Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

Kjenner frustrasjonen din når jeg leser her inne, godt å kjenne på at man ikke er alene med disse tankene. Du beskriver det så godt, man har liksom gitt opp denne perioden men er fortsatt irritert fordi det IKKE går denne perioden. Det du også skriver er at du ønsker en pause fra forumet, og jeg føler på akkurat det samme men greier ikke holde meg unna. Det går fint å se de som blir gravide, det bare stresser meg å se at ¨alle¨ andre har eggløsning og jeg aldri greier å fange opp min om jeg i det heletatt har EL. Håper du fortsetter å dele her i dagboken selv om du kaller det klagedagbok, det er jo DIN bok så du skriver akkurat det DU vil. Det du skal vite er at klagingen hjelper meg mtp å ikke føle meg alene om all frustrasjon.

Nå venter jeg bare spent på mannens sædprøve, vært i kontakt med gynekologen for medikamenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.9.2019 den 22.12, Patriotpaula skrev:

Du får klage så mye du vil her inne, mange som kjenner seg igjen i hverandre. Kanskje noen av jentene her inne skjønner deg bedre på mye når det kommer til dette enn hva mannen din gjør... 

Håper eggløsningen ikke lar vente på seg sånn aaaltfor lenge og at sædprøven er fin 🤞🏻

Deler den med deg, jeg orker heller ikke tanken på å gå i gjennom hele høsten og vinteren uten en positiv test, jeg synes vinterhalvåret er tungt nok fra før av 😬 Kulde, snø og lite dagslys kombinert med negative tester, da tror jeg at jeg går i kjelleren 😣 

Deler den også med deg, du verden så mange som enten har blitt gravide eller fått barn i den tiden vi har prøvd selv... Det er nesten til å bli litt smådeprimert av.

Jeg hørte tilfeldigvis på sangen «Kamilla og tyven» i går, der synger han «når veien føles håpløs lang å gå...» - noe sånn jeg synes dette evigvarende prosjekt-baby-marerittet føles til tider 😕😣 

Mannen er nok ikke i nærheten av å skjønne hvordan jeg har det. Han tar fryktelig lett på alt dette og er helt ubekymret. Så det er godt å være her inne og bli møtt med forståelse!

Håper vi begge to får positiv test innen jul! :) Hvis jeg ser for meg en graviditet innen jul, så klarer jeg på et vis å se litt positivt på det. Hvis jeg begynner å se for meg at det ikke klaffer hele vinteren..nei, det går bare ikke! Det er en altfor tung tanke. Gjør du noen grep i vinterhalvåret for at det ikke skal bli så tungt? 

Veldig treffende den setningen der fra Kamilla og tyven, ja :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carjo4 skrev:

Kjenner frustrasjonen din når jeg leser her inne, godt å kjenne på at man ikke er alene med disse tankene. Du beskriver det så godt, man har liksom gitt opp denne perioden men er fortsatt irritert fordi det IKKE går denne perioden. Det du også skriver er at du ønsker en pause fra forumet, og jeg føler på akkurat det samme men greier ikke holde meg unna. Det går fint å se de som blir gravide, det bare stresser meg å se at ¨alle¨ andre har eggløsning og jeg aldri greier å fange opp min om jeg i det heletatt har EL. Håper du fortsetter å dele her i dagboken selv om du kaller det klagedagbok, det er jo DIN bok så du skriver akkurat det DU vil. Det du skal vite er at klagingen hjelper meg mtp å ikke føle meg alene om all frustrasjon.

Nå venter jeg bare spent på mannens sædprøve, vært i kontakt med gynekologen for medikamenter?

Jeg greier ikke helt å holde meg unna forumet jeg heller, blir litt besatt av å lese om prøving :vetikke: Jeg kommer til å fortsette og skrive i dagboken. Det er til god hjelp å kunne skrive ned tankene sine et sted, og så fint om dagboken min kan være til hjelp for andre også! Så det var veldig hyggelig å høre. Det jeg har begynt å prøve på nå, er å begrense hvor mye jeg har "lov" til å tenke på prøving og babyer. Jeg prøver å kun bruke en viss mengde avsatt tid hver dag til å lese her inne og å søke opp alt mulig rundt temaet på nett. Det synes jeg hjelper litt faktisk. 

Jeg skjønner deg såå godt mtp manglende eggløsning! Hvorfor tror du at du ikke har eggløsning? 

Jeg håper vi får svar på prøven allerede neste uke, synes to uker var lang ventetid.. Jeg har besluttet å vente til gynekologen tar kontakt med svar på mannens prøve. Fikk mye god hjelp fra en bruker her på forumet i IKM-skravletråden. Ettersom at jeg mistenker manglende eggløsning er pga vekt, så ble jeg fortalt at da vil ikke noen medisiner kunne hjelpe meg. Jeg må opp i vekt. Det jobber jeg hardt med nå! Det er faktisk ganske vanskelig, jeg må spise når jeg hverken er sulten eller har lyst på mat.. Vekten går sakte (eller fort?) opp, så burde egentlig få eggløsning snart igjen nå. Vi legger inn aksjer jevnlig, ca annehver dag for å sikre oss hvis den plutselig dukker opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg greier ikke helt å holde meg unna forumet jeg heller, blir litt besatt av å lese om prøving :vetikke: Jeg kommer til å fortsette og skrive i dagboken. Det er til god hjelp å kunne skrive ned tankene sine et sted, og så fint om dagboken min kan være til hjelp for andre også! Så det var veldig hyggelig å høre. Det jeg har begynt å prøve på nå, er å begrense hvor mye jeg har "lov" til å tenke på prøving og babyer. Jeg prøver å kun bruke en viss mengde avsatt tid hver dag til å lese her inne og å søke opp alt mulig rundt temaet på nett. Det synes jeg hjelper litt faktisk. 

Jeg skjønner deg såå godt mtp manglende eggløsning! Hvorfor tror du at du ikke har eggløsning? 

Jeg håper vi får svar på prøven allerede neste uke, synes to uker var lang ventetid.. Jeg har besluttet å vente til gynekologen tar kontakt med svar på mannens prøve. Fikk mye god hjelp fra en bruker her på forumet i IKM-skravletråden. Ettersom at jeg mistenker manglende eggløsning er pga vekt, så ble jeg fortalt at da vil ikke noen medisiner kunne hjelpe meg. Jeg må opp i vekt. Det jobber jeg hardt med nå! Det er faktisk ganske vanskelig, jeg må spise når jeg hverken er sulten eller har lyst på mat.. Vekten går sakte (eller fort?) opp, så burde egentlig få eggløsning snart igjen nå. Vi legger inn aksjer jevnlig, ca annehver dag for å sikre oss hvis den plutselig dukker opp.

Skal ikke stole blindt på testene, men jeg fikk aldri positiv test. Jeg hadde noe som lignet EL slim osv men fortsatt negativ test. Jeg leser at hvis man har regelmessig syklus så har man EL, men jeg vet ikke... 

To uker var utrolig lenge? Trodde de fant ut slikt på et par dager da spermen ikke lever så lenge en gang? Med mindre de får til å gjøre flere tester etter at de har tatt svømmetesten da. Det er absolutt ikke lettere å gå opp enn ned i vekt, håper du finner den gyldne grensa og får sluppet egg snart 🤞🏼

Vi har ikke vært prøvere så lenge, vet ikke når det er innafor å oppsøke gynekolog? Hvis det er noe å finne så vil man jo vite det så raskt som mulig, og ikke prøve i 1 år først. Hvor lenge ventet dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Mannen er nok ikke i nærheten av å skjønne hvordan jeg har det. Han tar fryktelig lett på alt dette og er helt ubekymret. Så det er godt å være her inne og bli møtt med forståelse!

Håper vi begge to får positiv test innen jul! :) Hvis jeg ser for meg en graviditet innen jul, så klarer jeg på et vis å se litt positivt på det. Hvis jeg begynner å se for meg at det ikke klaffer hele vinteren..nei, det går bare ikke! Det er en altfor tung tanke. Gjør du noen grep i vinterhalvåret for at det ikke skal bli så tungt? 

Veldig treffende den setningen der fra Kamilla og tyven, ja :(

 

Samboeren min tar nok også myyye lettere på det meste i denne prosessen enn hva jeg gjør, så du er absolutt ikke alene om å kjenne det sånn. 

Det MÅ klaffe for oss begge, det må bare 🤭

Jeg kjøpte en sånn lysskjerm, men jeg klarte aldri å bruke den nok. Det var en sånn du må se inn i for at den skal ha effekt, så hadde liksom aldri tiden til å gjøre det 2-3 ganger om dagen, så den solgte jeg 🙊🤷‍♀️ Gjør ikke noen andre tiltak, har på et vis bare godtatt at jeg synes vinterhalvåret er steintungt. Var i sydligere strøk i desember for et par år siden, da føltes vinteren mye kortere og jeg hadde noe å se frem til før vi dro. Vi har tid til å dra på en sånn tur i år også, men så var det dette med penger da.... 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carjo4 skrev:

Skal ikke stole blindt på testene, men jeg fikk aldri positiv test. Jeg hadde noe som lignet EL slim osv men fortsatt negativ test. Jeg leser at hvis man har regelmessig syklus så har man EL, men jeg vet ikke... 

To uker var utrolig lenge? Trodde de fant ut slikt på et par dager da spermen ikke lever så lenge en gang? Med mindre de får til å gjøre flere tester etter at de har tatt svømmetesten da. Det er absolutt ikke lettere å gå opp enn ned i vekt, håper du finner den gyldne grensa og får sluppet egg snart 🤞🏼

Vi har ikke vært prøvere så lenge, vet ikke når det er innafor å oppsøke gynekolog? Hvis det er noe å finne så vil man jo vite det så raskt som mulig, og ikke prøve i 1 år først. Hvor lenge ventet dere? 

Ja, det har jeg også lest angående syklus. Du burde begynne å tempe! Det er ikke alle som fanger opp eggløsning med test, og testen sier jo ikke noe om at du faktisk har hatt eggløsning. Kanskje det viser seg at dere har lagt inn aksjer for tidlig/sent ifh eggløsning. 

Ja, jeg synes også det var veldig lenge. Leste på nett at folk får svar bare på et par dager, men de har kanskje gjort det privat? 

Hvor lenge har dere prøvd da? Jeg tror ikke du blir henvist til gynekolog hvis syklusen din er regelmessig og dere har prøvd under et år.. Men til privat gynekolog kan du jo dra til når du føler for det. Jeg dro til legen når mensen hadde vært borte i ca 2,5 mnd og før det hadde den vært uregelmessig siden jeg sluttet på pillene. Så jeg dro til legen etter vi hadde prøvd aktivt i litt under 3 mnd, men jeg hadde sluttet på prevensjon for ca 7 mnd siden. Ble henvist til gynekolog fordi jeg skulle ta celleprøve uansett, fastlegen min skrev ingenting om manglende menstruasjon i henvisningen. Jeg fikk først time til gynekolog i juni, da hadde mensen vært helt fraværende i et halvår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Samboeren min tar nok også myyye lettere på det meste i denne prosessen enn hva jeg gjør, så du er absolutt ikke alene om å kjenne det sånn. 

Det MÅ klaffe for oss begge, det må bare 🤭

Jeg kjøpte en sånn lysskjerm, men jeg klarte aldri å bruke den nok. Det var en sånn du må se inn i for at den skal ha effekt, så hadde liksom aldri tiden til å gjøre det 2-3 ganger om dagen, så den solgte jeg 🙊🤷‍♀️ Gjør ikke noen andre tiltak, har på et vis bare godtatt at jeg synes vinterhalvåret er steintungt. Var i sydligere strøk i desember for et par år siden, da føltes vinteren mye kortere og jeg hadde noe å se frem til før vi dro. Vi har tid til å dra på en sånn tur i år også, men så var det dette med penger da.... 🤷‍♀️

Hva er det med disse mannfolka 🙈 Skulle ønske jeg kunne få bare bittelitt av den roen han har! 

Ja, jeg har vurdert sånn lampe selv faktisk. Det er jo klin umulig å få nok dagslys på vinteren. Mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg drar hjem fra jobb. Men som du sier, så tror jeg ikke den lampa hadde blitt særlig mye brukt her heller.. 

Synes kanskje det høres ut som det er riktig å prioritere tur til sydligere strøk! Men hvis økonomien overhodet ikke strekker til, så forstår jeg det kan bli vanskelig ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Hva er det med disse mannfolka 🙈 Skulle ønske jeg kunne få bare bittelitt av den roen han har! 

Ja, jeg har vurdert sånn lampe selv faktisk. Det er jo klin umulig å få nok dagslys på vinteren. Mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg drar hjem fra jobb. Men som du sier, så tror jeg ikke den lampa hadde blitt særlig mye brukt her heller.. 

Synes kanskje det høres ut som det er riktig å prioritere tur til sydligere strøk! Men hvis økonomien overhodet ikke strekker til, så forstår jeg det kan bli vanskelig ja.. 

Nå har jeg brukt 100000 på IVF og mer skal det tydeligvis bli, så det har tatt et kjempejafs av økonomien 😔 Så da må nesten en luksus som en tur til sydligere strøk på vinteren utgå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Mannen er nok ikke i nærheten av å skjønne hvordan jeg har det. Han tar fryktelig lett på alt dette og er helt ubekymret. Så det er godt å være her inne og bli møtt med forståelse!

Håper vi begge to får positiv test innen jul! :) Hvis jeg ser for meg en graviditet innen jul, så klarer jeg på et vis å se litt positivt på det. Hvis jeg begynner å se for meg at det ikke klaffer hele vinteren..nei, det går bare ikke! Det er en altfor tung tanke. Gjør du noen grep i vinterhalvåret for at det ikke skal bli så tungt? 

Veldig treffende den setningen der fra Kamilla og tyven, ja :(

 

Akkurat dette synes jeg selv var viktig i prøvetiden. Jeg prøvde å tenke at «hvis jeg blir gravid nå, hvor bortkastet kommer jeg til å synes det var å bekymre meg så mye som jeg gjør?».

Det tok oss «bare» 9 sykluser før det klaffet. Det er helt innenfor normalen og noe man kan forvente når alt er som det skal. Likevel var jeg full av bekymring, spesielt etter det bikket 6 prøveperioder. I ettertid så ser jeg jo at jeg har kastet bort alt for mye tid på helt unødvendige bekymringer.

Men det er klart, det er ikke enkelt å tenke sånn som prøver. Det er lett å tenke worst case, «kanskje det tar 4 år, kanskje det aldri skjer». Men høyst sannsynlig vil det klaffe snart, og da føles det plutselig ikke som at det var like vanskelig lenger.

Mener ikke å påstå at jeg vet hvordan det kjennes for deg verken nå eller etter du har blitt gravid. Men sånn er det i alle fall for meg. Nå kan jeg le litt av at jeg gråt og var så utrolig lei meg sist jeg fikk mensen. For plutselig var denne triste dagen regnet som første dag av svangerskapet!

Plutselig er dere og der at alt klaffer - og alt strevet blir verdt det! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Irisiri skrev:

Akkurat dette synes jeg selv var viktig i prøvetiden. Jeg prøvde å tenke at «hvis jeg blir gravid nå, hvor bortkastet kommer jeg til å synes det var å bekymre meg så mye som jeg gjør?».

Det tok oss «bare» 9 sykluser før det klaffet. Det er helt innenfor normalen og noe man kan forvente når alt er som det skal. Likevel var jeg full av bekymring, spesielt etter det bikket 6 prøveperioder. I ettertid så ser jeg jo at jeg har kastet bort alt for mye tid på helt unødvendige bekymringer.

Men det er klart, det er ikke enkelt å tenke sånn som prøver. Det er lett å tenke worst case, «kanskje det tar 4 år, kanskje det aldri skjer». Men høyst sannsynlig vil det klaffe snart, og da føles det plutselig ikke som at det var like vanskelig lenger.

Mener ikke å påstå at jeg vet hvordan det kjennes for deg verken nå eller etter du har blitt gravid. Men sånn er det i alle fall for meg. Nå kan jeg le litt av at jeg gråt og var så utrolig lei meg sist jeg fikk mensen. For plutselig var denne triste dagen regnet som første dag av svangerskapet!

Plutselig er dere og der at alt klaffer - og alt strevet blir verdt det! 🥰

Ja, jeg har hørt flere si at man på en måte glemmer hvor tung prøvetiden var når man endelig har blitt gravid. Skal virkelig legge i en innsats for å ikke la prøvingen ta over livet mitt og humøret mitt. Jeg kan skjønne hvorfor en del samlivsbrudd oppstår hos de som har prøvd lenge. Sier ikke at vi er i nærheten av noe samlivsbrudd, vi har det generelt fint sammen altså :ninuskapus: 

Jeg er definitivt veldig god til å tenke worst case. Har ofte helt katastrofetanker om at det aldri skjer, og nå tenker jeg selvfølgelig på at enn om sædrpøven til mannen ikke har en eneste sædcelle.. Så vet jeg egentlig at det ikke er særlig stor sjanse for at det står så ille til! Men man blir litt sånn, hvis det er 4% som aldri kan få barn, så må noen være de 4% - og det kan jo være oss? 

Åå, det du sa om sist du fikk mensen - slik har jeg ikke tenkt på det før! Det er faktisk veldig sant. Tenk at neste mens også kan være min siste mens, og starten på et svangerskap! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Patriotpaula skrev:

Nå har jeg brukt 100000 på IVF og mer skal det tydeligvis bli, så det har tatt et kjempejafs av økonomien 😔 Så da må nesten en luksus som en tur til sydligere strøk på vinteren utgå... 

Oi, 100 000? Er det IVF privat? Forstår at den turen kanskje må utgå da, ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Oi, 100 000? Er det IVF privat? Forstår at den turen kanskje må utgå da, ja :(

Privat ja... 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store summer, @Patriotpaula 😩

 

Cd30 idag og ingen eggløsning. Har hatt en voldsom lengsel etter å få et barn idag, men det har kommet i bølger hele dagen. Har vært svært opptatt i hele dag, sikkert derfor jeg ikke har kjent på det konstant. Så det er absolutt bra å være travel med Jobb og andre ting om dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd34 og idag spotter jeg! Ser på dette som veldig positivt faktisk! Før mensen kom tilbake sist, så spottet jeg 3-4 dager, så kom mensen til slutt etter ca 1mnd. Håper det samme skjer nå 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig bekymret for mannens sædprøve. Tenk om det viser seg å stå dårlig til! Jeg er også bekymret for hans reaksjon. Grunnen til det er fordi jeg vet at han ikke kommer til å ha noen negativ reaksjon foran meg. Han sier selv at han ikke bekymrer seg for resultatet, men at han bekymrer seg for hvordan jeg skal reagere. Hvis det blir et dårlig resultat og han vil "skåne" meg, så har han ingen andre han kan gå til. Jeg ønsker ikke at han sitte inne med vonde tanker for min skyld. Det hjelper ikke at jeg sier dette til han virker det som, så håper bare han føler han kan snakke med meg likevel hvis han skulle ha behov for det. Ble litt rotete skrevet det her ser jeg, men men. 

 

Nå har jeg forresten skrevet et sammendrag av prøvingen vår i første innlegg, hvis noen ikke orker lese alle sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld gikk spottingen over til lett blødning, jeg la det derfor inn som mensen og er på CD2 idag :)  Forfriskende med ny syklus på papiret uansett om dette egentlig bare er en gjennombruddsblødning. Ingen eggløsning - ingen mensen, sånn egentlig. 

Jeg har følt meg helt utmattet denne helga. Har så mye som skulle vært gjort, men har orket minimalt. Har mye hodepine og andre kroppslige "vondter", føler meg absolutt ikke klar for ny uke..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eggløsningsslim!!!! Det kan ikke være noe annet. Har også ømme brystvorter. Aksjer lagt inn igår og idag 😅Håper på tempstigning som kan bekrefte dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2019 den 18.00, Dovendyr1 skrev:

Eggløsningsslim!!!! Det kan ikke være noe annet. Har også ømme brystvorter. Aksjer lagt inn igår og idag 😅Håper på tempstigning som kan bekrefte dette. 

Herlig!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...