Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det er så absolutt mulig at egget fester seg i dag😊 Folk forteller jo at de fikk positiv test 12 og 13 dpo osv. Kjente at mitt egg festet seg 8 dpo, og positiv test to dager etter. Men så viste det seg at jeg produserte mer hcg enn normalt da. Det steg veldig fort. Så det kan hende det er normalt å teste positivt enda flere dager etter at egget festet seg. Og det spørs på hvilken test du bruker også.

Bra du har en slagplan😈 Første skritt er jo først og fremst eggløsning, og så lang nok lutealfase og så graviditet.  Er din Lutealfase på 11 dager?

Takk for at du kommer med dine egne erfaringer! Det er så sykt stor forskjell fra person til person, hvorfor kan det ikke bare være en fasit 🙈 Jeg bruker babyplan tidlig strimmeltest. Jeg har jo en tempdipp allerede dpo4, men hvis egget festet seg da, så ville jeg fått utslag på test nå.. 

Jeg har ikke noe særlig sykluser å sammenligne, men ettersom at lutealfasen egentlig er satt, så ser det ut til at den er på 10 dager. Så har jeg lest at den naturlig kan variere 1 dag fra eller til. Jeg er veldig glad for å ha kommet til dpo10 for det er absolutt "minstekravet". Under 10 dager defineres som lutealfasedefekt. Jeg kommer jo ikke til å få mensen idag heller, for tempen er fortsatt høy idag heldigvis. Jeg lurer på hva jeg skal tenke imorgen hvis den er høy da også? 

Idag er dessuten CM blitt mer vannete, tørker liksom ikke opp i det hele tatt 🤔 men jeg har ingen av murringene som andre prater om, og da frykter jeg at det ikke er noen spire. Samtidig leser jeg om de som ikke har noen symptomer før IKM og at dette tydeligvis er veldig vanlig, så, ja 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du skal bekymre deg så alt for mye over at utfloden endrer seg til det ene eller andre. Begge gangene jeg har vært gravid denne prøvingen (ved kjemisk + da babyen klamret seg fast) hadde jeg veldig vannete og mye utflod, men så er det andre igjen som IKKE har dette symptomet :)

For øvrig så fikk jeg etter mine beregninger positiv digital 12 dpo og en svak positiv strimmel 11 dpo :) nå som jeg har vært på ultralyd og fått flyttet termindato, har jeg "visstnok" fått positiv 7 dpo, ifølge terminberegning. Er ikke så lett å forstå seg på 😬😂

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Tror ikke du skal bekymre deg så alt for mye over at utfloden endrer seg til det ene eller andre. Begge gangene jeg har vært gravid denne prøvingen (ved kjemisk + da babyen klamret seg fast) hadde jeg veldig vannete og mye utflod, men så er det andre igjen som IKKE har dette symptomet :)

For øvrig så fikk jeg etter mine beregninger positiv digital 12 dpo og en svak positiv strimmel 11 dpo :) nå som jeg har vært på ultralyd og fått flyttet termindato, har jeg "visstnok" fått positiv 7 dpo, ifølge terminberegning. Er ikke så lett å forstå seg på 😬😂

Men det du skriver om utflod er akkurat det jeg vil høre! Jeg bruker vanligvis å bli helt tørr før mensen, så dette er helt nytt for meg. Fikk litt forhåpninger igjen nå 😅 

Veldig tidlig hvis du egentlig fikk positiv test 7dpo 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Men det du skriver om utflod er akkurat det jeg vil høre! Jeg bruker vanligvis å bli helt tørr før mensen, så dette er helt nytt for meg. Fikk litt forhåpninger igjen nå 😅 

Veldig tidlig hvis du egentlig fikk positiv test 7dpo 😮

Ja, jeg har ikke helt troen på at ultralydtermin er riktig, for å si det sånn 🙈  for det første så vet jeg nøyaktig når eggløsning var og når vi hadde sex ifht EL, og for det andre har vi i min familie en historikk med å føde små barn (dvs max 3 kg til termin). Så jeg følger fortsatt litt min egen termin, for å si det slik 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Ja, jeg har ikke helt troen på at ultralydtermin er riktig, for å si det sånn 🙈  for det første så vet jeg nøyaktig når eggløsning var og når vi hadde sex ifht EL, og for det andre har vi i min familie en historikk med å føde små barn (dvs max 3 kg til termin). Så jeg følger fortsatt litt min egen termin, for å si det slik 😂

Hørt det er mange som ikke er enig i ultralydtermin. Det er vanskelig å tro på ultermin når man vet med sikkerhet når unnfangelsen fant sted, ja 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo11 og IKM. Blendahvit tidligtest. Jeg er så frustrert! Har studert grafen min for å se om jeg har gjort noe feil et sted. Jeg har en tempdip på CD 12 som er den dagen i syklus jeg hadde eggløsning sist. Hvis den veldig høye tempen på CD9 endres til f.eks 36.26, så omregner FF og sier at eggløsning fant sted på CD12. Da er jeg isåfall bare på dpo7 enda. Hvis dette er tilfelle, så er det ikke rart at mensen ikke har dukket opp eller at testene er negative. Synes likevel ikke dette passer helt inn med andre symptomer, som at jeg blant annet har hatt ømme/såre brystvorter siden CD9.. 

Tror jeg opererer med begge mulige scenarioer i dagene fremover, og avventer videre testing til fredag hvis jeg klarer..

b_aIxzck.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Dpo11 og IKM. Blendahvit tidligtest. Jeg er så frustrert! Har studert grafen min for å se om jeg har gjort noe feil et sted. Jeg har en tempdip på CD 12 som er den dagen i syklus jeg hadde eggløsning sist. Hvis den veldig høye tempen på CD9 endres til f.eks 36.26, så omregner FF og sier at eggløsning fant sted på CD12. Da er jeg isåfall bare på dpo7 enda. Hvis dette er tilfelle, så er det ikke rart at mensen ikke har dukket opp eller at testene er negative. Synes likevel ikke dette passer helt inn med andre symptomer, som at jeg blant annet har hatt ømme/såre brystvorter siden CD9.. 

Tror jeg opererer med begge mulige scenarioer i dagene fremover, og avventer videre testing til fredag hvis jeg klarer..

b_aIxzck.png

Jeg ville nok tenkt at det var mest sannsynlig med EL CD12 fremfor CD8, og at du ikke er mer enn 7DPO nå. Spesielt med tanke på symptomene du beskriver, temputvikling, men blenda tidligtest. Men helt umulig å vite sikkert når du ikke har målinger fra CD10 og CD11. Ville hvert fall ikke gitt opp håpet enda. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, prøverpåny skrev:

Jeg ville nok tenkt at det var mest sannsynlig med EL CD12 fremfor CD8, og at du ikke er mer enn 7DPO nå. Spesielt med tanke på symptomene du beskriver, temputvikling, men blenda tidligtest. Men helt umulig å vite sikkert når du ikke har målinger fra CD10 og CD11. Ville hvert fall ikke gitt opp håpet enda. :) 

Ok, fint det er flere som tenker i samme baner som meg 😊 Er ganske sur nå for at jeg klarte å surre med tempingen på CD10 og 11 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er sannsynlig at EL egentlig var CD 12 ish, så lenge du ikke har mer enn én temp som kan tyde på noe annet. Men som prøverpåny sier, så er det jo egentlig umulig å si.

Jeg har ikke troa på fenomenet tempdipp, ser jo så mange som ikke har det. Selv har jeg hatt tempdipp flere ganger i lutealfasen, men ikke da jeg faktisk var gravid😛 Så tempdippene tror jeg bare er tilfeldige variasjoner og ikke noe å legge noe vekt på.

Det viktige er at tempen din er høy, så her er det fortsatt håp🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg tror også det er sannsynlig at EL egentlig var CD 12 ish, så lenge du ikke har mer enn én temp som kan tyde på noe annet. Men som prøverpåny sier, så er det jo egentlig umulig å si.

Jeg har ikke troa på fenomenet tempdipp, ser jo så mange som ikke har det. Selv har jeg hatt tempdipp flere ganger i lutealfasen, men ikke da jeg faktisk var gravid😛 Så tempdippene tror jeg bare er tilfeldige variasjoner og ikke noe å legge noe vekt på.

Det viktige er at tempen din er høy, så her er det fortsatt håp🤞

Begynner mer og mer å tenke på at det er mest sannsynlig jeg også nå. Da ble denne ventetiden plutselig syyykt mye lengre 🙈

Egentlig enig i det med tempdip, har lest at det er en myte. Like mange gravide som ikke gravide som får en dip, pga noe med østrogenet i lutealfasen. Men begynner jo å overtenke og analysere noe sinnsykt når man prøver 😅

Håperhåperhåper ja 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Ja, er det noe nytt? :)

Mensen kom igår og føler meg helt motløs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Mensen kom igår og føler meg helt motløs..

Så leit.. Det er helt innafor å ta en tur i kjelleren da, men så kommer det heldigvis en ny sjanse snart😊 Håper på bedre lykke! Og plei godt med deg selv så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Mensen kom igår og føler meg helt motløs..

:klem1: 

Prøv å tenk på at nå har du ihvertfall fått i gang en syklus :jepp: husker at jeg også ga helt opp etter 4 mnd med aktiv  prøving, og bestemte meg da for å nyte det graviditet og babyfrie livet så lenge som mulig! Skrev ned en liste over alle tingene jeg kunne gjøre som ikke-gravid, gjennomførte disse tingene mens vi venter, og det hjalp faktisk ;)

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD9 og venter på eggløsning. FF mener at jeg burde begynne med eggløsningstester fra igår av, så det gjorde jeg da igår. Synes egentlig det var veldig tidlig, hvor lenge før eggløsning kan testen slå ut? Er det ikke mellom 12 og 48 timer tro? Føler meg ikke særlig optimistisk om dagene, tror ikke det blir baby i 2020 😔 Vi skal legge inn aksjer hver dag til etter eggløsning er påvist nå, uansett hvor lite tid eller lyst vi måtte ha. Skal ikke være innsatsen det står på iallefall. Har litt ømme brystvorter og nye kviser idag, føler meg ganske uheldig som får kviser før eggløsning, før mensen og under mensen. Totalt sett blir det bare noen få dager i måneden jeg har fin hud 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

CD9 og venter på eggløsning. FF mener at jeg burde begynne med eggløsningstester fra igår av, så det gjorde jeg da igår. Synes egentlig det var veldig tidlig, hvor lenge før eggløsning kan testen slå ut? Er det ikke mellom 12 og 48 timer tro? Føler meg ikke særlig optimistisk om dagene, tror ikke det blir baby i 2020 😔 Vi skal legge inn aksjer hver dag til etter eggløsning er påvist nå, uansett hvor lite tid eller lyst vi måtte ha. Skal ikke være innsatsen det står på iallefall. Har litt ømme brystvorter og nye kviser idag, føler meg ganske uheldig som får kviser før eggløsning, før mensen og under mensen. Totalt sett blir det bare noen få dager i måneden jeg har fin hud 🙄

12-36 timer før synes jeg å huske mine EL tester var positive :)

husker hvor frustrerende det var å sitte med samme følelsene som du gjør nå. Og jeg vet at du kommer til å hate dette rådet, freste selv til alle som kom med det :fnise:, men prøv å ikke stresse. Husk at du har jo ikke hatt syklus før nå, så prøv å tenk at dere bare er på PP2 :)

krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

12-36 timer før synes jeg å huske mine EL tester var positive :)

husker hvor frustrerende det var å sitte med samme følelsene som du gjør nå. Og jeg vet at du kommer til å hate dette rådet, freste selv til alle som kom med det :fnise:, men prøv å ikke stresse. Husk at du har jo ikke hatt syklus før nå, så prøv å tenk at dere bare er på PP2 :)

krysser fingrene for deg!

Det er overraskende mange (det er ikke såå mange som vet vi prøver liksom) som har sagt at jeg ikke må stressa for da blir man ikke gravid, og holder på å klikke inni meg når de sier det 😡 Jeg vet du ikke mener det sånn altså 😊 Skal absolutt prøve å stresse ned denne runden. Skal ikke teste før IKM, skal holde meg opptatt med andre ting, koble fra forumet en del og generelt slappe av med kopp te, strikking, lese bok osv.. 

Ja, eller, jeg vil si PP4? For hele desember til juli var en laaaaang PP1, så har jeg nå hatt to normale sykluser etter dette og er på min tredje forhåpentligvis normale syklus nå? 

Takk 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var godt skrevet, og skal huske på dette i dpo-land :

"Ask these questions of yourself:

  • How is knowing if I am pregnant sooner than my expected menstruation beneficial to me?
  • Does noting every slight change in my body during the two-week wait make me feel good or does it make me worry about the outcome? Notice how your body feels when you note these changes. Are you holding tension anywhere?"
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...