Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Så deilig med ferie og avkobling 😊❤ 

Hvor mange dager endte forrige syklus opp med å bli? Krysser fingrene for at el er på vei og at du får et nytt forsøk 🤞

Det skulle stå DPO 17 i forrige innlegg ikke CD17 🙈 forrige syklus ble da på 22 dager. Kan se ut til at lutealfasen min er på 10 dager. Akkurat innenfor mtp lengden der tror jeg..

Takk, håper jeg også 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD12 idag. Grafen min er dårlig pga tull med testing på ferieturen, og har heller ikke særlig oversikt over forskjellige symptomer. Har koblet litt fra, så utifra grafene mine er jeg helt uten symptomer nå kontra forrige syklus 😅 men har lagt merke til litt ømme brystvorter i noen dager, og idag er de helt insane! Kan nesten ikke komme borti i det hele tatt, synes de virker røde og hovne også 🤔🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn de siste målingene mine på FF nå, og plutselig ble grafen min sånn 😮  Tror jeg må ta dette med en klype salt altså. Det er vel uansett ikke en bra ting om jeg allerede har hatt eggløsning, for da vil syklusen bli på rundt 18 dager og dette er for kort? Eller spiller det ingen rolle at follikelfasen er veldig kort, så lenge lutealfasen er innenfor 10 dager? Må se an de neste par dagene om FF ombestemmer seg angående dette med eggløsningen ja. 

b_htNUcb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig forvirrende graf ja, ikke godt å si noe der. Kan det være noe galt med målingen fredag, eller ble den målt under vanlige forhold? 

Det blir nok tydeligere hvis du legger inn temp de neste dagene🤞

Jeg tror ikke det spiller noen rolle med kort folikkelfase nei, så lenge lutealfasen er lang nok. 

Spennende 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke om det var noe spesielt den dagen @Irisiri, tror jeg målte til rundt samme tid. Vi har vært på ferie, og da har det blitt et par glass vin osv, men det gjelder også flere av de målingene som er før den angivelige eggløsningen.

Ser ut som trenden fortsetter med høyere målinger, blir spennende å se de neste dagene, ja! 

Ikke helt bra for meg å få beskjed at jeg har hatt eggløsning og er i dpo-land. Blir helt skrullete og klarer nesten ikke å gjøre noe annet enn å Google ALT og studere andres grafer osv. Har hatt så mye på gjøremålslista, men ikke halvparten er gjort. Jeg kan ikke holde på sånn i flere måneder, kommer til å bli gal hvis jeg ikke får positiv test snart 😔 Leste nettopp at noen har fått positivt test allerede dpo7, og jeg har fått tidlig-tester i posten.. 

Av symptomer så kan jeg melde oppblåsthet, lett for å ta til tårene, svimmelhet og fortsatt ekstremt såre brystvorter. Så på forrige graf at jeg hadde lagt inn svimmelhet rundt samme dpo sist også, så jeg skjønner at dette ikke er symptom på graviditet altså🙈

b_Xo2oKT.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 7 og symptomjakten fortsetter 🙈 Jeg har klart å la graviditetstestene ligge idag! Stolt av meg selv 🤭 Fortsatte ømme brystvorter, hodepine som kommer og går, lett for å gråte/småirritabel. Ble sykt sliten på tur idag, skikkelig uvant 😮 Var ikke en mer krevende tur enn vanlig, så skjønner ikke helt det. Har også kjent noe slags stikk/strekk langt nede i magen, på siden på en måte. Vanskelig å forklare 🙈 Tenk om det var en festedipp på dpo 4 allerede da??  Jeg har troa på graviditet denne PP jeg altså! *optimist*

b_xIVsnz.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ææh veldig spennende da! 😯 hvor lenge klarer du å vente? 😂 det er jo litt deilig å leve litt i håpet også, men jeg begynner å bli rastløs 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til iallefall dpo10 med å teste, @Tussi2018. Målte tempen min til 36,80 på morgenen idag (faktisk sovet tungt hele natten i ca 6 timer) og ble så optimist at jeg tok en tidligtest.. Skulle jeg aldri gjort for denne var selvfølgelig negativ. Nå er jeg helt sikker på at jeg ikke er gravid denne måneden heller, og føler meg så motløs 😔 

b_o4DQQI.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten glemt å skrive at CF fortsatt er creamy. Jeg bruker å "tørke opp" før mensen, men det har ikke skjedd enda. Tenkte senest igår at det må være et godt tegn, men nå føler jeg at alt bare er tilfeldig med kroppen min. Ganske negativ nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dagboken din nå, så spennende! Jeg skjønner meg ikke så mye på grafer da jeg skal inn i første PP og ikke har lest meg opp så veldig mye innser jeg nå. Føler virkelig på meg at det sitter nå, grafen din ser jo annerledes ut nå enn tidligere sykluser 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare 8 dpo😊 Denne graviditeten ga jeg opp 8 dpo. Og testet postivt to dager etter. Synes også grafen din ser annerledes ut nå🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for optimismen, jenter! 😍Trenger det nå 👍

@Carjo4 skjønner godt du ikke forstår mye av grafer enda! Det er ganske lett når du kommer inn i det, men du behøver ikke å tenke på temping allerede nå. Med mindre du har veldig lyst til å finne ut hvordan kroppen din fungerer. Jeg begynte å tempe før vi begynte med prøving, og synes det var veldig interessant! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i alle fall ingen tvil om at EL har vært, og det er jo fantastisk i seg selv! Er det den naturmedisinen som har gjort susen? Om det ikke går nå, så er du jo virkelig på rett vei!

Ingen grunn til å miste håpet for denne PPen enda🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Irisiri skrev:

Det er i alle fall ingen tvil om at EL har vært, og det er jo fantastisk i seg selv! Er det den naturmedisinen som har gjort susen? Om det ikke går nå, så er du jo virkelig på rett vei!

Ingen grunn til å miste håpet for denne PPen enda🤞

Ja, det er sant det! Eggløsning i seg selv er jo en liten seier sånn sett. Jeg vet ikke om Vitex har hjulpet så fort? Kan godt hende den har hjulpet på prolaktinnivåene og fått de litt ned da? Verdiene mine var jo ikke så veldig langt over grense slik jeg forsto. Jeg har også lagt på meg, mellom 3 og 4 kg. Mye mer enn jeg er komfortabel med, er ikke fornøyd med tallene på vekta eller speilbildet nå😩 Synes bmien min er blitt grusomt høy. Vet det er tull, men ja, følelser er litt vanskelig å styre 🙄

Takk, skal prøve å ikke miste håpet helt 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med resten her, du er kun 8 DPO og mye kan enda skje! Utflod har jeg lest er en positiv ting så vi krysser fingrene 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Ja, det er sant det! Eggløsning i seg selv er jo en liten seier sånn sett. Jeg vet ikke om Vitex har hjulpet så fort? Kan godt hende den har hjulpet på prolaktinnivåene og fått de litt ned da? Verdiene mine var jo ikke så veldig langt over grense slik jeg forsto. Jeg har også lagt på meg, mellom 3 og 4 kg. Mye mer enn jeg er komfortabel med, er ikke fornøyd med tallene på vekta eller speilbildet nå😩 Synes bmien min er blitt grusomt høy. Vet det er tull, men ja, følelser er litt vanskelig å styre 🙄

Takk, skal prøve å ikke miste håpet helt 🙂

 

Jeg vet ingenting om hvordan vitex fungerer. Men så flott at du har klart å gå opp noen kilo. Tenk hvis det er grunnen til at du har eggløsning da?👏 Altså at noen kilo opp gjør at du snart kommer til å sitte med positiv test😍 Enten denne syklusen eller en annen!

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å banke inn fornuften når følelsene sier at vektøkning er feil. Men du får prøve å fokusere på at kroppen din nå prioriterer eggløsning og muligheten for barn, og det kommer til å bli så sinnsykt verdt det❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg vet ingenting om hvordan vitex fungerer. Men så flott at du har klart å gå opp noen kilo. Tenk hvis det er grunnen til at du har eggløsning da?👏 Altså at noen kilo opp gjør at du snart kommer til å sitte med positiv test😍 Enten denne syklusen eller en annen!

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å banke inn fornuften når følelsene sier at vektøkning er feil. Men du får prøve å fokusere på at kroppen din nå prioriterer eggløsning og muligheten for barn, og det kommer til å bli så sinnsykt verdt det❤️ 

Veldig sant 🥰 Det er helt klart verdt det hvis det fører til baby ❤️ Kommer uansett til å gå opp maaaange kg som gravid, om jeg går opp et par før spiller ingen rolle sånn sett..  Jeg bare har sånne teite tanker noen ganger. Jeg ønsker ikke å gå ned i vekt for at andre folk skal synes jeg er tynn, men hvis noen kommenterer at jeg er tynn/blitt tynn, så gir det meg et eller annet som jeg ikke helt kan forklare. Hvis jeg blir gravid også drar jeg til lege/jordmor og de sier jeg har en normal vekt og bla bla, det blir på en måte det samme som at de sier jeg er tjukk?? Nei, altså, vanskelig å sette ord på det. Jeg ser jo når jeg skriver det, at det er helt på trynet. Og jeg håper ingen tror at jeg synes de er tjukke hvis de har en normal vekt, for det gjelder ikke andre, bare meg liksom 🤔  Skal fokusere maks på at kroppen min endelig begynner å fungere som den skal, og at jeg må ta godt vare på den ❤️  Takk for gode ord, Irisiri! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo idag. Fikk egentlig ikke sove mer etter jeg målte tempen kl 6, men lå en stund i senga før jeg gikk og tok en tidligtest. Tempen er fortsatt høy, kunne det bli to streker på testen tenkte jeg. Det dukket bare opp en strek. Hvis IKM er imorgen og lutealfasen min ikke har blitt forlenget av Vitex og/eller Maca, så burde en tidligtest vise riktig dagen før IKM? Klamrer meg til et ørlite håp om at jeg har fått noe lengre lutealfase og at jeg er en av de som får positiv test sent... 

Jeg har hatt en pause fra vitex på 2-3 uker. Jeg tok bare med meg folsyre når vi dro på ferietur, hadde ikke lyst til å bli stoppet med et helt apotek 🙈 Har en tanke om at jeg ikke burde starte med Vitex midt i en syklus, så venter til mensen (ikke) kommer. Så har jeg jo også undersøkelsene på sykehuset snart, så avventer kanskje vitex til etter de. Maca begynte jeg å ta igjen når vi kom hjem. Hvis vi går inn i ny PP bestiller jeg vitamin b6 for å ta i høye doser, da det sies at denne også kan hjelpe på kort lutealfase. Jeg tenkte kanskje å skrive en liten faktatekst om de forskjellige naturpreparatene/vitaminene, kan være nyttig for andre også. 

Ettersom at jeg ønskerønskerønsker at spiren sitter denne måneden, så dukket det opp en tanke om at jeg ikke har fått positiv test enda fordi egget først fester seg idag? Egget kan vel feste seg så sent som dpo10? Hvis det fester seg idag, så rekker kroppen å få med seg dette og da får jeg ikke mensen imorgen? 

Føler på meg at jeg kommer til å skrive mye og ofte i dagboka fremover hvis det ikke klaffer. Har så mange tanker og nesten all hjernekapasitet til brukt på dette her 🙄 Jeg snakker ikke særlig mye om dette til andre. Jeg har flere venner som vet om at vi prøver, men jeg er ikke spesielt glad i å snakke om egne følelser. Dessuten er det ingen av vennene mine som skjønner hva jeg prater om hvis jeg begynner å snakke om lutealfase og eggehviteutflod osv 😂

b_6tFnXI.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så absolutt mulig at egget fester seg i dag😊 Folk forteller jo at de fikk positiv test 12 og 13 dpo osv. Kjente at mitt egg festet seg 8 dpo, og positiv test to dager etter. Men så viste det seg at jeg produserte mer hcg enn normalt da. Det steg veldig fort. Så det kan hende det er normalt å teste positivt enda flere dager etter at egget festet seg. Og det spørs på hvilken test du bruker også.

Bra du har en slagplan😈 Første skritt er jo først og fremst eggløsning, og så lang nok lutealfase og så graviditet.  Er din Lutealfase på 11 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...