Det er jo veldig oversiktlig og nesten også litt spennende å tempe 😅 Får jo mye bedre oversikt med temping enn El-tester. Ulempen må vel være at temping ikke kan brukes til å time sex ift El da 😬 

Tviler på at det rekker å stabilisere seg her, kommer det ingen eggløsning innen søndag, så starter jeg med 7dagers kur med primolut og på den blødningen skal jeg begynne med sprøyter i nytt prøverørsforsøk 🤭 Føler jeg har god kontroll på temping og vet hvordan mine charter bør se ut, så når chartene ikke er slik som de skulle ha vært så blir jeg litt «snurt» 🙊😅 

Ja, det er litt spennende med temping faktisk 😅 Også er det jo veldig greit å kunne se på tempen at mensen kommer, så slipper man å bruke opp tester hvis man klarer å la være og teste veldig tidlig da 🙈 

Åja! Men det er bra dere får hjelp da, håper alt går bra på neste forsøk 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo og ut i fra grafen så er det vel mensen på vei? Har spottet i 2 dager nå, og vet ikke om jeg kan kalle det for bare spotting nå 🤔 Blir isåfall veldig kort syklus? CD23 idag hvis ikke mensen kommer for fullt ikveld.. 

b_VLQ0ny.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

11 dpo og ut i fra grafen så er det vel mensen på vei? Har spottet i 2 dager nå, og vet ikke om jeg kan kalle det for bare spotting nå 🤔 Blir isåfall veldig kort syklus? CD23 idag hvis ikke mensen kommer for fullt ikveld.. 

b_VLQ0ny.png

Nå kan jeg ikke så mye om temping,  men det viktigste er vel at lutealfasen er lang nok? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Nå kan jeg ikke så mye om temping,  men det viktigste er vel at lutealfasen er lang nok? :) 

Den blir iallefall 10 dager, så det er vel akkurat på grensa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør, Tussi! Vi har vært på en liten ferietur, så tok sånn halvveis pause fra forumet. Ble også kluss med temping siste dagene. Men tempen har hoppet sånn opp og ned at jeg vet ikke hva som er greia. Dårlig søvn i hotellseng, alkohol hver kveld, varmt land osv som gjør det kanskje? 

Uansett er jeg nå på CD11 tror jeg. Den spottingen jeg hadde på CD10 gikk over til å bli en lett blødning dagen etter. På CD3 var det allerede over. Tenkte først at dette ikke kunne være mensen. Men tempen var jo lav, så ingen graviditet. Tok en g-test for å være heeelt sikker på det som ville vært dpo17, men denne var såklart negativ. Det visste jeg egentlig veldig godt at den ville bli. Temping hadde jo allerede vist meg dette og jeg har jo drukket alkohol.. Så endret den første dagen med veldig lett blødning til mensen og derfor er jeg på CD11 nå. Har hatt ømme pupper og kviser i 2-3 dager nå. Eggløsning på vei eller blir det en tullesyklus uten eggløsning? 

Endret av Dovendyr1
Endret fra CD17 til dpo 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Takk som spør, Tussi! Vi har vært på en liten ferietur, så tok sånn halvveis pause fra forumet. Ble også kluss med temping siste dagene. Men tempen har hoppet sånn opp og ned at jeg vet ikke hva som er greia. Dårlig søvn i hotellseng, alkohol hver kveld, varmt land osv som gjør det kanskje? 

Uansett er jeg nå på CD11 tror jeg. Den spottingen jeg hadde på CD10 gikk over til å bli en lett blødning dagen etter. På CD3 var det allerede over. Tenkte først at dette ikke kunne være mensen. Men tempen var jo lav, så ingen graviditet. Tok en g-test for å være heeelt sikker på det som ville vært CD17, men denne var såklart negativ. Det visste jeg egentlig veldig godt at den ville bli. Temping hadde jo allerede vist meg dette og jeg har jo drukket alkohol.. Så endret den første dagen med veldig lett blødning til mensen og derfor er jeg på CD11 nå. Har hatt ømme pupper og kviser i 2-3 dager nå. Eggløsning på vei eller blir det en tullesyklus uten eggløsning? 

Så deilig med ferie og avkobling 😊❤ 

Hvor mange dager endte forrige syklus opp med å bli? Krysser fingrene for at el er på vei og at du får et nytt forsøk 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...